Από τον "Βαρδιάνο στα σπόρκα" ΕΡΤ

ΡΕΝΙΑ ΛΟΥΙΖΙΔΟΥ, ΕΝΑ (ΤΕΡΑΣΤΙΟ) ΤΑΛΕΝΤΟ ΔΡΟΜΟΣ

Αθόρυβη, διαχρονική και με απίστευτες ερμηνευτικές δυνατότητες.

«Για πολλά χρόνια, σχεδόν δέκα, με καταλάμβανε τόσο πολύ το άγχος και η αγωνία για το αν ”κάνω” ή “δεν κάνω” γι’ αυτή τη δουλειά, που μου εμπόδιζε λίγο την απόλυτη χαρά» είχε δηλώσει σε παλαιότερη συνέντευξή της. Στην πρώτη της οντισιόν πήγε κατά λάθος αφού αφορούσε αποκλειστικά και μόνο σε αγόρια. Η Ξένια Καλογεροπούλου την πρόσεξε και τη σύστησε στον Σταμάτη Φασουλή. Στον θίασο εκείνο ήταν που γνώρισε τον Σπύρο, τον Βλάσση και τη Δήμητρα. Στον θίασο εκείνο η Δήμητρα Παπαδοπούλου εμπνεύστηκε τους «Απαράδεκτους». Αν είχε όνειρο να γίνει ηθοποιός; Η Ρένια Λουιζίδου φιλόλογος ξεκίνησε να γίνει όμως τελικά η μοίρα, η τύχη, η ανείπωτη ανάγκη, την οδήγησαν στο Κρατικό Βορείου Ελλάδος.

Στην Αθήνα βρέθηκε για αυτή τη λάθος οντισιόν σήμερα που μιλάμε συμπληρώνει τρεις δεκαετίες στον χώρο της τέχνης, έχοντας στο βιογραφικό της μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της ελληνικής τηλεόρασης, θεατρικές ερμηνείες που σου σηκώνουν την τρίχα και κινηματογραφικές συμμετοχές σε έργα που έγραψαν ιστορία. Παρά την αδιαμφισβήτητη επιτυχία εκείνη πορεύεται με μία σπάνια ταπεινότητα και θεωρεί πως το να ψωνιστεί με τη διασημότητα είναι αστείο και μόνο να το συζητάει.

Η Ρένια Λουιζίδου είναι αθόρυβη. Άλλωστε το αληθινό ταλέντο δεν έχει ανάγκη από δυνατά (αυτο)χειροκροτήματα και τρανταχτές δηλώσεις. Το ταλέντο και το υποκριτικό εύρος της Ρένιας Λουιζίδου λάμπουν χωρίς υπογραμμίσεις. Κι όσο κι αν στο μυαλό μας είναι το Αστροπελέκι των Απαράδεκτων, η Χαρά από το ομώνυμο Καφέ και η Χαρούλα από το Σόι, η Ρένια Λουιζίδου είναι μία ηθοποιός που υπηρετεί εξαιρετικά τους δραματικούς ρόλους.

Η Ρένια Λουιζίδου δεν κατατάσσεται αν και όπως η ίδια έχει παραδεχτεί ζορίστηκε να αποφύγει το κορίτσι με την τσίχλα και το μίνι από τους Απαράδεκτους και από τις δουλειές που της πρότειναν προσπαθούσε να διαλέξει ποια θα την πήγαιναν παρακάτω.

Ο Βασίλης Λογοθετίδης έλεγε κάποτε «δεν υπάρχει κωμικός και δραματικός ηθοποιός, αλλά υπάρχει ηθοποιός. Δεν υπάρχει μικρός και μεγάλος ρόλος αρκεί να παίξεις σωστά τον ρόλο κι αν είναι κωμικός ή δραματικός θα βγει».

Η Ρένια Λουιζίδου βρίσκεται στην πιο ώριμη ερμηνευτικά και καλλιτεχνικά στιγμή της καριέρας της. Στο «Τίμημα» του Arthur Miller και στο ”The children” της Lucy Kirkwood οι ερμηνείες της ήταν καθηλωτικές.

Στο σήμερα η Ρένια Λουιζίδου υποδύεται τη γριά Σκεύω στον «Βαρδιάνο στα σπόρκα» στην ΕΡΤ που «ζωντανεύει» το ομότιτλο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη σε σκηνοθεσία Μανούσου Μανουσάκη. Ο σκηνοθέτης στην παρουσίαση προγράμματος ανέφερε: «Διάβασα το σενάριο και είπα για τον πρωταγωνιστικό ρόλο αυτή είναι η Ρένια και καμία άλλη. Η αύρα που αποπνέει, ο τρόπος της, ο αγνός ερωτισμός της με έκαναν να πω αμέσως το όνομά της. Ό,τι πιο φυσιολογικό να συμβεί η Ρένια να υποδυθεί τη Σκεύω. Ο σκηνοθέτης με τον ηθοποιό αλληλοεπιλέγονται».

Η Ρένια Λουιζίδου ως Σκεύω ξεδιπλώνει τις απίστευτες ερμηνευτικές της δυνατότητες φανερώνοντας με τρόπο άμεσο τον πολύπλευρο χαρακτήρα του ρόλου της. «Καταπληκτική, φυσική σε λόγο, έκφραση, κινήσεις» γράφει ένα από τα πολλά tweets ενώ ένα άλλο αναφέρει «Η Ρένια Λουιζίδου πώς αντέχει να είναι τόσο συγκλονιστική σε ό,τι κάνει;» Δεν υπάρχει κάτι που δεν μπορεί να παίξει. Τόσοι διαφορετικοί ρόλοι, τόσες γυναίκες. Η Ρένια κεντάει.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα