MAESTRO: Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ “ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΦΕΥΓΕΙ, ΑΦΟΥ ΤΗΝ ΔΕΡΝΕΙ;” ΣΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ

Στο τέταρτο επεισόδιο, η Μαρία Καβογιάννη ξεδιπλώνει το ταλέντο της και αφηγείται την ιστορία της ηρωίδας της, μιας κακοποιημένης γυναίκας με μεγάλη δύναμη ψυχής.

Με νέο επεισόδιο επέστρεψε το “Maestro” στο MEGA το βράδυ της Πέμπτης (10/11), μερικά 24ωρα μετά την επίσημη ανακοίνωση πως το Netflix αγόρασε τα παγκόσμια δικαιώματα της σειράς και σύντομα θα τη δούμε στην πλατφόρμα.

Το προηγούμενο επεισόδιο ήταν μια ωδή στην Χαρούλα Αλεξίου, ενώ στο τέλος είχαμε δει τον Ορέστη (Χριστόφορο Παπακαλιάτη) να “φορτώνει” στη βάρκα το πτώμα του Χαράλαμπου (Γιάννη Τσορτέκη), να δένει μια άγκυρα στο πόδι του και να το ρίχνει μεσοπέλαγα.

Maestro: Τι είδαμε στο 4ο επεισόδιο με τίτλο “Μεγάλη Χίμαιρα”

Στο τέταρτο επεισόδιο πρωταγωνίστρια είναι η Μαρία (Μαρία Καβογιάννη), η συμπαθητική ταβερνιάρισσα του νησιού, που είναι πρόσχαρη, ευγενική, μόνιμα χαμογελαστή, πρόθυμη να βοηθήσει και έτοιμη να φροντίσει όποιον περάσει από το μαγαζί της. Μέσα από τα λόγια και τις σκέψεις της ξετυλίγεται η ιστορία της, η οποία, δυστυχώς, δεν είναι μόνο δική της ούτε αφορά προϊόν μυθοπλασίας, αλλά αποτελεί την πραγματική ζωή πολλών γυναικών στην χώρα μας – και όχι μόνο.

Η Μαρία και ο γιος της είναι θύματα ενδοοικογενειακής βίας από τον σύζυγό της, τον Χαράλαμπο, όπως έχουμε ήδη δει, με αποκορύφωμα την συγκλονιστική σκηνή του δεύτερου επεισοδίου. Είναι μια καθημερινή γυναίκα, της διπλανής πόρτας, η οποία προσπαθεί να μην δείχνει τον φόβο και τον πόνο της, προσφέροντας στον κόσμο τον καλύτερο εαυτό της.
Χαμογελά, φροντίζει τους πάντες, ενθουσιάζεται με την έλευση του “Maestro” στο νησί, αφού η μουσική της δίνει δύναμη να υπομείνει τον Γολγοθά της πίσω από τις κλειστές πόρτες. Είναι εξαρτώμενη οικονομικά και κοινωνικά από τον σύζυγό της, δεν έχει γνωρίσει άλλο μέρος από το μικρό χωριό των Παξών και αγαπά πάρα πολύ τον γιο της, τον Σπύρο, τον οποίον βάζει πάνω από όλους. Σαν ενέργεια εκπέμπει κάτι πολύ προστατευτικό, αποπνέει μια ζεστασιά, είναι εξωστρεφής, καλοπροαίρετη, με χιούμορ – δεν μπορεί να διανοηθεί κάποιος ότι μέσα στο σπίτι της δέχεται τόση βία.

“Δεν είναι εύκολο να ζεις σε ένα τόσο μικρό μέρος. Εγώ βρίσκω την άκρη μου, όμως. Με το χιούμορ, τον αυτοσαρκασμό, την όρεξη να βλέπω τα ωραία της ζωής και την πίστη μου πως μια μέρα, όλα θα είναι καλύτερα. Βέβαια, θα μου πεις, είδε κανείς προκοπή μόνο με πίστη και χιούμορ; Όχι. Πράξεις θέλει η ζωή για να πάει παρακάτω, θάρρος και πράξεις. Εγώ πάντα άφηνα τις πράξεις στους άλλους, ήταν πάντα πιο εύκολο. Όμως, να πού έφτασα. Να φοβάμαι για μένα και το παιδί μου. Κι όλο αυτό επειδή ντρέπομαι τι θα πουν οι άλλοι. Αυτό με έφαγε, οι άλλοι. Κάπου διάβασα ότι το λένε ενδοοικογενειακή βία. Απαγορεύεται απ’ τον νόμο και υποτίθεται πως προστατεύεται από το σύνταγμα το δικαίωμα αυτό, να μην σε χτυπάνε, να μην φοβάσαι”, εξομολογείται η ίδια. Αυτό το “υποτίθεται” κρύβει όλη την τραγικότητα της κατάστασης.

