Το ΚΘΒΕ κατεβαίνει στην Επίδαυρο με “Ελενη” και γούρι τον καύσωνα

Το ΚΘΒΕ κατεβαίνει στην Επίδαυρο με “Ελενη” και γούρι τον καύσωνα
Ελένη του Ευριπίδη από το ΚΘΒΕ

H «Ελένη» του Ευριπίδη, η καλοκαιρινή παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας, σε μετάφραση Παντελή Μπουκάλα και σκηνοθεσία του Βασίλη Παπαβασιλείου, μετά το εντυπωσιακό ξεκίνημα στη Θεσσαλονίκη και την περιοδεία στη Β. Ελλάδα, κατεβαίνει στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου την Παρασκευή 6, Σάββατο 7 & Κυριακή 8 Αυγούστου 2021.

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους θα δούμε τους: Έμιλυ Κολιανδρή (Ελένη), Θέμης Πάνου (Μενέλαος), Αγορίτσα Οικονόμου (Θεονόη), Γιώργος Καύκας (Θεοκλύμενος), Έφη Σταμούλη (Γερόντισσα), Δημήτρης Κολοβός (Αγγελιοφόρος Α’), Άγγελος Μπούρας (Αγγελιοφόρος Β’), Δημήτρης Μορφακίδης (Τεύκρος), Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Θεράπων), Νικόλας Μαραγκόπουλος Ορέστης Παλιαδέλης (Διόσκουροι).

Ελένη του Ευριπίδη από το ΚΘΒΕ

Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ Νίκος Κολοβός, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που δόθηκε στην Αθήνα, στο «Σχολείον της Αθήνας – Ειρήνη Παπά» του Εθνικού Θεάτρου, αναφερόμενος στην Ελένη ως ξεχωριστή παρουσία της ομορφιάς της στο διηνεκές, η πρώτη και αιώνια γυναίκα στην ιστορία, τόνισε ότι «η Έμιλυ Κολιανδρή στο ρόλο της Ελένης δεν είναι ωραία γιατί απλά μας αρέσει, αλλά μας αρέσει επειδή είναι ωραία». Συμπλήρωσε επίσης ότι «όταν ένας θίασος με τους πολυποίκιλους συντελεστές του, αλληλοεμπνέεται και ομονοεί μεταλαμπαδεύοντας την έμπνευση ο ένας στον άλλον αβίαστα, τότε είναι βέβαιο ότι συγγραφέας και θίασος αντανακλούν την απόλυτη μεταξύ τους αρμονία». Ολοκληρώνοντας υπογράμμισε ότι «η Ελένη του ΚΘΒΕ αποτελεί από μόνη της Ευριπίδειο επιχείρημα αυταπόδεικτο επί σκηνής. Μια δουλειά για την οποία είμαστε πολύ ευτυχείς και σας προσκαλούμε να την δείτε».

Όσον αφορά στις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στην χώρα μας αυτή την περίοδο ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής δήλωσε με χιούμορ ότι «μετά την περσυνή νεροποντή που είχαμε στις παραστάσεις μας στην Επίδαυρο, τον καύσωνα τον θεωρούμε γούρι!».

Η παράσταση

Η παράσταση καταδεικνύει τη ματαιότητα του πολέμου, αφού τόσο για τους νικητές όσο και για τους νικημένους οι συνέπειές του διαχρονικά είναι εξίσου ολέθριες. Ταξίδι και φυγή, ένα αέναο ερωτηματικό, ένα αίνιγμα άλυτο ακόμη και για την Σφίγγα, μεταξύ αίσθησης και παραίσθησης και ατέλειωτων μαχών σώμα με σώμα στην οριογραμμή ενός και μόνο βλέμματος… Της δισυπόστατης πολυθρύλητης Ελένης, συμβόλου πάθους και πόθου, των αφορμών για την αιτία, των διαδράσεων ανάμεσα σε είναι και σε φαίνεσθαι, της πολύχρονης κατακραυγής, της καιροφύλακτης αξιοπρέπειας, της σθεναρής αντίστασης σε κελεύσματα απατηλής ευκολίας, της αναζήτησης ομιχλοσκόνιστου μισεμού και κραταιάς παλινόστησης.

«Η Ελένη είναι μια επιθυμία κάθαρσης του όρου διασκέδαση»

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου ο οποίος υπογράφει την σκηνοθεσία στην παράσταση «Ελένη» επεσήμανε ότι «τα τελευταία δέκα χρόνια ασχολήθηκα με τα δοκίμια διασκέδασης και η παράσταση Ελένη αποτελεί αποκρυστάλλωση αυτής της ενασχόλησης» για να συμπληρώσει ότι «η Ελένη είναι μια επιθυμία κάθαρσης του όρου διασκέδαση», διερωτώμενος ωστόσο αν η διασκέδαση και η σκέψη μπορούν να «παντρευτούν» συμπορευόμενες.

Μιλώντας για τον θίασο και το θέατρο είπε χαρακτηριστικά ότι «όλοι οι καλλιτέχνες επένδυσαν όλη τους την ενέργεια όλο το διάστημα των προβών και της περιοδείας στο θέαμα αυτό. Είναι ένα έργο κυριολεκτικά συνόλου και το αποτέλεσμα δικαιώνει το ρόλο ενός θεσμικού θεάτρου. Το ΚΘΒΕ το νιώθω σπίτι μου όπως και το Θέατρο Τέχνης».

Υπόθεση


Ο Ηρόδοτος, ιστορώντας τα σχετικά με την Ελένη, ισχυρίζεται ότι πήγε όντως στην Τροία και ότι το ίδιο λέει και ο Όμηρος, ο οποίος στην Οδύσσεια παρουσιάζει την Ελένη να προσφέρει στον Τηλέμαχο το φάρμακο της λησμονιάς· της το είχε δώσει η Πολύδαμνα, γυναίκα του Θόωνα, όχι πάντως στις συνθήκες που αναφέρει ο Ευριπίδης. Ο Ηρόδοτος και ο Όμηρος ισχυρίζονται πως μετά την άλωση της Τροίας η Ελένη περιπλανήθηκε μαζί με τον Μενέλαο, κι όταν έφτασαν στην Αίγυπτο, προμηθεύτηκε το φάρμακο. Ο Ευριπίδης, αντίθετα, διατείνεται πως η πραγματική Ελένη δεν πήγε ποτέ στην Τροία. Μόνο το είδωλό της πήγε εκεί. Γιατί την έκλεψε ο Ερμής, ακολουθώντας τη βούληση της Ήρας, και την παρέδωσε στον Πρωτέα, τον βασιλιά της Αιγύπτου, για να την προστατέψει. Κι όταν πέθανε ο Πρωτέας, ο γιος του ο Θεοκλύμενος επιδίωξε να την παντρευτεί, η Ελένη όμως πήγε και στήθηκε ικέτισσα δίπλα στο μνήμα του Πρωτέα. Εκεί τής παρουσιάζεται ο Μενέλαος, που είχε χάσει τα πλοία του στο πέλαγος και προσπαθούσε να σώσει τους λιγοστούς συντρόφους του, που τους είχε αφήσει κρυμμένους σε μια σπηλιά. Οι δυο τους συνεννοήθηκαν, μηχανορράφησαν και εξαπάτησαν τον Θεοκλύμενο. Ανέβηκαν έπειτα σ’ ένα πλοίο, τάχα για να τελέσουν θυσία στη θάλασσα, στη μνήμη του Μενέλαου, κι έτσι σώθηκαν και επέστρεψαν στην πατρίδα τους.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας, Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου, Συνεργάτης σκηνοθέτης-Δραματουργία: Νικολέτα Φιλόσογλου, Σκηνικά- Κοστούμια: Άγγελος Μέντης, Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου, Χορογραφία: Δημήτρης Σωτηρίου, Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος, Ενορχήστρωση – Μουσική διδασκαλία: Γιώργος Δούσος, Moυσική διδασκαλία: Χρύσα Τουμανίδου, Βοηθός χορογράφου: Σοφία Παπανικάνδρου, Βοηθός σκηνοθέτη: Άννα- Μαρία Ιακώβου, Βοηθός σκηνογράφου -ενδυματολόγου: Έλλη Ναλμπάντη, Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη, Οδηγοί σκηνής: Γιάννης Παλαμιώτης, Μαρίνα Χατζηιωάννου

Παίζουν: Έμιλυ Κολιανδρή (Ελένη), Θέμης Πάνου (Μενέλαος), Αγορίτσα Οικονόμου (Θεονόη), Γιώργος Καύκας (Θεοκλύμενος), Έφη Σταμούλη (Γερόντισσα), Δημήτρης Κολοβός (Αγγελιοφόρος Α’), Άγγελος Μπούρας (Αγγελιοφόρος Β’), Δημήτρης Μορφακίδης (Τεύκρος), Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Θεράπων), Νικόλας Μαραγκόπουλος Ορέστης Παλιαδέλης (Διόσκουροι)

Χορός: Νεφέλη Ανθοπούλου, Σταυρούλα Αραμπατζόγλου, Λουκία Βασιλείου, Ελένη Γιαννούση, Ηλέκτρα Γωνιάδου, Νατάσα Δαλιάκα, Χρύσα Ζαφειριάδου, Σοφία Καλεμκερίδου, Αίγλη Κατσίκη, Άννα Κυριακίδου, Κατερίνα Πλεξίδα, Μαριάννα Πουρέγκα, Φωτεινή Τιμοθέου, Χρύσα Τουμανίδου

Μουσικοί επί σκηνής: Γιώργος Δούσος (φλάουτο, κλαρίνο, σαξόφωνο, καβάλ), Δάνης Κουμαρτζής (κοντραμπάσο), Θωμάς Κωστούλας (κρουστά), Παύλος Μέτσιος (τρομπέτα, ηλεκτρική κιθάρα), Χάρης Παπαθανασίου (βιολί), Μανώλης Σταματιάδης (πιάνο, ακορντεόν).

Ιnfo

Επίδαυρος, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου (Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021): Παρασκευή 6, Σάββατο 7 & Κυριακή 8 Αυγούστου 2021, στις 21.00

Εισιτήρια

ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ: 50€

Α΄ ΖΩΝΗ: 45€

Β΄ ΖΩΝΗ: 20€

Β΄ ΖΩΝΗ, ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ: 13€

ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ Γ΄ ΖΩΝΗ : 14€

ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ Δ΄ ΖΩΝΗ: 12€

ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ Ε΄ ΖΩΝΗ: 10€

ΑΜΕΑ/ΑΝΕΡΓΟI: 5€ (Στο Άνω Διάζωμα με την επίδειξη της σχετική κάρτας)

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ Η ΕΚΔΟΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: tickets.aefestival.gr | www.ticketservices.gr | PUBLIC | Τηλεφωνικά: 210 7234 567 Πανεπιστημίου 39 (στοά Πεσμαζόγλου) | Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα