Luke Perry: Ο “Ντίλαν” του Beverly Hills ήταν ο ορισμός του κουλ των ’90s
Κάθε βδομάδα ρίχνουμε μια ματιά στην τηλεοπτική επικαιρότητα. Σήμερα, θυμόμαστε τον εμβληματικό Ντίλαν του “Χτυποκάρδια στο Μπέβερλι Χιλς” και αναζητούμε τους χαρακτήρες-απογόνους του στις σειρές που ήρθαν μετά.
- 05 Μαρτίου 2019 18:46
Όλοι και όλες έχουμε μεγαλώσει με τον Ντίλαν ΜακΚέι, εκ των πρωταγωνιστών της δημοφιλούς σειράς “Beverly Hills 90210” κατά κόσμον Luke Perry, που πέθανε στα 52 του χρόνια, μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο.
Ο Ντίλαν φυσικά ήταν ένας και αξέχαστος, και ήταν ειλικρινά ό,τι πιο κουλ υπήρξε στα ‘90s, ο ορισμός του κουλ. Το κακό παιδί που έκανε λογοτεχνικές αναφορές στον Λόρδο Βύρωνα, βαρύ κορμί με τον κόσμο στις πλάτες του, διαλυμένη οικογένεια, βλέμμα μελαγχολικά αποστασιοποιημένο, με λίγο από Τζέιμς Ντιν και μπόλικη ‘90s fashion εικονογραφία, από τα παπούτσια ως το μαλλί μέχρι την μουράτη Πόρσε του. Ήταν εξωτερικός παρατηρητής, κάτι σαν τους “εξωτερικούς” που λέγαμε στο σχολείο, κι ας πήγαινε εκεί. Είχε λεφτά, είχε ανεξαρτησία, αλλά είχε κι ένα βάρος, ένα κενό, μια μελαγχολία.
“Θα είμαι συνδεδεμένος με τον Ντίλαν μέχρι να πεθάνω, αλλά αυτό είναι εντάξει,” είχε πει ο Λουκ Πέρι πριν κάποια χρόνια. “Δημιούργησαν τον Ντίλαν ΜακΚέι. Είναι δικός μου.” Πράγματι, μπορεί κανείς να εντοπίσει ένα σωρό διαφορετικά μέρη από τα οποία προήλθαν τα επιμέρους κομμάτια που συνθέτουν το παζλ του μυστηριώδους κουλ τύπου που γέμισε αμέτρητους τοίχους εφήβων στα ‘90s κι έγινε ο ντε φάκτο πυρήνας της σειράς παρότι δεν βρισκόταν στον αρχικό της σχεδιασμό. Όμως, τελικά, ο τρόπος που όλα αυτά τα στοιχεία ήρθαν μαζί σε ένα, οφείλεται στον Λουκ Πέρι, έναν ηθοποιό που μπορεί ποτέ να μην εξελίχθηκε σε κινηματογραφικό σούπερ σταρ όπως άλλα εφηβικά είδωλα των ‘90s, όμως ο Ντίλαν του ίσως και να είναι ο εμβληματικότερος χαρακτήρας όλων. Κι αυτό θα αρκούσε, ακόμα κι αν ο Λουκ Πέρι δε συνέχιζε, σαν τίμιος εργάτης και τιμιότατος ηθοποιός, να δουλεύει διαρκώς μέχρι και σήμερα.
Ο Λουκ Πέρι ως Ντίλαν ενσάρκωσε απόλυτα και ιδανικά το αρχέτυπο του σοβαρού αλλά συναισθηματικού κακού παιδιού, και ήταν η μαγνητιστική περσόνα του που τον έκανε φυσικό πόλο έλξης κάθε είδους επικής ιστορίας στο “90210”, από κόντρες με μαφιόζους, περιπέτειες εκδίκησης στα όρια του νουάρ, μέχρι επικολυρικά ερωτικά τρίγωνα και έρωτες το πάθος και το έυρος των οποίων η μικρή οθόνη δε μπορούσε να χωρέσει.
Το ορίτζιναλ “Χτυποκάρδια στο Μπέβερλι Χιλς” είχε εξάλλου τεράστιο ρόλο να παίξει στο πώς η εφηβική σαπουνόπερα μεταλλάχθηκε στη διάρκεια των ‘90s. Ο μεγα-παραγωγός Άαρον Σπέλινγκ ύστερα από φαινόμενα σαν τη “Δυναστεία” εκμεταλλεύθηκε την εμφάνιση ενός νέου καναλίου, του Fox, που ήθελε τότε να ταράξει τα νερά στοχεύοντας τηλεόραση προς νεανικότερο κοινό, και πρότεινε μια εφηβική σαπουνόπερα όχι στα πρότυπα άλλων εφηβικών δραμάτων, αλλά πιο κοντά σε υπερβολικά μελοδράματα σαν τις προηγούμενές του επιτυχίες. Έτσι στο “90210” οι έφηβοι δεν μοιάζουν με έφηβοι, δεν φέρονται σαν έφηβοι, και δεν κάνουν ζωές εφήβων. Είναι νεαροί πρίγκιπες, άνθρωποι (υπάρξεις!) με ελάχιστες γήινες έγνοιες, που μοιάζουν με μοντέλα και έχουν προβλήματα αποκομμένα από κάθε αναγνωρίσιμο είδος καθημερινότητας. Χωρίς το “90210” δεν υπάρχει “O.C., δεν υπάρχει “Gossip Girl”, δεν υπάρχει “Vampire Diaries”. Και δεν υπάρχει φυσικά και “Riverdale”!
Σε αυτό το αισθητικό πλαίσιο, τα “Χτυποκάρδια” λειτούργησαν ακριβώς χάρη στην παρουσία ενός αναγνωρίσιμα κινηματογραφικού και ελάχιστα προσγειωμένου ήρωα σαν τον Ντίλαν, αλλά πέτυχαν επειδή ο Ντίλαν ενσαρκώθηκε σαν πληγωμένος πρίγκιπας από τον Λουκ Πέρι.
Ο οποίος συνέχισε να κάνει το κομμάτι του στην υπόλοιπη καριέρα του, είτε παίζοντας σε άλλες τηλεοπτικές παραγωγές είτε ανώνυμες ταινίες, αλλά ακόμα και μία στο τόσο πετυχαίνοντας χρυσό, όπως το θαυμάσιο, καλτ “John from Cincinnati” του ΗΒΟ, είτε δουλεύοντας με τον Ταραντίνο για το επερχόμενο “Once Upon a Time in Hollywood, είτε φυσικά παίζοντας τον πιο διάσημο σύγχρονο ρόλο του, ως Φρεντ Άντριους, πατέρας του Άρτσι, στο “Riverdale”. Εκεί όπου όλες αυτές οι ευαισθησίες του που αναφέραμε παραπάνω, σμίλευσαν έναν πατέρα στιβαρό, γεμάτο νοιάξιμο και αγάπη και που κάποτε είχε -πιστευτά- υπάρξει κι ο ίδιος βαθυστόχαστος έφηβος αντίστοιχων εφηβικών τηλεοπτικών παραμυθιών.
Την ίδια περίοδο δεκαετιών, είδαμε ένα σωρό χαρακτήρες-απογόνους του Ντίλαν ΜακΚέι, χτισμένους πάνω σε αυτό ακριβώς το πατρόν. Από τον Τζες του “Gilmore Girls” και τον Μπεν της “Felicity” μέχρι τον θρυλικό Τιμ Ρίγκινς του “Friday Night Lights” και τον Ράιαν Άτγουντ του “O.C.”- όλοι τους σοβαροί, σκυθρωποί αλλά με αναλαμπές συναισθήματος, “ψαγμένα τυπάκια” που μοιάζουν να βρίσκονται διαρκώς σε έναν κάποιο πόλεμο με το περιβάλλον τους.
Μεγαλώσαμε με τον Ντίλαν ΜακΚέι. Κι αν ο τραγικά πρόωρος θάνατος του Λουκ Πέρι (ενός ηθοποιού που σύμφωνα με όλες τις αφηγήσεις ήταν ταυτόχρονα και υπέροχος, ζεστός άνθρωπος) μας θλίβει, είναι τουλάχιστον όμορφη η σκέψη πως δημιούργησε κάτι που αψηφά το χρόνο που περνά.
Τα 5 πιο αξέχαστα storylines του Ντίλαν ΜακΚέι
O πατέρας του Ντίλαν σκοτώνεται από βόμβα σε αυτοκίνητο ενώ ο Ντίλαν μιλάει στο τηλέφωνο με την Κέλι. Οι δυο τους τα είχαν μόλις βρει ύστερα από χρόνια αποξένωσης!
H Τόνι, σύζυγος του Ντίλαν και κόρη μαφιόζου, τρώει σφαίρα που προοριζόταν για τον Ντίλαν. Μετά από αυτό, το εμβληματικό κακό παιδί της σειράς αποχωρεί -προσωρινά- από το σόου.
Ο Κέβιν κι η Σουζάν, εκμεταλλευόμενοι την παρουσία της μικρής αδερφής του Ντίλαν, Έρικα, στήνουν μια απάτη ώστε να του κλέψουν τα λεφτά. Αρκετά αργότερα, με τη βοήθεια της Βάλερι, ο Ντίλαν τους βρίσκει, και σώζει την Έρικα.
To μεγάλο ρομάντζο της σειράς, ξεκίνησε νωρίς στην 1η σεζόν και έφτασε ως και την αποχώρηση της Σάνεν Ντόχερτι.
Και φυσικά μετά υπάρχει το κλασικό επεισόδιο όπου ο Ντίλαν διαλέγει την Κέλι, λύνοντας -ή έτσι νομίζαμε- το ερωτικό τρίγωνο.
Οι ειδήσεις σε τίτλους
> Η μίνι σειρά 4 επεισοδίων της Άβα Ντουβερνέ για το Netflix που αφορά τους πέντε άδικα καταδικασμένους υπόπτους για την υπόθεση ενός βιασμού στο Σέντραλ Παρκ, έχει νέο τίτλο και ημερομηνία κυκλοφορίας. Λέγεται “When They See Us” και θα γίνει διαθέσιμο 31 Μαϊου. Ίσως το δούμε και στις Κάννες; Για την υπόθεση πάντως αξίζει να διαβάσετε περισσότερα.
> Το “Brooklyn Nine-Nine” ανανεώθηκε για 7η σεζόν, τη 2η στο νέο του σπίτι στο NBC. Υπέροχα νέα για όσους και όσες το βρίσκουμε ένα πραγματικό καταφύγιο. Το “Star Trek: Discovery” εντωμεταξύ, ανανεώθηκε κι αυτό για 3η σεζόν στο CBS All Access (στις ΗΠΑ) και το Netflix (στον υπόλοιπο κόσμο).
> O Ρίτσαρντ Πλέπλερ, CEO και κάποτε-πρόεδρος του ΗΒΟ, αποχώρησε από το θρυλικό καλωδιακό κολοσσό ύστερα από 27 χρόνια, σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής. Ο Πλέπλερ από τα διάφορα κατά καιρούς πόστα του συνεισέφερε στη μετάβαση του HBO από καλωδιακό κανάλι ταινιών στο χρυσό στάνταρ του τι σημαίνει Καλή Τηλεόραση στο πέρασμα στον 21ο αιώνα, ενώ ως συν-Πρόεδρος από το ‘07 ως το ‘12 ήταν εκεί για το ξεκίνημα παραγωγών, από το “Game of Thrones” και το “Girls” ως το “Veep” και το “Treme”. Μετά τη συγχώνευση της AT&T με τη Warner Media (στην οποία ανήκει το ΗΒΟ), τα ρεπορτάζ ανέφεραν πως η αυτονομία του καναλίου θα μειωνόταν, περνώντας από μεγαλύτερο έλεγχο σχετικά με την ευρύτερη τακτική και κατεύθυνση του περιεχομένου, στην εποχή του Netflix. Ο Πλέπλερ πήρε την απόφαση να μην προχωρήσει με το ΗΒΟ ύστερα από σχεδόν 3 δεκαετίες. Αναρωτιέμαι τι θα φέρει το μέλλον, αλλά αυτή είναι σίγουρα μια μεγάλη απώλεια.
> Το “Grey’s Anatomy” ξεπέρασε την “Εντατική” κι έγινε το ιατρικό δράμα με τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στην ιστορία της τηλεόρασης. Το πέτυχε την περασμένη Πέμπτη με το 332ό επεισόδιο, που συγκέντρωσε 7 εκατομμύρια τηλεθεατές, ακόμα #1 της βραδιάς.
> Ο Τζος Ράντνορ, ο Τεντ του “How I Met Your Mother” θα παίξει έναν διπλό πράκτορα των ‘70s στην σειρά “The Hunt” που αναπτύσσει ο Τζόρνταν Πιλ για το Amazon. Στη σειρά, όπου ήδη γνωρίζουμε πως θα πρωταγωνιστεί ο Αλ Πατσίνο, μια ομάδα κυνηγών Ναζί ψάχνουν εγκληματίες πολέμου στη Νέα Υόρκη του 1977.
Οι Times του Westeros
Ό,τι χρειάζεται να ξέρεις για το “Game of Thrones” αυτή την εβδομάδα:
> Φρέσκο τρέιλερ για την 8η σεζόν!
> Το ΗΒΟ κυκλοφόρησε μια ιντερνετική καμπάνια για την τελευταία σεζόν της σειράς όπου όλοι οι κεντρικοί χαρακτήρες κάθονται στον θρόνο.
> Μέσα από ένα μεγάλο ρεπορτάζ του Entertainment Weekly για την τελευταία σεζόν “Game of Thrones” μαθαίνουμε κάποιες λεπτομέρειες για την μεγάλη τελική μάχη. Θα είναι σκηνοθετημένη από τον Μιγκέλ Σαπότσνικ, που σκηνοθέτησε αντίστοιχα τεράστιες σκηνές στα κλασικά επεισόδια “Hardhome” και “Battle of the Bastards”, και οι insiders περιγράφουν αυτό το επεισόδιο ως κάτι που ξεπερνάει οτιδήποτε γύρισε προηγουμένως ο Σαπότσνικ. Το επεισόδιο χρειάστηκε 11 βδομάδες νυχτερινών γυρισμάτων και διαθέτει ένα τεράστιο call sheet ηθοποιών και χαρακτήρων. Δε θα πούμε τίποτα αναλυτικότερο γιατί κάθε θεατής μπορεί να μη θέλει να γνωρίζει τίποτα, αλλά στο αναλυτικό ρεπορτάζ μπορείτε να διαβάσετε ποιοι ηθοποιοί συμπεριλαμβάνονται στη μάχη καθώς και τι λένε για την εμπειρία.
Στα επόμενα επεισόδια
Ένα τρέιλερ επερχόμενης σειράς που περιμένουμε με ενδιαφέρον.
Το “Turn Up Charlie” του Netflix είναι μια βρετανική κωμωδία από τον Ίντρις Έλμπα με πρωταγωνιστή τον ίδιο και χροιές της αληθινής του περσόνας. Ο διάσημος πρωταγωνιστής σειρών σαν το “Wire” και το “Luther” και διακαής πόθος του ίντερνετ για τον ρόλο του Τζέιμς Μποντ είναι στην πραγματική του ζωή και DJ εκτός από ηθοποιός, οπότε αυτή τη γνώση είπε πως είναι κρίμα να την αφήσει να πάει χαμένη. Στην επερχόμενη σειρά, ο Έλμπα παίζει τον Τσάρλι, έναν DJ και αιώνιο εργένη που για τα λεφτά αναγκάζεται να κάνει τη νταντά για το παιδί του καλύτερού του φίλου. Φυσικά ανυπομονώ.