Πώς το Netflix νίκησε την ελεύθερη τηλεόραση

Πώς το Netflix νίκησε την ελεύθερη τηλεόραση
FILE - This Oct. 11, 2011 file photo, shows the exterior of Netflix headquarters in Los Gatos, Calif. Online video rental company Netflix Inc. signed a multi-year licensing deal with Metro-Goldwyn-Mayer Studios Inc. to provide MGM movies for streaming in the U.K. and Ireland, the companies said on Monday, Nov. 7, 2011. (AP Photo/Paul Sakuma, File) AP

Η μεγάλη αύξηση των συνδρομητών της διαδικτυακής πλατφόρμας σε διεθνές επίπεδο καταδεικνύει ότι οι ελεύθεροι τηλεοπτική σταθμοί δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις νέες ανάγκες του τηλεοπτικού κοινού

Η δημοφιλής αμερικανική διαδικτυακή πλατφόρμα ψυχαγωγίας Netflix ξεπέρασε τις αναπτυξιακές εκτιμήσεις της, προσθέτοντας 5,3 εκατομμύρια νέους συνδρομητές το τελευταίο τρίμηνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συνδρομητικό κανάλι είχε θέσει ως στόχο τριμήνου τα 4 εκατομμυρία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, το Netflix αύξησε τους συνδρομητές του κατά 850.000 στις Ηνωμένες Πολιτείες και κατά 4,45 εκατομμύρια στο εξωτερικό.

Οι προβλέψεις για το επόμενο τρίμηνο αναμένουν αύξηση 6,3 εκατ. χρηστών και εάν γίνουν πραγματικότητα, το δίκτυο θα καταμετρά διεθνώς 11.2 εκατομμύρια συνδρομητές.

Επιπλέον, η εταιρεία με έδρα την περιοχή Los Gatos στην Καλιφόρνια συνέχισε την ανοδική πορεία των εσόδων της, παρόλο που αυτά ήταν ελαφρά χαμηλότερα από το αναμενόμενο.

Οι επενδυτές είναι ενθουσιασμένοι με την πορεία της streaming υπηρεσίας στη Wall Street: Οι μετοχές της παρουσίασαν σημαντική άνοδο στις πολύωρες αλλαγές της Δευτέρας, αφού το δίκτυο απέδειξε ότι μπορεί να συνεχίσει την αύξηση των χρηστών του σε διεθνές επίπεδο, παρά το γεγονός ότι η αύξηση των συνδρομών στις ΗΠΑ έχει επιβραδυνθεί.

Τα νούμερα αυτά αποτελούν μια μεγάλη νίκη για την Netflix, δεδομένου ότι το ιντερνετικό κανάλι έχει επενδύσει μεγάλα κεφάλαια στο πρόγραμμά του, χωρίς να εστιάζει στο κόστος και το αν θα αποφέρουν το επιθυμητό κέρδος. Αποτελεί επίσης μια ισχυρή υπενθύμιση για τα τηλεοπτικά δίκτυα διεθνώς ότι η ελεύθερη τηλεόραση δεν μπορεί πλέον να ανταγωνιστεί τημ ολοένα αυξανόμενη ισχύ της “on demand” εξυπηρέτησης του κοινού.

Τι έπεται;

Ο επικεφαλής προγράμματος του Netflix, Ted Sarantos, δήλωσε ότι η συνδρομητική πλατφόρμα ψυχαγωγίας πλησιάζει τον στόχο της για καθημερινή παρουσίαση νέων τηλεοπτικών προϊόντων και θα επενδύσει πολύ περισσότερα στην παραγωγή ταινιών. “Σκοπεύουμε να ανεβάσουμε περίπου 80 νέες ταινίες το 2018, οι οποίες θα κυμαίνονται από ανεξάρτητες παραγωγές μέχρι ‘blockbuster’ εκατομμυρίων δολαρίων”.

Οι ανταγωνιστές

Το Netflix ξοδεύει περισσότερα για το περιεχόμενό του από όλα τα τηλεοπτικά δίκτυα: από ό, τι σχεδόν όλα τα παλαιότερα δίκτυα. Το διαδικτυακό κανάλι ανακοίνωσε μάλιστα ότι θα αυξήσει τα τέλη εγγραφής από 1 μέχρι 11 δολάρια, πιθανότατα προκειμένου να ανταπεξέλθει στο αυξημένο κόστος παραγωγής τηλεοπτικού προϊόντος.
 

Το Netflix μάλιστα έρχεται δεύτερο, μετά το ESPN, στη λίστα των τηλεοπτικών πάροχων με τις μεγαλύτερες δαπάνες για την παραγωγή προγραμμάτων τους.

Οι τελευταίες στατιστικές δείχνουν ότι τα περισσότερα νοικοκυριά στις ΗΠΑ επιλέγουν το Netflix έναντι του Amazon ή του Hulu. Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen, το 51,2% των αμερικανικών νοικοκυριών έχει εγγραφεί στο Netflix τη στιγμή που τα αντίστοιχα ποσοστά για το Amazon Prime και το Hulu Plus κυμαίνονται σε 28,6% και 12,7% αντίστοιχα.

Επιπλέον, οι συνδρομητές του Netflix δαπανούν περισσότερο χρόνο παρακολουθώντας τα προγράμματά του από ότι δαπανούν συνολικά οι συνδρομητές και των τριών κορυφαίων ανταγωνιστών του. Τα ποσοστά παρακολούθησης προγραμμάτων μέσω διαδικτυακών πλατφορμών έχει ως έξης:

– Netflix: 46%
– YouTube: 15%
– Hulu: 8%
– Amazon: 4%
– Άλλο: 27%

( Με πληροφορίες από Axios Media Trends, φωτογραφία: AP / Paul Sakuma)

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα