10 βιβλία που θα σας κρατήσουν συντροφιά τον Φεβρουάριο
Ψάξαμε και βρήκαμε στις προθήκες των βιβλιοπωλείων 10 εξαιρετικά ενδιαφέρουσες νέες εκδόσεις που θα σας κρατήσουν την καλύτερη συντροφιά!
- 01 Φεβρουαρίου 2022 06:31
Πρώτη μέρα του Φεβρουαρίου σήμερα και καταπώς φαίνεται, τα κρύα έχουν μέλλον ακόμη, ενώ η πανδημία του κορονοϊού δε φαίνεται να κοπάζει. Έτσι προβλέπεται πως τα σπίτια μας θα εξακολουθούν έχουν την τιμητική τους για πολύ καιρό ακόμη. Εμείς ψάξαμε και βρήκαμε στις προθήκες των βιβλιοπωλείων 10 εξαιρετικά ενδιαφέρουσες νέες εκδόσεις που θα σας κρατήσουν την καλύτερη συντροφιά!
Εκμηδένιση – Μισέλ Ουελμπέκ
Το νέο βιβλίο του κακού παιδιού της Γαλλίας και του πλέον εμβληματικού συγγραφέα του σύγχρονου δυτικού κόσμου, δε θα μπορούσε να μην είναι πρώτο στη λίστα μας. Εξάλλου ήδη έχουμε ξεκινήσει να το διαβάζουμε (θα ακολουθήσει και εκτενέστερη κριτική).
Στο οπισθόφυλλο του βιβλίου διαβάζουμε: Πρωτοφανείς τρομοκρατικές επιθέσεις, αρχικά ηλεκτρονικές και σταδιακά ολοένα πιο υλικές, με στόχους φαινομενικά ασύνδετους μεταξύ τους, συγκλονίζουν την παγκόσμια οικονομία. Στο μεταξύ, η γαλλική πολιτική σκηνή αναδιατάσσεται· με πρωτοβουλία των πρωτοπόρων «μεταδημοκρατών» αρχόντων της, η Γαλλία ζει μια νέα βιομηχανική επανάσταση, φιλοδοξώντας να επιστρέψει στις βασικές αρχές της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Στο διεθνές οικονομικό χάος και στον εσωτερικό πολιτικό αναβρασμό, άμεσα εμπλεκόμενος βρίσκεται ο πρωταγωνιστής του βιβλίου, ο Πωλ, ο οποίος αποφασίζει να αναθεωρήσει τις προσωπικές και οικογενειακές του σχέσεις πριν να είναι πολύ αργά -για τον ίδιο, για τα αγαπημένα του πρόσωπα, για τον πλανήτη.
Αστυνομικό θρίλερ, πολιτικό δράμα, οικογενειακή σάγκα, ερωτική και υπαρξιακή περιπλάνηση: τα πολλαπλά επίπεδα της “Εκμηδένισης” αλληλοκαλύπτονται αδιάκοπα με ορίζοντα όλων τους τη φθορά και τον επικείμενο αφανισμό -κατά παραδόξως κλιμακούμενη σειρά σπουδαιότητας: του παγκόσμιου συστήματος, μιας ανεπτυγμένης χώρας μεσαίου μεγέθους, μιας αντιπροσωπευτικής οικογένειας αυτής της χώρας, και τελικά ενός και μόνο ατόμου.
Η “Εκμηδένιση” είναι ταυτόχρονα έργο ωριμότητας, ανατομία μιας απειλητικής κοινωνικής πραγματικότητας, της σύγχρονης και ίσως της μελλούμενης, παθιασμένο μανιφέστο ενός βαθύτατου υλιστικού ανθρωπισμού και, προπάντων, μια συναρπαστική μυθοπλασία.
Ο μικρός Γκοντάρ – Μαρία Γαβαλά
Το νέο βιβλίο της Μαρίας Γαβαλά (εκδόσεις Πόλις) διαδραματίζεται στο Παρίσι, στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και περιστρέφεται γύρω από διάφορα ερωτήματα όπως: Μπορεί ένας καλλιτέχνης να διαχειριστεί, χωρίς απώλειες, ό,τι απέμεινε από μια γενοκτονία, ένα ολοκαύτωμα, ένα αιματηρό πραξικόπημα; Σε ποιο βαθμό διασώζεται η ιστορική μνήμη μέσω εικόνων και αφηγήσεων; Είναι όλες οι μαρτυρίες των επιζώντων αδιάψευστες; Έχει ο κινηματογράφος τη δύναμη να συλλαμβάνει με ακρίβεια τις πραγματικές διαστάσεις των γεγονότων, ή αυτό είναι εν μέρει μόνο εφικτό;
Στο οπισθόφυλλο του βιβλίου διαβάζουμε: Ο Γκασπάρ Φρενέλ είναι ένας φιλόδοξος νέος κινηματογραφιστής. Με μια 16άρα κάμερα στον ώμο, κάνει σκοπό της ζωής του να αποτυπώσει σε φιλμ τα σημαδιακά ιστορικά γεγονότα που συμβαίνουν γύρω του. Ο Μάης του ’68, τα ανεπούλωτα τραύματα του Πολέμου της Αλγερίας, η γενοκτονία του λαού της Μπιάφρα, οι βίαιοι εξισλαμισμοί στην Αφρική, η δικτατορία των συνταγματαρχών στην Ελλάδα, είναι μερικά από τα θέματα που τον απασχολούν.
Ένας “κινηματογράφος-αλήθεια”, που αιχμαλωτίζει την κοινωνική εξέγερση και τη βία τη στιγμή που διαδραματίζονται. Η αφήγηση εκτυλίσσεται μέσα από τις αναμνήσεις της Λουκίας Βακαρή, μιας Ελληνίδας σπουδάστριας κινηματογράφου στο Παρίσι, η οποία ενηλικιώνεται, ερωτεύεται και ωριμάζει, με έντονο και ενίοτε οδυνηρό τρόπο, στον απόηχο των μεγάλων κοινωνικών αναταραχών και στη δίνη κρίσιμων προσωπικών αποφάσεων.
Σκοτεινό Αδιέξοδο- Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ
Το μυθιστόρημα του Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ “Σκοτεινό Αδιέξοδο” κυκλοφορεί σε μετάφραση Άρη Δικταίου από τις εκδόσεις Αγγελάκη. Πρόκειται για μια σπάνια εκδοχή του βιβλίου και την πρώτη – από τις δύο που υπάρχουν – την οποία ο συγγραφέας δημοσίευσε το 1933 στα ρωσικά και το 1938 εξέδωσε στα αγγλικά. Σύμφωνα με τη Γαλλίδα μελετήτρια Christine Raguet-Bouvart, υπάρχουν ακόμη μόνο επτά αντίγραφα, όλα σε αρχεία σπάνιων βιβλίων και ιδιωτικές συλλογές σε όλο τον κόσμο.
Πρόκειται για τον πρόδρομο της πολυδιαβασμένης Λολίτας. Εδώ ο συγγραφέας δείχνει πώς ο άνθρωπος γίνεται έρμαιο του έρωτα και οδηγείται στον εξευτελισμό και την ταπείνωση.
Ο Κρέτσμαρ, ένας πλούσιος και σοβαρός οικογενειάρχης, ζει στο Βερολίνο με τη γυναίκα του, την Άννα Λίζα και τη μικρή τους κόρη, την Ίρμα. Την ήσυχη και γλυκιά ζωή του ταράζει η γνωριμία του με τη δεκαεξάχρονη Μάγδα. Ένα αμαρτωλό συναίσθημα τον κυριεύει και τον παρασύρει ενώ εκείνη γοητεύεται από τα χρήματά του.
Αυτή η πρώτη εκδοχή του βιβλίου πούλησε μόνο λίγα αντίτυπα κατά την κυκλοφορία του και η αποθήκη του Λονδίνου που περιείχε το απούλητο απόθεμα καταστράφηκε από τις γερμανικές βόμβες κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Μία συζήτηση περί τέχνης και Λεξιτεχνία- Δύο δοκίμια της Βιρτζίνια Γουλφ
Δύο δοκίμια της Βιρτζίνια Γουλφ, που μεταφράζονται για πρώτη φορά στα ελληνικά, κυκλοφορούν από τις εκδόσεις ΠΕΡΙΣΠΩΜΕΝΗ.
Το πρώτο δοκίμιο με τον τίτλο Μια συζήτηση περί τέχνης αποτελεί μια πραγματεία για τον λογοτεχνικό κυβισμό. Στο κείμενο είναι εμφανής ο στόχος της συγγραφέως να καταλήξει — μέσω της αναδόμησης, της σύγκρισης και της συνεκδοχής — στο απόλυτο μοντερνιστικό αξίωμα: οι λέξεις, το εργαλείο δηλαδή του λογοτέχνη, είναι μέσο αδόκιμο, ατελές και ατελέσφορο σε σύγκριση με τον χρωστήρα, δηλαδή το άφωνο εργαλείο ενός μυθοπλαστικού ζωγράφου ο οποίος βεβαίως ελέγχει απολύτως το εκφραστικό του μέσο σε αντιδιαστολή με τον λογοτέχνη που παλεύει να το χειραγωγήσει. Το δεύτερο δοκίμιο με τον τίτλο Λεξιτεχνία, εκφωνήθηκε ως ομιλία από το ραδιόφωνο του BBC στις 29 Απριλίου του 1937 για τη ραδιοφωνική σειρά «Words Fail Me». Η ομιλία διήρκησε 8 λεπτά και είναι το μοναδικό ηχητικό ντοκουμέντο που έχουμε από την Βιρτζίνια Γουλφ. Εδώ η συγγραφέας μιλάει για τις ίδια τις λέξεις. Το μοναδικό εργαλείο του λογοτέχνη που έχει την ικανότητα να δρα ανεξάρτητα από τον δημιουργό του και να παραμένει αχειραγώγητο, και συνεπώς πολύ δύσχρηστο για τον μάστορά του.
Τελειώνει με εμάς- Hoover Colleen
Η Hoover Colleen στο μυθιστόρημά της αυτό καταπιάνεται με το φαινόμενο της ενδοοικογενειακής βίας που είναι πολύ πιο συνηθισμένο από όσο νομίζουμε.
Η ζωή δεν ήταν εύκολη για τη Λίλι, όμως αυτό δεν την εμπόδισε να δουλέψει σκληρά για να εκπληρώσει όλα όσα ονειρευόταν. Αφού έφυγε από τη μικρή πόλη του Μέιν, σπούδασε, μετακόμισε στη Βοστόνη και άνοιξε τη δική της επιχείρηση. Έτσι, όταν γνωρίζει τον γοητευτικό νευροχειρουργό Ράιλ Κινκέιντ, ξαφνικά η ζωή της φαντάζει πολύ όμορφη για να είναι αληθινή. Ο Ράιλ είναι δυναμικός, πεισματάρης, ίσως και λίγο αλαζόνας. Όμως είναι και ευαίσθητος, πολύ ευφυής κι έχει αδυναμία στη Λίλι. Και όταν φοράει ρούχα χειρουργείου γίνεται ακόμα πιο γοητευτικός. Η Λίλι δεν μπορεί να τον βγάλει από το μυαλό της. Ωστόσο η τεράστια απέχθειά του για τις σχέσεις είναι ανησυχητική. Και παρόλο που η Λίλι γίνεται η εξαίρεση στον κανόνα του, δεν μπορεί να μην αναρωτηθεί για ποιο λόγο ο Ράιλ απέφευγε να δεσμευτεί. Όμως δεν την κατακλύζουν μόνο τα ερωτηματικά για τη σχέση της αλλά και οι σκέψεις της για τον Άτλας Κόριγκαν – τον πρώτο της έρωτα που τη δένει με το παρελθόν που άφησε πίσω της. Ήταν η αδελφή ψυχή και ο προστάτης της. Όταν ξαναεμφανίζεται, ξαφνικά ό,τι έχει χτίσει η Λίλι με τον Ράιλ απειλείται… (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
VOR Πέρα από τον νόμο – Σοφία Νικολαΐδου
Το νέο βιβλίο της Σοφίας Νικολαΐδου έχει να κάνει με τους Vory V Zakone, μια εγκληματική οργάνωση που απλώθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο. Όταν η Σοβιετική Ένωση έσπασε σε κομμάτια, στη Μόσχα οι Βόρι έγιναν οι νέοι Ρομανόφ. Έχτισαν μια αυτοκρατορία με γερανούς, πετρελαιοπηγές και καλάσνικοφ. Όταν ο Πατερούλης της φατρίας αποφασίζει να επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους στη Θεσσαλονίκη, η Ασφάλεια της πόλης αρχίζει δουλειά. Μια ομάδα αστυνομικών τούς καταδιώκει. Τα στοιχεία μοιάζουν με ρώσικες κούκλες. Η αλήθεια κρύβεται πίσω από πολλά πέπλα, τραβούν το ένα, πέφτουν πάνω στο άλλο κι αυτό μοιάζει να μην τελειώνει. Ο Vory V Zakone μπορεί να κολυμπήσει σε μια θάλασσα από ψέματα και να εξαφανιστεί. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Χαμένος παράδεισος- Τζάιλς Μίλτον
Το “Χαμένος Παράδεισος” είναι μια δυνατή ιστορία καταστροφής, ηρωισμού και αναβίωσης, ειπωμένο με τον ξεχωριστό λόγο που κατέστησε τον Γκάιλς Μίλτον επιτυχημένο δημοσιογράφο και συγγραφέα. Ξετυλίγεται μέσα από τις αναμνήσεις επιζώντων, πολλοί απ’ τους οποίους μιλάνε για πρώτη φορά δημόσια, και τις μαρτυρίες εκείνων που βρέθηκαν στη δίνη μιας από τις μεγαλύτερες καταστροφές της σύγχρονης ιστορίας. Στις 9 Σεπτεμβρίου 1922, το τουρκικό ιππικό μπήκε στη Σμύρνη, την πιο πλούσια και κοσμοπολίτικη πόλη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Στην πόλη υπήρχε διάχυτος ο φόβος ότι ο νικηφόρος πια τουρκικός στρατός θα ξεσπούσε με παράφορο μένος στους κατοίκους της Σμύρνης. Η πραγματικότητα όμως διέψευσε και την πιο δυσοίωνη πρόβλεψη. Αυτό που συνέβη τις επόμενες δυο εβδομάδες έχει καταγραφεί ως ένα απ’ τα πιο φρικτά δράματα στην ιστορία του εικοστού αιώνα, το δράμα του ξεριζωμού χιλιάδων προσφύγων, των οποίων το αίμα κυλάει στις φλέβες πολλών σύγχρονων ελληνικών οικογενειών. Σχεδόν δυο εκατομμύρια άνθρωποι έπεσαν θύματα μιας τρομακτικής, σε βιαιότητα και έκταση, καταστροφής. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Αργότερα-Στίβεν Κινγκ
Ο Στίβεν Κινγκ είναι ένας από τους σημαντικότερους συγγραφείς της εποχής μας. Έχει γράψει πάνω από 50 μυθιστορήματα, 200 διηγήματα και δοκίμια, με πωλήσεις άνω των 350.000.000 αντιτύπων. Έχει τιμηθεί με τα βραβεία Bram Stoker και Locus, από τη Βρετανική, Αμερικανική και Διεθνή Ένωση Συγγραφέων Τρόμου, με το Μετάλλιο Διακεκριμένης Συνεισφοράς στα Αμερικανικά Γράμματα και με το Εθνικό Μετάλλιο των Τεχνών των ΗΠΑ, ενώ τo 2016 τιμήθηκε από τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου για το Σύνολο του Έργου του. Το 2018 του απονεμήθηκε το σπουδαίο λογοτεχνικό βραβείο PEN. Πολλά από τα βιβλία του έχουν μεταφερθεί στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο.
Το βιβλίο αυτό αποτελεί μια τρομακτική και συγκινητική ιστορία της χαμένης αθωότητας και των δοκιμασιών που ελέγχουν την ικανότητά μας να διακρίνουμε το καλό από το κακό. Το Αργότερα είναι μια δυνατή, επίμονη και αλησμόνητη διερεύνηση της ψυχικής δύναμης που πρέπει να διαθέτει κανείς για να αντισταθεί στο κακό, σε όλες του τις μορφές.
“Μερικές φορές, ενηλικίωση σημαίνει να μαθαίνεις να αντιμετωπίζεις τους δαίμονές σου. Το μόνο που θέλει ο Τζέιμι Κόνκλιν είναι μια συνηθισμένη παιδική ηλικία. Όμως ο Τζέιμι δεν είναι ένα συνηθισμένο παιδί. Γεννημένος με μια αφύσικη ικανότητα, την οποία η μητέρα του τον πιέζει να κρατήσει κρυφή, μπορεί να βλέπει ό,τι δεν μπορούν να δουν οι άλλοι και να μαθαίνει πράγματα που δεν μπορούν να μάθουν οι άλλοι. Όταν μια ντετέκτιβ της αστυνομίας της Νέας Υόρκης τον εμπλέκει στην καταδίωξη ενός δολοφόνου, ο Τζέιμι ανακαλύπτει ότι το τίμημα για την ξεχωριστή αυτή ικανότητά του είναι μεγαλύτερο απ’ όσο φανταζόταν”.
Τόσο πολύ νερό τόσο κοντά στο σπίτι- Raymond Carver
“Όταν γράφω ένα διήγημα κι υπάρχει κάποιος που συντονίζεται μ’ αυτό κατά κάποιον τρόπο, τότε είμαι ευτυχισμένος. Τι άλλο να θελήσω; Είναι σημαντικό να κάνω αυτή τη δουλειά, γιατί κάποιος τη χρειάζεται. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως είμαστε άνθρωποι”.
Οι ιστορίες του Κάρβερ, γεμάτες κοφτερές λεπτομέρειες, εικόνες και διαλόγους, αποκαλύπτουν με μαεστρία τον πόνο, τη δυστυχία και, καμιά φορά, τον τρόμο που κρύβεται πίσω από το συνηθισμένο. Με οδυνηρή, αστεία οξύτητα, συλλαμβάνει τα ηλεκτρικά ρεύματα και την απόγνωση που κυνηγούν τη ζωή των ανθρώπων και τη σφραγίζουν ανεξίτηλα. O Κάρβερ, ένας από τους μεγαλύτερους διηγηματογράφους του 20ού αιώνα, αφηγείται τις ιστορίες του χωρίς να δείχνει φανερή συμπάθεια, χωρίς μελοδραματισμούς, χρησιμοποιώντας τη γλώσσα που μιλούν οι ήρωές του, με ειλικρίνεια και τρυφερότητα γι’ αυτές τις ραγισμένες καρδιές που κατοικούν στον κόσμο του.
Στον ανά χείρας τόμο περιλαμβάνονται οι τρεις κύριες συλλογές διηγημάτων του συγγραφέα, “Λοιπόν, θα πάψεις, σε παρακαλώ;”, “Αρχάριοι”, “Καθεδρικός ναός”, που αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα του έργου του και του μοναδικού, ανεπιτήδευτου ύφους του. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Μητέρα Μηδέν Παιδιών -Η Μητρότητα ως επιλογή ή επιβολή – Λύο Καλοβυρνάς
Είναι η μητρότητα ανθρώπινο ένστικτο; Υπάρχει το μητρικό φίλτρο; Τι ισχύει πραγματικά με το βιολογικό ρολόι; Οι γυναίκες που δεν έκαναν παιδί μετανιώνουν; Υπάρχουν γυναίκες που έκαναν παιδί και το μετάνιωσαν; Σε ποιον βαθμό η μητρότητα επιλέγεται ελεύθερα ή επιβάλλεται κοινωνικά; Είναι εγωιστικό που (δεν) θέλω παιδί; Είναι φυσιολογικό που δεν θέλω να γίνω μητέρα; Πώς μπορώ να σιγουρευτώ αν θέλω παιδί ή όχι;
Όταν η μητρότητα θεωρείται υπέρτατη αξία και μοναδική «φυσιολογική» πορεία όλων των γυναικών, οι γυναίκες που σκέφτονται να μη γίνουν μητέρες δέχονται συνεχείς πιέσεις για να συμμορφωθούν στο επικρατές κοινωνικό πρότυπο και να εκπληρώσουν τη «φύση» τους. Οι πιέσεις ξεκινούν από τόσο νωρίς, που πολλές γυναίκες δυσκολεύονται να ανιχνεύσουν το «πραγματικό» τους θέλω. Το να κάνουμε παιδιά θεωρείται μια μη απόφαση, ένας νόμος της φύσης, με αποτέλεσμα να μπερδεύονται τα όρια ανάμεσα στο θέλω να γίνω μητέρα και στο συναινώ να γίνω μητέρα. Το πώς χρησιμοποιούμε τη μήτρα μας διχοτομεί τις γυναίκες σε επιτυχημένες και αποτυχημένες.
Αυτό το βιβλίο που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg βασίζεται σε έρευνες και στις ψυχοθεραπευτικές ομάδες που οργανώνει ο Λύο Καλοβυρνάς από το 2012. Ουσιαστικά δίνει φωνή στις γυναίκες, με ή χωρίς παιδιά, οι οποίες όχι μόνο δεν ακούγονται, αλλά φιμώνονται και υποτιμώνται ως προβληματικές ή ανύπαρκτες.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις