ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ SURVIVOR ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ SURVIVOR
Ατελείωτο μοιάζει το Survivor 4, που φαίνεται να έχει χάσει τον προσανατολισμό του και να μην θυμίζει πια "Survivor". Σε ποιους λόγους οφείλεται η πτώση του.
Με τους καλύτερους οιωνούς (και με υψηλά νούμερα τηλεθέασης) ξεκίνησε το Survivor 4 στις αρχές της χρονιάς, καταφέρνοντας να γίνει το απόλυτο “big thing” της τηλεοπτικής σεζόν, αφού κέρδισε το ενδιαφέρον του κοινού από την πρώτη μέρα προβολής του. Η μεγάλη επιτυχία του και η τεράστια ανταπόκριση του κόσμου, θύμισαν σε πολλούς την απήχηση του Survivor 1 (2017), με νικητή τον Γιώργο Αγγελόπουλο (Ντάνο), ενώ οι δύο επόμενοι κύκλοι (2018 και 2019) δεν είχαν τον ίδιο αντίκτυπο.
Οι ενδιαφέρουσες προσωπικότητες που επιλέχθηκαν, τα μεγάλα φαβορί που ξεχώρισαν από τα πρώτα επεισόδια, τα συναρπαστικά αγωνίσματα, αλλά και ο Γιώργος Λιανός, που ξεδίπλωσε το ταλέντο και το χιούμορ του, αντικαθιστώντας τον Σάκη Τανιμανίδη στην παρουσίαση, ήταν τα «δυνατά χαρτιά» της παραγωγής και οι λόγοι που το τηλεοπτικό κοινό «κόλλησε» με το Survivor 4. Παράλληλα, η καραντίνα λόγω πανδημίας υπήρξε η τέλεια η συνθήκη για να ευδοκιμήσει το ριάλιτι επιβίωσης του ΣΚΑΙ.
Στην πορεία, όμως, τα πράγματα άλλαξαν και το Survivor 4 έχασε, αφενός, κάτι από τη μαγεία του και, αφετέρου, πολλούς τηλεθεατές του.
Στην πτώση αυτή έπαιξαν ρόλο πολλοί παράγοντες και αρκετά λάθη της παραγωγής, αρχής γενομένης από την παράταση του ενός μήνα που δόθηκε μέχρι να ολοκληρωθεί το ριάλιτι, παρόλο που φέτος ξεκίνησε νωρίτερα από άλλες χρονιές. Ο τελικός του Survivor 4 ήταν προγραμματισμένος για τα μέσα Ιουνίου, ενώ αποφασίστηκε να συνεχιστεί μέχρι τα μέσα Ιουλίου, κίνηση που αποδείχθηκε λανθασμένη. Ακόμη και η ίδια η παραγωγή μετάνιωσε για το ρίσκο που πήρε και, έτσι, φαίνεται πως τελικά θα μάθουμε τον νικητή στις 4 Ιουλίου.
Το τηλεοπτικό κοινό κουράστηκε και αυτό είναι έκδηλο. Από τη μία, η άρση των μέτρων, το άνοιγμα των δραστηριοτήτων και η επαναλειτουργία των χώρων εστίασης, έπειτα από σχεδόν 7 μήνες αναγκαστικού εγκλεισμού, ήταν λογικό πως θα επηρέαζε τα τηλεοπτικά προγράμματα, καθώς ο κόσμος θα προτιμήσει να βγει έξω και να απολαύσει όλα όσα στερήθηκε το προηγούμενο διάστημα, παρά να παρακολουθήσει το ριάλιτι κλεισμένος στο σπίτι. Από την άλλη, η έμφαση της παραγωγής στο ερωτικό ειδύλλιο Σάκη Κατσούλη – Μαριαλένας Ρουμελιώτη, η αναπαραγωγή των ίδιων αψιμαχιών ανάμεσα σε συγκεκριμένους παίκτες και η οικειοθελής αποχώρηση αγαπητών προσώπων που θεωρούνταν μεγάλα φαβορί, έκαναν τους τηλεθεατές να χάσουν το ενδιαφέρον τους.
Συγκεκριμένα, τα τελευταία επεισόδια του Survivor 4 δεν θυμίζουν σε τίποτα τα πρώτα. Από ένα ριάλιτι επιβίωσης με βασικό στοιχείο το τα αγωνίσματα, οι τηλεθεατές κατέληξαν να βλέπουν μια ρομαντική σαπουνόπερα με πρωταγωνιστές τον Σάκη Κατσούλη και τη Μαριαλένα Ρουμελιώτη, ενώ την ίδια στιγμή κυριαρχεί η υπόνοια πως η σχέση τους είναι στημένη και, μάλιστα, με τις «πλάτες» της παραγωγής. Το θέμα της σχέσης τους απασχολεί εδώ και μήνες, ωστόσο, μετά τις τελευταίες εξελίξεις έχει επισκιάσει όλα τα υπόλοιπα, με αποτέλεσμα ο κόσμος – δικαίως – να έχει βαρεθεί το Survivor 4.
Από ένα ριάλιτι επιβίωσης με βασικό στοιχείο το τα αγωνίσματα, οι τηλεθεατές κατέληξαν να βλέπουν μια ρομαντική σαπουνόπερα με πρωταγωνιστές τον Σάκη Κατσούλη και τη Μαριαλένα Ρουμελιώτη.
Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο κούρασε και ο Τριαντάφυλλος Χατζηνικολάου, που αποχώρησε πρόσφατα, ο οποίος θα έπρεπε ίσως να συμμετέχει σε κάποιο άλλο ριάλιτι και όχι στο Survivor 4, αφού μόνο Survivor δεν ήταν. Λαμβάνοντας υπόψιν πως σπάνια έπαιζε στα αγωνίσματα, πως «έδιωξε» παίκτες που είχαν πολλές δυνατότητες και θα είχαν μεγάλη εξέλιξη στη συνέχεια του παιχνιδιού, αλλά και ότι δεν είχε να προσφέρει τίποτα στη διαδικασία διαβίωσης των παικτών, είναι λογικό να κουράσει τον κόσμο. Αντ’ αυτού, είχαμε συνεχώς καβγάδες για το ότι δεν αγωνίζεται, για το αν κουτσαίνει ή όχι, για το αν τον πονάει το πόδι μου και για πράγματα που δεν ενδιαφέρουν – ειδικά από ένα σημείο και μετά – το κοινό…
Παράλληλα, παίκτες που είχαν αποθεωθεί από την πρώτη μέρα και που είχαν ταυτιστεί με τον όρο “Survivor”, όπως ακριβώς επιτάσσει η φύση του συγκεκριμένου ριάλιτι, αποχώρησαν νωρίς, παίρνοντας μαζί τους μια μεγάλη μερίδα τηλεθεατών. Οι Τζέιμς Καφετζής και Νίκος Μπάρτζης απέκτησαν φανατικό κοινό, ενώ είναι αδιαμφισβήτητο πως κατείχαν πρωταγωνιστικούς ρόλους στο παιχνίδι. Ήταν αυτό που λέμε το «βασικό καστ» του ριάλιτι, γι’ αυτό και η αποχώρησή τους γκρέμισε όλα όσα η παραγωγή έχτισε (πάνω τους) από την αρχή του παιχνιδιού, ενώ άλλαξε τα σχέδια της Acun Medya, που τώρα τρέχει και δεν φτάνει. Είναι παράξενο κι αμήχανο, πάντως, να βλέπεις τους μισούς παίκτες – και δη αυτούς που ήταν φαβορί – να απολαμβάνουν το καλοκαίρι τους εκτός ριάλιτι και να επικοινωνούν με το κοινό τους στα social media, ενώ οι υπόλοιποι παλεύουν ακόμη στον Άγιο Δομίνικο. Με ποιους θα ταυτιστεί, άραγε, το κοινό;
Είναι εμφανές πως το Survivor 4 έχει χάσει τον προσανατολισμό του και πασχίζει να τον βρει. Σε μια εποχή που τα πάντα στην τηλεόραση συμπυκνώνονται, το Survivor 4 ξεχειλώνεται, με την παραγωγή να προσπαθεί να γεμίσει όπως και με ό,τι μπορεί τα επεισόδια μέχρι τον τελικό. Φαίνεται πως ούτε τα εντυπωσιακά έπαθλα του Ατζούν Ιλιτζαλί στάθηκαν ικανά να διατηρήσουν το ενδιαφέρον του κοινού. Μένει να δούμε αν τώρα, με την αλλαγή σε ατομικό και μετά την αποχώρηση του Τριαντάφυλλου, το παιχνίδι γίνει πιο αγωνιστικό και αρχίσει ξανά να ανταποκρίνεται σε αυτό που πραγματικά είναι: ένα ριάλιτι επιβίωσης, ένα Survivor.