Maestro: Γιατί άργησε η εμφάνιση του Ορέστη – Τα θετικά και τα “πλην”
Διαβάζεται σε 6'Στον δεύτερο κύκλο του Maestro τίποτα δεν θα είναι πια το ίδιο. Όσα μας έκαναν εντύπωση, οι πολλαπλοί χαρακτήρες και τα ανοιχτά τραύματα.
- 17 Μαΐου 2024 13:56
Ο πρώτος κύκλος του Maestro έκλεισε με μια δολοφονία που φάνταζε λυτρωτική. Ο Χαράλαμπος, ο “κακός” της σειράς, έπαψε να ζει προσφέροντας αρχικά λύτρωση, ανακούφιση, αλλά και ενώνοντας διαφορετικούς χαρακτήρες με μια σκληρή, κοινή αλυσίδα: Αυτή της συγκάλυψης. Παράλληλα, η δολοφονία ανοίγει τον ασκό του Αιόλου βγάζοντας έξω όλα τα τραύματα, τους φόβους, τις ανασφάλειες και τις ενοχές.
Ο Χαράλαμπος συνεχίζει να “ζει” ως φάντασμα (τρομερός και πάλι ο Τσορτέκης), στοιχειώνοντας τη σκέψη των ηρώων που συνδέθηκαν άμεσα μαζί του. Ο Σπύρος που είχε μάθει να κακοποιείται συστηματικά από τον πατέρα του, διώχνει από κοντά του τον μοναδικό άνθρωπο που τον αποδέχθηκε και τον αγάπησε για αυτό που είναι, σαν να είναι εθισμένος στην κακοποίηση αυτή. Ο γονιός του δεν του έδωσε αγάπη, και εκείνος μοιάζει να μην μπορεί να δεχθεί την αγάπη στη ζωή του. Ο Αντώνης από την άλλη, συντετριμμένος ψυχικά από την απόρριψη του Σπύρου αλλά και από τις ενοχές για αυτό που προξένησε, βυθίζεται στα πιο μαύρα νερά της ψυχολογίας του, ακολουθώντας την Κλέλια στην Αθήνα.
Εκείνη, προσπαθεί να κάνει πως δεν έγινε τίποτα, αποκόπτεται αρχικά από τη μητέρα της, τη Σοφία, και τη γιαγιά της, και προσπαθεί να περάσει σε μια “συμβατική” ζωή. Ο Ορέστης φαντάζει παγιδευμένος στον συμβιβασμό που και εκείνος αποδέχθηκε, να μείνει με τη γυναίκα του που περιμένει παιδί, την Αλεξάνδρα, η οποία γνωρίζει τα πάντα για αυτόν και παράλληλα προσπαθεί να ανακαλύψει το μέσα της μέσα από την ψυχοθεραπεία (προσωπικά βρήκα τις σκηνές με τη συνεδρία αρκούντως ρεαλιστικές και ανθρώπινες στην απόδοσή τους). Πρακτικά όλοι οι βασικοί ήρωες βιώνουν πένθος, απώλεια και ενοχές.
Η γυναίκα του Χαράλαμπου, η Μαρία ζει το δικό της ενοχικό σύνδρομο καθώς δεν μπορεί να δεχθεί ότι απαλλάχθηκε από το τέρας με το οποίο ζούσε μαζί. Μέσα της, ελπίζει εκείνος να μην επιστρέψει ποτέ. Ο γιατρός του νησιού, Μιχάλης, ζει με τις δικές του ενοχές γιατί στην πραγματικότητα θέλει να πάει στην αστυνομία και να μιλήσει για όσα έγιναν, αλλά το συναίσθημα και η σχέση του με τη Σοφία, τη μητέρα του Αντώνη και της Κλέλιας, δεν τον αφήνουν.
Ο κεντρικός ρόλος της Σοφίας
Ο Φάνης, ο δήμαρχος του νησιού, δείχνει να είναι ο μόνος που δεν επηρεάζεται (ακόμη) ψυχικά, “εκμεταλλευόμενος” τον ναρκισσισμό του, την ώρα που η Σοφία, κάνει τη δική της επανάσταση αποφασίζοντας να διεκδικήσει τη σχέση της με τον Μιχάλη και να αφήσει τους φόβους, πίσω. Στον πρώτο κύκλο άλλωστε, η ίδια ήταν η πιο διακριτική, η πιο ήσυχη μέσα στην αγωνία της, και τώρα καλείται να αναλάβει δράση.
Το επεισόδιο θεωρητικά πραγματεύεται τη σχέση μητέρας με παιδί. Και πράγματι, οι μητέρες εδώ έχουν κεντρικό ρόλο γιατί μοιάζουν να είναι οι μόνες που μπορούν να κρατήσουν τις ισορροπίες μέσα στο όλο χάος, παρά τον δικό τους ψυχικό αγώνα, την εσωτερική διάλυση που βιώνουν. Ακόμη, καλούνται να κατανοήσουν το πόσο τελικά ευθύνεται η μητέρα για το πώς διαμορφώνεται το μέλλον του παιδιού της και να πράξουν το καλύτερο για αυτά.
Μαρία Καβογιάννη, Χαρούλα Αλεξίου, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου και Στεφανία Γουλιώτη, είναι όλες τους εξαιρετικές και δικαίως αποθεώθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κοινή συνισταμένη λοιπόν είναι το πώς οι μητέρες θα κληθούν να διαχειριστούν το τραύμα, το δικό τους και των οικείων τους προσώπων, σώζοντας ζωές και υπολήψεις.
Από την άλλη, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Maestro είναι μια ιστορία ερωτική. Βασική υπόθεση είναι η “απαγορευμένη” σχέση του Χριστόφορου Παπακαλιάτη με την Κλέλια Ανδριολάτου, και όλα χτίζονται γύρω από αυτή. Παρότι βλέπουμε τον Ορέστη στο πρώτο επεισόδιο να εμφανίζεται 45 λεπτά μετά τις πρώτες εικόνες, κάτι που έχει το δικό του ενδιαφέρον. Είναι κάτι βέβαια που παραδέχεται και ο ίδιος ο Παπακαλιάτης στο Pod που μπορείτε να ακούσετε παρακάτω. “Από άποψη το έκανα αυτό. Άλλωστε ο κύριος πρωταγωνιστής είναι ο Αντώνης ως δολοφόνος και η μητέρα του. Βλέπουμε τον Ορέστη μετά τη δολοφονία, να κουβαλά αυτό που έζησε στο νησί, είναι θυμωμένος”, λέει χαρακτηριστικά.
Οι δυσκολίες αποτελούν παράγοντες αποτροπής, στοιχήματα για υπερβάσεις, χτίζουν σταδιακά ένα περιβάλλον που οδηγεί σε ένα φαινομενικό αδιέξοδο και η όλη κλιμάκωση αναμένεται να γίνει γύρω από αυτό.
Φυσικά και δεν λείπουν οι υπερβολές, όπως η εντελώς ιλουστρασιόν απεικόνιση της Αθήνας εν είδει τουριστικού βίντεο κλιπ για ενδιαφερόμενους επισκέπτες, ενώ στα αρνητικά του πρώτου επεισοδίου είναι πως έχουν ανοίξει τόσα πολλά παράλληλα κεφάλαια που είναι αρκετά δύσκολο να κλείσουν με τρόπο ικανοποιητικό, χωρίς να “ξεπετιούνται” οι χαρακτήρες. Ο Παπακαλιάτης πάντως έχει ομολογουμένως καταφέρει να δημιουργήσει ένα ενδιαφέρον φάσμα πρωταγωνιστών που αρκετοί από αυτούς θα μπορούσαν να δώσουν υλικό ακόμη και για spin off. Το όλο γεγονός ωστόσο δημιουργεί μια αντιφατικότητα, καθώς η σειρά από τη μια βασίζεται σε δυνατούς ήρωες, από την άλλη είναι τόσοι πολλοί που δύσκολα μπορεί να τους οδηγήσει σε κορυφώσεις που να μη μοιάζουν “χάρτινες”, ή να περάσει μια βαθύτερη κοινωνική κριτική μέσα από εκείνους.
Παράλληλα, κατά τη προσφιλή του συνήθεια ο Παπακαλιάτης “απογειώνει” τους Παξούς, το νησί που αγαπά, και βασίζει πάνω του την κύρια εξέλιξη της μυθοπλασίας του. Και η φωτογραφία της σειράς, λειτουργεί απόλυτα θετικά σε αυτό που πρεσβεύει το νησί το ίδιο.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα πρώτα έξι επεισόδια του Maestro ανέβηκαν ήδη στο Netflix, ενώ τα τελευταία τέσσερα θα παιχτούν τον ερχόμενο Οκτώβριο. Το πρώτο επεισόδιο είχε τίτλο το “Mother” (διάρκεια 80 λεπτά). Δώστε βάση και στο “Run from me” των Timber Timbre που ακούσαμε στο OST του Episode 1.
Στο πρώτο επεισόδιο του Β’ Κύκλου του Maestro Podcast, οι Χριστόφορος Παπακαλιάτης και Νίκος Πιτσιλαδής συναντούν τη Μαρίσα Τριανταφυλλίδου και μιλούν μαζί της για τον πολυεπίπεδο ρόλο της Σοφίας:
Οι τίτλοι των υπόλοιπων επεισοδίων:
Ζούγκλα – 65 λεπτά
Metatravma – 69 λεπτά
Toxic – 57 λεπτά
Θεραπεία – 65 λεπτά
Επαφή Κληρονομιάς – 64 λεπτά
Πρωταγωνιστούν οι Χριστόφορος Παπακαλιάτης, Χάρις Αλεξίου, Μαρία Καβογιάννη, Φάνης Μουρατίδης, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Αντίνοος Αλμπάνης, Στεφανία Γουλιώτη, Γιάννης Τσορτέκης, Κλέλια Ανδριολάτου, Ορέστης Χαλκιάς, Γιώργος Μπένος, Δημήτρης Κίτσος, Σάντρα Σαραφάνοβα, Τόνια Μαράκη και Γιώργος Μπινιάρης.