Δεν είναι αφελής, ίσως κάποιες φορές να το παίζει, αλλά ξέρει καλά τι της συμβαίνει. Δυσκολεύεται, όμως, να πάρει την ζωή στα χέρια της, και δικαιολογημένα, αφού η κοινωνία γνωρίζει αλλά κάνει πως δεν ξέρει, ενώ δεν έχει προσπαθήσει κανείς να την βοηθήσει. Ακόμη και όταν είχε ζητήσει η ίδια βοήθεια από τα αρμόδια όργανα, αφού σε ένα flashback την βλέπουμε να μεταβαίνει στην αστυνομία με τον γιο της μικρό και να κάνει καταγγελία για την κακοποίησή της, 20 – 25 χρόνια πριν. “Πώς θα μεγαλώσεις το παιδί μόνη σου; Κάποιες φορές χάνει τον έλεγχο, αλλά μην το τραβάς κι εσύ. Σκέψου το παιδί σου”. Αυτή ήταν η αντιμετώπιση που δέχτηκε, αλλά και η απάντηση στις ερωτήσεις που ακούμε και σήμερα: “Γιατί δεν μίλησε; Γιατί δεν έφυγε; Γιατί δεν ζήτησε βοήθεια;”. Γνωρίζουμε καλά πως είναι πάρα πολλές οι περιπτώσεις των γυναικών που έχουν αποταθεί στην αστυνομία για παρόμοια περιστατικά και τελικά τις στέλνουν πίσω στον κακοποιητή τους. Αρκετές φορές με θανάσιμες συνέπειες.

Η Μαρία δεν έχει ερωτευτεί ποτέ. Παντρεύτηκε τον Χαράλαμπο γιατί έτσι έπρεπε, έτσι έμαθε. “Είναι άδικο να σιχαίνεσαι αυτόν που σ’ ακουμπάει, είναι άδικο για το σώμα σου, για την ψυχή σου”. Παρά τη βία που δέχεται, παρά το γεγονός πως είναι παγιδευμένη σε αυτή την κατάσταση, η ίδια προσπαθεί να σταθεί στο παιδί της και είναι έτοιμη να τον στηρίξει στις επιλογές του. Ακόμη κι αν δεν έχει τη γνώση να το κάνει, έχει μέσα της απέραντη αγάπη. “Είναι ένας λαϊκός άνθρωπος, με συναισθήματα αγνά και ουσιαστικά. Ξέρει να ξεχωρίζει το καλό απ’ το κακό. Δεν είναι μορφωμένη, αλλά έχει παιδεία”, αναφέρει και ο ίδιος ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης στο podcast του “Maestro” για τον ρόλο της Μαρίας.

Maestro MEGA

Καθώς δεν έχει σε ποιον να μιλήσει, η Μαρία στρέφεται στον Ορέστη, έστω για να ακουστεί, ο οποίος την προτρέπει να κάνει καταγγελία και να απευθυνθεί σε δικηγόρο για να πάρει διαζύγιο, αν θέλει να σώσει τον γιο της. Από την άλλη, ο Σπύρος, ο οποίος είναι μπροστά σε ένα ακόμα περιστατικό κακοποίησης της μητέρας του από τον πατέρα του, παίρνει την καραμπίνα και είναι έτοιμος να τον πυροβολήσει. Ο Χαράλαμπος τον αποτρέπει, λέγοντάς του πως γνωρίζει η αστυνομία για όσα συμβαίνουν, ενώ όταν ο Σπύρος καταλαβαίνει πως η Μαρία ξέρει για τις “βρωμοδουλειές” του Χαράλαμπου, κατεβάζει το όπλο, της λέει “είσαι άξια της μοίρας σου” και φεύγει.

Μόνο η Μαρία, όμως, και όσες γυναίκες έχουν υπάρξει σε κακοποιητικά περιβάλλοντα γνωρίζουν το πόσο δύσκολο είναι, πρώτον, να πάρεις την απόφαση να κάνεις το βήμα και, δεύτερον, να την υλοποιήσεις. “Ζήτησα τόσες φορές βοήθεια, κανείς δεν μου την έδωσε. Είμαι τόσο αδύναμη όσο μου λένε όλοι; Όσοι μου κουνούν το δάχτυλο; Όχι”, καταλήγει στον μονόλογό της η Μαρία…

“Το Netflix θα δει το μεγαλείο της Καβογιάννη”

Η Μαρία Καβογιάννη υποδύεται τον ρόλο της Μαρίας με τεράστια άνεση και φυσικότητα, κάνοντάς σε να νιώθεις πως την γνωρίζεις, πως είναι η γειτόνισσά σου, η φίλη σου. Αυτό απαιτεί μεγάλο ταλέντο, κάτι το οποίο αποδεικνύει ξανά και ξανά πως διαθέτει, αφού η ερμηνεία της δεν στηρίζεται σε υπερβολές και μελοδραματισμούς. Καθηλώνει και μόνο με το βλέμμα της. Έτσι, καταφέρνει να παρουσιάσει την ηρωίδα σαν μια γυναίκα που συναντάμε καθημερινά και που μπορεί να αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα, όχι σαν έναν τηλεοπτικό χαρακτήρα. “Είναι σαν να παίρνεις την μορφή όλων αυτών των γυναικών, με λεπτότητα και ευαισθησία, όχι κουνώντας το δάχτυλο. Βλέπουμε ανθρώπους στον δρόμο που χαμογελάνε και νομίζουμε ότι είναι ευτυχισμένοι. Δεν ξέρουμε τι συμβαίνει όταν κλείνει η πόρτα του σπιτιού τους”, λέει η ίδια στο σχετικό podcast.

Παράλληλα, γνωρίζοντας τους προηγούμενους ρόλους τους οποίους έχει παίξει στην τηλεόραση, εντυπωσιάζει πραγματικά το πώς μπορεί να αποδίδει τόσο εξαιρετικά και τους κωμικούς και τους δραματικούς ρόλους. Εδώ φαίνεται και το μεγαλείο της. Από την Ασπασία του “Ντόλτσε Βίτα” και την Κορίνα των “Εγκλημάτων”, μέχρι την μητέρα στο “Χαρά αγνοείται” και την Μαρία στο “Maestro”, η Μαρία Καβογιάννη “πηδάει” με φοβερή ευκολία από το ένα είδος στο άλλο και καταφέρνει να είναι πάντοτε καθηλωτική. Στον συγκεκριμένο ρόλο, πάντως, παραδίδει μαθήματα υποκριτικής, αλλά και ανθρωπιάς, κάτι που φαίνεται από τον τρόπο που προσεγγίζει τον χαρακτήρα που υποδύεται. Γι’ αυτό, άλλωστε, και το Twitter πήρε “φωτιά” το βράδυ της Πέμπτης (10/11) με τους χρήστες να την αποθεώνουν και να σχολιάζουν πως “ήρθε ο καιρός να μάθει όλος ο κόσμος το ταλέντο της Μαρίας Καβογιάννη μέσα από το Netflix”.

Η σκηνή με τα γατάκια

Στο τέταρτο επεισόδιο υπάρχει, επίσης, μία σκηνή που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την σωματική βία και έχει να κάνει με την κακοποίηση των ζωών. Ο Χαράλαμπος βλέπει μία γάτα με τα νεογέννητα γατάκια της, τα οποία παίρνει, τα κλείνει σε μία σακούλα και τα πετάει ζωντανά στη θάλασσα για να τα πνίξει. Δεν είναι τυχαίο πως ο συγκεκριμένος ήρωας φέρεται στα ζώα με τον ίδιο κακοποιητικό τρόπο που φέρεται στην σύζυγο και το παιδί του. Βλέπουμε πως η κακία του δεν περιορίζεται στην οικογένειά του, αλλά είναι στα πάντα, η βία είναι σε καθετί γύρω του. Άλλωστε, είναι γνωστό μέσα από μελέτες πως ένας άνθρωπος που ασκεί βία σε συνανθρώπους του, τις περισσότερες φορές έχει ήδη ασκήσει βία σε ζώα.

“Φουντώνει” ο έρωτας Ορέστη – Κλέλιας

Παράλληλα, στο τέταρτο επεισόδιο βλέπουμε τον έρωτα ανάμεσα στον Ορέστη και την Κλέλια να μεγαλώνει, με τους ήρωες να δυσκολεύονται να συγκρατήσουν την αμοιβαία έλξη και τα συναισθήματά τους. Η Κλέλια πάει κρυφά στην Κέρκυρα για να βρει τον Ορέστη, ξέροντας πως εκεί θα είναι μόνοι τους, μακριά από την οικογένειά της και τα γνώριμα πρόσωπα στους Παξούς. Ο ίδιος έρχεται ξανά σε δύσκολη θέση, αδυνατώντας να διαχειριστεί τον έρωτά του γι’ αυτήν. Η ατμόσφαιρα είναι ερωτική και ηλεκτρισμένη, παρασύρονται, φιλιούνται, αλλά ο Ορέστης υψώνει ξανά το τείχος ανάμεσά τους.

Ποιος στρέφει το όπλο σε ποιον;

Όπως συμβαίνει στο τέλος κάθε επεισοδίου του “Maestro”, παρουσιάζεται ένα κομμάτι από τη συνέχεια της σκηνής με τον νεκρό Χαράλαμπο. Αυτή τη φορά δεν υπάρχει κάποια μεγάλη ανατροπή, αφού βλέπουμε ξανά τον Ορέστη να πετάει το πτώμα του στο νερό, ενώ στη συνέχεια πλένει τα χέρια του από τα αίματα. Ωστόσο, στο trailer της επόμενης Πέμπτης (18/11), η καραμπίνα που εμφανίζεται ολοένα και πιο συχνά στα επεισόδια, παρουσιάζεται ξανά… αλλά αυτός που την κρατάει, την στρέφει στον εαυτό του.

Το “Maestro” προβάλλεται κάθε Πέμπτη στις 22:40 στο MEGA

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα