Eurovision: Σφοδρές αντιδράσεις για πρωτοφανή αλλαγή στον θεσμό – “Πλάκα κάνετε, έτσι;”

Διαβάζεται σε 8'
Eurovision: Σφοδρές αντιδράσεις για πρωτοφανή αλλαγή στον θεσμό – “Πλάκα κάνετε, έτσι;”
Η εκπρόσωπος της Ελλάδας στη Eurovision 2024, Μαρίνα Σάττι papadakispress

Άφωνοι οι eurofans με μια μεγάλη αλλαγή που έρχεται στη Eurovision. Τι συνέβη.

H Μαρίνα Σάττι έδωσε την πρώτη της συνέντευξη μετά την ανακοίνωση πως θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας σε αυτή τη συμβολική χρονιά, καθώς φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την πρώτη παρουσία της Ελλάδας στη Eurovision, το 1974.

Η τραγουδίστρια έχει ξεκινήσει ήδη την προετοιμασία της και τη Δευτέρα (13/11) πραγματοποιήθηκαν γυρίσματα στην Ακρόπολη για τις ανάγκες του εισαγωγικού βίντεο το οποίο θα αναρτηθεί στον επίσημο λογαριασμό της Eurovision στα social media.

“Χαίρομαι που μου έχει ανατεθεί αυτό το πρότζεκτ, χαίρομαι αλήθεια. Παίρνοντας και όλη αυτή τη στήριξη, νιώθω ότι κάπως τα πράγματα που ήθελα και εγώ σαν Μαρίνα να πετύχω στη δουλειά μου, γίνονται πιο γρήγορα”, είπε αρχικά η τραγουδίστρια, η οποία εκμυστηρεύτηκε πως τις τελευταίες ημέρες αισθάνεται… “εθνικός ήρωας“.

Η ίδια μάλιστα ανέφερε πως δεν σκέφτεται τι θα συμβεί στη σκηνή της Eurovision στις 11 Μαΐου 2024, αλλά επικεντρώνεται στον στόχο που θα οδηγήσει στον επόμενο στόχο, ενώ σχολίασε πως αυτή την περίοδο μαζί με τους συνεργάτες της βρίσκεται στη διαδικασία αναζήτησης τραγουδιού.

“Τι θα ‘θελα να γίνει; Να φτιάξω ένα σύγχρονο πρότζεκτ, να αντιπροσωπεύει τη γενιά μου, τη νέα Ελλάδα και όχι ίσως αυτά που έχουν σαν εικόνα οι ξένοι για εμάς, τα στερεότυπα όπως ο Ζορμπάς, το συρτάκι, το… σαγανάκι. Και να είναι σχετικό και να μπορεί να επικοινωνήσει με τους ανθρώπους εκτός της χώρας μας, να ταυτιστεί, να συνδεθεί, να χορέψει, αυτός είναι ο στόχος”, είπε η Μαρίνα Σάττι.

Σε ερώτηση για το ποιον καλλιτέχνη που έχει ανέβει στη σκηνή της Eurovision ξεχωρίζει, η Μαρίνα Σάττι είπε πως αυτός είναι ο Mahmood που εκπροσώπησε την Ιταλία το 2019 και το 2022, ενώ για το ποια είναι η αγαπημένη της ελληνική συμμετοχή η απάντηση ήταν έκπληξη, αφού η τραγουδίστρια απάντησε πως είναι ο Μιχάλης Ρακιντζής με το “S.A.G.A.P.O”.

Μαρίνα Σάττι: Η πρώτη συνέντευξη μετά την ανακοίνωση πως θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη Eurovision

Νέα αμφιλεγόμενη αλλαγή στη Eurovision

Σε μία κίνηση που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις προχώρησε η EBU, ανακοινώνοντας κάτι πρωτοφανές σχετικά με το σλόγκαν της Eurovision 2024.

Όπως ανακοίνωσαν οι διοργανωτές, το φετινό σλόγκαν θα είναι το “United By Music“, δηλαδή ακριβώς το ίδιο σλόγκαν με τη Eurovision 2023…

Και όπως έκαναν γνωστό, αυτό θα είναι το σλόγκαν για όλους τους διαγωνισμούς από εδώ και στο εξής…

Η απόφαση πάρθηκε από κοινού από την EBU και το SVT, τον εθνικό τηλεοπτικό φορέα της Σουηδίας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, μετά τη χρήση του σλόγκαν από το BBC στην περσινή Eurovision του Λίβερπουλ, συμφωνήθηκε από το SVT και το διοικητικό συμβούλιο του Διαγωνισμού να χρησιμοποιηθεί το “United By Music” και για τον επερχόμενο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision στο Μάλμε της Σουηδίας.

Επιπλέον, αποφασίστηκε να διατηρηθεί το σλόγκαν για όλες τις επόμενες διοργανώσεις ως μέρος της παγκόσμιας στρατηγικής του Διαγωνισμού για το εμπορικό σήμα του.

Η απόφαση αυτή δημιουργεί συνέπεια για τους μελλοντικούς διαγωνισμούς τραγουδιού της Eurovision, χρησιμοποιώντας το ίδιο σύνθημα το 2024 και σε κάθε επόμενη διοργάνωση.

“Ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision είναι κάτι περισσότερο από ένας απλός διαγωνισμός τραγουδιού- είναι ένας εορτασμός της δύναμης της μουσικής να φέρνει τους ανθρώπους κοντά. Μετά από πάνω από 20 χρόνια χρήσης διαφορετικών σλόγκαν, και καθώς πλησιάζει η 70ή επέτειός μας, πιστεύουμε ότι έχουμε βρει ένα που πραγματικά περικλείει το εμπορικό μας σήμα. Με την καθιέρωση ενός μόνιμου σλόγκαν, θα έχουμε συνέπεια στο μήνυμά μας ότι η μουσική μας ενώνει όλους”, ανέφερε μεταξύ άλλων η EBU.

Αντιδράσεις από τους eurofans μετά την ανακοίνωση

Η εν λόγω απόφαση προκάλεσε αντιδράσεις από τους περισσότερους φανς του μουσικού θεσμού, οι οποίοι σχολίασαν πως δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιείται κάθε χρόνο το ίδιο σλόγκαν και πως η κάθε χώρα θα πρέπει να έχει το δικαίωμα να επιλέγει το δικό της ξεχωριστό σύνθημα.

Ενδεικτικά, κάποιες αντιδράσεις:

Τα slogan της Eurovision

  • 2002 Ταλίν – A Modern Fairytaile
  • 2003 Ρίγα – A Magic Rendez-Vous
  • 2004 Κωνσταντινούπολη– Under The Same Sky
  • 2005 Κίεβο – Awakening
  • 2006 Αθήνα – Feel The Rhythm
  • 2007 Ελσίνσι– True Fantasy
  • 2008 Βελιγράδι – Confluence of Sound
  • 2009 Μόσχα (Δεν υπήρχε slogan)
  • 2010 Όσλο – Share The Moment
  • 2011 Ντίσελντορφ – Feel Your Heart Beat
  • 2012 Μπακού – Light Your Fire
  • 2013 Μάλμε – We Are One
  • 2014 Κοπεγχάγη – #JoinUs
  • 2015 Βιέννη – Building Bridges
  • 2016 Στοκχόλμη – Come Together
  • 2017 Κίεβο – Celebrate Diversity
  • 2018 Λισαβώνα – All Aboard
  • 2019 Τελ Αβίβ – Dare to Dream
  • 2020 Ρότερνταμ – Open Up (Ακύρωση λόγω covid-19)
  • 2021 Ρότερνταμ – Open Up
  • 2022 Τορίνο – The sound of beauty
  • 2023 Λίβερπουλ – United by Music

Eurovision: Ξεκινά το μουσικό “ταξίδι” της Μαρίνας Σάττι

Η Μαρίνα Σάττι θα εκπροσωπήσει το 2024 την Ελλάδα στον μουσικό διαγωνισμό της Eurovision, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί στο Μάλμε της Σουηδίας τον ερχόμενο Μάιο.

Η καταξιωμένη ερμηνεύτρια και δημιουργός δέχθηκε με χαρά την πρόταση της ΕΡΤ να εκπροσωπήσει τη χώρα μας σε μια συμβολική χρονιά, καθώς φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την πρώτη παρουσία της Ελλάδας στη Eurovision, το 1974.

Η τραγουδίστρια έχει ξεκινήσει ήδη την προετοιμασία της και μάλιστα πριν λίγες ώρες πραγματοποιήθηκαν γυρίσματα στην Ακρόπολη για τις ανάγκες του εισαγωγικού βίντεο το οποίο θα αναρτηθεί στον επίσημο λογαριασμό της Eurovision στα social media.

Η ΕΡΤ καταγράφει τον παλμό της Eurovision και στο TikTok, και στο πρώτο βίντεο που κυκλοφόρησε είδαμε τη Μαρίνα Σάττι να ευχαριστεί όλους τους θαυμαστές της για την αγάπη και τα μηνύματα υποστήριξης που της στέλνουν, ενώ την ίδια ώρα… προειδοποιεί και τους αντιπάλους της.

Μαρίνα Σάττι: “Πάμε να τους δείξουμε πώς γίνεται!”

Οι φωτογραφίες της Μαρίνας Σάττι από τα γυρίσματα στην Ακρόπολη

Ποια είναι η Μαρίνα Σάττι

Πτυχιούχος κλασικού πιάνου, ανώτερων θεωρητικών στη μουσική, διπλωματούχος κλασικού τραγουδιού και υποκριτικής, αλλά και υπότροφος του διεθνούς φήμης Berklee College of Music, όπου σπούδασε ενορχήστρωση, παραγωγή και jazz μουσική δίπλα στους Danilo Perez και Jamie Haddad ανάμεσα σε άλλους, η Μαρίνα Σάττι ανέπτυξε έναν προσωπικό ήχο που συνδυάζει τις διαφορετικές μουσικές παραδόσεις με τις οποίες μεγάλωσε, όπως την ελληνική, την αραβική αλλά και τη βαλκανική.

Έχοντας εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην European Jazz Orchestra (EBU) με έργα του Peter Herbolzheimer, έχοντας τραγουδήσει σε στο John F. Kennedy Center, στην Ουάσιγκτον, με το World Jazz Nonet και έχοντας συμμετάσχει στο a cappella φωνητικό σχήμα The Singing Tribe σε συνεργασία με τον Bobby McFerrin, είναι μια δημιουργός και performer που είναι δύσκολο να καταταχθεί καλλιτεχνικά.

Από το Μέγαρο Μουσικής και τη Λυρική Σκηνή, σε πανηγύρια στα υψίπεδα της Κρήτης, μπορεί να είναι ταυτόχρονα και pop και ethnic και mainstream, όπως μπορεί με την ίδια άνεση να είναι και λυρική και urban και παραδοσιακή. Τα ευρωπαϊκά Μέσα την παρουσιάζουν ως πρέσβειρα της ελληνικής και βαλκανικής σκηνής, μιας ιδιαίτερης διαδρομής που παντρεύει την παραδοσιακή μουσική με την pop, τόσο κλασική όσο και σύγχρονη.

Το 2017 κατέκτησε την κορυφή των charts με το single «Μάντισσα», ενώ λίγο αργότερα το κοινό υποδέχτηκε το «Πόνος Κρυφός», που έκανε πρεμιέρα στο γερμανικό COLORS (πρώτη φορά για Έλληνα καλλιτέχνη με ελληνικό στίχο), παίρνοντας ακόμα μία πρωτιά στην πλατφόρμα NOWNESS, που παρουσίασε πρώτο το εξαιρετικό της video clip για το παραδοσιακό κομμάτι «Γιατί πουλί μ’».

Το 2017 ίδρυσε επίσης τις CHÓRES [ˈkɔɾɛs], ένα αμιγώς γυναικείο χορωδιακό σύνολο, αποτελούμενο από περισσότερες από 150 γυναίκες 15-60 χρόνων, του οποίου διατηρεί την καλλιτεχνική διεύθυνση –ένα καλλιτεχνικό φυτώριο που αποσκοπεί στη διάσωση, επεξεργασία και προώθηση του πλούτου της ελληνικής παράδοσης, αλλά και στη δημιουργία πρωτότυπου μουσικού ρεπερτορίου και παραστασιακών δράσεων σε συνεργασία με σύγχρονους καλλιτέχνες, ενώ αναβιώνει με μοναδικό τρόπο τα παραδοσιακά τραγούδια του χθες με τον ήχο και την αισθητική τού σήμερα.

Τον Μάιο του 2022, κυκλοφόρησε το πρώτο ολοκληρωμένο προσωπικό της άλμπουμ YENNA, ενώ το 2023 πειραματίστηκε παραδίδοντας το μικρού μήκους ντοκιμαντέρ της FLABOURO αλλά και το TUCUTUM, ένα τραγούδι-σχόλιο πάνω στη βαλκανική trap, που αναδείχτηκε στο viral του καλοκαιριού.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα