City’s A.R.T: Γίνε κυρίαρχος των τροχών και του γκαζιού σου

default image

Το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης μοτοσυκλέτας City΄s ART στην Αθήνα είναι γεγονός. Το NEWS 247 βρέθηκε στα μαθήματα και είδε πώς είναι να τα έχεις καλά "με τα γκάζια και τους τροχούς σου". Η ιστορία της σχολής και ο "γκουρού" Keith Code

Τέσσερις ασκήσεις, 15 κύκλοι, 15 περίπου λεπτά να ισορροπήσεις ανάμεσα στον εαυτό σου, τη μηχανή σου και τις οδικές σου γνώσεις. Αλήθεια, πόσο καλά γνωρίζεις τις δυνατότητές σου;

Το NEWS 247 βρέθηκε στα μαθήματα ασφαλούς οδήγησης μοτοσυκλέτας στην πίστα Κart Speed Force, στην περιοχή της Βούλας, που διεξάγονται με την εγγύηση (και την υπογραφή) του City’s A.R.T. (Advance Rider Technics) και λάβαμε μαθήματα οδηγικής αυτοπεποίθησης από τον Έλληνα Keith Code, τον δικό μας Σπύρο Κούτρα.

Εκπαιδευτές, αναβάτες, κράνοι, σημαίες, ποινές, θεωρητικά μαθήματα (για τα τόσο βασικά, που όλοι όμως αγνοούμε) και μετά πρακτικά μαθήματα στην πίστα. Με ή χωρίς γκάζια, με ή χωρίς φρένο, είδαμε, ακούσαμε (και τρομάξαμε) για το πόσο εύκολη, ξεκούραστη, αλλά και ταυτόχρονα επικίνδυνη μπορεί να γίνει η οδηγική μας συμπεριφορά σε μία ασφυκτική πόλη – και σίγουρα όχι τόσο motorbike friendly -, όπως η Αθήνα.

Τρεις και παραπάνω ώρες εντατικής εξάσκησης αρκούν – βάσει ερευνών – για να ακούς καλύτερα το γκάζι σου, να μπαίνεις σε στροφές με μεγαλύτερη ασφάλεια, να εξισορροπείς το βάρος σου σύμφωνα με την ροπή της μηχανής σου και τελικά, να αποφεύγεις την άσκοπη χρήση φρένου. Και όλα αυτά με την υπογραφή του California Superbike School , το σχολείο – θρύλος που ξεκίνησε από την Αμερική και πλέον κάνει το γύρο του κόσμου, με μοναδικό στόχο τη σιγουριά του μαθητή και τη βαθιά κατανόηση του τρόπου που αλληλεπιδρά ο ίδιος με την μηχανή του. Άλλωστε, όταν ολοκληρώνεις τον κύκλο μαθημάτων, δεν είσαι πλέον κανένας τυχαίος. Αποκτάς και βεβαίωση συμμετοχής ή αλλιώς, πιστοποίηση ότι «καλός οδηγός δεν γεννιέσαι, αλλά γίνεσαι».

(Η ομάδα των εκπαιδευτών, υπό τον επικεφαλής Σπύρο Κούτρα)

(Ποινές και κάρτες σε όσους νόμιζαν ότι ξέρουν να οδηγούν)

Το California Superbike School και η ιστορία με τον U.S. Army

Το California Superbike School διαθέτει περισσότερα από 35 χρόνια εμπειρίας παγκοσμίως, ενώ στο «βιογραφικό» του μετρά περίπου 12 χρόνια εκπαίδευσης σε αναβάτες δικύκλων αποκλειστικά στην Ελλάδα.

Από ποιον ξεκίνησε το California Superbike School; Από τον «γκουρού» στην οδήγηση μοτοσυκλέτας, τον Αμερικανό, Keith Code .

 

Και ποια ήταν η αφορμή για να δημιουργηθεί ένα παγκόσμιο σχολείο ασφαλούς οδήγησης; Πριν από 10 χρόνια το υπουργείο Εθνικής Αμύνης των Η.Π.Α. διαπίστωσε ότι τα εκατομμύρια δολάρια που επένδυε για την εκπαίδευση των στρατιωτών (ειδικότερα των US Marines), πήγαιναν χαμένα, καθώς κατά τη διάρκεια εξόδων από το στρατό, πολλοί στρατιώτες έχαναν τη ζωή τους, κυρίως σε τροχαία με μοτοσυκλέτες..

Ήταν τότε που το αρμόδιο υπουργείο επικοινώνησε για πρώτη φορά με το Cornering Guru Keith Code και ιδρυτή του California Superbike School, και του ζήτησε να σχεδιάσει ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης αυστηρά για ενστόλους, με στόχο την μείωση των ατυχημάτων και την ασφαλή οδήγηση της μοτοσυκλέτας. Έτσι δημιουργήθηκε το A.R.T. όπου ο αναβάτης σε ένα κλειστό περιβάλλον μαθαίνει να εφαρμόζει σωστά τις βασικές αρχές οδήγησης της μοτοσυκλέτας, αποκτώντας εμπειρία και κατανόηση για τη σωστή και ασφαλή οδήγηση. 

Μετά από την παρακολούθηση του προγράμματος επί οκτώ συνεχή χρόνια, τα στατιστικά στοιχεία έδειξαν, ότι η μείωση των ατυχημάτων ξεπέρασε το 40%. Το σχολείο απέκτησε τεράστια φήμη και οι πρακτικές ασφαλούς οδήγησης έγιναν ο Νο 1 κανόνας για να τα «πας καλά με τα γκάζια και τη μηχανή σου».

Το Ελληνικό παράρτημα έχει αναγνωρίσει διεθνώς 5 Έλληνες εκπαιδευτές και μία αλυτάρχη/υπεύθυνη κανόνων ασφαλείας και σήμερα επανδρώνει με επιτυχία σχολεία στην Η.Π.Α., Τουρκία, στη Σαουδική Αραβία, τη Νότιο Αφρική, την Ισπανία και τα Η.Α.Ε.

 

Για να τα πας καλά με τους δύο τροχούς σου: Ποια τα στάδια διδασκαλίας

Επίπεδο 1

Εξετάζει τα πιο συνήθη οδηγικά λάθη στα οποία προβαίνουν οι οδηγοί όλων των επιπέδων, από νέους μέχρι αγωνιζόμενους. Εσφαλμένοι χειρισμοί, όπως λανθασμένη ταχύτητα εισόδου στη στροφή (πολύ γρήγορη ή πολύ αργή), ανακρίβεια στον έλεγχο του γκαζιού, λάθος επιλογή σημείου στροφής, γραμμής και κλίσης αναλύονται και εξηγούνται γιατί αυτά συμβαίνουν και πώς μπορούν να ξεπεραστούν. Οι μαθητές συχνά σχολιάζουν ότι το Επίπεδο Ένα απαντά σε ερωτήματα που δεν ήξεραν ότι είχαν οι αναβάτες.

Επίπεδο 2

Προσφέρει λύσεις σε προβλήματα σχετικά με την «ανάγνωση» του δρόμου που κινείστε. Το μυστικό για ασφαλή, γρήγορη και συνειδητοποιημένη οδήγηση είναι η “εκπαίδευση” των ματιών. Υπάρχουν πέντε τεχνικά σεμινάρια με αντίστοιχες πέντε ασκήσεις στην πίστα. Με τις οπτικές ασκήσεις που προσφέρει το σχολείο, αναγνωρίζετε τους οπτικούς σας εχθρούς και μαθαίνετε πως να τους ξεπεράσετε. Όλοι ξέρουν ότι το “target fixation” (κλείδωμα στόχου) είναι επικίνδυνο. Όμως, πόσο κακό είναι; Με λογικές, δομημένες διαδικασίες/ασκήσεις τα μάτια σας γίνονται όργανα ακριβείας. Τα αποτελέσματα του Επιπέδου Δύο είναι πραγματικά καταπληκτικά. Η οπτική ικανότητα «ανάγνωσης» του δρόμου και η “εκπαιδευμένη” όραση του αναβάτη αποτελούν θεμέλιο λίθο για το σύνολο των οδηγικών του ικανοτήτων.

Επίπεδο 3

Οι μαθητές στοχεύουν στην βελτίωση του τρόπου οδήγησής τους, χρησιμοποιώντας σωστά και αποδοτικά το σώμα τους για να ελέγξουν απόλυτα τη μοτοσυκλέτα τους, βελτιώνοντας τη σταθερότητά τους. Μαθαίνετε πέντε τεχνικά σημεία για τον τρόπο που πρέπει το σώμα του οδηγού να «κάθεται» σωστά επάνω στην μοτοσυκλέτα. Καλύπτεται σε βάθος ο τρόπος με τον οποίο το σώμα του αναβάτη αλληλεπιδρά με την μοτοσυκλέτα, τις επιλογές στον τρόπο τοποθέτησης του σώματος, και πώς αυτό μπορεί να επηρεάσει την διαδικασία στριψίματος. Οι πέντε ασκήσεις του Επιπέδου Τρία είναι απαραίτητα εργαλεία που σας βάζουν σε έλεγχο σε οποιαδήποτε σειρά στροφών και αν βρεθείτε. Η τελευταία άσκηση που ονομάζεται “Attack Angle” (Γωνία Προσέγγισης) θα σας δώσει μια εντελώς διαφορετική αντίληψη για το τρόπο αντιμετώπισης μιας στροφής γιατί τώρα θα έχετε ένα σχέδιο.

Επίπεδο 4

Τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά από ότι έχετε συνηθίσει μέχρι τώρα. Οι εκπαιδευτές σας ρωτάνε «που πιστεύετε ότι πρέπει να βελτιωθείτε;». Αφού έχετε ολοκληρώσει τα τρία πρώτα επίπεδα και έχετε «δουλέψει» σε 15 διαφορετικές δεξιότητες/ασκήσεις, δημιουργείται πλέον ένα πρόγραμμα βασισμένο στις ατομικές σας ανάγκες. Πέρα από τον εκπαιδευτή, σάς παρέχεται και ένας εκπαιδευτής/σύμβουλο εκτός πίστας, ο οποίος συντονίζεται και συνεννοείται με τον εκπαιδευτή της πίστας για τα μέγιστα αποτελέσματα και εξατομικευμένη προσοχή. Το Επίπεδο Τέσσερα εστιάζει στις δυνατότητές σας με στόχο να πετύχετε την μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις δικές ικανότητες γύρω από την οδήγηση της μοτοσυκλέτας.

 

(Οι μοτοσυκλετιστές ακούνε τις παρατηρήσεις τους από τον Σπύρο Κούτρα)

Τι είναι το City’s A.R.T;

Το City’s A.R.T. απευθύνεται σε όλους τους αναβάτες δικύκλων (σκούτερ/μικρού ή μεγάλου κυβισμού μοτοσυκλέτα), που είτε έχουν αποκτήσει προσφάτως δίπλωμα οδήγησης, είτε είναι απόφοιτοι California Superbike School και θέλουν να ενισχύσουν τις τεχνικές τους.

Σε μια πόλη, όπως η Αθήνα με έντονο συγκοινωνιακό πρόβλημα και υψηλά ποσοστά ατυχημάτων το City’s A.R.T. έρχεται να απαντήσει με τη θεμελίωση των βασικών τεχνικών του αναβάτη, με στόχο την ασφάλεια του όταν κινείται στους δρόμους της πόλης.

Τα μαθήματα παραδίδονται σε πίστες καρτ ή σε μεγάλα πάρκινγκ, με μία μικρή σε μήκος διαδρομή, η οποία δίνει τη δυνατότητα για συνεχή επανάληψη της σωστής τεχνικής. Τα γκρουπ είναι συνήθως ολιγομελή, για να υπάρχει καλύτερη επικοινωνία με τους εκπαιδευτές.

 

Ο διευθυντής του ελληνικού και κυπριακού παραρτήματος του California Superbike School, κος Σπύρος Κούτρας, ξεκινά το μάθημα με το θεωρητικό μέρος του σεμιναρίου, όπου μεταξύ άλλων διδάσκονται ο σωστός έλεγχος του γκαζιού, η ταχύτητα εισόδου, ο σωστός συγχρονισμός γκαζιού και της γωνίας κλίσης κ.ά.

Αμέσως μετά, σειρά έχουν τα πρακτικά μαθήματα, όπου οι εκπαιδευτές του City’s A.R.T. βρίσκονται μαζί με τους εκπαιδευόμενους, εξασφαλίζοντας τη σωστή εφαρμογή των τεχνικών που παραδόθηκαν στο θεωρητικό μέρος.

Το σχολείο αποβιβάστηκε πρώτη φορά στη Νάξο, ενώ μετά και την Αθήνα, θα βάλει πλώρη για όλη την Ελλάδα.

 

Λίγα λόγια για τον «γκουρού» του πιο γκαζιάρικου σχολείου

Ο Keith Code ξεκίνησε να οδηγεί μοτοσυκλέτα στα 12 και στα 16 μπήκε για πρώτη φορά σε αγωνιστική πίστα. Μέχρι τη δεκαετία του ’60 συνέχισε να αγωνίζεται δίχως διακοπή, μέχρι που το 1964 αποφάσισε να σταματήσει.

Το 1970 μετακομίζει στο Los Angeles και το 1972 αρχίζει μια νέα καριέρα σαν σχεδιαστής παπουτσιών των μεγάλων star του Hollywood. Σχεδίαζε παπούτσια για τη Cher, τον Elton John, την Barbara Streizant, την Carol Burnette και άλλους.

Το 1974 ξαναγυρνά στους αγώνες μοτοσυκλετών και άρχισε να κερδίζει αγώνες στην περιοχή της Νότιας Καλιφόρνιας. Η προσέγγισή του στην οδήγηση άρχισε να διαφοροποιείται, καθώς κανείς δεν μπορούσε να του δώσει απαντήσεις στα ερωτήματά του. Άρχισε λοιπόν να μεθοδεύει τις παρατηρήσεις του, προσπαθώντας να βρει απαντήσεις μόνος του.

Το 1976 δημιούργησε το Keith Code Rider Improvement Program μέσω του οποίου εκπαίδευε άλλους αγωνιζόμενους, με βάση τις σημειώσεις του. Στη συνέχεια, πήρε μαθήματα και έγινε εκπαιδευτής στο Ίδρυμα Μοτοσυκλετιστικής Ασφάλειας (Motorcycle Safety Foundation) το 1977, επεκτείνοντας τις γνώσεις του πάνω στην εκπαίδευση νέων οδηγών. Εκπαίδευσε όλους τους νέους οδηγούς της Αμερικανικής Ομοσπονδίας Μοτοσυκλετιστών στην περιοχή της Νότιας Καλιφόρνια για επόμενα τρία χρόνια. Συνέχισε να αγωνίζεται πετυχαίνοντας καλά αποτελέσματα σε διεθνείς και εθνικούς αγώνες μέχρι το 1979, όταν αποσύρθηκε για να ιδρύσει το California Superbike School.

 

Από τότε έχουν δημιουργηθεί τρία παραρτήματα (Αγγλία, Αυστραλία, Ελλάδα) και οι χώρες που έχει διδαχτεί η ύλη του σχολείου ξεπερνούν τις 45 χώρες παγκοσμίως.

Τα τελευταία 30 χρόνια, ο Keith Code έχει εκπαιδεύσει πάνω από 100.000 οδηγούς παγκοσμίως και δεκάδες πρωταθλητές, περισσότερους από οποιονδήποτε άλλο στον κόσμο. Επιπλέον, τα τρία βιβλία του, η βιντεοκασέτα και το πρόσφατο DVD έγιναν παγκόσμια best seller και είναι το πιο αξιόπιστο υλικό διδασκαλίας, που υπάρχει, γύρω από την οδήγηση μοτοσυκλέτας.

O Keith Code διδάσκει ακόμα στα σχολεία της Αμερικής και ακόμα αναζητεί απαντήσεις στα θέματα οδήγησης που απασχολούν ένα μοτοσυκλετιστή. Στόχος και πάθος του παραμένει η ανακάλυψη και διδασκαλία της γνώσης γύρω από τις τεχνικές οδήγησης της μοτοσυκλέτας. Η μεθοδευμένη προσέγγιση στην διδασκαλία του, το υψηλό επίπεδο των εκπαιδευτών αποτελούν ορόσημο για όλα τα σχολεία του California Superbike School ανά το κόσμο.

Παράλληλα, ο Keith έχει καταχωρήσει αρκετές πατέντες στο όνομά του γύρω από θέματα μοτοσυκλετιστικής τεχνολογίας και έχει βραβευτεί σαν Μοτοσυκλετιστής της Χρονίας 1990 από το έγκυρο περιοδικό Motorcyclist.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το μεγαλύτερο επίτευγμα του είναι η αναφορά του ονόματος του στο κατάλογο του γνωστού Guggenheim Museum για την έκθεση «Art of the Motorcycle». Παραμένει διακριτικά στο προσκήνιο των γεγονότων και συνεχίζει να κάνει τα πάντα με πάθος, στυλ και ζωντάνια.

(Η υπεύθυνη τήρησης κανόνων ασφαλείας, Μαριγώ Λαϊνοπούλου)

Πρόγραμμα επόμενων σεμιναρίων City’s A.R.T.

22/10/2014:  Χώρος διεξαγωγής: Πίστα kart Speed Force (Βούλα)

Ώρα Έναρξης: 17.15

5/11/2014: Χώρος διεξαγωγής: Πίστα kart Speed Force (Βούλα),

 Ώρα Έναρξης: 17.15

Πληροφορίες – Κρατήσεις θέσεων:

Μαριγώ Λαινοπούλου: 6951-848632, Σπύρος Κούτρας: 6945- 893697

Email [email protected]

Website www.cityart.gr

Facebook page: www.facebook.com/CityAdvanceRidingTechnics

 

Μάθετε περισσότερα για το California Superbike School στην Ελλάδα

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα