Όταν οι εταιρείες άρχισαν να… ακολουθούν το Twitter

default image

Δεκάδες εταιρείες μέσα στο 2011 αναγκάστηκαν να αλλάξουν στρατηγική λόγω των Social Media. Πώς η φωνή των χρηστών έγινε φόβητρο. Το ελληνικό παράδειγμα των "Αγανακτισμένων"

Η δύναμη του Twitter στην ενημέρωση, είναι αδιαμφισβήτητη, αλλά πλέον φαίνεται να αποκτά δύναμη και φωνή και ως προς τις αποφάσεις εταιρειών, οι οποίες το… ακολουθούν προσπαθώντας να ανιχνεύσουν τις τάσεις και τις αντιδράσεις των (εν δυνάμει) καταναλωτών.

Το 2011 ήταν μια χρονιά που αυτό αποδείχθηκε περίτρανα. Πρόσφατα, δύο εταιρείες η Verizon και η GoDaddy.com, άλλαξαν πολιτική και καμπάνιες, λόγω του “θόρυβου” που προκλήθηκε στο Twitter, με τους χρήστες να ειρωνεύονται και να εκφράζουν την οργή τους.

Συγκεκριμένα οι χρήστες των Social Media αντιδρώντας στις πολιτικές χρεώσεων των δύο εταιρειών τις εγκατέλειψαν, οργανώνοντας την αντίδρασή τους μέσω διαδικτύου.

Η Verizon δεν ήταν η μόνη εταιρεία που αναγκάστηκε να αναβάλλει τα σχέδιά της σχετικά με αλλαγές που σχετίζονται με χρέωση υπηρεσιών.

Το ίδιο έκανε και η Bank of America, ανακοινώνοντας μάλιστα πομπωδώς ότι “ακουσε τους πελάτες της πολύ προσεκτικά και τις αντιδράσεις τους”.

Η τράπεζα είχε επιχειρήσει να χρέωσει με 5 δολάρια το μήνα την χρήση καρτών, με αποτέλεσμα να γίνει χαμός στα Social Media για μέρες.

Η GAP και το λογότυπο

Σύμφωνα με το Forbes.com , το φαινόμενο είχε ξεκινήσει την περασμένη χρονιά όταν η GAP επιχείρησε να αλλάξει το λογότυπό της.

Μια εβδομάδα μετά την δημοσιοποίηση του νέου logo (λευκό background με ένα μικρό μπλε τετράγωνο), η αντίδραση και η χλεύη σε Twitter, Tumblr και αλλού ήταν τόσο μεγάλη που το πήρε πίσω επιστρέφοντας στο παλιό.

Αυτό αποτέλεσε ένα πρελούδιο του τι θα ακολουθούσε το 2011.

Η Netflix που δεν έπεισε…

Τρανό παράδειγμα η εταιρεία Netflix, της οποίας ο διευθύνων σύμβουλος Reed Hastings, ανακοίνωσε την πρόθεσή της να διαχωρήσει τις υπηρεσίες πώλησης DVD και των πακέτων Live Streaming,

Αυτό που ακολούθησε δεν είχε προηγούμενο, καθώς οι χρήστες των Social Media αντέδρασαν και το Twitter γέμισε με απειλές για ακυρώσεις συνδρομών.

Παρά την προσπάθεια της Netflix, να θολώσει τα νερά λανσάροντας μια νέα υπηρεσία αποστολής DVD, οι  χρήστες δεν πείσθηκαν.

Η εταιρεία ακύρωσε τα σχέδιά της, αλλά ο ιντερνετικός κουρνιαχτός εξακολουθεί να πλήττει την εικόνα της.

Η HP επίσης είχε προσπαθήσει να αλλάξει πολιτική, με αποτέλεσμα οι αντιδράσεις στο Twitter, όχι μόνο να την υποχρεώσουν να πάρει πίσω τις εξαγγελίες της, αλλά και να αλλάξει διευθύνοντα σύμβουλο!

Οι “Αγανακτισμένοι” και το 2012

Στην Ελλάδα είχαμε ένα ανάλογο παράδειγμα όχι με εταιρεία, αλλά με τηλεοπτικό κανάλι, που αναγκάστηκε να αλλάξει τη στάση του απέναντι στους “Αγανακτισμένους”, όταν αυτοί επέλεξαν μαζικά να εγκαταλείψουν τη σελίδα του στο Facebook.

Αδιαμφισβήτητα το 2011 οι εταιρείες άρχισαν να διαβάζουν με μεγάλη προσοχή τα κοινωνικά δίκτυα και τις αντιδράσεις των χρηστών, καθώς αποδείχθηκε η ισχύς τους.

Μένει να δούμε αν και τη νέα χρονιά η τάση αυτή θα συνεχιστεί ή αν οι εταιρείες θα ανακαλύψουν ένα είδος “ασπίδας” απέναντι στη δυναμική των Social Media.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα