Πέντε Μήδειες και μία Θήβα: Τι θα δούμε προσεχώς στην Επίδαυρο

Πέντε Μήδειες και μία Θήβα: Τι θα δούμε προσεχώς στην Επίδαυρο
Οι οχτώ πρωταγωνιστές της παράστασης "Μήδεια" του Φρανκ Κάστορφ alexkat

Σε παγκόσμια πρεμιέρα στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου θα παρουσιαστεί η Μήδεια του Γερμανού Φρανκ Κάστροφ, ενώ ο Παντελής Φλατσούσης και η ομάδα του φέρνουν στην Μικρή Επίδαυρο την πρωτότυπη παράσταση "Θήβα: A Global Civil War", με αφορμή το κλασικό έργο του Αισχύλου Επτά επί Θήβας

Το επιδαύριο σκηνοθετικό βάπτισμα της Λένας Κιτσοπούλου που με την ελεύθερη διασκευή της κωμωδίας “Σφήκες” του Αριστοφάνη έγινε πεδίο μάχης και αντιπαράθεσης δίνει τη σκυτάλη στην πολυαναμενόμενη “Μήδεια” που ετοιμάζει ο εμβληματικός Γερμανός σκηνοθέτης Φρανκ Κάστορφ. Στη Μικρή Επίδαυρο θα δούμε μια πρωτότυπη παράσταση του Παντελή Φλατσούση με αφορμή το κλασικό έργο του Αισχύλου Επτά επί Θήβας, με τίτλο “Θήβα: A Global Civil War”.

Μήδεια

Η κατά Κάστορφ “Μήδεια” του σπουδαίου Γερμανού σκηνοθέτη θα παρουσιαστεί σε παγκόσμια πρεμιέρα στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου στις 21 και 22 Ιουλίου.

Ο επί σειρά ετών διευθυντής της βερολινέζικης Φολκσμπίνε (Θέατρο του Λαού) – έρχεται για πρώτη φορά στην Επίδαυρο για να παρουσιάσει τη δική του εκδοχή της Μήδειας, με ένα λαμπερό καστ Ελλήνων ηθοποιών.

Συγκεκριμένα στην παράσταση πρωταγωνιστούν οι: Μαρία Ναυπλιώτου, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Στεφανία Γουλιώτη, Σοφία Κόκκαλη, Αγγελική Παπούλια, Νίκος Ψαρράς, Αινείας Τσαμάτης και Νικόλας Χανακούλας.

Η Σοφία Κόκκαλη και ο Νίκος Ψαρράς alexkat


Ο Φρανκ Κάστορφ θα παρουσιάσει τη δική του Μήδεια βασισμένη στο έργο του Ευριπίδη, μια τραγωδία πρωτοποριακή για την εποχή της, όπως λέει ο ίδιος: «Πριν από 2.500 χρόνια ο Ευριπίδης παρουσιάζει μπροστά σε 15.000 θεατές ένα τόσο φεμινιστικό θέμα. Είναι σπουδαίο που μας κάνει να σκεφτούμε, να στοχαστούμε τι σημαίνει γυναίκα. Μια γυναίκα μόνη και διωγμένη. Μια γυναίκα μέσα σε αυτό το αρχιτεκτονικό κατασκεύασμα τόσων χρόνων. Όταν επισκέφθηκα την Επίδαυρο, χειμώνα, χωρίς κόσμο, ένιωσα κι εγώ αυτή τη μοναξιά».

«Ο Σενέκας χαρακτήρισε τη Μήδεια θεά της εκδίκησης. Εγώ την βλέπω σαν μια γυναίκα πάνω στο άρμα του πατέρα της Ήλιου που φεύγει κι αφήνει πίσω της έναν κόσμο να φλέγεται», τονίζει ο Κάστορφ.

Ο Κάστορφ είναι ένας σκηνοθέτης που δεν φοβάται να τολμήσει, ένας διανοούμενος του ευρωπαϊκού θεάτρου. Στο Φεστιβάλ τον γνωρίσαμε το 2007 με το Nord του Σελίν και επανήλθε το 2017 στην Πειραιώς 260 με τον Παίκτη, που βασίστηκε στο έργο του Ντοστογιέφσκι.

Στην Επίδαυρο, ο Κάστορφ θα παρουσιάσει μια παράσταση που θα βασίζεται στην τραγωδία της Μήδειας του Ευριπίδη, σε συνδυασμό όμως με το λόγο του Γερμανού συγγραφέα Χάινερ Μύλλερ και την ποίηση του «καταραμένου» Αρθούρου Ρεμπώ.

Θήβα: A Global Civil War

Μια πρωτότυπη παράσταση με αφορμή το κλασικό έργο του Αισχύλου, Επτά επί Θήβας, με τίτλο Θήβα: A Global Civil War, παρουσιάζει ο Παντελής Φλατσούσης και η ομάδα του στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου στις 21 και 22 Ιουλίου.

Το έργο, που γράφτηκε ειδικά για τον Κύκλο Contemporary Ancients του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, αναφέρεται στο παγκόσμιο, διαχρονικό ανθρώπινο ζήτημα του πολέμου και τις καταστροφικές του συνέπειες.

Αντλώντας έμπνευση από τον αδελφοκτόνο πόλεμο που παρουσιάζει ο Αισχύλος στο Επτά επί Θήβας, ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της αρχαίας ελληνικής δραματουργίας, ο Παντελής Φλατσούσης θέτει το κεντρικό ζήτημα της παράστασής του: Αν συνέβαινε ένας Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος σήμερα δεν θα ήταν ένας παγκόσμιος εμφύλιος πόλεμος;

Ο Παντελής Φλατσούσης Elina Giounanli/nophoto.gr


Μετά το Εθνικό Ντεφιλέ που παρουσίασε στο πλαίσιο του Κύκλου 1821, ο σκηνοθέτης ανιχνεύει εκ νέου τη σύνδεση σκηνής και ιστορίας με όχημα το θέατρο ντοκουμέντο, εστιάζοντας αυτή τη φορά στο φαινόμενο του εμφυλίου πολέμου.

Φέρνοντας στη σκηνή αφηγήσεις ανθρώπων που έζησαν τον εμφύλιο στις χώρες τους στο πρόσφατο παρελθόν, η παράσταση που σχεδιάστηκε με ανάθεση ειδικά για τη Μικρή Επίδαυρο, εξερευνά την πραγματικότητα του εμφυλίου πολέμου μέσα από το αποτύπωμά του στο πιο ευαίσθητο, ίσως, σημείο: την ατομική μνήμη⋅ εκεί που ατομικές και συλλογικές ταυτότητες αλληλεπιδρούν σε τέτοιο βαθμό ώστε να μπορούν να ιδωθούν ως «γεωπολιτικές ταυτότητες».

Στο Επτά επί Θήβας του Αισχύλου ένας αδελφός εκστρατεύει κατά του αδελφού του και της πόλης του⋅ στο τέλος και οι δύο πεθαίνουν, ο ένας από το χέρι του άλλου. Ο πόλεμος δεν είναι ακριβώς εμφύλιος, είναι όμως σίγουρα αδελφοκτόνος. Στη σημερινή ιστορική συγκυρία, όπου τοπικό και παγκόσμιο συναντιούνται, η δυσοίωνη προοπτική ενός Γ’ παγκοσμίου πολέμου θα έμοιαζε άραγε με παγκόσμιο εμφύλιο;

«Τα βασικά κίνητρα σε σχέση με τους Επτά επί Θήβας ήταν δύο: η ιστορία ενός πολέμου, όχι εμφυλίου αλλά αδελφοκτόνου μεταξύ του Ετεοκλή και του Πολυνείκη αλλά και ο χορός του: ο χορός των αμάχων γυναικών. Αυτοί οι δυο άξονες αποτέλεσαν τη ραχοκοκαλιά του τελείως καινούριου δικού μας κειμένου, που κρατάει ένα 10% περίπου από το κείμενο τους Επτά επί Θήβας και βασίζεται σε προφορικές μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν ή που τους κληροδοτήθηκε η μνήμη πολεμικών συγκρούσεων με χαρακτηριστικά εμφυλίων πολέμων» λέει ο Παντελής Φλατσούσης..

Προπώληση εισιτηρίων:
http://aefestival.gr/plirofories-eisitirion/

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα