Δημοσιογραφία της αλληλεγγύης: Το περιοδικό “Σχεδία” ξεκινάει το ταξίδι του

Δημοσιογραφία της αλληλεγγύης: Το περιοδικό “Σχεδία” ξεκινάει το ταξίδι του

Γνωρίστε το νέο περιοδικό δρόμου. Η "Σχεδία" θα πωλείται από αστέγους και άνεργους. Τι δήλωσε ο ο διευθυντής σύνταξης του περιοδικού, Χρήστος Αλεφάντης στο NEWS 247 (Pics + Vids)

Την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η επίσημη παρουσίαση του μοναδικού ελληνικού περιοδικού δρόμου “Σχεδία” στο Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα του Δήμου Αθηναίων. To NEWS 247 ήταν εκεί και είχε τη χαρά να συνομιλήσει με τον διευθυντή σύνταξης, Χρήστο Αλεφάντη.

Το νέο ελληνικό περιοδικό που βασίζεται στη δημοσιογραφική αλληλεγγύη και την κοινωνική βοήθεια, εντάσσεται στο παγκόσμιο δίκτυο περιοδικών και εφημερίδων δρόμου. Στόχος της ομάδας που βρίσκεται πίσω από το τολμηρό εγχείρημα;

Να δώσει φωνή, ελπίδα και προοπτική στους πιο αποκλεισμένους της ελληνικής κοινωνίας, που βιώνουν στις πιο ακραίες τους μορφές, τη φτώχεια και τον αποκλεισμό. Άλλωστε όπως και οι ίδιοι λένε, “η Σχεδία δεν είναι επαιτεία”.

Πωλητές της “Σχεδίας” στους δρόμους της Αθήνας (σε πρώτη φάση και στη συνέχεια το δίκτυο θα επεκταθεί και σε άλλες πόλεις), θα είναι άποροι, άνεργοι και άστεγοι. Το περιοδικό στοιχίζει 3 ευρώ, από τα οποία το ενάμιση θα πηγαίνει απευθείας στον ίδιο τον πωλητή ο οποίος φοράει μια χαρακτηριστική κόκκινη εμφάνιση – διαπίστευση. Επίσης, φέρει ειδική ταυτότητα με το όνομα και τη φωτογραφία τους, αλλά και τα στοιχεία επικοινωνίας του περιοδικού.

Στην εκδήλωση παρουσίασης του περιοδικού, μίλησαν η αντιδήμαρχος του Δήμου Αθηναίων και πρόεδρος του Οργανισμού Νεολαίας, Πολιτισμού και Άθλησης κ. Νέλλη Παπαχελά, ο πρόεδρος του Δ.Σ. της ανεξάρτητης μη κυβερνητικής οργάνωσης “PRAKSIS” κ. Τζανέτος Αντύπας, ο δημοσιογράφος Σταύρος Θεοδωράκης, η γνωστή καλλιτέχνης Ελευθερία Αρβανιτάκη και ο διευθυντής σύνταξης της “Σχεδίας”, Χρήστος Αλεφάντης.

Επίσης, μέσω skype, μίλησε από την έδρα της στη Γλασκόβη για την πρωτοβουλία και τα περιοδικά δρόμου παγκοσμίως, η διευθύντρια του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων του Δρόμου κ. Lisa MacLean. Συντονιστής της παρουσίασης ήταν ο δημοσιογράφος Μιχάλης Λεάνης.

Η κόκκινη διαπίστευση των πωλητών

Η αντιδήμαρχος του Δήμου Αθηναίων κ. Παπαχελά, εξέφρασε την έμπρακτη υποστήριξη της στην έκδοση του περιοδικού. Μίλησε για “επικουρική βοήθεια και όχι καπέλωμα” εκ μέρους του Δήμου ενώ υπογράμμισε ότι πρωτοβουλίες σαν αυτή ενισχύουν τον αυτοσεβασμό των ευπαθών ομάδων και αποτρέπουν τον ιδρυματισμό τους. “Οδηγούν στην επανένταξη”, είπε χαρακτηριστικά.

Από τη μεριά του, ο κ. Τζανέτος Αντύπας της “PRAKSIS”, ανέφερε ότι ήδη 15 άστεγοι συμπολίτες μας που λαμβάνουν βοήθεια από τη μη κυβερνητική οργάνωση, αναλαμβάνουν πωλητές της “Σχεδίας”, ενώ και εκείνος έκανε λόγο για επαναπροσδιορισμό του “αυτοσεβασμού, της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης αυτών των ατόμων, μέσα από τη νέα τους δραστηριότητα”. 

“Αυτή τη στιγμή”, συμπλήρωσε, “στην Αθήνα υπάρχουν 1.200 άστεγοι και χιλιάδες άτομα που ζουν σε συνθήκες αστεγίας, χωρίς ρεύμα, χωρίς χρήματα να πληρώσουν το νοίκι τους που διαβιώνουν στοιβαγμένοι σε λίγα τετραγωνικά. Τέτοιες κινήσεις, προσφέρουν πραγματική βοήθεια”.

Και κατέληξε ως εξής: ” Όταν θα δείτε κι εσείς ένας διαπιστευμένο πωλητή, αγοράστε το περιοδικό σε ένδειξη αλληλεγγύης και σκεφτείτε καλά την πράξη σας πριν βιαστείτε να στείλετε στον διάολο τον άνθρωπο που έχετε απέναντι σας”.

Τα περιοδικά δρόμου και η φιλοσοφία της “Σχεδίας”

Η διαδικασία πώλησης είναι η εξής:

Άνθρωποι που διαπιστωμένα εμπίπτουν στις ευάλωτες ομάδες προμηθεύονται από τα κεντρικά γραφεία (μελλοντικά και από άλλα σημεία) το περιοδικό στη μισή από την κανονική τιμή των €3, μαζί με μια ειδική κάρτα με τα στοιχεία τους κι ένα γιλέκο. Θα καταβάλλουν δηλαδή €1,5 για κάθε περιοδικό, το οποίο στη συνέχεια θα πωλούν στην αναγραφόμενη τιμή των €3, κρατώντας τα κέρδη (1,5 ευρώ από κάθε τεύχος) για τον εαυτό τους.

Για το αρχικό κεφάλαιο θα παρέχονται απολύτως δωρεάν στον κάθε πωλητή 10 τεύχη του περιοδικού. Το μοντέλο δουλεύει ήδη με μεγάλη επιτυχία στο εξωτερικό. Από τη Γλασκόβη ως το Τόκιο και από το Σίδνεϊ ως το Κέιπ Τάουν κυκλοφορούν 122 τίτλοι σε 40 χώρες και 24 γλώσσες, παρέχοντας σημαντική βοήθεια σε περισσότερους από 200.000 ανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα.

Για την ιστορία, η πρώτη εφημερίδα δρόμου, έκανε την εμφάνισή της το 1989 στη Νέα Υόρκη. Σήμερα, οι πωλήσεις των αντίστοιχων εντύπων έχουν φτάσει τα 27.000.000 αντίτυπα τον χρόνο, ενώ οι πωλητές βγάζουν κέρδος της τάξεως των 40.000.000 δολαρίων παγκοσμίως.

Το “Big Issue” του Λονδίνου, η κατά πολλούς “ναυαρχίδα” των εφημερίδων δρόμου, πουλάει 125.000 αντίτυπα κάθε εβδομάδα.

Η φιλοσοφία που βρίσκεται πίσω από τις εφημερίδες δρόμου δεν συμβαδίζει με τη λογική της ελεημοσύνης και της επαιτείας.

Η πώληση των εφημερίδων είναι μια αξιοπρεπής δραστηριότητα, που εξασφαλίζει στους πωλητές ένα νόμιμο εισόδημα, το οποίο τους διασφαλίζει κάποιες βασικές ανάγκες και τους επιτρέπει να σπάσουν τον φαύλο κύκλο της κοινωνικής περιθωριοποίησης, να απεγκλωβιστούν από την κοινωνικο-οικονομική απομόνωση. Σε κάθε περίπτωση, η όλη προσπάθεια, αξίζει τη στήριξη μας.

Διαφημιστικό του “The Big Issue”:

Σημειώνεται ότι η “Σχεδία” εκδίδεται από την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία “ΔΙΟΓΕΝΗΣ ΜΚΟ”, η οποία ιδρύθηκε το 2010 με στόχο την παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών στους αστέγους και σε άλλους κοινωνικά και οικονομικά ευάλωτους πληθυσμούς, και την καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού.

Το περιεχόμενο του περιοδικού, θα εστιάζει σε θέματα κοινωνικά. Πέραν όμως από τη νέα της εκδοτική κίνηση, η ΜΚΟ “ΔΙΟΓΕΝΗΣ”, διοργανώνει και την καμπάνια “Γκολ στη Φτώχεια”.

Στο πλαίσιο αυτής της καμπάνιας έχει συσταθεί η “ελληνική ποδοσφαιρική ομάδα αστέγων” που συμμετέχει, κάθε χρόνο, στο Παγκόσμιο Κύπελλο Αστέγων ( www.homelessworldcup.org), ένα σημαντικό αθλητικό και πρωτίστως, κοινωνικό κίνημα.

Για περισσότερες πληροφορίες – Πως μπορείτε να έρθετε σε επικοινωνία με το περιοδικό:

Περιοδικό Δρόμου “Σχεδία”

Φαβιέρου 39Α, 10438 Αθήνα

Τ: 213 0231220

shedia.streetpaper

[email protected]

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα