Παρθενόπη Μπουζούρη: “Η ελληνική κοινωνία είναι μια τεράστια ντουλάπα”
Η Παρθενόπη Μπουζούρη μιλά στο NEWS 24/7 με αφορμή τον Μισάνθρωπο, την παράσταση που πρωταγωνιστεί στο θέατρο Σφενδόνη.
- 01 Απριλίου 2022 06:50
Ο “Μισάνθρωπος” του Μολιέρου παρουσιάζεται στο θέατρο Σφενδόνη σε σκηνοθεσία της Άντζελας Μπρούσκου, σχεδόν 30 χρόνια μετά από την ιστορική παράσταση του Θεάτρου Δωματίου στην κατάληψη του κτιρίου καλλιτεχνών της 3ης Σεπτεμβρίου.
Στην παράσταση πρωταγωνιστούν οι: Κωνσταντίνος Γεωργαλής, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Παρθενόπη Μπουζούρη, Μιχάλης Πανάδης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πηνελόπη Τσιλίκα, Χάρης Χαραλάμπους Καζέπης, Θάνος Χατζόπουλος, Γιλμάζ Χουσμέν.
Η Μολιερική αυλή, σήμερα, 400 χρόνια μετά τη γέννησή του, φαντάζει πιο σύγχρονη από ποτέ: τα αισθήματα εξαργυρώνονται με οικονομικά οφέλη, η αλήθεια είναι επίπλαστη και η χλιδή μιας πλαστής πραγματικότητας οφείλει να είναι Υπέροχη.
Τι ωθεί τον ήρωα του Μολιέρου να γίνει αναχωρητής από μια κοινωνία που την αντιλαμβάνεται ως αγέλη θηρίων;
«Η Λογική μπροστά στον έρωτα είναι τελείως ανίσχυρη» λέει ο ρομαντικός ήρωας του Μολιέρου,καθώς όλοι οι ήρωες του έργου,μαζί με τον απελπισμένο του έρωτα για την Σελιμέν, οδηγούνται στην πτώση από τον νόμο της «βαρύτητας».
“Ο Μισάνθρωπος είναι το έργο του Μολιέρου με τα περισσότερα στοιχεία ψυχολογικού θεάτρου. ‘Ηταν μια παταγώδης αποτυχία το πρώτο ανέβασμά του. Είναι ένας καθρέφτης του κόσμου της Αυλής και ως σήμερα παραμένει εξαιρετικά επίκαιρος και λειτουργεί και για την δική μας κοινωνία. Αυτό κάνει το έργο τρομερά γοητευτικό και ανοιχτό σε πολλές αναγνώσεις” αναφέρει στο NEWS 24/7 η Παρθενόπη Μπουζούρη και συνεχίζει μιλώντας για τη μετάφφραση του Δημήτρη Δημητριάδη και τη σκηνοθετική προσέγγιση της Άντζελας Μπρούσκου: “Η μετάφραση του Δημητριάδη δεν είναι σε στίχο, αλλα σε πρόζα. Κρατάει όλα όμως τα ρυθμικά και ποιητικά στοιχεία του Λόγου δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα στη σκηνοθεσία να κάνει μια ανάγνωση συγχρονη και διεισδυτικη στην ουσία του έργου. Ένας κόσμος εφιαλτικά γοητευτικός και υποσυνείδητα δηλητηριώδης. Μια ασφυκτικά κωδικοποιημένη συμπεριφορά. ‘Ενα show υποκρισίας με ιλιγγιώδεις ταχύτητες και ξέφρενους ρυθμούς. Αυτή είναι η αισθητική της παράστασης”.
Υπάρχουν σύγχρονοι Αλσέστ και πώς επικοινωνεί το έργο αυτό με το σήμερα;
Αυτό που σίγουρα υπάρχει γύρω μας είναι οι Αυλές. Διαφόρων ειδών! Κλειστές κάστες με προνόμια και ζωές που μοιάζουν σαν ζωές σε ενυδρεία! Είναι πολύ πιθανόν, λοιπόν, οι ίδιες συνθήκες που γέννησαν την Γαλλική Επανάσταση, αρκετά αργότερα να γεννούν Μισανθρώπους….δηλαδή ανθρώπους που αρνούνται να οικειοποιηθούν τους απαιτούμενους κώδικες συμπεριφοράς για να γίνουν μέλη της εκάστοτε Αυλής.
Πόσο ο κόσμος και η εικόνα που χτίζουμε μέσα από τα social media μας κάνουν να έχουμε μία καθαρή εικόνα για το τι συμβαίνει γύρω μας;
Τα σοσιαλ μίντια είναι ένας κόσμος εντελώς πλαστός. Μια σκηνή στην οποία ο καθένας δίνει την παράστασή του. Και φυσικά δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα παρά μόνο σαν ήχο της ή σαν παραμόρφωσή της. Η απόσταση από την αλήθεια είναι τέτοια που επιτρέπει στην τοξικότητα το μίσος και τη χυδαιότητα να παίρνει χώρο και διαστάσεις να απλώνεται και να γιγαντώνεται.
Από την οικογένεια ως την Βουλή είμαστε φοβικοί και βίαιη κοινωνία καθιστώντας απειλή το νέο. Δυστυχώς, παλεύουμε μεσα σε μια έρημο.
Πόσο υποκριτική είναι η ελληνική κοινωνία; Πιστεύετε πως είναι μία μία “ανοιχτή” και δημοκρατική κοινωνία;
Η ελληνική κοινωνία είναι μια τεράστια ντουλάπα. Κλειστή και εντελώς υποκριτική προς ό,τι την κάνει να νιώθει μειονεκτικά. Προς ό,τι δε γνωρίζει προς το ξένο, το άλλο, το και καινούργιο. Από την οικογένεια ως την Βουλή είμαστε φοβικοί και βίαιη κοινωνία καθιστώντας απειλή το νέο. Δυστυχώς, παλεύουμε μεσα σε μια έρημο.
Τι είναι αυτό που σας θυμώνει γύρω σας και αν μπορούσατε τι είναι αυτό που θα αλλάζατε;
Η λίστα με ό,τι με θυμώνει είναι μεγάλη. Δεν νομίζω πως έχει νόημα να την αναφέρω. Θα πω μόνο πως μπορώ να δίνω μάχες μόνο με τον εαυτό μου που είναι ο μόνος που μπορώ να αλλάξω. Κι αυτό με μεγάλη προσπάθεια. Μετά έρχονται όλες οι άλλες μάχες.
Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης/Σκηνοθεσία – Σκηνικός χώρος – Kοστούμια – Video: Άντζελα Μπρούσκου/Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασσόπουλος /Κατασκευή σκηνικού: Κομνηνός Κουσιέρας/Bοηθός σκηνοθέτη: Θάνος Χατζόπουλος/Live video: Άντζελα Μπρούσκου/Φωτογραφίες παράστασης: Εβίτα Σκουρλέτη/Μακιγιάζ: Παναγιώτης Καρακάσης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Ημέρες παραστάσεων: Πέμπτη – Σάββατο: 21:00/Κυριακή: 19:30/Διάρκεια: 2 ώρες /Χώρος: Θέατρο Σφενδόνη/Διεύθυνση: Μακρή 4, Αθήνα. Στάση Μετρό: ΑΚΡΟΠΟΛΗ/Εισιτήριο: 15 ευρω, 10 ευρώ μειωμένο (φοιτητικό, ανέργων)/Τηλέφωνο πληροφοριών: 694 5054160/
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις