MAESTRO: ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΦΙΝΑΛΕ – ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ
Ποιος σκότωσε τον Χαράλαμπο και τι θα γίνει από 'δω και πέρα; Η τελευταία συγκλονιστική σκηνή του Α' κύκλου του "Maestro".
Με το ένατο και τελευταίο επεισόδιό του επέστρεψε το “Maestro” στο MEGA το βράδυ της Πέμπτης (15/12), σηματοδοτώντας το φινάλε του Α’ κύκλου και δημιουργώντας μεγάλη αγωνία για την δεύτερη σεζόν. Από την ερχόμενη Δευτέρα (19/12) αναμένεται να ξεκινήσει η προβολή του στο Netflix σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ από τις αρχές του 2023 η σειρά θα είναι διαθέσιμη παγκόσμια, σε πάνω 180 χώρες.
Η σειρά που αγαπήσαμε για την υψηλή της αισθητική της και που μας συγκλόνισε με την επίκαιρη θεματολογία της, αλλά και με τις αξεπέραστες ερμηνείες των ηθοποιών της, μας κράτησε μέχρι το τελευταίο λεπτό ζωντανό το ενδιαφέρον για την πλοκή, ενώ μας χάρισε έναν συγκινητικό επίλογο. Until next time.
Maestro: Τι είδαμε στο τελευταίο επεισόδιο με τίτλο “Να μ’ αγαπάς”
Το τελευταίο επεισόδιο της σειράς δεν έχει αφηγητή, παρόλο που σε όλα τα προηγούμενα ένας εκ των πρωταγωνιστών περιέγραφε την ιστορία του, ενώ μας προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι η μόνη ηρωίδα που δεν είχε το “δικό” της επεισόδιο μέχρι τώρα ήταν η Σοφία (Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου). Παρόλα αυτά, φαίνεται πως η ίδια αναλαμβάνει τον ρόλο του “εξισορροπιστή” στο ένατο επεισόδιο. Ενώ μέχρι πρότινος σιωπούσε και δεχόταν παθητικά τις εγκληματικές δραστηριότητες του συζύγου της, αλλά και την στάση του απέναντι στα παιδιά τους, ξαφνικά αποκτά μεγάλη αυτοπεποίθηση, στέκεται στα πόδια της και υψώνει το ανάστημά της απέναντι στον Φάνη (Φάνης Μουρατίδης), προστατεύοντας – επιτέλους – τους ανθρώπους που πραγματικά αγαπά.
Παράλληλα, αποκτά ενεργό ρόλο στα κακώς κείμενα της μικρής κοινωνίας στην οποία ζει, παίρνοντας την πρωτοβουλία να προσεγγίσει την Μαρία (Μαρία Καβογιάννη) και να της προσφέρει μία χείρα βοηθείας και μία διέξοδο, όσον αφορά το κακοποιητικό περιβάλλον στο οποίο ζει η ίδια και ο Σπύρος (Γιώργος Μπένος). Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της συνάντησής τους, οι δυο γυναίκες παραδέχονται τη σχέση που έχουν οι γιοι τους, με την Σοφία να την ρωτά: “Εσύ δεν ντρέπεσαι για τον γιο σου;”. Και τότε η Μαρία δίνει την κατάλληλη απάντηση, εκείνη που θα έπρεπε κάθε γονιός να σκέφτεται για το “διαφορετικό” παιδί του: “Όχι καθόλου. Δεν μου το έμαθε κανείς. Απλά τον αγαπάω αληθινά”.
Στο μεταξύ, η σχέση του Ορέστη (Χριστόφορος Παπακαλιάτης) και της Κλέλιας (Κλέλια Ανδριολάτου) γίνεται γνωστή στο νησί, όταν οι δυο τους εξαφανίζονται για πολλές ώρες στην πίσω μεριά των Παξών, με αποτέλεσμα να τους αναζητά το Λιμενικό. Ακόμη κι εκεί, η Σοφία εμπλέκεται με τον δικό της τρόπο, συναντώντας τον Ορέστη μόνο και μόνο για να επιβεβαιώσει πως είναι πραγματικά ερωτευμένος με την κόρη της και πως θα την προσέχει. Αντιθέτως, η κοινωνία του νησιού γυρνάει την πλάτη στον δάσκαλο. Πρόκειται για τους ίδιους ανθρώπους που μιλάνε κανονικά στον Χαράλαμπο (Γιάννης Τσορτέκης), γνωρίζοντας ότι χτυπάει την σύζυγο και τον γιο του, και που “κόβουν” την “καλημέρα” στον Ορέστη, απλώς επειδή τον είδαν ή άκουσαν από τρίτους, ότι ήταν μαζί με την Κλέλια. Κι εδώ, αποτυπώνεται όλη η σαπίλα της ελληνικής κοινωνίας.
Γενικότερα, το νησί βρίσκεται σε ρυθμούς φεστιβάλ, αφού το πολυαναμενόμενο μουσικό event παίρνει σάρκα και οστά. Και ενώ αυτό πετυχαίνει, στις ζωές των ηρώων τίποτα δεν πηγαίνει όπως θα περίμεναν, αφού τους προλαβαίνουν οι εξελίξεις. Η δολοφονία του Χαράλαμπου αλλάζει άρδην, αφενός, τον ψυχισμό τους και, αφετέρου, τα σχέδιά τους, τα οποία τινάζονται στον αέρα.
Παρόλα αυτά, θα μπορούσαμε να πούμε πως το τελευταίο επεισόδιο βασίζεται στην αγάπη, με κάποιον τρόπο. Του Ορέστη και της Κλέλιας, της Μαρίας προς τον γιο της, του Σπύρου και του Αντώνη, του Φάνη προς τον γιο του, αλλά και της Σοφίας προς την οικογένειά της.
Ο μονόλογος της Μαρίας Καβογιάννη
Η Μαρία Καβογιάννη δίνει για άλλη μια φορά “ρέστα” στην ερμηνεία της, ενώ αποτυπώνει μέσα από τον συγκλονιστικό μονόλογό της όλη την σαπίλα του συστήματος, που αφήνει απροστάτευτες τις κακοποιημένες γυναίκες, ακόμη κι όταν απευθυνθούν στις αρχές που είναι δουλειά τους να τις βοηθήσουν. Στο προηγούμενο επεισόδιο είχαμε δει την συγκλονιστική καταγγελία της στην αστυνομία, αλλά και το “λάδωμά” της. Εδώ παρακολουθούμε την κατάθεση ψυχής της, όχι μόνο για την αδιαφορία των αρμόδιων φορέων, αλλά και τις ενοχές της ίδιας, που δεν βρίσκει τη δύναμη να φύγει, και τον φόβο της μήπως ο γιος της επαναλάβει την βία που υπέστη από τον πατέρα του.
“Προσπάθησα. Πήγα στην αστυνομία, τα είπα όλα. Έπαθα υστερία. Ζήτησα να κάνω μήνυση. Τίποτα. Δεν περίμενα και κάτι άλλο. Πρέπει να βγει ο Φάνης, βλέπεις, κι ο Χαράλαμπος έχει την προστασία του. Αυτός είναι ο κόσμος που ζούμε. Και έχουμε 2022. Τίποτα δεν αλλάζει. Τίποτα. Γιατί έγινε κάτι, που νιώθω ένα σκουπίδι, που ντρέπομαι, που φοβάμαι, που κλαίω και κρατιέμαι; Που κάθε φορά λέω πως αυτή θα είναι η τελευταία φορά; Που δεν ξέρω πού να πάω; Γι’ αυτό θα μου λείψει η μουσική σου, γιατί με κάνει να ονειρεύομαι έναν άλλον κόσμο. Μου δίνει δύναμη. Τίποτα δεν αλλάζει. Αλλάζουν όταν συμφέρει κάποιους, κάνουν κάτι δήθεν για να σωθούνε κάποιοι. Ποιος θα ασχοληθεί με μια γυναίκα σαν κι εμένα; Που δεν ζητάω πολλά. Σεβασμό ζητάω. Να μην τρώω ξύλο ζητάω. Ξέρεις πόσες είναι σαν κι εμένα; Πάρα πολλές γυναίκες, χρόνια τώρα, και θα είναι κι άλλα τόσα”, λέει η ίδια και συμπληρώνει:
“Ποιος ξέρει, μπορεί να φταίμε κι εμείς. Γεννιέται κανείς καθίκι; Όχι, γίνεται. Πίσω από κάθε καθίκι που σαπίζει τη γυναίκα του στο ξύλο, υπάρχει μια μάνα. Μεγαλώνουμε γιους που αργότερα θα κακοποιούν τις γυναίκες τους και κόρες, που αργότερα θα πάρουν έναν σύζυγο που θα κακοποιεί τις ίδιες. Αυτό δεν θέλω να το πάθει το παιδί μου. Πώς θα τον υπερασπιστώ; Πώς θα παραδεχτώ όλα μου τα λάθη; Εγώ δεν έχω την ευθύνη;”
Η δολοφονία του Χαράλαμπου
Το τελευταίο επεισόδιο επιφυλάσσει ολόκληρη την σκηνή της δολοφονίας του Χαράλαμπου, η οποία μας δινόταν σε κομμάτια στο τέλος των προηγούμενων. Το παζλ συμπληρώνεται και, επιτέλους, μαθαίνουμε ποιος τράβηξε την σκανδάλη, υπό τους ήχους του αγαπημένου τραγουδιού του Παύλου Σιδηρόπουλου, “Να μ’ αγαπάς”.
Ο Αντώνης (Ορέστης Χαλκιάς) και ο Σπύρος (Γιώργος Μπένος) εξορμούν στο δάσος, περνώντας χρόνο μαζί και εξασκώντας το αγαπημένο τους χόμπι: πυροβολώντας με την καραμπίνα άδεια μπουκάλια. Παρασυρμένοι από τα συναισθήματά τους, ζουν τις στιγμές τους απελευθερωμένοι και καταλήγουν να κάνουν έρωτα σε ένα ερειπωμένο κτίριο ανάμεσα στα δέντρα. Μόνο που όλο αυτό το διάστημα, ο Χαράλαμπος τους παρακολουθεί, χωρίς να το γνωρίζουν. Όσο βρίσκονται ξαπλωμένοι, τους πλησιάζει και αρχίζει να χτυπάει τον γιο του, ενώ υψώνει μία μεγάλη πέτρα και είναι έτοιμος να τον σκοτώσει. Τότε, ο Αντώνης παίρνει στα χέρια του την καραμπίνα και τον πυροβολεί δύο φορές, με τον Χαράλαμπο να πέφτει κάτω νεκρός.
Η αλήθεια είναι πως κανείς δεν είχε σκεφτεί τον Αντώνη ως τον δολοφόνο του Χαράλαμπο, αφού οι περισσότεροι νομίζαμε ότι τον σκότωσαν η Μαρία ή ο Σπύρος ή και οι δυο μαζί.
Ο Ορέστης αντικρίζει το αιματηρό σκηνικό και σέρνει το πτώμα του Χαράλαμπου μέχρι το σπίτι του, όπου βρίσκεται και η Αλεξάνδρα. Ζητά από τον Αντώνη, ο οποίος έχει καταρρεύσει, να καλέσει τον πατέρα του, ο οποίος καταφτάνει και ξεκινά να στήνει άλλοθι για τον καθένα. Στέλνει τον γιο του στο σπίτι και τελικά ο Ορέστης μαζί με τον Φάνη και τον Σπύρο, κουβαλούν τη σορό μεσοπέλαγα, την δένουν σε μία άγκυρα και την πετούν στη θάλασσα. Στο μεταξύ, ο Μιχάλης που βρίσκεται κρυμμένος στο δάσος, έχει παρακολουθήσει όλο το έγκλημα.
Η τελευταία σκηνή του Α’ κύκλου
Στην τελευταία, συγκλονιστική, σκηνή του ένατου επεισοδίου, το φεστιβάλ μουσικής του νησιού φτάνει στο απόγειό του με την ερμηνεία της Χαρούλας Αλεξίου, η οποία τραγουδά την “Προσευχή”, ενώ η φωνή της μπλέκεται γλυκά με αυτή του Ορέστη Χαλκιά που τραγουδά το “Τυχερό αστέρι” – που μας είχε συγκινήσει απίστευτα στο προηγούμενο επεισόδιο. Οι ερμηνείες τους λαμβάνουν χώρα στον λιμενοβραχίονα του νησιού, με δεκάδες βάρκες γεμάτες κόσμο μέσα στη θάλασσα να τους παρακολουθούν αποσβολωμένοι – όπως κι εμείς.
Τα πλάνα σε συνδυασμό με την μουσική είναι απλά μαγεία, ενώ ο ίδιος ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης εξομολογήθηκε, μιλώντας στο podcast του MEGA, για τη σκηνή αυτή: “Ήταν η μόνη σκηνή στη σειρά, στα εννιά αυτά επεισόδια, που αυτό που ζήσαμε εκεί, δεν μπορούσε απόλυτα να καταγραφεί και να αποτυπωθεί. Αυτό που ζήσαμε, ήταν ίσως καλύτερο από αυτό που εσείς είδατε. Δεν είχαμε τόσες κάμερες για να το καταγράψουμε. Ακουγόταν η φωνή της Χαρούλας σε όλο το νησί και εκείνη τη στιγμή ο ήλιος έπεφτε”.
Ο Ορέστης μαζεύει τα πράγματά του και εγκαταλείπει άρον άρον το νησί μαζί με την Αλεξάνδρα, ενώ η Κλέλια ψάχνει να τον βρει στο σχολείο. Μόλις συνειδητοποιεί πως ο αγαπημένος της έχει φύγει από τους Παξούς, καταρρέει, σε μια άκρως συγκινητική σκηνή, ενώ την ίδια στιγμή ο πατέρας της βγαίνει δήμαρχος και η μητέρα της μαθαίνει από τον Μιχάλη ότι ο Αντώνης σκότωσε τον Χαράλαμπο. Ο Ορέστης επιστρέφει στο σπίτι του στην Αθήνα ή αλλιώς στη φυλακή του, εκείνη από την οποία δραπέτευσε στο έκτο επεισόδιο και κατέληξε στους Παξούς…
Και τώρα, τι;
Ο επίλογος του Α’ κύκλου του “Maestro” γράφεται με το πτώμα του Χαράλαμπου να βγαίνει στην επιφάνεια του νερού και με την αγωνία για τον Β’ κύκλο να κορυφώνεται!