Χιλιάδες στους δρόμους της Αθήνας για το 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής – Δείτε φωτογραφίες

Διαβάζεται σε 10'
Αμαλία Μουτούση_Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών_Φωτο Μ. Κυρίτση
Αμαλία Μουτούση_Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών_Φωτο Μ. Κυρίτση

Το 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής έφερε το Πάσχα στην Αθήνα παρουσιάζοντας δεκάδες συναυλίες από το Σάββατο του Λαζάρου 12 Απριλίου έως και τη Μεγάλη Τετάρτη 16 Απριλίου 2025.

Το 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από το Σάββατο του Λαζάρου 12 Απριλίου έως και τη Μεγάλη Τετάρτη 16 Απριλίου 2025, μετέφερε το πνεύμα του Πάσχα στην πόλη, προσφέροντας στους κατοίκους και επισκέπτες δεκάδες συναυλίες σε διάφορους χώρους, όπως μουσεία, εκκλησίες και πολιτιστικά κέντρα.

Η επιτυχημένη συνδιοργάνωση του Υπουργείου Πολιτισμού και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Γιώργου Κουμεντάκη, συγκέντρωσε περίπου 20.000 θεατές που είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πάνω από 30 συναυλίες σε μουσεία, εκκλησίες και συναυλιακούς χώρους σε όλο το κέντρο της πόλης και το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Σατί, Έργα για πιάνο_P 4 2_Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών_Φωτο Β. Ισάεβα
Σατί, Έργα για πιάνο_P 4 2_Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών_Φωτο Β. Ισάεβα
Σοστακόβιτς, Συμφωνία αρ. 14_Drop Down Community,_Φωτο Α. Σιμόπουλος
Σοστακόβιτς, Συμφωνία αρ. 14_Drop Down Community,_Φωτο Α. Σιμόπουλος
Στρατιωτική Μουσική Φρουράς Αθηνών_Φωτο Β. Ισάεβα
Στρατιωτική Μουσική Φρουράς Αθηνών_Φωτο Β. Ισάεβα

Το Φεστιβάλ άνοιξε το Σάββατο του Λαζάρου στον Μητροπολιτικό-Καθεδρικό Ναό Αθηνών με τη συναυλία Από το Πάθος στην Ανάσταση, που συνδύασε τη βυζαντινή μουσική με το συναρπαστικό άκουσμα του κανονιού, ερμηνευμένο από τον Πάνο Δημητρακόπουλο.

Φύση, λατρεία και Θείο_Sibil•la Ensemble_Α΄ Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία_Φωτο Γ. Αντώνογλου
Φύση, λατρεία και Θείο_Sibil•la Ensemble_Α΄ Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία_Φωτο Γ. Αντώνογλου
Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Χαλανδρίου_Φωτο Γ. Αντώνογλου
Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Χαλανδρίου_Φωτο Γ. Αντώνογλου
Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Χαλανδρίου_Φωτο M.. Μουρουσίδου
Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Χαλανδρίου_Φωτο M.. Μουρουσίδου

Μια συγκινητική αρχή για τις εκδηλώσεις που ακολούθησαν, με τον Βυζαντινό Χορό «Τρόπος» να διευθύνεται από τον Κωνσταντίνο Αγγελίδη και να εκφράζει το πνευματικό βάθος της Λατρευτικής Μουσικής.

 

Bach in the Sky with Diamonds_Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών_Φωτο Γ. Αντώνογλου
Bach in the Sky with Diamonds_Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών_Φωτο Γ. Αντώνογλου
Ex tenebris lux_Ιερός Καθολικός Καθεδρικός Ναός Αγ. Διονυσίου Αρεοπαγίτη_Φωτο Β. Ισάεβα
Ex tenebris lux_Ιερός Καθολικός Καθεδρικός Ναός Αγ. Διονυσίου Αρεοπαγίτη_Φωτο Β. Ισάεβα

Η Κυριακή των Βαΐων υπήρξε μια πραγματική γιορτή, με πάνω από 5.000 θεατές να συγκεντρώνονται στον προαύλιο χώρο του Μουσείου της Ακρόπολης για την παράσταση Βασίλης Τσιτσάνης – Ο Άγιος του Έρωτα. Η συναυλία, που ερμήνευσε η Δήμητρα Γαλάνη και η Ορχήστρα Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας Βόλου, αποτέλεσε μια μοναδική συνύπαρξη της βυζαντινής μουσικής με τα λαϊκά τραγούδια του σπουδαίου Τσιτσάνη. Στην ίδια μέρα, το βράδυ, η Vamos Orchestra παρουσίασε τη συναυλία Ω γλυκύ μου έαρ στον Ιερό Καθολικό Καθεδρικό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτη, με σολίστα τον Τάσο Αποστόλου.

Μουσική Πολεμικού Ναυτικού_Φωτο Β. Ισάεβα
Μουσική Πολεμικού Ναυτικού_Φωτο Β. Ισάεβα
Μουσική Πολεμικού Ναυτικού_Φωτο Β. Ισάεβα
Μουσική Πολεμικού Ναυτικού_Φωτο Β. Ισάεβα
Μπρίττεν, Ο κατακλυσμός του Νώε_Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας»_Φωτο Β. Ισάεβα
Μπρίττεν, Ο κατακλυσμός του Νώε_Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας»_Φωτο Β. Ισάεβα

Η Μεγάλη Δευτέρα και η Μεγάλη Τρίτη συνέχισαν την εξαιρετική πορεία του Φεστιβάλ με έργα όπως το Ex tenebris lux, το οποίο προσέφερε μία φιλόδοξη καλλιτεχνική σύλληψη της Ειρήνης Αναστασίου και του Γιώργου Κρίμπερη στον Καθολικό Καθεδρικό Ναό, με την Αγλαΐα Παππά να συμμετέχει στην αφήγηση, και την συναυλία Πολυύμνια η πανηγυρική, μια εξερεύνηση του 17ου αιώνα στην τέχνη του μελωδικού στολισμού, με τα σύνολα The Clerkes Extraordinarie και Cappella Sancti Pauli.

 

Paradise Lost – Μορφαί δαιμονίων_CHÓRES_Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών_Φωτο Μ. Κυρίτση
Paradise Lost – Μορφαί δαιμονίων_CHÓRES_Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών_Φωτο Μ. Κυρίτση
musicAeterna Byzantina_Α. Κουτρουπής_Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών_Φωτο Μ. Κυρίτση
musicAeterna Byzantina_Α. Κουτρουπής_Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών_Φωτο Μ. Κυρίτση

Στην Α΄ Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία, η συνύπαρξη της μουσικής και της θρησκευτικής ατμόσφαιρας απέκτησε μοναδική δύναμη, με συναυλίες όπως το Maria Matrem από το σύνολο Ex Silentio και την Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ. Η αίσθηση του πνευματικού ανέμου των ημερών αυτών φάνηκε να γεμίζει και τους ατμοσφαιρικούς χώρους των μουσείων και των ναών, μεταφέροντας τους θεατές σε μια ατμόσφαιρα κατανυκτική και βαθιά συναισθηματική.

Πασχαλινή συναυλία ΚΟΘ Λέο ΜακΦαλ,Αφροδίτη Πατουλίδου_Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος ΕΛΣ (ΚΠΙΣΝ)_Φωτο Γ. Αντώνογλου
Πασχαλινή συναυλία ΚΟΘ Λέο ΜακΦαλ,Αφροδίτη Πατουλίδου_Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος ΕΛΣ (ΚΠΙΣΝ)_Φωτο Γ. Αντώνογλου
Πολλά εν θέλω να σου πω…Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών_Φωτο Μ. Κυρίτση
Πολλά εν θέλω να σου πω…Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών_Φωτο Μ. Κυρίτση
Πολυύμνια η πανηγυρική – Το πολυχορικό στιλ και η τέχνη του μελωδικού στολισμού στη Γερμανία του 17ου αιώνα_Φωτο Γ. Αντώνογλου
Πολυύμνια η πανηγυρική – Το πολυχορικό στιλ και η τέχνη του μελωδικού στολισμού στη Γερμανία του 17ου αιώνα_Φωτο Γ. Αντώνογλου

Μπάντες που περνούσαν από τα σοκάκια γύρω από την Ακρόπολη, προσέφεραν μια άλλη διάσταση στην εμπειρία του φεστιβάλ. Η Φιλαρμονική του Δήμου Χαλανδρίου και η Στρατιωτική Μουσική Φρουράς Αθηνών μετέφεραν την παραδοσιακή στρατιωτική μουσική στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα γιορτής.

Θόλος_Φετιχιέ Τζαμί (Ρωμαϊκή Αγορά)_Φωτο Μ. Μουσουρίδου
Θόλος_Φετιχιέ Τζαμί (Ρωμαϊκή Αγορά)_Φωτο Μ. Μουσουρίδου
Ιερός Καθολικός Καθεδρικός Ναός Αγ. Διονυσίου Αρεοπαγίτη_Φωτο Γ. Αντώνογλου
Ιερός Καθολικός Καθεδρικός Ναός Αγ. Διονυσίου Αρεοπαγίτη_Φωτο Γ. Αντώνογλου

Α Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία_Φωτο Μ. Κυρίτση

Το κατανυκτικό αυτό φεστιβάλ συνεχίστηκε με τις συναυλίες που πραγματοποιήθηκαν στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή και το Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών, ενώ οι ερμηνείες όπως το Paradise Lost του Νίκου Γαλενιανιού στο Κεντρικό Χρηματιστήριο έκλεισαν το Φεστιβάλ με τολμηρό καλλιτεχνικό πνεύμα και δυναμική παρουσία.

Ου γαρ ην καιρός σύκων_Γ. Κωνσταντίνου_Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών_Φωτο Β. Ισάεβα
Ου γαρ ην καιρός σύκων_Γ. Κωνσταντίνου_Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών_Φωτο Β. Ισάεβα
Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών_Φωτο Μ. Κυρίτση
Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών_Φωτο Μ. Κυρίτση

Το Φεστιβάλ έκλεισε με την Πασχαλινή Συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος του ΚΠΙΣΝ. Ένα πρόγραμμα με έργα του Δημήτρη Μητρόπουλου, Ρίχαρντ Στράους και Χαρίλαου Περπέσα, με τη σολίστ Αφροδίτη Πατουλίδου, που με τη φωνή της έφερε μια αίσθηση αναγέννησης και ανάστασης στο τέλος του φεστιβάλ.

Από το Πάθος στην Ανάσταση_Βυζαντινός Χορός «Τρόπος», Π. Δημητρακόπουλος_Μητροπολιτικός-Καθεδρικός Ναός Αθηνών_Φωτο Γ. Αντώνογλου
Από το Πάθος στην Ανάσταση_Βυζαντινός Χορός «Τρόπος», Π. Δημητρακόπουλος_Μητροπολιτικός-Καθεδρικός Ναός Αθηνών_Φωτο Γ. Αντώνογλου

Βασίλης Τσιτσάνης – Ο άγιος του έρωτα_Μουσείο Ακρόπολης (προαύλιος χώρος)_Φωτο Γ. Αντώνογλου
Βασίλης Τσιτσάνης – Ο άγιος του έρωτα_Μουσείο Ακρόπολης (προαύλιος χώρος)_Φωτο Γ. Αντώνογλου

Διονυσίου Αρεοπαγίτου_Φωτο Μ.Μουρουσίδου
Διονυσίου Αρεοπαγίτου_Φωτο Μ.Μουρουσίδου

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα