Leaving Neverland: Ένα τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ για τον Μάικλ Τζάκσον σοκάρει την παγκόσμια κοινότητα

Leaving Neverland: Ένα τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ για τον Μάικλ Τζάκσον σοκάρει την παγκόσμια κοινότητα

Κάθε βδομάδα ρίχνουμε μια ματιά στην τηλεοπτική επικαιρότητα. Σήμερα, βλέπουμε σοκαρισμένοι το “Leaving Neverland” του ΗΒΟ και κοιτάμε τις αντιδράσεις σε αυτό.

Θα πρέπει να ήταν πολύ δύσκολο να είσαι online το τελευταίο διάστημα και να έχεις αποφύγει συζητήσεις για, και γύρω από, το ντοκιμαντέρ του ΗΒΟ “Leaving Neverland”, όπου δύο άντρες καταθέτουν στην κάμερα του σκηνοθέτη Νταν Ριντ μια σειρά από τρομερά λεπτομερείς καταγγελίες σεξουαλικής παρενόχλησης από τον Μάικλ Τζάκσον.

Οι συζητήσεις μπορούσαν να αφορούν τις μεγάλες συνέπειες της προβολής του ντοκιμαντέρ, από τα κανάλια και τους σταθμούς ανά τον κόσμο που αποφάσισαν να κόψουν τον Τζάκσον από τις playlists τους, μέχρι ορκισμένους φανς που ακόμα ορκίζονται για την αθωότητα του ειδώλου τους. Μπορούσαν να αφορούν την αντίδραση των κληρονόμων του Τζάκσον και τη μήνυση εναντίον του ΗΒΟ. Μπορούσαν να αφορούν την όλη συζήτηση πάνω στο κατά πόσο πιστεύουμε και ακούμε τα θύματα ή το περιθώριο ηθικών ελιγμών που αφήνει κανείς στον εαυτό του ώστε να αρνηθεί ένα ακόμα γύρο καταγγελιών εναντίον του τραγουδιστή. Μπορούσαν να αφορούν μια ακόμα εκδοχή της απέθαντης κουβέντας περί ‘διαχωρισμού του ανθρώπου από τον καλλιτέχνη’. Οι παράμετροι της κουβέντας ήταν φαινομενικά ατελείωτες, για ένα ντοκιμαντέρ που έπεσε σαν κεραυνός και σόκαρε ακόμα και στο μέσον μιας εποχής που φαινομενικά τα έχουμε δει ή ακούσει όλα, και έχουμε κάνει κάθε πιθανή εκδοχή αυτής της κουβέντας.

Γιατί λοιπόν το “Leaving Neverland” δημιούργησε τόση αίσθηση;

Το ντοκιμαντέρ, που προβλήθηκε σε 2 μέρη στο ΗΒΟ, απλώνει σε μια αφήγηση διάρκειας 4 ωρών, την ιστορία δύο αντρών που ξεπερνάει τα στενά όρια της καταγγελίας. Το “Leaving Neverland” δεν είναι απλά ένας νέος γύρος κατηγοριών απέναντι στον -όλο και πιο δύσκολο να τον υπεραστεί κανείς- Τζάκσον, αλλά και μια πλήρους αφοσίωσης βουτιά σε μια εποχή, στη γέννηση και στη συντήρηση του σύγχρονου star system, μια σπουδή πάνω στην διασημότητα και στο ψέμα της κατασκευής της, καθώς και ένα τραγικό πορτρέτο χαρακτήρων και την αγωνιώδη τους προσπάθεια να καταλάβουν τι τους συνέβη.

Το ντοκιμαντέρ αφηγούνται ο Γουέιντ Ρόμπσον και ο Τζέιμς Σέιφτσακ, δύο άντρες που βρέθηκαν στον κύκλο του Τζάκσον σε παιδική ηλικία και ήρθαν στην πορεία σε, πώς να το θέσουμε αλλιώς, σε σχέση με τον τραγουδιστή. Ο Νταν Ριντ αφήνει τα πρόσωπα των αντρών να πουν την ιστορία, με παράλληλες εμβόλιμες διηγήσεις από κοντινά τους πρόσωπα που συνεισφέρουν χρώμα και πλαίσιο στην αφήγηση. Η ιστορία είναι γραμμική και λεπτομερής- δεν επιχειρεί ποτέ το ντοκιμαντέρ να ξεφύγει από την ‘κεφάλια που μιλάνε’ δομή του, προσφέροντας μπόλικο συνοδευτικό οπτικό υλικό παράλληλα με τα σοκαριστικά λόγια των δύο αντρών.

Είναι όμως η αφοσίωση αυτή που κάνει τη διαφορά. Αυτό δεν είναι ένα καταγγελτικό ντοκουμέντο με τους τίτλους σε bullets, είναι ένα τραγικό πορτρέτο χαρακτήρων τους οποίους ακολουθούμε σε κάθε στάδιο της ζωής τους, νοιαζόμαστε για εκείνους πρώτα ως ανθρώπους και ύστερα ως χαρακτήρες στη μεγάλη φρικτή όπερα του Μάικλ Τζάκσον. Βιώνουμε μαζί τους τις πρώτες γνωριμίες με τον τραγουδιστή, ακολουθούμε κάθε στάδιο του εντυπωσιασμού από τη λαμπερή του περσόνα, στεκόμαστε σε κάθε κεφάλαιο της προσωπικής και οικογενειακής τους ιστορίας.

Το ντοκιμαντέρ, που προβλήθηκε σε δύο δίωρα επεισόδια, είναι ταιριαστά χωρισμένο στα δύο. Στο πρώτο μέρος, οι Γουέιντ και Τζέιμς μας εξηγούν τη γνωριμία τους ως μικρά παιδιά με τον Τζάκσον, μας ξεναγούν στο ράντσο της Neverland μέσα από την οπτική του καθενός (τα επαναλαμβανόμενα “εκεί κάναμε σεξ”, “κι εκεί, σεξ”, “σε αυτό το δωμάτιο, επίσης κάναμε σεξ” του Γουέιντ Ρόμπσον όταν χαρτογραφεί τη Neverland είναι από τα πλέον σοκαριστικά, επίπονα τηλεοπτικά αποσπάσματα που έχουν εμφανιστεί ποτέ), με αναλυτικές περιγραφές κάθε τους συνάντησης και περίπτυξης. Είναι, βαρύ, συγκλονιστικό, αληθινά επίπονο.

Το δεύτερο μέρος, ακολουθεί την ιστορία μετά το σημείο καμπής της δημοσιοποίησης των πρώτων κατηγοριών εναντίον του Τζάκσον, και το ρόλο του Γουέιντ και του Τζέιμς σε αυτή την περίοδο. Φτάνοντας μέχρι και την ενήλικη πια ζωή τους, και το διαφορετικό τρόπο με τον οποίο οι δύο αυτοί άντρες αρχικά συνειδητοποίησαν ό,τι τους είχε συμβεί και κατά δεύτερον, μπόρεσαν να αντιμετωπίσουν τους διαλυμμένους τους εαυτούς, την ώρα που οι οικογένειές τους, οι άνθρωποί τους, προσπαθούν κι εκείνοι να μαζέψουν τα συντρίμμια- χωρίς πάντα κάτι τέτοιο να είναι εφικτό. (ΟΙκογενειακοί δεσμοί διαλύθηκαν για πάντα, ενώ μια παραδοχή της συντρόφου του Γουέιντ για τη στιγμή που εκείνος της εξομολογήθηκε την αλήθεια, με στοιχειώνει ακόμα.)

Το ντοκιμαντέρ είναι ένα αφηγηματικό masterclass που οδηγεί τους θεατές σε ένα ταξίδι στην κόλαση, μια διαδρομή μάλλον απαραίτητη αν κρίνει κανείς κι από τις εντονότατες αντιδράσεις. Το “Leaving Neverland” έφερε την 3η μεγαλύτερη θεαματικότητα για ντοκιμαντέρ του ΗΒΟ την τελευταία δεκαετία και μοιάζει να αποτελεί έργο κομβικής σημασίας στο πώς συζητάμε όχι μόνο για τον Τζάκσον, αλλά και για τη διασημότητα, την εκμετάλλευση και -επιτέλους- αυτό το παραμύθι περί διαχωρισμού έργου και καλλιτέχνη. Οι ζωές των θυμάτων δε μπορεί ποτέ να είναι μικρότερης σημασίας από την τέχνη και το “Leaving Neverland” μας οδηγεί σε αυτή τη θέση με μια επιβλητική αμεσότητα που είναι απλά αδύνατο να αγνοήσεις- γι’αυτό δημιούργησε τέτοιες αντιδράσεις, και γι’αυτό θα παραμείνει ως μελλοντικό σημείο αναφοράς.

5 ακόμα σοκαριστικά τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ

“The Jinx”. H ζωή του Ρόμπερτ Ντερστ, που συνελήφθη κατηγορούμενος για το φόνο της συζύγου του, μια μέρα πριν την προβολή του φινάλε.

“Making a Murderer”. Το μπλοκμπάστερ true crime του Netflix για έναν άντρα που φυλακίστηκε αδίκως για 18 χρόνια.

“The Staircase”. Ένα από τα καλύτερα ντοκιμαντέρ του είδους, για έναν συγγραφέα που γίνεται αντικείμενο έρευνας μετά το θάνατο της γυναίκας του. Ξεκίνησε το 2005, αλλά νέα επεισόδια προστέθηκαν το ‘13 και το ‘18.

“Strong Island”. Ο φόνος ενός 24χρονου μαύρου άντρα από έναν 19χρονο λευκό αστυνομικό το 1992 και το πώς ένα 100% λευκό σώμα ενόρκων αρνήθηκε να στείλει τον αστυνομικό στο δικαστήριο.

“The Keepers”. Εξερεύνηση του άλυτου φόνου μιας μοναχής σε σχολείο, η οποία κατά παραδοχή των μαθητών της επρόκειτο να ξεσκεπάσει έναν ιερέα για σεξουαλική κακοποίηση.

Οι ειδήσεις σε τίτλους

> Τα “Εκατό Χρόνια Μοναξιάς” του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκεζ θα διασκευαστούν σε πρωτότυπη ισπανική τηλεοπτική σειρά από το Netflix.

> Το “Sharp Objects” μπορεί και να αποκτήσει 2η σεζόν, σύμφωνα με τη showrunner της πετυχημένης μίνι σειράς του ΗΒΟ, Μάρτι Νόξον. Η Νόξον αποκάλυψε πως η ίδια μαζί με τη συγγραφέα Τζίλιαν Φλιν, “έχουν κάποιες σκέψεις” πάνω στο πώς θα μπορούσε να συνεχίσει η ιστορία.

> Το επεισόδιο των “Simpsons” με γκεστ σταρ τον Μάικλ Τζάκσον αποσύρθηκε από τον κύκλο προβολών και επαναλήψεων της σειράς, καθώς και από μελλοντικές παραγωγές της σειράς σε DVD και άλλες κόπιες. Ο δημιουργός Ματ Γκρένινγκ, ο παραγωγός Τζέιμς Λ. Μπρουκς κι ο showrunner Αλ Τζιν πήραν από κοινού την απόφαση, μετά την παρακολούθηση του “Leaving Neverland”.

> Το “Arrow” θα ολοκληρωθεί με μια συντομότερη τελευταία 8η σεζόν 10 επεισοδίων, το επόμενο φθινόπωρο. Η σειρά ξεκίνησε ένα υπερ-επιτυχημένο σύμπαν υπερηρωικών σειρών για το CW (στην Ελλάδα τις παρακολουθούμε όλες μέσω Netflix) που συμπεριλαμβάνει τα “Flash”, “Supergirl” και “Legends of Tomorrow”.

> Το “Blacklist” ανανεώθηκε για 7η σεζόν και το “The Sinner” για 3η, με τον Ματ Μπόμερ (του “White Collar”) να προστίθεται στο καστ δίπλα στον Μπιλ Πούλμαν.

> Το ΗΒΟ παρήγγειλε την κωμωδία “Run” από την Φοίμπι Γουόλερ-Μπριτζ, δημιουργό των σειρών “Fleabag” και “Killing Eve”.

> Ο Τάικα Γουαϊτίτι, του οποίου το “What We Do in the Shadows” γίνεται τηλεοπτική σειρά στο τέλος του μήνα, ετοιμάζει σειρά “Time Bandits”. Ενώ η Μπρι Λάρσον θα πρωταγωνιστήσει σε δράμα για τη CIA. Και τα δύο φιλόδοξα πρότζεκτ ετοιμάζονται για την Apple.

Οι Times του Westeros

Ό,τι χρειάζεται να ξέρεις για το “Game of Thrones” αυτή την εβδομάδα:

> Ο ηθοποιός Βλάντιμιρ Φούρντικ, ο αγαπημένος όλων μας Night King δηλαδή, δίνει σπάνια συνέντευξη στο Entertainment Weekly και μιλά για σκοτεινή τελευταία σεζόν. Δείτε αναλυτικά όλη τη συνέντευξη στο EW.

> Πώς δημιουργούνται τα εντυπωσιακά προσθετικά της σειράς; Ο designer Μπάρι Γκάουερ μας αποκαλύπτει τα μυστικά του σε αυτό το συναρπαστικό behind the scenes βιντεάκι.

> To τρέιλερ του “Game of Thrones” επαναφέρει μια αγαπημένη θεωρία για την Άρυα Σταρκ, περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε από την ειδική ανταποκρίτριά μας στο Γουέστερος, Ιωσηφίνα Γριβέα.

> Κι άλλο Entertainment Weekly, το οποίο έχει κάνει πολλή δουλίτσα, και αποκαλύπτει τους ακριβείς χρόνους και όλα τα υπόλοιπα στοιχεία για τα 2 πρώτα επεισόδια της σεζόν.

> Ο Κιτ Χάρινγκτον πιστεύει πως το “Game of Thrones” επηρέασε το πολιτικό σκηνικό όταν “κάποιες πολιτικές φιγούρες προσπάθησαν να μιμηθούν τον Τζόφρι”.

Στα επόμενα επεισόδια

Ένα τρέιλερ επερχόμενης σειράς που περιμένουμε με ενδιαφέρον.

Όλοι οι φανς του Μπρους Λι ακούνε; To “Warrior” είναι μια επερχόμενη σειρά δράσης που βασίζεται σε ένα πρωτότυπο κόνσεπτ του Μπρους Λι, και διαδραματίζεται στην Καλιφόρνια του 1800 ακολουθώντας έναν μετανάστη από την Κίνα, άσο των πολεμικών τεχνών, που φτάνει να δουλεύει για την πιο ισχυρή ομάδα παρανόμων της Τσάιναταουν. Θέλετε κι άλλο; Τη σειρά δημιουργούν ο Τζόναθαν Τρόπερ (δημιουργός του φοβερού και τρομερού “Banshee”) και ο Τζάστιν Λιν (του “Fast Five”).

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα