Γιατί το Netflix αποτελείωσε όλες τις υπερηρωικές σειρές της Marvel;
Κάθε βδομάδα ρίχνουμε μια ματιά σε ό,τι συμβαίνει στην τηλεοπτική επικαιρότητα. Σήμερα, κοιτάμε το απότομο τέλος των Marvel υπερηρώων του Netflix που ξεκίνησαν κάποτε με το "Daredevil".
- 20 Φεβρουαρίου 2019 07:16
Όπως πολλά ακόμα πράγματα στη ζωή, έτσι κι εδώ ό,τι ξεκίνησε με φιλοδοξία και πάθος, έληξε άδοξα και απότομα, με το Netflix να διώχνει τη Marvel από το σπίτι τόσο κακήν κακώς, που πρακτικά ήταν σα να πέταγε τα ρούχα της από το μπαλκόνι.
Σύντομα φλάσμπακ στο ειδυλλιακό ξεκίνημα αυτής της σχέσης: Πριν 5 χρόνια, το Netflix κι η Marvel ανακοίνωσαν μια δημιουργική συμφωνία που έφερνε κάποιους πιο urban, πιο σκοτεινούς ήρωες της Marvel στη μικρή οθόνη, ακολουθώντας το υπερφιλόδοξο μοντέλο που έθεσαν οι κινηματογραφικοί “Avengers” λίγους μήνες νωρίτερα. Οι 4 επίλεκτοί ήταν ο Daredevil (ο τυφλός δικηγόρος Ματ Μέρντοκ από το Χελς Κίτσεν της Νέας Υόρκης), η Τζέσικα Τζόουνς (μια ιδιωτική ερευνήτρια με σωματική δύναμη και μια ατελείωτη λίστα προσωπικών προβλημάτων), ο Iron Fist (ένας άντρας που συνδέεται με μια μυστικιστική δύναμη που τον κάνει, πώς να το πούμε, άσο στο καράτε) και ο Λουκ Κέιτζ (πάρα πολύ δυνατός).
Το αρχικό πλάνο έλεγε πως κάθε ήρωας θα πρωταγωνιστούσε στη δική του σειρά κι έπειτα οι 4 θα ερχόντουσαν μαζί σε μια τύπου “Avengers” μίνι σειρά. Οι πάντες ενθουσιάστηκαν με την προοπτική!
Τα πρώτα δείγματα μάλιστα επιβεβαίωναν τον αρχικό ενθουσιασμό. Το Netflix έβαλε καλούς σεναριογράφους και σκηνοθέτες στις πρώτες του σειρές, παράγοντας ένα αποτέλεσμα που πραγματικά έμοιαζε ασυνήθιστα καλό για υπερηρωική τηλεόραση. Η πανέμορφη 1η σεζόν του “Daredevil” εξερευνούσε τις καθολικές εμμονές και ενοχές ενός άντρα που σχεδόν αυτοκαταστροφικά, έριξε πάνω του τις ευθύνες για την εξιλέωση μιας σαθρής κοινωνίας. Η “Jessica Jones” με την φανταστική Κρίστεν Ρίτερ, ανέπτυξε ένα περίπλοκο πορτρέτο μιας δυνατής αλλά βαθιά χτυπημένης ηρωίδας, τοποθετώντας απέναντί της έναν φρικιαστικό αντίπαλο, με τη μορφή του Ντέιβιντ Τέναντ.
Το “Daredevil” μετά την αρχική του επιτυχία προχώρησε με νέο κύκλο, που εκτός από την προϋπάρχουσα, συναρπαστική περσόνα του Κίνγκπιν του Βίνσεντ Ντ’Ονόφριο, μας σύστησε και την καθηλωτική Ηλέκτρα της Ελοντί Γιανγκ αλλά και τον Punisher του Τζο Μπέρνθαλ, σε αντίστοιχα story arcs. Η 2η σεζόν ήταν μάλλον πιο άνιση από την 1η, αλλά λόγω της δομής της έδινε μεγαλύτερες υποσχέσεις για το μέλλον. Από αυτήν εξάλλου, όχι τυχαία, γεννήθηκε και μια 5η, εκτός αρχικού πλάνου, σειρά, επικεντρωμένη στον Punisher.
Ταυτόχρονα, το “Luke Cage” μετά την εισαγωγή του κεντρικού χαρακτήρα ως ενίοτε ρομαντικό παρτενέρ της Τζέσικα Τζόουνς σε εκείνη τη σειρά, κυκλοφορεί τη δική του 1η σεζόν, επίσης εντυπωσιακή αισθητικά, με εξαιρετικό σάουντρακ δικού του χαρακτήρα, και με έναν πρώτο villain να μαγνητίζει, παιγμένο από τον βραβευμένο με Όσκαρ Μαχερσάλα Άλι του “Moonlight”.
Τα δημιουργικά προβλήματα δεν άργησαν. Ήδη το “Luke Cage” ήταν μάλλον το πιο δυσκίνητο εκ των σόου εκείνη τη στιγμή, όμως η πρεμιέρα του κάκιστου “Iron Fist” επέτρεψε σε πολύ κόσμο που ήδη κάπως βαρυγκομούσε (λόγω των σταθερά μεγαλύτερων-από-ό,τι-χρειαζόταν σεζόν του Netflix) να ξεσπάσει. Οι κριτικές ήταν επιθετικά κακές κι ο χαρακτήρας έγινε αμέσως κοινό αστείο. Οι 4 ήρωες ένωσαν τις δυνάμεις τους στη μίνι σειρα “The Defenders” που υποτίθεται ήταν το μεγάλο εξαρχής πλάνο. Όμως, με τις επιμέρους σειρές να έχουν βρει τόσο σαφέστατα το πάτημά της η κάθε μία (ή, στην περίπτωση του “Iron Fist”, απλώς να έχουν απορριφθεί πλήρως), η ένωση αυτή απλά δεν έβγαζε νόημα. Η μίνι σειρά ήταν εντελώς αμήχανη και, το χειρότερο, αχρείαστη. Δεν υπήρχε καμία απολύτως αίσθηση κρεσέντου, ειδικά για θεατές που ενδιαφέρονταν κυρίως για κάποιους μόνο από τους ήρωες.
Ακολούθησε η κυκλοφορία του “Punisher” ως ήρωας νέας φουρνιάς, καθώς και δεύτερες σεζόν για όλες τις υπόλοιπες σειρές, καμία εκ των οποίων δεν έφτασε την προηγούμενη σε επίπεδο buzz ή κριτικής ανάλυσης. Όταν ο “Daredevil” επέστρεψε νωρίτερα στη φετινή σεζόν για τον 3ο του κύκλο, το Netflix είχε πλέον στα χέρια του μια πεντάδα σειρών σε δημιουργικά περίεργο σημείο -και οικονομικά είναι σημαντικό να σημειώσουμε πως οι σειρές όσο γερνάνε τόσο ακριβότερες γίνονται οι ανανεώσεις των αδειών τους, τα συμβόλαια των ηθοποιών, κλπ- αλλά ακόμα κρισιμότερα, με τη Disney, τη μαμά δηλαδή της Marvel, να έχει ανακοινώσει πια σαφή της σχέδια για ανάπτυξη δικής της πλατφόρμας α λα Netflix.
Στο επερχόμενο Disney+, η Marvel θα έχει νέες σειρές, οι οποίες επιπλέον θα είναι και στην πράξη δεμένες με τις δημοφιλείς υπερηρωικές ταινίες, με χαρακτήρες σαν τον Λόκι να πρωταγωνιστούν. Το Netflix βρέθηκε αντιμέτωπο με μια άβολη κατάσταση: Είχε στα χέρια του ένα μάτσο τίτλους που ακρύβαιναν στο πέρασμα των χρόνων, χωρίς να προσφέρουν περισσότερο hype από όσο στο ξεκίνημα τους, και τους οποίους ουσιαστικά νοίκιαζε από τον μελλοντικό του μεγάλο ανταγωνιστή.
Έτσι, άρχισαν οι βόμβες να πέφτουν η μία μετά την άλλη. Τα “Iron Fist” και “Luke Cage” αποχαιρετούν μετά τη 2η σεζόν τους. Μικρό το κακό. Μετά την 3η σεζόν του όμως, το “Daredevil” κόπηκε απότομα κι εκείνο, επιβεβαιώνοντας πλέον την κατεύθυνση των πραγμάτων. Το “Punisher” κι η “Jessica Jones” έμοιαζαν πλέον με μελλοθάνατοι που ακόμα περπατούν. Η 2η σεζόν του “Punisher” έκανε πρεμιέρα τον προηγούμενο μήνα και, πριν λίγες μέρες, το Netflix ολοκλήρωσε την αναμενόμενη σφαγή: Ανακοίνωσε πως εκείνη η σεζόν θα ήταν κι η τελευταία για τη σειρά, ενώ η επερχόμενη (ήδη γυρισμένη) 3η σεζόν της “Jessica Jones” θα είναι όχι μόνο η τελευταία αυτής της σειράς, αλλά κι η τελευταία για όλο το Marvel σύμπαν τους.
Στα αλήθεια, δεν υπήρχε άλλη οδός. Από τη στιγμή που η Disney αποφάσισε να συγκεντρώσει τους χαρακτήρες της σε ένα αντίπαλο δέος για το Netflix, θα ήταν τελικά παράλογο να συνεχιστεί αυτή η συνεργασία. Πόσο μάλλον που μιλάμε για ένα σύμπαν αλληλένδετων σειρών οι οποίες άρχιζαν να ακριβαίνουν περισσότερο και να βελτιώνονται λιγότερο.
Αυτό το 5ετές όμως τηλεοπτικό πείραμα δεν σβήνει τελείως άδοξα. Ειδικά η πρώτη του διετία, τόλμησε να φανταστεί ένα αυτόνομο σύμπαν ηρώων όπου καθένας και κάθε μία έχουν τους δικούς τους χαρακτήρες, το δικό τους ύφος και τις δικές τους θεματικές και αισθητικές εμμονές. Έφερε κάτι νέο. Αν μη τι άλλο, το κομβικό σημείο, εκεί που όλα άρχισαν να πηγαίνουν στραβά, ήταν όταν επέμειναν στην εφαρμογή μιας δανεισμένης φόρμουλας, που στο χαρτί έμοιαζε συναρπαστική, αλλά στην πράξη ήταν ήδη ξεπερασμένη.
*Οι σειρές “Daredevil”, “Jessica Jones”, “Iron Fist”, “Luke Cage”, “The Punisher” και “The Defenders” θα -συνεχίσουν να- streamάρουν στο Netflix. Η 3η και τελευταία σεζόν της “Jessica Jones” θα κάνει πρεμιέρα κάποια στιγμή φέτος την άνοιξη.
Οι τοπ-5 Marvel υπερηρωικές σειρές
5, Agents of S.H.I.E.L.D. Τρομακτικά άνισο και με τουλάχιστον 2 πραγματικά άθλιες σεζόν, αλλά όταν αγκάλιασε απολύτως τον “βήτα” χαρακτήρα του απελευθερώθηκε και είπε διασκεδαστικές και συχνά εξωφρενικές pulp υπερηρωικές ιστορίες, με καταραμένα πνεύματα, παράλληλες διαστάσεις, χαλασμένα μέλλοντα και εικονικά περιβάλλοντα. Δεν ήξερες ποτέ τι να περιμένεις.
4, Daredevil. Βάρος στην αισθητική, απολαυστικοί περιφερειακοί χαρακτήρες, σε ένα σόου που άλλαξε τη συζήτηση πάνω στις υπερηρωικές σειρές όταν κατέφθασε.
3, Agent Carter. H Χέιλι Άτγουελ είναι τέλεια πρωταγωνίστρια σε μια διασκεδαστικά παλιομοδίτικη περιπέτεια εποχής.
2, Jessica Jones. Η 1η σεζόν της σειράς παραμένει ένα εξαιρετικό θρίλερ πάνω στον έλεγχο, την ανάκτηση του εαυτού και το μετα-τραυματικό σοκ της σεξουαλικής και συναισθηματικής βίας.
1, Legion. Μια ιστορία μεταλλαγμένου ήρωα γραμμένη και παιγμένη ως ένα μόνιμο εγκεφαλικό παιχνίδι που τεστάρει τις αφηγηματικές συμβάσεις. Έξυπνη, όμορφη, φιλόδοξη τηλεόραση.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ:Στον δημιουργό του “Legion” και του “Fargo” δεν αρέσει η βία
Οι ειδήσεις σε τίτλους
> Ανακοινώθηκαν τα βραβεία της Ένωσης Σεναριογράφων και οι μπόλικες τηλεοπτικές βραβεύσεις ήταν οι εξής: “The Americans” (στην τελευταία σεζόν) για Καλύτερο Δράμα, “Marvelous Mrs. Maisel” για Κωμωδία και “Barry” για Καλύτερη Νέα Σειρά. Οι σεναριογράφοι ξεχωρίζουν και πολύ ορθώς, τις μίνι σειρές με ξεχωριστά βραβεία, εφόσον οι απαιτήσεις εκεί είναι εντελώς διαφορετικές. Οι κατηγορίες, που λέγονται “longform”, κερδήθηκαν από τα “Castle Rock” (για πρωτότυπο σενάριο) και “The Assassination of Gianni Versace” (για διασκευασμένο). Στα επιμέρους επεισόδια, το “Bart’s Not Dead” των “Simpsons” κέρδισε το Animation, το “Paean to the People” από το “Homeland” το Δράμα, και το “Chapter One” του “Barry” την Κωμωδία. Το “Last Week Tonight” του Τζον Όλιβερ κέρδισε το βραβείο καλύτερου Talk Series και το αριστούργημα “Nathan for You” το βραβείο καλύτερης Σκετς Σειράς (όπου σταθερά κέρδιζε το “Saturday Night Live”).
> To Hollywood Reporter έχει το τρέιλερ της 4ης σεζόν για το “Gomorrah”, ρίξτε μια ματιά.
> O Άντριου Χέι, σκηνοθέτης του “45 Χρόνια”, θα γυρίσει ένα θρίλερ 4 επεισοδίων για μια καταραμένη αποστολή στον αρκτικό κύκλο το 1850. Τη σειρά θα προβάλλει το BBC και πρωταγωνιστής θα είναι ο Κόλιν Φάρελ, οπότε ξέρουμε σίγουρα πως το πρότζεκτ θα έχει ενδιαφέρον.
> Και τώρα ένα νέο από την κατηγορία Ναι, Παίζεται Ακόμα: Το “Grey’s Anatomy” που προβλήθηκε τη μέρα του Αγίου Βαλεντίνου στις ΗΠΑ σημείωσε τη χαμηλότερη θεαματικότητα στην ιστορία της σειράς. Από την άλλη, ακόμα κι έτσι ήταν το #1 σόου της βραδιάς στους ενήλικους 18-49, σε περίπτωση που κανείς αναρωτήθηκε πώς συνεχίζει ακόμα σταθερά, μετά από όλα αυτά τα χρόνια.
> Ύστερα από όλο το χαλασμό που έχει γίνει με τη φετινή τελετή των Όσκαρ και τη μια ανόητη απόφαση να ακολουθεί την άλλη (και την Ακαδημία τελικά να τις παίρνει όλες πίσω) η τελευταία ενημέρωση λέει πως τελικά όχι, η τελετή δε θα διαρκέσει λιγότερο από 3 ώρες. Τι λύσσα κι αυτή. Αφήστε τα Όσκαρ να είναι τα Όσκαρ! Τουλάχιστον αναιρέθηκε η άθλια απόφαση για απονομή κατηγοριών στη διάρκεια των διαφημίσεων.
Οι Times του Westeros
Ό,τι χρειάζεται να ξέρεις για το “Game of Thrones” αυτή την εβδομάδα:
> Από τo HBO διέρρευσε κατά λάθος μια εικόνα που αποκαλύπτει το πλήρες καστ του πρώτου επεισοδίου της τελευταίας σεζόν. Από την εξονυχιστική έρευνα προκύπτουν πιθανές ειδήσεις ή εικασίες ή spoilers, οπότε με δική σου ευθύνη μπορείς να δεις αναλυτικότερα τι σημαίνουν οι όποιες απουσίες ηθοποιών.
> Ρίχτε μια παρασκηνιακή ματιά στο πώς γυρίστηκε μια από τις φοβερά πολύπλοκες σκηνές δράσης της περασμένης σεζόν.
> Ο Ser Pounce είναι νεκρός! Ο σεναριογράφος Ντέιβιντ Μπένιοφ αποκαλύπτει πως “η Σέρσεϊ μισούσε τόσο πολύ το όνομα του γάτου που δε θα μπορούσε να του επιτρέψει να επιβιώσει”. Αμείλικτη.
> Το “Handmaid’s Tale” θα επιστρέψει για 3η σεζόν, αλλά σε αντίθεση με τις περασμένες, φέτος θα προβληθεί το καλοκαίρι. Η επιστροφή θα γίνει τον Ιούνιο και κατευθείαν φυσικά, άπαντες σκέφτηκαν τον ίδιο ακριβώς λόγο για αυτή την καθυστέρηση: Η σειρά θα διαγωνιστεί όχι στα επερχόμενα, αλλά Έμμυ του επόμενου έτους, ουσιαστικά αποφεύγοντας έτσι την κόντρα με την τελευταία σεζόν του “Game of Thrones”, το οποίο θα βρει τελικά μπροστά του ένα όλο και πιο άδειο δραματικό πεδίο. Βάλτε από τώρα τα στοιχήματά σας.
Στα επόμενα επεισόδια
Ένα τρέιλερ επερχόμενης σειράς που περιμένουμε με ενδιαφέρον.
To “Killing Eve” είναι από τις λιγοστές σειρές των τελευταίων χρόνων που μπορούν να καυχηθούν πως πρόκειται για αληθινά, ουσιαστικά χιτ. Η 1η σεζόν, γραμμένη από τη φοβερή Φοίβη Γουόλερ-Μπριτζ, ακολουθεί το παιχνίδι γάτας-ποντικιού ανάμεσα σε μια ντετέκτιβ και σε μια πιθανώς ψυχασθενή δολοφόνο, με την εμμονή της σχέσης τους να ξεπερνά το γράμμα του νόμου. Πρωταγωνιστούν οι εξίσου απίθανες Σάντρα Ο (σε μια ήδη βραβευμένη ερμηνεία) κι η Τζόντι Κόμερ (αληθινή αποκάλυψη). Η 2η σεζόν θα προβληθεί στο εξωτερικό τον Απρίλιο και στην Ελλάδα -για την ώρα- αναμένουμε.