Το Φεστιβάλ Επταπυργίου δεν σιωπά στην έμφυλη βία

Διαβάζεται σε 14'
Φεστιβάλ Επταπυργίου

Η γυναίκα στον καλλιτεχνικό πυρήνα του φετινού Φεστιβάλ Επταπυργίου. Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Κέντρου Πολιτισμού της ΠΚΜ μιλά στο NEWS 24/7.

Κάθε καλοκαίρι, η “καρδιά” του Γεντί Κουλέ στη Θεσσαλονίκη παραδίδεται στην Τέχνη. Το αλλοτινό “κάτεργο” της συμπρωτεύουσας, ένας τόπος βασανιστηρίων για πολλούς κρατούμενους, παίρνει πνοή ζωής μέσω του Φεστιβάλ Επταπυργίου το οποίο συμπληρώνει τα έξι χρόνια ύπαρξης.

Φεστιβάλ Επταπυργίου

Ο θεσμός που διεκδικεί σθεναρά – και κατακτά χρόνο με τον χρόνο – την καταξίωση στο πολιτιστικό γίγνεσθαι της Θεσσαλονίκης επιστρέφει από σήμερα με 7 παραγωγές εκ των οποίων οι 5 πρωτογενείς και 15 παραστάσεις. Έργα και καλλιτέχνες διεθνούς αναγνώρισης σε ένα μοναδικό μνημείο συνθέτουν ένα παζλ που καλύπτει πολύ μεγάλο εύρος καλλιτεχνικών εκδηλώσεων.

Φεστιβάλ Επταπυργίου

Παρόλο που από τη σκηνή του Φεστιβάλ θα περάσουν 270 καλλιτέχνες, η κεντρική πρωταγωνίστρια της διοργάνωσης είναι μία και ταυτόχρονα όλες μας: η γυναίκα, η παρουσία της οποίας είναι διάχυτη στον φετινό προγραμματισμό, από την ναυαρχίδα του φεστιβάλ, την όπερα “Παλιάτσι” του Λεονκαβάλο, μέχρι τα αφιερώματα και τις συναυλίες.

Οι γυναικοκτονίες, οι κακοποιήσεις, οι επιθέσεις σε βάρος γυναικών, η έμφυλη βία εν γένει που μοιάζει με το τέρας της “Λερναίας Ύδρας” αφού επαναλαμβάνεται και πολλαπλασιάζεται σε βάθος χρόνου, “έστριψαν” το τιμόνι της διοργάνωσης προς αυτή τη θεματική.

“Όλο τον χειμώνα, παρακολουθούσαμε σοκαρισμένοι με τον συνεργάτη μου και καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ, τον Θανάση Κολαλά όλα τα περιστατικά της έμφυλης βίας που έβλεπαν το φως της δημοσιότητας και νιώσαμε την ανάγκη να αρχίσουμε και μεταξύ μας να κάνουμε μία συζήτηση και να εστιάσουμε πάνω σε αυτό το θέμα με αφορμή την επιλογή της πρώτης μεγάλης επιλογής παραγωγής για το Φεστιβάλ που ήταν η όπερα”, εξηγεί στο NEWS 24/7 η Άννα Μυκωνίου, πρόεδρος και καλλιτεχνική διευθύντρια του Κέντρου Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που διοργανώνει το Φεστιβάλ Επταπυργίου.

“Όταν ο Θανάσης άρχισε να μου εξηγεί περισσότερες λεπτομέρειες για την παραγωγή άρχισα κι εγώ να συνειδητοποιώ πόσο επίκαιρο είναι το θέμα. Παράλληλα, ξυπνούσαμε και κάθε μέρα διαβάζαμε για ακόμα ένα περιστατικό έμφυλης βίας και ήταν πολύ δύσκολο να τα διαχειριστούμε”, προσθέτει η κ. Μυκωνίου.

Αθανάσιος Κολαλάς και Άννα Μυκωνίου

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Κέντρου Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αναφέρει πως ο προγραμματισμός του Φεστιβάλ μοιάζει να διαμορφώθηκε σχεδόν αυθόρμητα γύρω από τη γυναίκα αφού κάθε εκδήλωση που ερχόταν να συμπληρώσει τη σύνθεσή του κινούνταν γύρω από εκείνη.

“Μετά την όπερα, ξαναείδαμε μία παράσταση που κυνηγούσαμε από πέρσι, μία συνεργασία με την Μαργαρίτα Ζορμπαλά με θέμα τις γυναίκες στιχουργούς. Σε μία συζήτηση που κάναμε με την κυρία Ζορμπαλά μάς είπε ότι θα αναζητήσει την ευαισθησία, τη γυναίκα δημιουργό, τη γυναίκα της διπλανής πόρτας κλπ. Έτσι συνειδητοποιήσαμε ότι έχουμε δύο παραγωγές που έχουν στο επίκεντρό τους τη γυναίκα.

Έπειτα ήρθε η παραγωγή με τη Δήμητρα Γαλάνη και την Παυλίνα Βουλγαράκη και κάπως έτσι χτίστηκε ο κεντρικός άξονας.

Κάθε χρόνο κάνουμε αφιέρωμα σε έναν σπουδαίο δημιουργό και λόγω όλων των παραπάνω αποφασίσαμε το φετινό αφιέρωμα να είναι για την Ευανθία Ρεμπούτσικα, μία γυναίκα που έχει προσφέρει πάρα πολλά  και ως καλλιτέχνιδα και ως άνθρωπος”, επισημαίνει η κ. Μυκωνίου.

Ακόμα και αν κάποιος προτρέξει να καταδείξει τις βραδιές ποίησης του Φεστιβάλ ως παράταιρες με αυτή τη θεματική, μιας και είναι αφιερωμένες στο έργο του Λόρκα, η καλλιτεχνική διευθύντρια του Κέντρου Πολιτισμού της ΠΚΜ απαντά πως “δεν υπάρχει κανένας άλλος ποιητής όσο εκείνος που να έχει ασχοληθεί τόσο πολύ με τη γυναίκα”.

“Ειδικά στα θεατρικά του έργα, αλλά και στα ποιήματά του, η γυναίκα είναι πάντα η κεντρική ηρωίδα. Είτε είναι ο κακοποιητής, όπως στο «Σπίτι της Μπερνάρτνα Άλμπα», είτε είναι η γυναίκα που κακοποιείται και ή θα επαναστατήσει ή όχι, όπως στον «Ματωμένο Γάμο»”, λέει η ίδια.

Τόπο στα νιάτα

Ενισχύοντας το καλλιτεχνικό του αποτύπωμα, το Φεστιβάλ Επταπυργίου δίνει “τόπο στα νιάτα” αφού ενσωματώνει στη διοργάνωσή του το “νεογέννητο” SKG Live! Music Festival, το οποίο πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά φέτος στη Θεσσαλονίκη. Φρέσκοι ήχοι βρίσκουν χώρο να ακουστούν και νέοι καλλιτέχνες ένα μέρος για να δημιουργήσουν.

“Είχαμε συζητήσει με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα ότι πρέπει να δώσουμε χώρο στους νέους να εκφραστούν και να βιοποριστούν. Επιχειρούμε σε κάθε φεστιβάλ να έχουμε νέους δίπλα σε καταξιωμένους καλλιτέχνες. Αυτός ο συνδυασμός είναι πολύ γοητευτικός. Το ίδιο το SKG Live! Music Festival πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά φέτος και παρουσιάστηκαν στη σκηνή 35 συγκροτήματα μέσα σε 4 ημέρες. Προσωπικά γνώρισα εξαιρετικά σχήματα που μέχρι τότε δεν ήξερα. Μικρά διαμάντια που πρέπει να τα βοηθήσουμε να βγουν προς τα έξω και να μεγαλώσουν. Φτάνει και οι συμπολίτες μας να τα στηρίξουν», τονίζει η κ. Μυκωνίου.

“Με τα «έτοιμα» δεν κατακτάς το διαφορετικό”

Κοιτώντας πίσω και κάνοντας έναν απολογισμό από την πρώτη διοργάνωση, που σύστησε δειλά – δειλά το θεσμό στο κοινό της Θεσσαλονίκης, μέχρι σήμερα, η κ. Μυκωνίου δηλώνει βέβαιη πω “για να μπορέσεις να κάνεις πολιτισμό πρέπει να τολμήσεις, να στηριχτείς και να ρισκάρεις. Με τη σιγουριά και με τα «έτοιμα», με τις επαναλήψεις δεν κατακτάς αυτό το κάτι διαφορετικό που έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη. Και ο κόσμος ανταποκρίνεται απολύτως σε αυτό”.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Επταπυργίου: 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

«ΕΥΑΝΘΙΑ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ»

5 – 6 Ιουνίου

Παραγωγή: Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Μια βραδιά-αφιέρωμα στην Ευανθία Ρεμπούτσικα. Η διακεκριμένη συνθέτις και βιολονίστα, που μας χάρισε αγαπημένες και τρυφερές μελωδίες, ανοίγει φέτος την αυλαία  του Φεστιβάλ Επταπυργίου. Οι αναφορές της δεν περιορίζονται μόνο στην Ελληνική παράδοση, τον Πόντο και την Μικρά Ασία, αλλά εμπνέονται και απλώνονται σε όλη την Μεσόγειο.

Μουσικές που έντυσαν σπουδαίες ταινίες, σειρές αλλά και ντύθηκαν με μερικούς από τους πιο τρυφερούς στίχους των Λίνα Νικολακοπούλου, Άρη Δαβαράκη, Ελένη Ζιώγα, Τάσου Μπουλμέτη.

Τα τραγούδια στις δύο βραδιές του Φεστιβάλ Επταπυργίου θα ερμηνεύσει η Έλλη Πασπαλά.  Οι δύο τους θα μας ταξιδέψουν σε ένα υπέροχο ταξίδι γεμάτο χρώματα και μυρωδιές Ανατολής και Δύσης. Μια συνεργασία με γυναικεία ματιά, ευαισθησία και διάθεση, όπου η κάθε μια από τις δυο εξαιρετικές καλλιτέχνιδες δίνει το δικό της ξεχωριστό στίγμα.

Με την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, σε διεύθυνση Μιχάλη Τραχαλιού.

Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης
Μουσική διεύθυνση: Μιχάλης Τραχαλιός
Ερμηνεία: Έλλη Πασπαλά

«ΜΑΡΙΟΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ – ΓΙΩΤΑ ΝΕΓΚΑ»

19 – 20 Ιουνίου

Δύο σπουδαίοι ερμηνευτές συναντιούνται στην σκηνή του Φεστιβάλ Επταπυργίου. Θα  ερμηνεύσουν αγαπημένα τραγούδια από την δισκογραφία τους, αλλά και  κορυφαία τραγούδια μεγάλων συνθετών και ερμηνευτών που επέλεξαν για το πρόγραμμα, με αγάπη και ενθουσιασμό.

Ο σπουδαίος Έλληνας τενόρος Μάριος Φραγκούλης, με την  διεθνή παρουσία, έχει συμπράξει στην πολύχρονη πορεία του, με διεθνούς εμβέλειας καλλιτέχνες, με  σπουδαίους Έλληνες ερμηνευτές, αλλά και με σημαντικές ορχήστρες. Η σχολή Τζούλιαρντ, η υποτροφία «Μαρία Κάλλας», η Σκάλα του Μιλάνου, το Royal Albert Hall, το Lincoln Center, το Carnegie Hall,  το «Άξιον Εστί»,  το «Les Misérables»  το «Phantom of the Opera», ο Άντριου Λ. Βέμπερ,   το Ηρώδειο, η Επίδαυρος … σπουδές, θέατρα σταθμοί, έργα και  συνεργασίες, που χαρακτηρίζουν μια σημαντική καριέρα, με ένα μεγάλο μουσικό εύρος από την κλασική μέχρι την ποπ σκηνή.

Φέτος δίπλα του η δωρική και δυναμική ερμηνεύτρια του σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού, με 25 χρόνια συνεχούς παρουσίας στης μουσικές σκηνές, με πολυάριθμες δισκογραφικές συνεργασίες με σημαντικούς δημιουργούς όπως ο Σταμάτης Κραουνάκης, ο Παναγιώτης Καλαντζόπουλος, ο Θέμης Καραμουρατίδης, ο Οδυσσέας Ιωάννου, καθώς  και με συνεργασίες με τεράστια ονόματα όπως η Μαρία Φαραντούρη, ο Γιώργος Νταλάρας, η Δήμητρα Γαλάνη, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου ανάμεσα σε άλλους.

Οι δυο τους στήνουν ένα πρωτότυπο πρόγραμμα όπου το ελληνικό λόγιο τραγούδι θα μπλεχτεί με το λαϊκό, ο Τσιτσάνης θα κλείσει το μάτι στον Χατζιδάκι και θα μας παρασύρουν να σιγοτραγουδήσουμε μαζί τους μερικές από τις πιο αγαπημένες μελωδίες. Στη σκηνή συνοδεύονται από δώδεκα δεξιοτέχνες σολίστες μουσικούς

Ερμηνεία: ΜΑΡΙΟΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ – ΓΙΩΤΑ ΝΕΓΚΑ

«ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ – ΠΑΥΛΙΝΑ  ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ»

30 Ιουνίου – 1 Ιουλίου

Γιορτάζοντας τα 55 χρόνια καριέρας, η Δήμητρα Γαλάνη βάζει την υπογραφή της σε ένα πρόγραμμα που  συνοψίζει την διαδρομή μιας ολόκληρης ζωής. Μια αναδρομή σε πολύ αγαπημένα τραγούδια, που όλοι περιμένουν, για δύο βραδιές στο Φρούριο του Επταπυργίου, με μια υπέροχη μπάντα στο πλευρό της.

Η Δήμητρα Γαλάνη, στιχουργός, συνθέτις και ερμηνεύτρια, συνεργάζεται σταθερά με νέους ανθρώπους, μουσικούς και καλλιτέχνες- δημιουργούς, που ξεχωρίζει. Και αυτή τη φορά επιλέγει από την σύγχρονη σκηνή την Παυλίνα Βουλγαράκη, ταλαντούχα δημιουργό και ερμηνεύτρια, με την οποία ήδη έχει γράψει 2 τραγούδια (Χίλιες ζωές και Δεν είπες κάτι). Δίπλα τους ο Σεραφείμ Γιαννακόπουλος, και το πενταμελές μουσικό τους σχήμα.

Στον ξεχωριστό χώρο του Επταπυργίου η Δήμητρα μαζί με την Παυλίνα, μας υπόσχονται ένα πρόγραμμα με όλα τα τραγούδια που αγαπάμε, που θα τραγουδήσουμε ξανά και που θα μας κάνουν όλους και πάλι μια παρέα. Τραγούδια που κουβαλούν την αύρα της πόλης αλλά και των ταξιδιών μας.

#SKGlive! «ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ»

2 Ιουλίου

Στο πλαίσιο του στόχου του Φεστιβάλ Επταπυργίου για προώθηση των νέων καλλιτεχνών που ζούνε και δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, εντάσσεται φέτος στον προγραμματισμό μια συναυλία με τέσσερα νέα, πολύ αξιόλογα, σχήματα, με κοινό μουσικό τόπο την παράδοση. Η ελληνική και ευρύτερα η μεσογειακή παραδοσιακή μουσική, μέσα από το πρίσμα των νέων δημιουργών, συναντά τη σύγχρονη και ροκ  μουσική ματιά, μπλέκοντας καλλιτεχνικά ακούσματα και  ήχους και δημιουργώντας έτσι το σημερινό χάρτη της μουσικής δημιουργίας. Το Alenti quintet, ο Argalios, οι Κούπες και το Les Filadores σε ένα ρεπερτόριο από γνωστά, αλλά και πρωτόπαικτα τραγούδια τους, θα συγκινήσουν και θα ξεσηκώσουν το κοινό.

#Alenti Quintet

Τραγούδι: Γιάννης Διονυσίου,  Λύρα: Παντελής Αγκιστριώτης, Κανονάκι: Βασίλης Ζιγκερίδης, Κοντραμπάσο: Γιώργος Πολυχρονιάδης, Κρουστά: Αλέξανδρος Ριζόπουλος

#Argalios

Πιάνο: Άλεξ Ιωσηφίδη, Φωνή: Ζωή Μάντζου, Νταούλι, Φωνητικά: Όλγα Αλεξίου

#Κούπες

Φωνή: Φρειδερίκη Ήργη, Κιθάρα-Φωνή: Μπάμπη Στεφανίδη, Κιθάρα-Φωνητικά: Αχιλλέα Παρζίγκα, Κλαρίνο-Γκάιντα: Δημήτρη Πρωτόγερο, Μπάσο: Σάκη Σαράφα, Τύμπανα: Χρήστο Πολύζο

#Les Filadores

Σοπράνο: Τότα Κυριαζικίδου, Σοπράνο-Άρπα-Διασκευές: Νάγια Μυσερλή

ΟΠΕΡΑ

Ruggero Leoncavallo, «I PAGLIACCI»

10 – 11 – 12 – 14 Ιουλίου

Ένα από τα γνωστότερα πρώιμα έργα του ιταλικού βερισμού που αγαπήθηκε από την πρώτη στιγμή και εξακολουθεί να αποτελεί έργο ρεπερτορίου σε όλα τα μεγάλα λυρικά θέατρα. Η «γεμάτη» μουσική του Λεονκαβάλο αναδύεται σχεδόν φυσικά μέσα από τη δραματουργία του έργου και ενισχύει την τραγικότητα τόσο των χαρακτήρων όσο και της ιστορίας, που μακριά από τα δεδομένα του ρομαντισμού, σκύβει σε καθημερινά προβλήματα απλών ανθρώπων.

Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, η ιστορία, παρακολουθεί τη σχέση των δύο πρωταγωνιστών ενός περιοδεύοντος θιάσου της Commedia del Arte. Μπροστά μας εκτυλίσσεται ένα ψυχολογικό παιχνίδι, με φόντο ένα ιταλικό χωριό. Ο βίαιος χαρακτήρας του Canio και η ανάγκη της Nedda να ξεφύγει προς μια πλασματική ελευθερία, μέσω της αγκαλιάς ενός άλλου άνδρα, αποτελούν ένα εκρηκτικό συνδυασμό, που πυροδοτείται από τον Tonio, ένα χαρακτήρα που βρίσκεται εκεί για να καθορίσει την εξέλιξη της ιστορίας, ωθώντας τους πρωταγωνιστές στα όρια των αντοχών τους και οδηγώντας τους σε μια παρανοϊκή βουτιά.

Στην παραγωγή του Επταπυργίου μεταφέρουμε την ιστορία στη δεκαετία του 50΄. Μια περίοδο που ακόμα υπάρχει το «χρώμα» του ιταλικού νότου, που τα απόνερα του πολέμου εξωθούν ανθρώπους, όπως η Νέντα, σε δύσκολες επιλογές επιβίωσης και που ακόμα η ενδοοικογενειακή βία και το bulling όχι απλά δεν κατακρίνονται αλλά θεωρούνται δείγματα ισχύος και δημοφιλίας. Είναι μια περίοδος για την οποία ο θεατής έχει αναφορές και ως εκ τούτου μπορεί εύκολα να κατανοήσει, να αποκωδικοποιήσει και να σηματοδοτήσει τα σκηνικά μηνύματα.

Έρωτες, ζήλια, έμφυλη βία, εκδίκηση, ντύνονται με μερικές από τις γνωστότερες και πιο δραματικές μελωδίες οπερατικής μουσικής, γεμάτες πάθος,  δημιουργώντας έτσι στιγμές βαθιάς συγκίνησης, που από την πρώτη τους παρουσίαση το 1891, στοιχειώνουν  τραγουδιστές και θεατές και διαχρονικά ταξιδεύουν μέχρι τις μέρες μας και δένουν τόσο στενά με την τραγική κοινωνική πραγματικότητα κακοποίησης και το ολοένα και πιο διογκούμενο κίνημα του MeToo.

Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Βράνος
Σκηνοθεσία – Σκηνικά Αθανάσιος Κολαλάς

ΒΡΑΔΙΕΣ ΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

«ΦΕΔΕΡΙΚΟ ΓΚΑΡΘΙΑ ΛΟΡΚΑ»

17 – 18 Ιουλίου

Παραγωγή: Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Οι βραδιές ποίησης του φετινού Φεστιβάλ Επταπυργίου είναι αφιερωμένες στο έργο του Λόρκα, του Ανδαλουσιανού ποιητή με τα θλιμμένα μάτια, του οραματιστή και επαναστάτη,  που σημάδεψε με το έργο του γενιές αναγνωστών,  σε όλο τον κόσμο.

Εμείς οι Έλληνες τον αγαπήσαμε  με το πάθος μιας παράξενης συγγένειας, αφού το έργο του έχει βαθιά τις ρίζες του στην ηθική της  Μεσογείου. Μας παραδόθηκε  άλλωστε από χέρια αγαπημένων Ελλήνων δημιουργών, που τον μετέφρασαν και τον  μελοποίησαν με ευγένεια και φροντίδα.

Στο Επταπύργιο, μέσα από αφηγήσεις, ποιήματα, μελοποιημένα τραγούδια θα προσεγγίσουμε το ποιητικό του σύμπαν, αλλά και τα θεατρικά του έργα, που είναι ποτισμένα από την Ισπανική ύπαιθρο.

Οι στίχοι του, αποτυπώνουν με συναίσθημα και  χρώματα ζεστά  τις εικόνες της  γενέθλιας γης. Θα επικεντρωθούμε όμως κυρίως στη θέση της γυναίκας στο έργο του. Οι ηρωίδες των ποιημάτων του αλλά και των θεατρικών του έργων είναι γυναίκες που ζουν σε μια σκληρή ανδροκρατούμενη κοινωνία,  εγκλωβισμένες σε στερεότυπα, αλλά και  σε  κανόνες που έχουν θεσπιστεί από άνδρες. Ο Λόρκα τις  θαυμάζει  για την αστείρευτη δύναμη της ψυχής τους και τις συμπονά για την κοινωνική καταπίεση και την αδικία που υφίστανται.

Στη βραδιά θα ακουστούν περίπου 20 ποιήματα, σε μελοποιήσεις Μίκη Θεοδωράκη, Μάνου Λοΐζου, Χρήστου Λεοντή, Δημήτρη Μαραμή, Νίκου Μαμαγκάκη, Γιάννη Γλέζου.

Κείμενα-λογοτεχνική μελέτη: Άννα Μυκωνίου
Συμφωνικό σχήμα: Jovenata Ensemble
Μουσική Διεύθυνση: Safira Antzus Ramos|
Μουσική επιμέλεια – ενορχηστρώσεις: Μανόλης Ανδρουλιδάκης
Ερμηνεία: Δημήτρης Μπάσης, Γιάννης Διονυσίου, Μέλα Γεροφώτη
Αφήγηση απαγγελία: Αντίνοος Αλμπάνης
Μικτή χορωδία Θεσσαλονίκης
Διεύθυνση χορωδίας: Μαίρη Κωνσταντινίδου

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

«ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΖΟΡΜΠΑΛΑ – ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ … ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ»

22 – 23 Ιουλίου

Η Μαργαρίτα Ζορμπαλά, η μεγάλη Ελληνίδα ερμηνεύτρια με την λαμπρή πολυετή καριέρα και μία πορεία γεμάτη τραγούδια σπουδαίων δημιουργών που αντέχουν στο χρόνο, ανηφορίζει αυτό το καλοκαίρι στο φρούριο του Επταπυργίου, σε μια από τις σπάνιες εμφανίσεις της. Σπάνια και η συνεργασία που θα πραγματοποιηθεί, για πρώτη φορά επί σκηνής, καθώς μαζί της θα είναι η Μαρία Παπαγεωργίου, η εξαιρετική ερμηνεύτρια, μουσικός και δημιουργός της νεότερης γενιάς, την οποία η Μαργαρίτα Ζορμπαλά επέλεξε προσωπικά για τη δημιουργία ενός προγράμματος ειδικά φτιαγμένου για το Φεστιβάλ Επταπυργίου.

Δύο γυναίκες – δύο γενιές, με κοινό καλλιτεχνικό όραμα και αισθητική, καταθέτουν μια ολοκληρωμένη πρόταση πάνω στον γυναικείο λόγο και στη γυναικεία σύνθεση. Η Μαργαρίτα Ζορμπαλά και η Μαρία Παπαγεωργίου μοιράστηκαν τον θαυμασμό τους -που αποδείχτηκε κοινός σε πολλά σημεία – για σημαντικές γυναίκες δημιουργούς, έφτιαξαν ένα νήμα και άρχισαν σαν κουβάρι να το ξετυλίγουν, για να ενώσουν τον ελληνικό μουσικό κόσμο μέσα από τα γυναικεία συναισθήματα. Το κριτήριο για την επιλογή τους δεν ήταν να καλύψουν όλο το φάσμα της γυναικείας μουσικής δημιουργίας χρονικά και υφολογικά – κάτι που θα ήταν εξάλλου αδύνατον μέσα σε τόσο πλούτο-αλλά να αποτυπώσουν τη δική τους αλήθεια μέσα από κοινές αναφορές, τιμώντας τις γυναίκες που μας διαμόρφωσαν και αυτές που έρχονται να ανθίσουν.

Ερμηνεία: Μαργαρίτα Ζορμπαλά, Μαρία Παπαγεωργίου

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα