Το Θέατρο Τέχνης “διψάει” για ανοιχτούς ορίζοντες- Αυτό είναι το νέο του ρεπερτόριο

Διαβάζεται σε 8'
Το Θέατρο Τέχνης “διψάει” για ανοιχτούς ορίζοντες- Αυτό είναι το νέο του ρεπερτόριο

Απολαυστικές κωμωδίες, μεγάλοι κλασικοί συγγραφείς, πολιτικο-κοινωνικά έργα και ισχυρή παρουσία της νεοελληνικής δραματουργίας χαρακτηρίζουν το ρεπερτόριο της χρονιάς του Θεάτρου Τέχνης – Διαβάστε αναλυτικά ποιες παραστάσεις θα δούμε.

Τη φετινή νέα σεζόν, το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν “διψάει” για ανοιχτούς ορίζοντες. “Διψάμε να μοιραστούμε «κομμάτια γνήσιο ουρανό» όπως γράφει και ο Μίλτος Σαχτούρης στο υπέροχο ποίημά του «Το ψωμί». Γιατί “σκοπός της τέχνης, ειδικά σε τέτοιους καιρούς, είναι να μας κάνει να νιώθουμε ότι βγάζουμε φτερά” διαβάζουμε στο δελτίο Τύπου ανακοίνωσης του προγράμματός του.

Το Θέατρο Τέχνης παραμένει το σπίτι αξιόλογων, σταθερών ή και νέων συνεργατών και ομάδων αλλά και σημαντικών δημιουργών που επιστρέφουν στον «τόπο καταγωγής τους».  Απολαυστικές κωμωδίες, μεγάλοι κλασικοί συγγραφείς, πολιτικο-κοινωνικά έργα και ισχυρή παρουσία της νεοελληνικής δραματουργίας χαρακτηρίζουν το ρεπερτόριο της χρονιάς.

Ας μη το κρύβουμε
Διψάμε για Ουρανό

Μίλτος Σαχτούρης

Η Μαριάννα Κάλμπαρη στην ανακοίνωση του φετινού ρεπερτορίου
Η Μαριάννα Κάλμπαρη στην ανακοίνωση του φετινού ρεπερτορίου

Παράλληλα, εγκαινιάζονται: η «Ανοιχτή Σκηνή», ένας χώρος ζυμώσεων και καλλιτεχνικών δράσεων πάνω στα μεγάλα ζητήματα της εποχής μας, το «Φυτώριο»  με προγράμματα θεατρικής εκπαίδευσης για όλες τις ηλικίες, αλλά και μετεκπαίδευση/ εξειδίκευση/ πειραματισμό για νέους καλλιτέχνες και ο «Φεβρουάριος της μνήμης και της μουσικής» με πολλή μουσική και αφιερώματα στους ανθρώπους του Θεάτρου Τέχνης που δεν ξεχνάμε.

Η φετινή παρουσίαση του προγράμματος έγινε στο Αίθριο του Μουσείου Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κοντά στο οίκημα που παραχώρησε το Υπουργείο Πολιτισμού στο Θέατρο Τέχνης για τη δημιουργία Μουσείου Καρόλου Κουν στην Πλάκα. “Μία προοπτική που μας γεμίζει χαρά και που έχει ήδη δρομολογηθεί” σημειώνει η καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης, Μαριάννα Κάλμπαρη.

Θέατρο Τέχνης – Στο φετινό ρεπερτόριο συναντούμε:

“Μεγάλα κείμενα” στο Υπόγειο

Τη θεατρική σεζόν ανοίγει στις 7 Οκτωβρίου η «Δωδέκατη νύχτα ή ό,τι επιθυμείτε» του William Shakespeare σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα που επιστρέφει για πρώτη φορά στο Υπόγειο.
“Το κωμικό παιχνίδι, η τρελή γιορτή, η ποιητική πανδαισία και το ξέφρενο ερωτικό γαϊτανάκι κάνουν την «Δωδέκατη Νύχτα» ένα από τα πιο απολαυστικά, διασκεδαστικά και τολμηρά έργα του Σαίξπηρ. Ένα διαχρονικό κείμενο που σήμερα είναι ακόμη πιο επίκαιρο, σε μια κοινωνία που δίνει τον δικό της αγώνα για την αποδοχή της διαφορετικότητας” σημειώνει ο σκηνοθέτης.

Στην παράσταση παίζουν (αλφαβητικά):  Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Πωλ Ζαχαριάδης, Αλέξανδρος Ζουριδάκης, Αμαλία Καβάλη, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Ελευθερία Παγκάλου, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Αλέξανδρος Σκουρλέτης, Αγγελική Τρομπούκη.

Μετά την πολύ επιτυχημένη «Αντιγόνη» του Ανούιγ, η Μαρία Πρωτόπαππα επιστρέφει στο Υπόγειο με ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας. Τη νέα χρονιά, στις 19 Ιανουαρίου θα δούμε «Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα- Το σώμα όπου ανατέλλει η αντοχή» του Federico Garcia Lorca σε σκηνοθεσία δική της.
Ο Λόρκα, με το ιδιαίτερο βλέμμα του οδηγεί τους θεατές σε μια γωνιά του κόσμου, σε μια άγονη γη, μια άνυδρη άκρη του, όπου τοποθετεί τον μεγεθυντικό και ποιητικό του φακό πάνω από ένα «Σπίτι», έναν συμβολικό τόπο, όπου μέσα του βράζει κυριολεκτικά η κλεμμένη ελευθερία και αξιοπρέπεια των γυναικών της γειτονιάς του, και όχι μόνο, της εποχής του, και όχι μόνο…
Παίζουν (αλφαβητικά): Ευγενία Αποστόλου, Δημήτρης Μαργαρίτης, Άννα Καλαϊτζίδου, Κατερίνα Φωτιάδη, Χριστίνα Χειλά- Φαμέλη. Στο ρόλο της Μπερνάρντα Άλμπα, ο Χρήστος Στέργιογλου.

“Κλασικές κωμωδίες” στη Φρυνίχου

Στις 20 Οκτωβρίου, ο Γιάννης Καλαβριανός διασκευάζει και σκηνοθετεί στη Φρυνίχου μια κωμωδία του 1907 σε μια πρωτότυπη εκδοχή όπου οι 16 ρόλοι του έργου ερμηνεύονται με φρενήρεις ρυθμούς και απαράμιλλο στυλ από έξι γυναίκες ηθοποιούς. Ο βραβευμένος με Νόμπελ Λογοτεχνίας Χαθίντο Μπεναβέντε, έγραψε «Τα κατασκευασμένα συμφέροντα», βασισμένος στους χαρακτήρες της commedia dell’arte, μια άκρως επίκαιρη πολιτική σάτιρα για τη δύναμη της εικόνας, την κενότητα των επιχειρημάτων, την έλλειψη ηθικών αρχών αλλά και για το πόσο εύκολο είναι να εξαπατηθεί μια ολόκληρη πόλη από έναν λαμπερό, επιτήδειο απατεώνα.
Παίζουν (αλφαβητικά): Τζένη Διαγούπη, Μαρία Κοσκινά, Λήδα Κουτσοδασκάλου, Μαρία Κωνσταντά, Κατερίνα Πατσιάνη, Όλγα Σκιαδαρέση.

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου επιστρέφει την 1η Φεβρουαρίου του 2024 στη Φρυνίχου, μεταφράζοντας και σκηνοθετώντας ως ο απόλυτος μαιτρ του είδους μια μονόπρακτη φαρσοκωμωδία (βωντβίλ) του 1860, που μέσα από ξεκαρδιστικές καταστάσεις σατιρίζει τόσο τις ανθρώπινες αδυναμίες όσο και τα κοινωνικά ήθη της εποχής. Και αν τα ήθη σήμερα έχουν αλλάξει, τα ζητήματα που θίγει το έργο, όπως τα προβλήματα που προκαλεί η υπερβολική ευγένεια και η δειλία, αλλά και το καυτό θέμα της γυναικείας χειραφέτησης, δεν έχουν πάψει ακόμα να μας απασχολούν. Ο λόγος για τους «Δύο χέστηδες» των Eugène Labiche- Marc Michel. Στην παράσταση πρωταγωνιστούν οι: Κλέλια Ανδριολάτου, Γιώργος Γλάστρας, Σμαράγδα Κακκίνου, Άγγελος Μπούρας, Θέμης Πάνου.

“Ελληνική δραματουργία”

Από τις 9 Οκτωβρίου, το «154 Bertha», το πρώτο θεατρικό έργο της Έλσας Ανδριανού, μιλά για ένα χάσμα γενεών διαστημικών διαστάσεων και μια οικογένεια σε αδιέξοδο, λίγο πριν την ρουφήξει η μαύρη τρύπα, ενώ την ίδια μέρα επιστρέφουν στο Τέχνης και οι  «Υπερβολές σε κείμενα και σκηνοθεσία των: Γιάννη Καλαβριανού, Μαριάννας Κάλμπαρη και του Βασίλη Μαυρογεωργίου. Οι τρεις σκηνοθέτες-συγγραφείς δημιούργησαν ειδικά για την παράσταση, τρία μονόπρακτα που ερμηνεύονται από τρεις ηθοποιούς. Αυτό που τα ενώνει είναι η έντονη διάθεση για χιούμορ, η έμπνευση από τη σύγχρονη πραγματικότητα και βέβαια το θέμα τους: η φανερή αλλά κυρίως η υπόγεια βία που διέπει τις ανθρώπινες σχέσεις σήμερα.

Στις 22 Ιανουαρίου 2024 κάνει πρεμιέρα η “Αγάπη” στο Υπόγειο σε κείμενο και δραματουργία Ελένης Ευθυμίου-Σοφίας Ευτυχιάδου και σκηνοθεσία της πρώτης. Η ανεξερεύνητη κατάσταση των γηρατειών, τα συναισθήματα των ανθρώπων που βρίσκονται δίπλα σε όσους «απομακρύνονται» μέρα με τη μέρα, ο σπαραγμός των σχέσεων που χάνονται στα βάθη της μνήμης, γίνονται το υλικό μίας παράστασης-αφιέρωμα στη μνήμη της γιαγιάς και του παππού της ίδιας της δημιουργού.

Στις 4 Μαρτίου 2024 τη σκυτάλη στη Φρυνίχου θα πάρει η παράσταση της RMS-MATAROA «TANK/ Όλη νύχτα εδώ». O Μάνος Βαβαδάκης, μετά τους «Ανθρωποφύλακες» του Περικλή Κοροβέση που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία στο Υπόγειο το 2019-20 και με αφορμή την επέτειο των πενήντα χρόνων από τον Νοέμβριο του 1973, επιστρέφει με την ομάδα RMS-MATAROA στα γεγονότα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Η ομάδα επιχειρεί,    μια σκηνική ανασύνθεση -σχεδόν λεπτό προς λεπτό- εκείνων των τεσσάρων ημερών σε μια προσπάθεια εξερεύνησης της ιστορικής αλήθειας.
Παίζουν (αλφαβητικά): Μάνος Βαβαδάκης, Στέλλα Βιογιατζάκη, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, Κατερίνα Ζησούδη, Κατερίνα Παπανδρέου, Κωνσταντίνος Πλεμμένος.

Από τις 10 Μαΐου του 2024 η Λένα Κιτσοπούλου επιστρέφει στη Φρυνίχου μετά το επιτυχημένο “Cry” με  σταθερούς συνεργάτες της και με ένα όπως σημειώνει η ίδια: «έργο εποχής για τον έρωτα μόνο μόνο μόνο μόνο. Ό,τι έχει γραφτεί και θα γραφτεί για τον έρωτα μόνο. Από μένα για σένα, με αγάπη Λένα.»
Παίζουν (αλφαβητικά): Λένα Κιτσοπούλου, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης.

“Η αγάπη” σε τρεις εκδοχές στο Τέχνης

Πέρα από το «Και λέγε, λέγε» της Λένας Κιτσοπούλου και το «Η αγάπη» της Ελένης Ευθυμίου, η Σοφία Μαραθάκη θα παρουσιάσει και μία τρίτη εκδοχή της αγάπης στο “Love and money” του Dennis Kelly. Η Σοφία Μαραθάκη ανεβάζει το διακεκριμένο έργο του (γνωστού από τα επιτυχημένα «Ορφανά») Dennis Kelly, που αποτυπώνει με καυστικό αλλά και  ποιητικό ύφος τον ανελέητο ρυθμό της σύγχρονης ζωής στον δυτικό κόσμο και μιλά για το πώς λοξοδρομούμε συνεχώς από τον δρόμο της αγάπης που τόσο ποθούμε. Παίζουν (αλφαβητικά): Κατερίνα Μαούτσου, Άρης Μπαλής, Νάνσυ Μπούκλη, Γιώργος Σύρμας.

Παιδική και εφηβική σκηνή

Στην παιδική σκηνή στη Φρυνίχου θα παρουσιαστεί από τις 22 Οκτωβρίου «Η ιστορία του σπασμένου καθρέφτη» Ανδρέα Φλουράκη (ελεύθερη διασκευή της «Βασίλισσας του χιονιού» του Χ.Κ. Άντερσεν) σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη.  Ο Ανδρέας Φλουράκης, μετά την επιτυχία «Ο Ρομπέν των Δασών» (2017), στην Παιδική Σκηνή επιστρέφει με ένα έργο που γράφει ειδικά για το Θέατρο Τέχνης, ελεύθερα εμπνευσμένο από την «Βασίλισσα του Χιονιού» του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Ο Τάσος Πυργιέρης σκηνοθετεί εννέα ηθοποιούς σε μια συναρπαστική παραμυθένια περιπέτεια με σύγχρονη γλώσσα και αναφορές, ζωντανή μουσική και τραγούδια, γρήγορους ρυθμούς, χιούμορ και φαντασία, που επιθυμεί να μιλήσει στις καρδιές των παιδιών τόσο για τις διαχρονικές αξίες της αγάπης και της φιλίας, όσο και για φλέγοντα περιβαλλοντικά αλλά και κοινωνικά ζητήματα που μας απασχολούν σήμερα

Στην εφηβική σκηνή στη Φρυνίχου στις 5 Νοεμβρίου θα παρουσιαστεί για δεύτερη χρονιά “Το γεφύρι της Άρτας και οι λυγερές του Κάτω Κόσμου» σε δραματουργία-σκηνοθετική επιμέλεια της Μαριάννας Κάλμπαρη.

Info:

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

“Από στόμα σε post”: Κερδίστε προνόμια (μειωμένες τιμές εισιτηρίων-προσκλήσεις σε γενικές πρόβες και πολλά άλλα) συμβάλλοντας στη διάδοση των παραστάσεων και των δράσεων του Θεάτρου Τέχνης. Παρακολουθείτε το www.theatro-technis.gr  και τα social media του θεάτρου για περισσότερες πληροφορίες που έρχονται σύντομα.

Προσφορές εισιτηρίων θα γίνονται  για όλες τις παραστάσεις σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς.  Παρακολουθείτε το www.theatro-technis.gr  και τα social media του θεάτρου για περισσότερες πληροφορίες.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα