Από τη Ζιμπάμπουε στην Ελλάδα: Οι συλλήψεις της Χρυσής Αυγής άργησαν παραδειγματικά. Για τον ρατσισμό φταίει η ανοχή

Από τη Ζιμπάμπουε στην Ελλάδα: Οι συλλήψεις της Χρυσής Αυγής άργησαν παραδειγματικά. Για τον ρατσισμό φταίει η ανοχή

Ο Patrick Pfavayi είναι μετανάστης, ειδικευόμενος καρδιολόγος και μόνιμος κάτοικος Αθήνας. Τι λέει για τη Χρυσή Αυγή, τον ρατσισμό, την υγεία και την παιδεία στη χώρα του Ιπποκράτη (Pics + Vids)

Από τη Ζιμπάμπουε στην Ελλάδα. Ο Patrick Pfavayi ήρθε πριν από 20 χρόνια στη χώρα μας για να πραγματοποιήσει το όνειρο του. Κοινώς, για να σπουδάσει ιατρική και να γίνει καρδιολόγος, στη χώρα του Ιπποκράτη.

Παρόλα αυτά, από ειδικευόμενος γιατρός έγινε και ο ίδιος νοσηλευόμενος μετά από επίθεση που δέχθηκε από ομάδα χρυσαυγιτών. Κάτι που όμως, δεν τον έκανε ποτέ να χάσει το θάρρος της γνώμης του.

“Ο ρατσισμός δεν γνωρίζει κράτη και έθνη, χρώμα και φυλές. Παντού υπάρχει”

Η ζωή του στη χώρα μας κινείται ανάμεσα σε ιατρεία, βιβλία, γήπεδα και πίστες χορού. Πώς συνδυάζονται όλα αυτά;

Ο Patrick τελειώνει αυτό τον καιρό την ειδίκευση του στην καρδιολογία, εργάζεται σαν γιατρός γηπέδων σε ποδοσφαιρικούς αγώνες της ΕΠΣΑΝΑ και με κάθε ευκαιρία χορεύει. Κάθε είδος χορού, ακόμα και πεντοζάλη που τον λατρεύει.

Στην Ελλάδα ήρθε το 1995 και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη για να σπουδάσει ιατρική, έχοντας πάρει υποτροφία. Στην Αθήνα κατέβηκε λίγο αργότερα για να πάρει ειδικότητα στην καρδιολογία.

Έμαθε ελληνικά μέσα σε πολύ σύντομο χρόνο και αποφάσισε να αγωνιστεί για να εργαστεί ως ίσος έναντι ίσων. Και στην πορεία του έχει βρει ουκ ολίγα εμπόδια.

Από συναδέλφους που προσπάθησαν να του κάνουν τη ζωή πιο δύσκολη λόγω του χρώματος του, από ασθενείς που αρνήθηκαν να τους εξετάσει λόγω της καταγωγής του, μέχρι επιθέσεις στον δρόμο και διακρίσεις στην άσκηση του επαγγέλματος του στο νοσοκομείο του Ευαγγελισμού.

Έχει βρει όμως και όμορφα πράγματα στη χώρα μας.

“Με ρωτάνε αν αγαπάω την Ελλάδα. Είναι χαζή ερώτηση. Είναι σαν να περιμένουν να ακούσουν αυτό που θέλουν. Προτιμώ να δείχνω τι είμαι με τις πράξεις και όχι με λόγια. Πώς γίνεται να μην αγαπώ αυτή τη χώρα την ώρα που χορεύω κρητικούς και παραδοσιακούς χορούς;”, λέει ο ίδιος.

“Δε με ενδιαφέρει αν ο άλλος είναι ρατσιστής. Αν εφαρμόζεται ο νόμος θα είναι ρατσιστής μέσα του. Θα είναι βίαιος μέσα στο κεφάλι του, θα ξέρει ότι δεν μπορεί να με χτυπήσει γιατί θα έχει κυρώσεις”

Μιλώντας μαζί του για τον ρατσισμό στη χώρα μας, έπεσα πάνω σε πολύ ενδιαφέρουσες ιστορίες.

“Ξέρεις, είναι άτοπο να αντιμετωπίζει κανείς ρατσιστικά τον γιατρό του στα επείγοντα ιατρεία”, αναφέρει. “Στον Ευαγγελισμό, όταν και ήμουν στα επείγοντα, πολλές φορές έρχονταν ασθενείς και έλεγαν δεν θέλω αυτόν τον γιατρό γιατί είναι μαύρος. Σε αυτές τις περιπτώσεις, δε μιλούσα, έφευγα και άφηνα άλλο γιατρό να τους εξετάσει. Αν δεν ήταν εκεί όμως άλλος τι θα γινόταν; Θα καθόταν ο εθνικιστής να πεθάνει για να μην τον θεραπεύσω εγώ επειδή είμαι άλλου χρώματος.

Είναι αδιανόητο. Στη Θεσσαλονίκη έπεσα πάνω σε μια πολύ σημαντική στιγμή συναδελφικότητας. Εκεί οι συνάδελφοι είπαν, αν γίνει κάτι αντίστοιχο, δεν θα τον εξετάζει κανείς. Κανείς μας. Κι αν θέλει, να δεχτεί τον γιατρό που έχει σειρά να δει τον καθένα. Οκ, δε μιλάμε για καταστάσεις ζωής ή θανάτου. Εκεί άλλωστε ο ασθενής, και χρυσαυγίτης να είναι, δεν έχει επιλογή”, δηλώνει γελώντας.

“Από την άλλη, πολλές φορές, αρκετοί στην αρχή με κοιτούσαν με καχυποψία, δεν ξέρω, δεν τους γέμιζα το μάτι. Στην πορεία όμως, γίνονταν φιλικοί, όταν καταλάβαιναν ότι στην τελική δεν έχουμε διαφορές”.

Δεν έχουν λείψει όμως οι ρατσιστικές συμπεριφορές από συναδέλφους. Ο ίδιος άλλωστε έχει καταγγέλλει περιστατικά.

“Πολλές φορές είχα νοιώσει τις διακρίσεις στις εφημερίες του Ευαγγελισμού όταν δεν με έβαζαν καν σαν δεύτερο γιατρό για να υποβοηθήσω τον πρώτο στα επείγοντα, στις εφημερίες. Με έβαζαν τρίτο συνέχεια ή δε με έβαζαν καθόλου. Διαμαρτυρήθηκα, έφτασα μέχρι τη Διεύθυνση αλλά δεν έγινε τίποτα. Και να σημειώσουμε ότι οι αλλοδαποί ειδικευόμενοι γιατροί παίρνουν πολύ λιγότερα λεφτά από τους Έλληνες βάσει νόμου και πρέπει να πληρώνουν και την ασφάλιση τους μόνοι τους.

Είχα χρυσαυγίτη συνάδελφο, δεν θέλω να πω όνομα, αλλά το έλεγε ξεκάθαρα μέσα στο νοσοκομείο και προσπαθούσε συνεχώς να μου κάνει τη ζωή δύσκολη λόγω χρώματος”.

Ο Patrick θυμάται και τη στιγμή κατά την οποία θυματοποιήθηκε από μέλη της Χρυσής Αυγής.

“Ήταν απόγευμα, κατά τις 6, είχε φως δηλαδή. Περπατούσα στην Ιουλιανού, κοντά στον σταθμό Λαρίσης. Με πλησίασε μια ομάδα από νεαρά άτομα. Ανάμεσα τους ήταν και τρεις κοπέλες και ένα σκυλάκι και σκέφτηκα, οκ, δεν θα μου κάνουν κάτι. Μόλις τους πλησίασα, ο ένας με άρπαξε και άρχισε να με σπρώχνει. Του είπα “τι θες; Σου έκανα κάτι;”. Μου είπε, “είσαι μαύρος” και με χτύπησε. Έπεσα κάτω. Άρχισαν να με χτυπάνε τα αγόρια της παρέας. Ο ένας μου πήρε το κινητό. Με έκλεψαν δηλαδή. Είχα και δεύτερη συσκευή πάνω μου και κάλεσα την αστυνομία.

Ήρθαν και κατέγραψαν το περιστατικό. Δεν έγινε τίποτα, δεν βρήκαν κανένα. Μετά πήγα στο νοσοκομείο και έμεινα μέσα ένα βράδυ. Την επόμενη μέρα ανέφερα το περιστατικό στον διευθυντή μου και αντέδρασε εντελώς αδιάφορα.

Ξέρεις, τον ρατσισμό τον καταλαβαίνεις από τέτοιες μικρές λεπτομέρειες. Δεν είναι μόνο η βία και το να σε χτυπήσει κάποιος. Εγώ τον ρατσιστή, εμείς οι ξένοι γενικά, μπορούμε να τον καταλάβουμε όπως η γυναίκα καταλαβαίνει αν ο άντρας της την αγαπάει ή όχι. Από μικρές λεπτομέρειες”.

Υπάρχει ρατσισμός στην Ελλάδα;

“Ναι, υπάρχει. Αλλά ξέρεις, παντού υπάρχει ρατσισμός. Αυτό που έχει σημασία, είναι το πώς αντιμετωπίζεται. Τα νομοθετικά πλαίσια της χώρας πρέπει να καθορίζουν αν αυτός ο ρατσισμός θα είναι εκτός ελέγχου, ή αν θα ελέγχεται η ρατσιστική βία αποτελεσματικά. Το κύριο ζήτημα στην Ελλάδα είναι η αντιμετώπιση και η ανοχή από τα ΜΜΕ.

Στην Αγγλία, σε ότι αφορά τα ιατρικά ζητήματα, υπάρχει μια ειδική επιτροπή εναντίον του ρατσισμού. Αν κάποιος σε κατηγορήσει ότι είσαι ρατσιστής, εσύ πρέπει να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας. Η κατηγορία ισχύει μέχρι να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας. Το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει και εδώ. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάλυψη. Δεν μπορείς να ξεριζώσεις από τον άλλο τον ρατσισμό. Μπορείς όμως να του στερήσεις τα πλαίσια για να κινηθεί. Δεν έχει νόημα να πάω πλέον να καταγγείλω ρατσισμό, τον μπελά μου θα βρω”.

Για την ποινική δίωξη της Χρυσής Αυγής λέει:

“Ορθώς έγινε και άργησε να γίνει. Έπρεπε να σκοτώσουν Έλληνα για να πουν, “ε όχι και έτσι ρε παιδιά. Όχι και να σκοτωνόμαστε μεταξύ μας”. Κατάλαβες; Στην Ελλάδα πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος όπως γίνεται σε άλλες χώρες. Η Χρυσή Αυγή γιγαντώθηκε από την ανοχή και από τα ΜΜΕ, το ξανατονίζω. Ξεκάθαρα.

Για πολλά χρόνια άκουγα χαζομάρες στα “πρωινάδικα”, να λένε ότι οι ξένοι φταίνε για την εγκληματικότητα και μόνο αυτοί, μας παίρνουν τις δουλειές και άλλα τέτοια.

Αυτές οι εκπομπές έλεγαν ακρότητες ρατσιστικές και δημιούργησαν ένα σώμα ενίσχυσης των νεοναζί. Έλεγαν φταίνε οι ξένοι για όλα. Και όσοι έλεγαν τέτοια πράγματα δεν διώκονταν ποτέ. Ακόμα και σήμερα ρατσιστικές λέξεις λέγονται χωρίς έλεγχο και δυναμιτίζουν το κλίμα.

Και από την άλλη, η Χρυσή Αυγή δολοφονούσε μετανάστες και δεν άνοιγε ρουθούνι. Υπήρχε σιωπηλή ανοχή. Και έτσι μεγάλωσε. Τώρα πάνε κάποιοι φυλακή γιατί σκότωσαν έναν Έλληνα. Έπρεπε να φτάσουμε εδώ. Τόσα χρόνια αλώνιζαν ανενόχλητοι. Έπρεπε να τιμωρηθούν και άργησε αυτό να γίνει. Λέγανε μέχρι σήμερα για τα μέλη της Χ.Α., “δικός μας είναι μωρέ, δεν πειράζει” και άλλα τέτοια”.

“Όμως με την παιδεία δεν πρέπει να παίζουμε. Στην Ελλάδα έχετε το υπέρτατο αγαθό της δωρεάν παιδείας, εκμεταλλευτείτε το. Λένε ξέρεις, καλύτερα να μου μάθεις να ψαρεύω, παρά να μου φέρεις ψάρια. Αν μου φέρεις ψάρια, θα φάω για μια μέρα, αν μου μάθεις όμως να ψαρεύω, δεν θα πεινάσω ποτέ”

Και συμπληρώνει:

“Δε με ενδιαφέρει αν ο άλλος είναι ρατσιστής. Αν εφαρμόζεται ο νόμος θα είναι ρατσιστής μέσα του. Θα είναι βίαιος μέσα στο κεφάλι του, θα ξέρει ότι δεν μπορεί να με χτυπήσει γιατί θα έχει κυρώσεις. Πριν όμως, ήξερε ότι και να το κάνει, τίποτα δεν θα ακολουθήσει. Έτσι πήγαινε. Εγώ ξέρω τι δεν πρέπει και τι δεν θέλω να κάνω, το ίδιο πρέπει να ισχύει για όλους. Η δικαιοσύνη στην Ελλάδα λειτουργεί με δύο μέτρα και σταθμά και απέναντι στην αστυνομία που τους κάλυπτε μέχρι σήμερα”.

Φταίει λοιπόν η παιδεία, η ημιμάθεια και η ελλιπής απόδοση δικαιοσύνης και εφαρμογής του νόμου.

“Αν μου έλεγαν να επιλέξω ανάμεσα σε δωρεάν υγεία και δωρεάν παιδεία, θα επέλεγα το δεύτερο. Η υγεία γίνεται και αντικείμενο εκμετάλλευσης από κάποιους, πάνε στον γιατρό με το παραμικρό. Στις σοβαρές περιπτώσεις, στα επείγοντα, ναι, να θεραπεύονται άμεσα και σαφώς δωρεάν. Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις όμως, να υπάρχει ασφάλιση και να πληρώνει ο καθένας τα προβλεπόμενα. Σύμφωνοι.

Όμως με την παιδεία δεν πρέπει να παίζουμε. Στην Ελλάδα έχετε το υπέρτατο αγαθό της δωρεάν παιδείας, εκμεταλλευτείτε το. Λένε ξέρεις, καλύτερα να μου μάθεις να ψαρεύω, παρά να μου φέρεις ψάρια. Αν μου φέρεις ψάρια, θα φάω για μια μέρα, αν μου μάθεις όμως να ψαρεύω, δεν θα πεινάσω ποτέ. Το ίδιο είναι η εκπαίδευση. Στο σύστημα παιδείας πρέπει να εντάσσονται ανεξαιρέτως όλα τα παιδιά, όλων των ξένων, παράνομων και νόμιμων. Μόνο έτσι θα προοδεύσει η κοινωνία και θα αποκτήσει συνοχή”, αναφέρει ο Patrick.

Και στη Ζιμπάμπουε; Υπάρχει ρατσισμός;

“Όπως είπα και πριν, ο ρατσισμός δεν γνωρίζει κράτη και έθνη, χρώμα και φυλές. Παντού υπάρχει. Σε χώρες με χαμηλό επίπεδο μόρφωσης, ακόμα περισσότερο. Η Ζιμπάμπουε απελευθερώθηκε από τους Άγγλους το 1980. Από τότε και μετά καλλιεργήθηκε ένας αντίστροφος ρατσισμός από το καθεστώς, ο οποίος εν τέλει κάνει κακό στη χώρα.

Μιλάμε για μια χώρα που μέχρι το 1980 το επίπεδο μόρφωσης ήταν πολύ χαμηλό. Μέχρι τότε, σκέψου ότι για ένα κράτος 10 εκατομμυρίων υπήρχαν μόνο τρία Λύκεια. Υπήρχαν πολλά Δημοτικά και Γυμνάσια, αλλά ελάχιστοι πήγαιναν Λύκειο, πόσο μάλλον Πανεπιστήμιο. Οι Άγγλοι πήγαιναν σε Κολέγια που θύμιζαν Beverly Hills και Χόλιγουντ.

Και οι ντόπιοι δεν μορφώνονταν. Αυτό γύρισε μπούμερανγκ για τους Άγγλους. Όταν έγινε η εξέγερση, ήταν εύκολο να πείσεις μια αμόρφωτη μάζα ότι όλοι οι Άγγλοι είναι εχθροί και ότι όλοι πρέπει να φύγουν. Ωστόσο οι Άγγλοι, αρκετοί από αυτούς είχαν κάνει και καλά στη χώρα. Είχαν αναπτύξει την αγροτική παραγωγή με την τεχνογνωσία τους και η χώρα με τα καπνά, είχε αλματώδη ανάπτυξη. Σήμερα, ο αγροτικός τομέας έχει ατονίσει. Τώρα, το σύστημα εκπαίδευσης έχει πλέον “ανοίξει” στη χώρα”.

Τέλος, σχολιάζει την περίφημη “αιμοδοσία μόνο για Έλληνες” της Χρυσής Αυγής.

“Είναι αστείο όλο αυτό. Όλοι έχουμε αίμα, το αίμα θα το πάρει εκείνος που έχει ανάγκη και βρίσκεται συμβατό στην τράπεζα αίματος. Δεν υπάρχουν διακρίσεις σε αυτό βάσει ύψους, χρώματος, δέρματος, κιλών, προσώπου, δεν υπάρχουν επιλογές”.

O Patrick μας επέτρεψε να δημοσιεύσουμε φωτογραφίες του από τη Harare, την πρωτεύουσα της Zimbabawe.

 

O Patrick Pfavayi επικοινώνησε μαζί μας και μας ζήτησε να δημοσιευτούν κάποιες διευκρινήσεις – παρατηρήσεις του. Κατόπιν επικοινωνίας μαζί του, το NEWS 247 δημοσιεύει την επιστολή του, ακριβώς όπως μας την απέστειλε:

“APO TON PATRICK PFAVAYI – MERIKES SYMPLHRVMATIKES SKEPSEIS … (Den exw ellinikous xaraktires se auton ton h/y – idou ta greeklish)

1)“Ο Patrick Pfavayi είναι μετανάστης, ειδικευόμενος καρδιολόγος και μόνιμος κάτοικος Αθήνας.” STIN Ellada metanastis theoreite eggromos ksenos . Leukos ksenos den anaferetai ws metanastis anfaeretai me th xwra katagwgis tou –p.x Albanos Auti I diakrisi den ksefige kai apo ton filo mou Xristos Demetis , dimosiografos pou egrapse auto to arthro . Tou to eipa alla mallon tou ksefige – Eimai ksenos stin Ellada , oxi metanastis , ksenos opws olloi oi alloi ksenoi stin Ellad , eggromoi ‘h min

2)”Από τη Ζιμπάμπουε στην Ελλάδα. Ο Patrick Pfavayi ήρθε πριν από 20 χρόνια στη χώρα μας για να πραγματοποιήσει το όνειρο του. “ Pira mia ipotrofia gia spoudes stin Ellada . Eixa graftei sto panepistimio ths polis mou alla plironoume tap anta kai mou prosferthike ipotrofia gia tin Ellada kai th pira …

3) Έμαθε ελληνικά μέσα σε πολύ σύντομο χρόνο Ematha elliniki grammatiki se 1 xrono prin grauto dto panepistimeio. Etsi ginetai se ollous tous ksenous

4)”Με ρωτάνε αν αγαπάω την Ελλάδα. Είναι χαζή ερώτηση. Είναι σαν να περιμένουν να ακούσουν αυτό που θέλουν. Προτιμώ να δείχνω τι είμαι με τις πράξεις και όχι με λόγια. Πώς γίνεται να μην αγαπώ αυτή τη χώρα την ώρα που χορεύω κρητικούς και παραδοσιακούς χορούς;”, λέει ο ίδιος. Episis , an rotisei opiodipote ksenos , tin idia apantisi tha pareis “nai agapaw tin ellada” tha sou pei. Leei tin allitheia ‘h ta leei auta epeidi ton twtas , kai malista sti TV ? An enas ellinas einai sti rwssia, kina ‘h opiadipote xwra kai ton rwtane an agapaei th xwra ekeini , ti apantisi tha edine ? Allo na ta leme , allo na ta kanoume An kaneis tetoies erwtiseis stous ksenous sto TV , ena “nai” ws apantisi pou perimeneis tha sou dwsoune – alla opws eipame , allo na ta leme auta , kai allo na ta enooume kai na ta kanoume …

5)”Στον Ευαγγελισμό, όταν και ήμουν στα επείγοντα, πολλές φορές έρχονταν ασθενείς και έλεγαν δεν θέλω αυτόν τον γιατρό γιατί είναι μαύρος. Σε αυτές τις περιπτώσεις, δε μιλούσα, έφευγα και άφηνα άλλο γιατρό να τους εξετάσει. Den ta katalabe kala o filos mou dimosuiografo Xristo. Ellinas , ksenos , metanastis ,kathigitis , o Giakoub o idios, ‘h otipdipote , an enas astheneis leei “oxi” , den mporeis na kaneis tiptoe prepei na figeis … Alla sta epeigonta kai kliniki, o iatros xreonetai ton asthenia th stigma pou ha paei na ton dei. Allos iatros den tha asxolithei me auton ton asthenia. An arnithei ton proto iatro , o asthenis tha paramenei xwris iatro mexri th liksi ths efimerias ‘h paei spiti tou ‘h dextei ton proto iatro. Den exei tin dinatotita epilogis sta epeigonta , alliws tha pigaine se idiotiki kliniki ‘h tha pigene sto diko tou prosopiko iatro. O ratsistis iatros einai o deuteros iatros pout ha asxolithei me ton asthenia pou arnithike ton proto iatro logw ratsimou.

6)Είναι αδιανόητο. Στη Θεσσαλονίκη έπεσα πάνω σε μια πολύ σημαντική στιγμή συναδελφικότητας. Εκεί οι συνάδελφοι είπαν, αν γίνει κάτι αντίστοιχο, δεν θα τον εξετάζει κανείς. Κανείς μας. Κι αν θέλει, να δεχτεί τον γιατρό που έχει σειρά να δει τον καθένα. Eixa ferei ston xristo auto to peristatiko ws paradeigma tou ti ginetai kanonika anamesa se iatrous .

7)oκ, δε μιλάμε για καταστάσεις ζωής ή θανάτου. Εκεί άλλωστε ο ασθενής, και χρυσαυγίτης να είναι, δεν έχει επιλογή”, δηλώνει γελώντας. O etoimothanatos den blepei xroma , xwra, ipsos , ktl …blepei mono ton xaro me ta matia kai tha edeine akoma kai th zwi tou gia na glitwsei apo tou xaro ta dontia ..

8)”Από την άλλη, πολλές φορές, αρκετοί στην αρχή με κοιτούσαν με καχυποψία, δεν ξέρω, δεν τους γέμιζα το μάτι. Στην πορεία όμως, γίνονταν φιλικοί, όταν καταλάβαιναν ότι στην τελική δεν έχουμε διαφορές”. Einai h emfiti arnisi tou diaforetikou. Egine peirama stin US opou balane 2 ratsistes se ena spiti – mauros kai leukos – telika eginan filoi.

9)”Πολλές φορές είχα νοιώσει τις διακρίσεις στις εφημερίες του Ευαγγελισμού όταν δεν με έβαζαν καν σαν δεύτερο γιατρό για να υποβοηθήσω τον πρώτο στα επείγοντα, στις εφημερίες. Με έβαζαν τρίτο συνέχεια ή δε με έβαζαν καθόλου. Διαμαρτυρήθηκα, έφτασα μέχρι τη Διεύθυνση αλλά δεν έγινε τίποτα. Kai stin nomiki ipiresia tou nosomkomeiou, dieuthinsi proswpikou, ipourgeio igeias , ipourgio paidias , ipourgeiou eswterikou/ekzwterikou – tiptoe den egine

10)α χρυσαυγίτη συνάδελφο, δεν θέλω να πω όνομα, αλλά το έλεγε ξεκάθαρα μέσα στο νοσοκομείο και προσπαθούσε συνεχώς να μου κάνει τη ζωή δύσκολη λόγω χρώματος. Ήταν το δεξί χέρι του διευθυντή”. Den eipa pote oti htan to deksi xeri tou dieuthinti. Eipa oti htane enas polieksipnos anthropos , apo tous pio eksipnous anthropos sthn ellada , mallon kata 99,999 o pio eksipnos , diabasmenos , kai energouse san epimeliti kai dieuthinti. Oti elege autos , kaneis , eite sti dikia mou kliniki eite se alles klinikes ek tou proakteou den eferan antirisi – toso epsinos diladi. Kai xeimaros sto legin O Kasidiaris (ths XA)einai ena tiptoe apenati tou . Epeiriaze ollos sti kliniki na ginetai ta ratsistika tou parolo pou eferna apodeiksei tou antithetou kai kolousa ton nomo pou me ipostirizei ston pinaka anakoinosewn. To blepane olloi , den me ipostirize kaneis dimosia – idiaiterws merika legane pws exw dikio alla dimosia tsimoudia …

11)Ήρθαν και κατέγραψαν το περιστατικό. Δεν έγινε τίποτα, δεν βρήκαν κανένα. Μετά πήγα στο νοσοκομείο και έμεινα μέσα ένα βράδυ. Την επόμενη μέρα ανέφερα το περιστατικό στον διευθυντή μου και αντέδρασε εντελώς αδιάφορα. Oxi tin epomeni , meta apo kairo , giati eixa adeia logew traumatismou, eixa rammata sto kefali kais to deksi omo

12) O protos ratsists einai autos pou sou leei oti den einai ratsists – giati to skeutike . O mih ratsistis den to skeutetai kan

13)Στην Αγγλία, σε ότι αφορά τα ιατρικά ζητήματα, υπάρχει μια ειδική επιτροπή εναντίον του ρατσισμού. Αν κάποιος σε κατηγορήσει ότι είσαι ρατσιστής, εσύ πρέπει να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας. Δεν έχει νόημα να πάω πλέον να καταγγείλω ρατσισμό, τον μπελά μου θα βρω”. O xeiroteros ratsistis den einai o XA , oxi Einai o nomothetis kai o efarmostis tou nomou – kai auto isxei pangkosmiws. To swsto einai na isxei o nomos to idio gia ollous – ellines , ksenoi , metanastes kata allous H Nea Dimokrateia ithele tin proigoumeni efdomada na ferei tropologia pou leei oti o ksenos apalasete amesws an I kataggelia tou gia stinomiki bia den apodeixtei … Kallitera h XA pout a leei kai ta kanei dompra para tetoia nomiki kaliksi stin astinomia kai nomiko ksebraxoma tou ksenou. Fantasou na lene pws o kathe ellinas pou tha exei apotiximeni kataggelia ths astinomias na filakizetai 10 xronia sto koridalo. Akoma kai o astinomikos na se gam*&^%$$$ th mana , tha to kataggeiles ?

13)Και όσοι έλεγαν τέτοια πράγματα δεν διώκονταν ποτέ. Ακόμα και σήμερα ρατσιστικές λέξεις λέγονται χωρίς έλεγχο και δυναμιτίζουν το κλίμα. Ratsistikes lekseis , kai malista baries legontai sto TV kai den endiaferete na to diorthosi kaneis , kai milame gia olla ta kanalia. Se orismena swmata tou ekzwterikou , p.x olimpiaki epitropi efarmozei kata gramma antiratsistikous nomous – idou ta problimata pou exame me merikous athletes …

14)Eforia Allodapos pou ergazetai nomima tha plirwnei tin eforia , asfalia ktl – tha einai kerdismeni h xwra . O ellinas ergodotis tha protimisi ellina ergazomeno giati den tha kerdizei perissotera lefta me ton kseno Alla an einai paranomos o ksenous , anti 500 euro tha dinei 200 euro , xwris ensima , eforia , asfalia ktl – xanei h xwra , kai o ellinas tha einai anergos

15)Στο σύστημα παιδείας πρέπει να εντάσσονται ανεξαιρέτως όλα τα παιδιά, όλων των ξένων, παράνομων και νόμιμων. Μόνο έτσι θα προοδεύσει η κοινωνία και θα αποκτήσει συνοχή”, αναφέρει ο Patrick. Eipa , gia tous min nomous ksenous , den prepei na apagoreuetai sta paidia tous na pane sxoleio . To sxoleio tou ksenou paidiou den prepei na sindiazetai me tin nommotita twn gnoewn ‘h tou idiou tou paidiou. To paidi prepei na paei sxolieio brexei gionisei ..

16)Τέλος, σχολιάζει την περίφημη “αιμοδοσία μόνο για Έλληνες” της Χρυσής Αυγής An iparxei XA aimodotes . XA monada aimatos , XA trapeze aimatos, XA pterga klinikis, XA giatous stin pterga auti , akoma kai XA nosokomeio – ginetai. An ginei kibernisi h XA , mporei na to kanei

17) Se ena programa pou psaxnei xamenous siggeneis sto TV , enas ellinas xathite sti Notia Afriki. Akoma zei ekei . Otan irthe ellada gia na dei to siggeni tou xrisimopiouse th leksi “arapi” gia to lao stin xwra stin opoia zei. H parousiastria ,ekane san na min akouse tiptoe periergo , oute oi paragoni tou kanalio kanane tipote . Pws na min einai tatsistis o kosmos ?

18) Oi ergodotes xazoun ksenous na douleuon kai meta den tous plironei . Alla den mporei na kataggelei o ksenos giati den exei xartia Egw nomizw kalo kai gia tous ellines ergazomenous kai gia th xwra tha itane – h kataggeleia tou ergazomenou na min sindeetai me th nomimotita tou. Etsi tha fobatai o ergodotis na apasxolisei paranomous ksenous. Kai an apodeixtei sta dikastiria oti exei dikio o ksenos , tote na anagkastei na plirosei oti eprepe na eixe plirosei gia na einai nomimos o ksenous . Etsi den tha apasxolisei kanena paranomo kseno o ergodotis kai o ellinas tha exei douleia alla kai o allodopos den tha pesei thima ekmetaleusis”



Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα