Eurovision 2024: Διαρροή του τραγουδιού της Μαρίνας Σάττι

Διαβάζεται σε 9'
Eurovision 2024 - Μαρίνα Σάττι
Η Μαρίνα Σάττι ΕΡΤ

Το τραγούδι της Ελλάδας στη Eurovision 2024 κάνει τον γύρο του διαδικτύου και αναπαράγεται παρανόμως.

Η Μαρίνα Σάττι θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον 68ο διαγωνισμό της Eurovision, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί στο Μάλμε της Σουηδίας τον ερχόμενο Μάιο.

Η ερμηνεύτρια και δημιουργός αποδέχθηκε την πρόταση της ΕΡΤ να εκπροσωπήσει τη χώρα μας σε μια συμβολική χρονιά, καθώς φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την πρώτη παρουσία της Ελλάδας στη Eurovision, το 1974.

Η Σάττι είχε αρνηθεί να εκπροσωπήσει την Ελλάδα τουλάχιστον 3 φορές στο παρελθόν, ωστόσο φέτος είπε το “ναι”, θέλοντας να δοκιμάσει την τύχη της σε κάτι πολύ μεγαλύτερο, το οποίο -όπως έχει παραδεχθεί- μέχρι πρότινος την τρόμαζε.

Η ελληνική συμμετοχή θα πρέπει να καταλήξει στο τραγούδι που θα ερμηνεύσει η Μαρίνα Σάττι, να ολοκληρώσει την τελική παραγωγή του, αλλά και να το οπτικοποιήσει, κάτι που αναμένεται να γίνει στο πρώτο 10ήμερο του Μαρτίου.

Τα τελευταία χρόνια η ελληνική συμμετοχή συνήθως δημοσιοποιείται μέσα στον Μάρτιο, γύρω στις 10 Μαρτίου (το 2021 και το 2022 κυκλοφόρησε στις 10 Μαρτίου και το 2023 στις 12 Μαρτίου).

“Ζάρι”: Οι φήμες για το τραγούδι της Ελλάδας

Το μεσημέρι της Τρίτης (13/02), το “Super Katerina” προέβαλε πλάνα τα οποία, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εκπομπής, προέρχονται από τα γυρίσματα του βίντεο κλιπ του τραγουδιού της ελληνικής συμμετοχής.

Σύμφωνα με το πρωινό του Alpha, το τραγούδι με το οποίο θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα η Μαρίνα Σάττι θα έχει τον τίτλο “Ζάρι”.

Στα πλάνα φαίνεται η Μαρίνα Σάττι μαζί με μια ομάδα ατόμων, να πραγματοποιεί γυρίσματα στον χώρο του Ηρωδείου και στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.

Κατά τη διάρκεια της εκπομπής, μάλιστα, ακούστηκαν στον “αέρα” περίπου 10 δευτερόλεπτα από το κομμάτι της Μαρίνας Σάττι.

Η αντίδραση της Μαρίνας Σάττι

Λίγα λεπτά αργότερα και αφότου η πληροφορία αυτή άρχισε να κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, η Μαρίνα Σάττι ανέβασε στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram ένα οργισμένο story, το οποίο όμως, δευτερόλεπτα μετά διέγραψε.

“Ντροπή σας ρε, αλήθεια. Μηδέν σεβασμός στη δουλειά και τον κόπο του άλλου” έγραψε στην ανάρτησή της η Μαρίνα Σάττι χωρίς να διευκρινίζει σε ποιους απευθύνεται και στο τι την απογοήτευσε.

Eurovision 2024: Η διαρροή του τραγουδιού της Ελλάδας

Τις τελευταίες ώρες, έχουν διαρρεύσει στο διαδίκτυο αρκετά αποσπάσματα από το τραγούδι που φημολογείται πως θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη Eurovision 2024.

Επιπλέον, διέρρευσαν και πολλά πλάνα από το video clip, τα οποία απεικονίζουν τη Μαρίνα Σάττι να πραγματοποιεί γυρίσματα στην Ακρόπολη και στο Μοναστηράκι.

Το NEWS 24/7 σέβεται τον κόπο της Μαρίνας Σάττι και της ομάδας της και επιλέγει να μην αναπαραγάγει τη διαρροή του εν λόγω υλικού, καθώς η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας και η αξία της δημιουργικής διαδικασίας είναι πολύ σημαντικά κομμάτια της δουλειάς των καλλιτεχνών.

Η ολοκληρωμένη μορφή του τραγουδιού είναι αυτή που θα κριθεί, σύμφωνα με την επιθυμία και την προσέγγιση των δημιουργών.

Μαρίνα Σάττι: H συντονισμένη επιχείρηση δολοφονίας χαρακτήρα

Η επιλογή της Σάττι να συμμετέχει σε έναν εμπορικό διαγωνισμό μουσικής έκανε πολλούς να την κρίνουν αυστηρά από την πρώτη κιόλας στιγμή. Πολλοί αμφισβήτησαν και συνεχίζουν να αμφισβητούν τη σύζευξη της πολυπολιτισμικής της προσέγγισης με έναν διαγωνισμό που παραδοσιακά έχει έντονα mainstream χαρακτηριστικά, με έναν διαγωνισμό που -αν θέλετε- για κάποιους αποτελεί ένα φθηνό, κιτς πανηγυράκι.

Η Μαρίνα Σάττι αρνείται να περιοριστεί σε στενά μουσικά πλαίσια, στοχεύοντας να προσφέρει στους Ευρωπαίους μια εμφάνιση που θα διαπνέεται από διαφορετικές καλλιτεχνικές επιρροές, κι αυτή η προσέγγιση μάλλον ενοχλεί ορισμένους ανθρώπους στη χώρα μας.

Η ποικιλία της μουσικής της, που αντλεί έμπνευση από παραδοσιακές, βαλκανικές και αραβικές επιρροές, αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό από μερίδα του κοινού. Εντούτοις, η Μαρίνα Σάττι επιμένει να δημιουργεί γέφυρες μεταξύ διαφορετικών χωρών και πολιτισμών. Και το κάνει και πολύ καλά μάλιστα.

Η Ελληνοσουδανική καταγωγή της αποτέλεσε για κάποιους λόγο συζήτησης από τη στιγμή που ανακοινώθηκε από την ΕΡΤ πως η Σάττι θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον επόμενο διαγωνισμό μουσικής.

“Μα είναι δυνατόν μια κοπέλα με σκούρο δέρμα και καταγωγή από το Σουδάν να ‘ντυθεί’ με τα ελληνικά χρώματα; Είναι δυνατόν μια τραγουδίστρια που ερμηνεύει βουλγάρικα και τουρκικά τραγούδια να εκπροσωπήσει την Ελλάδα;”, αναρωτήθηκαν κάποιοι.

Φυσικά και γίνεται. Γιατί να μην γίνεται, άλλωστε;

Αυτή ήταν η πρώτη επίθεση που δέχθηκε η Σάττι, με το που μαθεύτηκε απλά πως θα συμμετάσχει στη φετινή Eurovision.

Συνάμα, δέχθηκε “πόλεμο” για το γεγονός ότι ζήτησε από καλλιτέχνες να της γράψουν τραγούδια, τα οποία στη συνέχεια η ίδια… απέρριψε όλα μάλιστα. Η είδηση αυτή έκανε τον γύρο του διαδικτύου, με την τραγουδίστρια να αναγκάζεται να διαψεύσει τα δημοσιεύματα, εξηγώντας πως πρόκειται για μυθεύματα και fake news. Η ίδια ξεκαθάρισε πως θα ακούσει όλα τα κομμάτια που της έχουν στείλει, τονίζοντας πως ευχαριστεί και σέβεται κάθε δημιουργό που μπήκε στη διαδικασία να γράψει κάτι για εκείνη.

Η επόμενη επίθεση που δέχθηκε η Μαρίνα Σάττι ήταν στην αλλαγή του χρόνου, με αφορμή την εορταστική εκδήλωση στην πλατεία Συντάγματος. Ένα ακόμη ρατσιστικό παραλήρημα μέσω social media κατά της Σάττι, επειδή αποφάσισε να παραχωρήσει ένα σόου με παραδοσιακά, έθνικ και αραβικά κομμάτια. Και βεβαίως επειδή… τόλμησε να μιλήσει αραβικά.

Χιλιάδες άνθρωποι, ανεξαρτήτως καταγωγής, θρησκεύματος και χρώματος βρέθηκαν στο ίδιο σημείο, ελπίζοντας πως το νέο έτος θα είναι λίγο πιο ελεύθερο και συμπεριληπτικό. Ωστόσο, αυτό το χαρούμενο κλίμα δυσαρέστησε ορισμένους, οι οποίοι ταράχτηκαν από τα αραβικά της Σάττι, σε συνδυασμό με τις υψωμένες σημαίες της Παλαιστίνης στην εκδήλωση που έλαβε χώρα στο κέντρο της Αθήνας.

Η αλλαγή του χρόνου στην πλατεία Συντάγματος προκάλεσε ταραχή σε ακροδεξιά στοιχεία, καθώς η Σάττι πραγματοποίησε μια εμφάνιση με έντονα πολυπολιτισμικά στοιχεία. Από τη «Μάντισσα» ως τη «Yenna» της κι από όλο το εύρος της παραδοσιακής μουσικής των Βαλκανίων, ως την εναλλακτική μουσική και την αραβική κουλτούρα, η γνωστή ερμηνεύτρια ξεσήκωσε το πλήθος με ζουρνά, νταούλι και πολυφωνικές αλχημείες. Γιατί μπορεί και έχει κάθε δικαίωμα να τα συνδυάζει όλα, χωρίς να πρέπει να απολογηθεί για τα αυτονόητα.

Το μεγάλο “σφάλμα” της Μαρίνας Σάττι είναι ότι επέλεξε να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη φετινή Eurovision, ως μια καλλιτέχνιδα που μπορεί και συνδυάζει διαφορετικά καλλιτεχνικά στοιχεία στην τέχνη της, γεγονός που για ορισμένους είναι κάτι επικίνδυνο, ανθελληνικό και μη αποδεκτό.

Η Μαρίνα Σάττι αντιμετωπίζει αμφισβήτηση και επικριτικά σχόλια όχι για το ταλέντο της, αλλά για την κουλτούρα της, την καταγωγή της, τις μουσικές και καλλιτεχνικές επιρροές της και την προσωπικότητά της, σε μια συντονισμένη επιχείρηση δολοφονίας χαρακτήρα.

Τους τελευταίους μήνες, η τραγουδίστρια έχει γίνει αποδέκτρια χυδαίων και ρατσιστικών επιθέσεων, ωστόσο η ίδια συνεχίζει να ανεβαίνει στη σκηνή για αυτούς που δεν βλέπουν διαχωρισμούς, χρώματα και θρησκείες.

Η Σάττι συνεχίζει να υπερασπίζεται την ιδέα ότι η μουσική ξεπερνά όρια και σύνορα, κλείνοντας τα αυτιά της στη μισαλλοδοξία και το σκοτάδι. Αυτό έκανε πάντα, άλλωστε, από τότε που τη γνωρίζουμε.

Σε μια εποχή που ο πλουραλισμός στην τέχνη θα έπρεπε να θεωρείται πλούτος, η παρουσία της Μαρίνας Σάττι στη Eurovision ανοίγει συζητήσεις σχετικά με το πώς η μουσική οφείλει να ενώνει, να “αγκαλιάζει” κουλτούρες και να φέρνει κοντά τους λαούς, με δημιουργικό και αυθεντικό τρόπο.

Άλλωστε, για αυτόν ακριβώς τον λόγο δημιουργήθηκε ο διαγωνισμός το μακρινό 1956.

Το πλούσιο βιογραφικό της Μαρίνας Σάττι

Πτυχιούχος κλασικού πιάνου, ανώτερων θεωρητικών στη μουσική, διπλωματούχος κλασικού τραγουδιού και υποκριτικής, αλλά και υπότροφος του διεθνούς φήμης Berklee College of Music, όπου σπούδασε ενορχήστρωση, παραγωγή και jazz μουσική δίπλα στους Danilo Perez και Jamie Haddad ανάμεσα σε άλλους, η Μαρίνα Σάττι ανέπτυξε έναν προσωπικό ήχο που συνδυάζει τις διαφορετικές μουσικές παραδόσεις με τις οποίες μεγάλωσε, όπως την ελληνική, την αραβική αλλά και τη βαλκανική.

Έχοντας εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην European Jazz Orchestra (EBU) με έργα του Peter Herbolzheimer, έχοντας τραγουδήσει σε στο John F. Kennedy Center, στην Ουάσιγκτον, με το World Jazz Nonet και έχοντας συμμετάσχει στο a cappella φωνητικό σχήμα The Singing Tribe σε συνεργασία με τον Bobby McFerrin, είναι μια δημιουργός και performer που είναι δύσκολο να καταταχθεί καλλιτεχνικά.

Από το Μέγαρο Μουσικής και τη Λυρική Σκηνή, σε πανηγύρια στα υψίπεδα της Κρήτης, μπορεί να είναι ταυτόχρονα και pop και ethnic και mainstream, όπως μπορεί με την ίδια άνεση να είναι και λυρική και urban και παραδοσιακή. Τα ευρωπαϊκά Μέσα την παρουσιάζουν ως πρέσβειρα της ελληνικής και βαλκανικής σκηνής, μιας ιδιαίτερης διαδρομής που παντρεύει την παραδοσιακή μουσική με την pop, τόσο κλασική όσο και σύγχρονη.

Το 2017 κατέκτησε την κορυφή των charts με το single «Μάντισσα», ενώ λίγο αργότερα το κοινό υποδέχτηκε το «Πόνος Κρυφός», που έκανε πρεμιέρα στο γερμανικό COLORS (πρώτη φορά για Έλληνα καλλιτέχνη με ελληνικό στίχο), παίρνοντας ακόμα μία πρωτιά στην πλατφόρμα NOWNESS, που παρουσίασε πρώτο το εξαιρετικό της video clip για το παραδοσιακό κομμάτι «Γιατί πουλί μ’».

Το 2017 ίδρυσε επίσης τις CHÓRES [ˈkɔɾɛs], ένα αμιγώς γυναικείο χορωδιακό σύνολο, αποτελούμενο από περισσότερες από 150 γυναίκες 15-60 χρόνων, του οποίου διατηρεί την καλλιτεχνική διεύθυνση –ένα καλλιτεχνικό φυτώριο που αποσκοπεί στη διάσωση, επεξεργασία και προώθηση του πλούτου της ελληνικής παράδοσης, αλλά και στη δημιουργία πρωτότυπου μουσικού ρεπερτορίου και παραστασιακών δράσεων σε συνεργασία με σύγχρονους καλλιτέχνες, ενώ αναβιώνει με μοναδικό τρόπο τα παραδοσιακά τραγούδια του χθες με τον ήχο και την αισθητική τού σήμερα.

Τον Μάιο του 2022, κυκλοφόρησε το πρώτο ολοκληρωμένο προσωπικό της άλμπουμ YENNA, ενώ το 2023 πειραματίστηκε παραδίδοντας το μικρού μήκους ντοκιμαντέρ της FLABOURO αλλά και το TUCUTUM, ένα τραγούδι-σχόλιο πάνω στη βαλκανική trap, που αναδείχτηκε στο viral του καλοκαιριού.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα