Χιλιάδες στους δρόμους της Αθήνας για το 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής – Δείτε φωτογραφίες
Διαβάζεται σε 10'
Το 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής έφερε το Πάσχα στην Αθήνα παρουσιάζοντας δεκάδες συναυλίες από το Σάββατο του Λαζάρου 12 Απριλίου έως και τη Μεγάλη Τετάρτη 16 Απριλίου 2025.
- 18 Απριλίου 2025 08:18
Το 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από το Σάββατο του Λαζάρου 12 Απριλίου έως και τη Μεγάλη Τετάρτη 16 Απριλίου 2025, μετέφερε το πνεύμα του Πάσχα στην πόλη, προσφέροντας στους κατοίκους και επισκέπτες δεκάδες συναυλίες σε διάφορους χώρους, όπως μουσεία, εκκλησίες και πολιτιστικά κέντρα.
Η επιτυχημένη συνδιοργάνωση του Υπουργείου Πολιτισμού και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Γιώργου Κουμεντάκη, συγκέντρωσε περίπου 20.000 θεατές που είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πάνω από 30 συναυλίες σε μουσεία, εκκλησίες και συναυλιακούς χώρους σε όλο το κέντρο της πόλης και το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Το Φεστιβάλ άνοιξε το Σάββατο του Λαζάρου στον Μητροπολιτικό-Καθεδρικό Ναό Αθηνών με τη συναυλία Από το Πάθος στην Ανάσταση, που συνδύασε τη βυζαντινή μουσική με το συναρπαστικό άκουσμα του κανονιού, ερμηνευμένο από τον Πάνο Δημητρακόπουλο.
Μια συγκινητική αρχή για τις εκδηλώσεις που ακολούθησαν, με τον Βυζαντινό Χορό «Τρόπος» να διευθύνεται από τον Κωνσταντίνο Αγγελίδη και να εκφράζει το πνευματικό βάθος της Λατρευτικής Μουσικής.
Η Κυριακή των Βαΐων υπήρξε μια πραγματική γιορτή, με πάνω από 5.000 θεατές να συγκεντρώνονται στον προαύλιο χώρο του Μουσείου της Ακρόπολης για την παράσταση Βασίλης Τσιτσάνης – Ο Άγιος του Έρωτα. Η συναυλία, που ερμήνευσε η Δήμητρα Γαλάνη και η Ορχήστρα Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας Βόλου, αποτέλεσε μια μοναδική συνύπαρξη της βυζαντινής μουσικής με τα λαϊκά τραγούδια του σπουδαίου Τσιτσάνη. Στην ίδια μέρα, το βράδυ, η Vamos Orchestra παρουσίασε τη συναυλία Ω γλυκύ μου έαρ στον Ιερό Καθολικό Καθεδρικό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτη, με σολίστα τον Τάσο Αποστόλου.
Η Μεγάλη Δευτέρα και η Μεγάλη Τρίτη συνέχισαν την εξαιρετική πορεία του Φεστιβάλ με έργα όπως το Ex tenebris lux, το οποίο προσέφερε μία φιλόδοξη καλλιτεχνική σύλληψη της Ειρήνης Αναστασίου και του Γιώργου Κρίμπερη στον Καθολικό Καθεδρικό Ναό, με την Αγλαΐα Παππά να συμμετέχει στην αφήγηση, και την συναυλία Πολυύμνια η πανηγυρική, μια εξερεύνηση του 17ου αιώνα στην τέχνη του μελωδικού στολισμού, με τα σύνολα The Clerkes Extraordinarie και Cappella Sancti Pauli.
Στην Α΄ Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία, η συνύπαρξη της μουσικής και της θρησκευτικής ατμόσφαιρας απέκτησε μοναδική δύναμη, με συναυλίες όπως το Maria Matrem από το σύνολο Ex Silentio και την Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ. Η αίσθηση του πνευματικού ανέμου των ημερών αυτών φάνηκε να γεμίζει και τους ατμοσφαιρικούς χώρους των μουσείων και των ναών, μεταφέροντας τους θεατές σε μια ατμόσφαιρα κατανυκτική και βαθιά συναισθηματική.
Μπάντες που περνούσαν από τα σοκάκια γύρω από την Ακρόπολη, προσέφεραν μια άλλη διάσταση στην εμπειρία του φεστιβάλ. Η Φιλαρμονική του Δήμου Χαλανδρίου και η Στρατιωτική Μουσική Φρουράς Αθηνών μετέφεραν την παραδοσιακή στρατιωτική μουσική στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα γιορτής.
Το κατανυκτικό αυτό φεστιβάλ συνεχίστηκε με τις συναυλίες που πραγματοποιήθηκαν στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή και το Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών, ενώ οι ερμηνείες όπως το Paradise Lost του Νίκου Γαλενιανιού στο Κεντρικό Χρηματιστήριο έκλεισαν το Φεστιβάλ με τολμηρό καλλιτεχνικό πνεύμα και δυναμική παρουσία.
Το Φεστιβάλ έκλεισε με την Πασχαλινή Συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος του ΚΠΙΣΝ. Ένα πρόγραμμα με έργα του Δημήτρη Μητρόπουλου, Ρίχαρντ Στράους και Χαρίλαου Περπέσα, με τη σολίστ Αφροδίτη Πατουλίδου, που με τη φωνή της έφερε μια αίσθηση αναγέννησης και ανάστασης στο τέλος του φεστιβάλ.