Δράκουλας: Οι διαφορές της σειράς του Netflix ως προς το κλασικό βιβλίο τρόμου
O αθάνατος "Κόμης Δράκουλας" αναγεννιέται στο Netflix - Οι διαφορές ως προς τον κλασικό μύθο του βιβλίου του Bram Stoker - SPOILER για όσους δεν έχουν δει τη σειρά.
- 09 Ιανουαρίου 2020 07:20
Οι δημιουργοί του Sherlock, Stephen Moffat και Mark Gatiss, επιμελήθηκαν τη μίνι σειρά φαντασίας και τρόμου, Dracula, παρουσιάζοντάς τη δική τους εκδοχή για το αιμοβόρο βαμπίρ.
Η νέα γκόθικ μυθοπλασία είναι συμπαραγωγή του BBC One και του Netflix και αναπτύσσεται σε τρία μέρη. Το νέο τολμηρό εγχείρημα αντλεί έμπνευση από το βιβλίο του Bram Stoker, ωστόσο αλλάζει αρκετά από τα γνωστά δεδομένα.
Προσοχή, ακολουθούν spoilers για όποιον δεν έχει δει ακόμη τη σειρά.
Το μεγάλο twist στη σειρά του Netflix και του BBC είναι πως εδώ έχουμε μια γυναίκα Van Helsing, την αδερφή Agatha. Στο βιβλίο του Stoker, ο φόβος και τρόμος του Κόμη ήταν ο καθηγητής Abraham Van Helsing. Η καλόγρια της σειράς κερδίζει το ενδιαφέρον, τον σεβασμό και τον θαυμασμό του Δράκουλα. Τόσο η Agatha όσο και η απόγονός της και alter ego της, Dr. Zoe Helsing, αρνούνται πεισματικά να παραδοθούν στον Δράκουλα μέχρι το τέλος.
Στο βιβλίο του Stoker, οι άνδρες είναι εκείνοι που δίνουν τη μάχη για να σώσουν τη Lucy και τη Mina, ενώ εδώ βλέπουμε μια πιο “φεμινιστική” version του όλου μύθου.
Μια άλλη διαφορά είναι πως στη σειρά, η Mina Murray δεν παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Η Mina Murray (Morfydd Clark) δεν αποτελεί το κεντρικό γυναικείο πρόσωπο, κάτι που ισχύει στο βιβλίο του Stoker. Πολλοί οπαδοί της μυθολογίας του Δράκουλα, ανακάλεσαν μάλιστα μέσω social media το love story ανάμεσα στη Mina (Winona Ryder) και τον Δράκουλα (Gary Oldman), στην αντίστοιχη μεταφορά του Francis Ford Coppola.
Στη σειρά ο Δράκουλας παθαίνει εμμονή περισσότερο με τον “Johnny” Harker και όχι με τη Mina, ενώ εμφανίζεται σχεδόν ασεξουαλικός. Η Mina παίζει σημαντικό ρόλο στη σειρά του Netflix, μιας και χρηματοδοτεί το ίδρυμα Jonathan Harker Foundation, ωστόσο οι πράξεις της αυτές δεν καταγράφονται στα τρία επεισόδια.
Η τρίτη διαφορά είναι πως στο μυθιστόρημα, ο Δράκουλας δεν επιτίθεται ποτέ στο Μοναστήρι όπου συναντάμε την Agatha και τη Mina. To μακελειό που ακολουθεί αποτελεί πράγματι ένα από τα highlights της σειράς των Steven Moffat και Mark Gatiss.
Ακόμη, στη σειρά το ταξίδι του Δράκουλα με τη “Δήμητρα” παίζει κεντρικότατο ρόλο στην εξέλιξη της υπόθεσης αλλά και του χαρακτήρα, κάτι που δεν ισχύει για το βιβλίο. Ο Δράκουλας εμφανίζεται με τη μορφή λύκου στη Βρετανία, σε ό,τι αφορά την ιστορία του Stoker, ενώ εδώ έχουμε ένα αδίστακτο βαμπίρ που ξεζουμίζει κυριολεκτικά τους συνταξιδιώτες του με τον πλέον σαδιστικό τρόπο και στη συνέχεια “ξεκουράζεται” στο βυθό της θάλασσας για πάνω από έναν αιώνα.
Φυσικά, η σειρά μας μεταφέρει χρονικά το βαμπίρ στο 2020, σε ένα σχεδόν φουτουριστικό τρίτο επεισόδιο, το οποίο όμως δεν “έπεισε” τους περισσότερους τηλεθεατές. Ο μεταμοντέρνος Δράκουλας με το κινητό τηλέφωνο, το Skype και τα dating apps, ήταν μια καινοτομία, η οποία αν μη τι άλλο μας προέκυψε κάπως απότομα.
Τέλος, στο βιβλίο του ο Stoker διερευνά τον μύθο των βαμπίρ και το πώς σκοτώνονται. Αυτό οδηγεί την ομάδα του Van Helsing να καταστρέψει 50 κουτιά με χώμα από τη Τρανσυλβανία που μεταφέρονται στην Αγγλία για να ανακτά τις δυνάμεις του ο Κόμης. Η καταστροφή των κουτιών γίνεται ανεπιτυχώς τελικά μέσα στο πλοίο Δήμητρα, σε ο,τι αφορά τη μεταφορά του Netflix.
Το βιβλίο κλείνει με τον Van Helsing και τους άνδρες του να καταδιώκουν τον Δράκουλα στη Τρανσυλβανία και να τον σκοτώνουν. Η σειρά προσπαθεί να εστιάσει στις πιο “ανθρώπινες” αδυναμίες του Κόμη και αποδομεί τους τρεις κανόνες που τον συνοδεύουν: Δεν μπορεί να μπει οπουδήποτε χωρίς πρόσκληση, τον καίει το φως του ήλιου, φοβάται τον σταυρό.
Εδώ, όλα ανατρέπονται και τελικά τίποτα από αυτά δεν θα ισχύσει.
Στη σειρά, ο βρυκόλακας φοβάται μέχρι τις τελευταίες σεκάνς τον χριστιανικό σταυρό, καθώς αυτός συμβολίζει τη νίκη επί του θανάτου. Και ο θάνατος είναι ο μεγαλύτερος φόβος του Βλαντ. Η Zoe/Agatha φέρνει τον Δράκουλα πρόσωπο με πρόσωπο με τον μεγαλύτερό του φόβο, και τελικά, το άτρωτο τέρας γίνεται ένας κοινός θνητός που υποχωρεί μπροστά στη γυναίκα που θαυμάζει.
Το δηλητήριό της, γίνεται η λύτρωσή του έναντι της μεγαλύτερης φοβίας του. Παρόλα αυτά, το τέλος του τρίτου επεισοδίου μας αφήνει ανοιχτά ερωτήματα για το μέλλον του Κόμη, τα οποία μάλλον θα απαντηθούν στη δεύτερη σεζόν της σειράς, η οποία δεν ξέρουμε ακόμη πότε (και αν τελικά) θα κυκλοφορήσει.