Μόνικα Λεβίνσκι: Η πρώτη της φωτογράφιση ως μοντέλο και η “πολιτική μόδα”
Διαβάζεται σε 5'Η Μόνικα Λεβίνσκι αποκάλυψε την “επανεφεύρεση” του εαυτού της και έστειλε το δικό της πολιτικό μήνυμα για τις αμερικανικές εκλογές.
- 06 Μαρτίου 2024 13:58
Πέρασαν σχεδόν τρεις δεκαετίες από το σκάνδαλο της σχέσης με τον Μπιλ Κλίντον, και πλέον η Μόνικα Λεβίνσκι δείχνει να έχει βρει για τα καλά τον “νέο” εαυτό της. Η Αμερικανίδα ακτιβίστρια είναι το κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας της Reformation (με έδρα το Λος Άντζελες) που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση σχετικά με την εγγραφή των ψηφοφόρων ενόψει των εκλογών του 2024.
Την Τρίτη άλλωστε διεξήχθησαν εσωκομματικές ψηφοφορίες στις ΗΠΑ, με τον Ντόναλντ Τραμπ να επικρατεί στις 12 από τις 15 Πολιτείες έναντι των αντιπάλων του και τον Μπάιντεν να ηττάται μόνο στην αμερικανική Σαμόα.
Μέσα από τη συνεργασία της με τη Reformation η Λεβίνσκι συνεχίζει το έργο που έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια σχετικά με την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των γυναικών μέσα από την εκπροσώπησή τους στην πολιτική σκηνή. Συνολικά ολόκληρη η καμπάνια περιλαμβάνει μοντέλα και περσόνες με δημόσια επιρροή, ώστε να αυξηθεί η προσοχή σε κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα. Το μήνυμα είναι “καθώς πλησιάζουν οι προεδρικές εκλογές, είναι σημαντικό να θυμόμαστε τη σημασία της ψήφου των γυναικών και των νέων”. “Ενώνοντας τη μόδα και την πολιτική, αυτή η πρωτοβουλία καλεί όλους να συνειδητοποιήσουν τη δύναμή τους ως ψηφοφόροι και να συμμετάσχουν ενεργά στη δημοκρατική ζωή της χώρας τους” αναφέρει χαρακτηριστικά η καμπάνια. “Τα ρούχα μας δεν θα λύσουν όλα τα προβλήματα, αλλά το να τα φορέσετε και να πάτε στις κάλπες, είναι μια καλή αρχή”, σημειώνει το brand που δραστηριοποιείται στη sustainable μόδα.
Η Λεβίνσκι άλλωστε είναι μια νέα “ηρωίδα” της Gen Z αν δει κανείς την επιτυχία που έχει καταγράψει στα social media. Το TedTalk της με θέμα τη ντροπή, έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 21 εκατομμύρια προβολές, ενώ πολλοί θαυμαστές της την αποκαλούν “μητέρα”. Το TedTalk της του 2015 σήμανε και την έναρξη της “επιστροφής” της Λεβίνσκι στον κόσμο της δημοσιότητας όπου μεταξύ άλλων τόνιζε πως ήρθε η ώρα να σταματήσει να ζει στο παρελθόν της, “ώρα να σταματήσω να ζω μια ζωή γεμάτη δυσφήμιση”, όπως έλεγε.
Η ανοιχτή υποστήριξη προς το πρόσωπό της, ήρθε πάντως με το κίνημα του #MeToo, καθώς νωρίτερα όπως έχει πει, δεχόταν υποστήριξη μόνο μέσα από λίγα γράμματα που λάμβανε.
Εκ των πραγμάτων λοιπόν, η φωτογράφιση της Λεβίνσκι σε συνεργασία με το Vote.org, δεν θα μπορούσε να μην αποτελεί ένα γεγονός από μόνη της.
Δείτε τη φωτογράφιση της Λεβίνσκι παρακάτω:
Υπάρχει και ένας λεπτός αυτοσαρκασμός εδώ, αφού η τσάντα “Monica Crossbody” (528 ευρώ) έχει στην περιγραφή της ότι είναι “spot clean”. Ένας αυτοσαρκασμός που συνάδει με τη δημόσια παρουσία της Λεβίνσκι, η οποία μέσα από τις ακομπλεξάριστες ομιλίες της κατά του bullying και των διακρίσεων, ξορκίζει το δικό της τραύμα.
Η δε αρχική σελίδα της Reformation έχει ενεργό link προς το Vote.org καλώντας τον κόσμο να εγγραφεί, ενώ δωρίζει μέρος των εσόδων από τα ρούχα της σειράς “You’ve got the power” στον μη κερδοσκοπικό οργανισμό που έχει συνεργαστεί και με την Τέιλορ Σουίφτ. Το brand κινείται σταθερά στη λογική της “εταιρικής ευθύνης” (είναι η τρίτη φορά που στηρίζει τη συμμετοχή), εκπροσωπώντας τις τάσεις που εντείνονται τα τελευταία χρόνια στον χώρο της μόδας, των εμπορικών προϊόντων και της διαφήμισης συνολικά, με τη διασύνδεση δηλαδή του εμπορεύματος με ένα status κοινωνικού αποτυπώματος.
Στο παρελθόν πολλά brands προσπαθούσαν να μην ταυτιστούν με έναν πολιτικό χώρο ή ένα πολιτικό πρόσημο, ωστόσο η τάση αυτή έχει αλλάξει άρδην. Μια μεγάλη έρευνα του 2020 που διεξήγαγε η Vogue Business έδειξε πως πάνω από τους μισούς αναγνώστες της Teen Vogue ήταν θετικά διακείμενοι ως προς τις καμπάνιες για την ενθάρρυνση της ψηφοφορίας, ενώ το 61% των αναγνωστών ανέφερε πως οι επωνυμίες μόδας και ομορφιάς έχουν καθήκον να ακολουθούν και να αναδεικνύουν τα κοινωνικά ζητήματα.
“Η ψηφοφορία είναι πάντα σημαντική, αλλά το διακύβευμα είναι ιδιαίτερα υψηλό φέτος, με την απογοήτευση και την απάθεια των ψηφοφόρων να απειλούν τη συμμετοχή και άρα την ίδια τη Δημοκρατία”, είναι το μήνυμα της 50χρονης σήμερα Λεβίνσκι, η οποία μετά το σκάνδαλο Κλίντον μετακόμισε στο Λονδίνο, σπούδασε ψυχολογία και επέστρεψε για να δουλέψει στη Νέα Υόρκη.
Το πολιτικό μήνυμα της Λεβίνσκι στο X (πρώην Twitter):
Οι επόμενες προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για τους νέους που γεννήθηκαν από τα τέλη της δεκαετίας του 90 μέχρι τα τέλη των 10s, με 40,8 εκατομμύρια από αυτούς να έχουν πλέον δικαίωμα ψήφου. Είναι παραπάνω από δεδομένο πως το επόμενο διάστημα περισσότερες διασημότητες θα στείλουν τα δικά τους μηνύματα για τη συμμετοχή στις εκλογές, χωρίς απαραίτητα να υποστηρίζουν κάποιον συγκεκριμένο υποψήφιο. Στην ίδια τακτική θέλει να κινηθεί και η Ευρωπαϊκή Ένωση, καλώντας διασημότητες ώστε να προωθήσουν τη συμμετοχή συλλήβδην.
Είναι ενδεικτικό επίσης πως η αμερικανική αλυσίδα πολυτελών πολυκαταστημάτων Saks Fifth Avenue δημιούργησε spot για εγγραφή στη ψηφοφορία στο κεντρικό κατάστημα της Νέας Υόρκης, ο Ralph Lauren κήρυξε την ημέρα των εκλογών ως αργία για όλη την εταιρεία, ενώ η Crocs κυκλοφόρησε ζευγάρι παπουτσιών που αναγράφει “Vote”. Και έπεται συνέχεια.