Η Web Hotel Way ξέρει ακριβώς τι χρειάζεται ένα ξενοδοχείο για να πετύχει

Η Web Hotel Way ξέρει ακριβώς τι χρειάζεται ένα ξενοδοχείο για να πετύχει

Οι άνθρωποι πίσω από την πιο φρέσκια πρωτοβουλία στο hotel management είναι φτιαγμένοι για τα δύσκολα.

«Η ανάγκη για να συμβεί κάτι διαφορετικό στον τουριστικό τομέα». Αυτός είναι ο ορισμός του Γιώργου Λαγουδάκη για τη Web Hotel Way. «Η δίκη μας οπτική απέναντι στην εξέλιξη των ξενοδοχείων και του επισιτισμού. Το “όχημα” που διαλέξαμε ώστε να βάλουμε το λιθαράκι μας για να μπει ο τουρισμός σε μια πιο επαγγελματική τροχιά».

«Είμαστε, επί της ουσίας, το δεξί χέρι ενός ξενοδόχου, η προστασία του ώστε να νιώθει την ασφάλεια να συνεχίσει να επενδύει», εξηγεί ο έτερος ιδιοκτήτης της Web Hotel Way, Κώστας Μάμμος, περιγράφοντας το εύρος των υπηρεσιών που αναλαμβάνει η ομάδα. «Από το να προτείνουμε αρχιτέκτονες και ύφος για το πρότζεκτ, μέχρι το branding, το marketing, το web development και το food & beverage consulting. Εξειδικευόμαστε, επίσης, στο hotel management, αλλά και στην καθολική διαχείριση του back office & operation ενός ξενοδοχείου. Ουσιαστικά, επιμελούμαστε κάθε μικρή και μεγάλη λεπτομέρεια της λειτουργίας του. Το μόνο που αναλαμβάνει το ξενοδοχείο είναι η φιλοξενία του επισκέπτη από την άφιξη μέχρι την αναχώρησή του. Φυσικά μπορεί κανείς να επιλέξει μόνο κάποια ή κάποιες από όλες αυτές τις υπηρεσίες. Να αναβαθμίσει για παράδειγμα το food & beverage τμήμα ενός ξενοδοχείου που είναι φοβερά σημαντικό, ώστε να του δώσει ταυτότητα».

Οι δύο φίλοι έχουν μεγαλώσει μέσα στα ξενοδοχεία και γνωρίζουν καλά την εγχώρια τουριστικά πραγματικότητα, αλλά και τις παθογένειές της.


«Στην Ελλάδα, το 75%-85% των τουριστικών επιχειρήσεων στην επαρχία ανήκει σε επαγγελματίες που ασχολήθηκαν εκ παραδρομής με το αντικείμενο του τουρισμού, οπότε το know how αποκτάται εμπειρικά. Λάθη δε θα σταματήσουν να γίνονται ποτέ. Ίσα-ίσα πιστεύουμε ότι μέσα από αυτά μαθαίνουμε και εξελισσόμαστε», τονίζει ο Γιώργος. «Είχαμε καλομάθει», προσθέτει, δίπλα του, ο Κώστας. «Ο τουρισμός στην Ελλάδα είχε για χρόνια ανοδική τάση. Δε χρειαζόταν να προσπαθείς πολύ για να δουλέψεις καλά. Κανείς δεν ένιωθε την ανάγκη για βοήθεια, καθώς όλα φάνταζαν εύκολα με τον μαζικό τουρισμό. Στο παρελθόν έδινες απλά το ξενοδοχείο σου σε κάποιο γραφείο και ούτε ήξερες τι πρέπει να κάνεις για να έχει κόσμο η επιχείρησή σου. Το 2021 υπάρχουν ακόμα ξενοδοχεία χωρίς website!

Πλέον, η ευκολία αυτή κόπηκε, οπότε όσοι ήθελαν να ξεχωρίσουν έπρεπε να θέσουν νέες βάσεις και να ξεκινήσουν την επόμενη σεζόν με το που τελείωνε η προηγούμενη. Είναι δύσκολο να αντιληφθεί κάποιος ότι σε μία δουλειά που διαρκεί λίγους μήνες πρέπει να δουλεύεις εντατικά και σταθερά όλο τον χρόνο».

Η συζήτησή μας πηγαίνει στα αχαρτογράφητα νερά της πανδημίας, εκεί όπου η συνύπαρξη των λέξεων «ξενοδοχείο» και «προγραμματισμός» στην ίδια πρόταση έγινε ακόμα πιο δύσκολη. Πώς βίωσαν οι ίδιοι την περίοδο αυτή;

«Η περίοδος του COVID-19 έκανε τους ξενοδόχους να μας εμπιστευτούν γρήγορα», αφηγείται ο Κώστας. «Διαπίστωσαν από μόνοι τους πως, χωρίς εξωτερικές ενισχύσεις, δε θα μπορούσαν να ανταποκριθούν και να επιβιώσουν. Απευθύνθηκαν σε εμάς και μας είπαν εν λευκώ να κάνουμε ό,τι ξέρουμε να κάνουμε καλά. Περάσαμε ατέλειωτες ώρες σε meetings, ώστε να επαναπροσδιορίσουμε την προσέγγιση του κάθε συνεργάτη μας. Έπρεπε να είμαστε σίγουροι ότι σε περίπτωση που στράβωνε η σεζόν, θα ήμασταν έτοιμοι και το Brand θα έχανε όσο το δυνατόν λιγότερο. Στο τέλος αυτής της πρωτόγνωρης κατάστασης, βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο».


«Χρειάστηκε να προσφέρουμε ψυχολογική υποστήριξη», θυμάται ο Γιώργος. «Ως ξενοδόχοι κι εμείς, καταλαβαίναμε απόλυτα και γνωρίζαμε ότι πρώτα έπρεπε να καθαρίσει το μυαλό και να επικρατήσει η ψυχραιμία, ώστε μετά να σκεφτούμε πρακτικά. Η ηρεμία φέρνει αποτελέσματα ακόμα και υπό τις πιο δυσχερείς συνθήκες».

Πέρα από την ψυχραιμία, οι δυο τους πιστεύουν επίσης και στην απόλυτη ειλικρίνεια.

«Μιλάμε πάντα ανοιχτά στους ανθρώπους», υποστηρίζει ο Γιώργος. «Δε φοβόμαστε μήπως χάσουμε από αυτό. Μόνο εμείς, άλλωστε, μπορούμε να υλοποιήσουμε ένα πρότζεκτ όπως το φανταστήκαμε. Ο Κώστας που έχει μία εκπληκτική δουλειά στη Θάσο, για παράδειγμα, το Electra, μπορεί να επιβεβαιώσει τα λεγόμενά μου. Υπό τις συνθήκες της πανδημίας, λοιπόν, συνειδητοποιήσαμε ότι μπορείς εύκολα να βελτιώσεις τις λεπτομέρειές σου χωρίς μεγάλα έξοδα».


Παρότι μιλούν σπανίως δημόσια για τα πρότζεκτ τους καθώς προτιμούν την από στόμα σε στόμα διαφήμιση που ούτως ή άλλως προκύπτει από τους συνεργάτες τους, οι ιδιοκτήτες της Web Hotel Way δέχτηκαν να αναλύσουν μία πρόσφατη δουλειά τους στον Καλαθά των Χανίων, το Creta Vitalis.

«Η οικογένεια Τζανακάκη είναι πάρα πολλά χρόνια στον χώρο των ξενοδοχείων. Επειδή η Κρήτη, όμως, είναι πλέον χαοτική και ο ανταγωνισμός τεράστιος, μπήκαν στη διαδικασία να αναζητήσουν μία νέα προσέγγιση για την επιχείρησή τους. Τους αναλύσαμε το πλάνο μας, το πίστεψαν και πήραμε το ελεύθερο να το εφαρμόσουμε», αναλύει ο Γιώργος. «Αναθεωρήσαμε όλη την εικόνα του ξενοδοχείου, δώσαμε έμφαση στα δυνατά του στοιχεία, αλλάξαμε ονόματα δωματίων, δημιουργήσαμε περιεχόμενο από την αρχή και απευθυνθήκαμε σε διαφορετικό target group δυνητικών επισκεπτών. Ανοίξαμε όλες τις αγορές και οργανώθηκε διαφορετικά όλο το back office, με σειρά και μέθοδο. Πλέον έχουμε πιάσει τα νούμερα της καλύτερης χρονιάς στη διάρκεια ζωής του ξενοδοχείου, με λιγότερη επισκεψιμότητα, αλλά περισσότερη ουσία. Και όλα αυτά σε μία έκρυθμη εποχή όπου οι περισσότεροι αδυνατούν να τακτοποιήσουν έστω τα πάγια έξοδά τους».

Πριν από λίγες ημέρες, ένα από τα πιο γνωστά τους πρότζεκτ, το Casita Casita Lindos, της διάσημης αρχιτέκτονος Βάνας Περνάρη, βρέθηκε στη λίστα με τα 18 καλύτερα ξενοδοχεία νησιωτικών προορισμών του Condé Nast Traveller, ενός από τα κορυφαία τουριστικά Media του κόσμου!

«Η παρουσία του Casita Casita Lindos στη λίστα ενός εκ των κορυφαίων Media του κλάδου μας στον κόσμο μας γεμίζει περηφάνια και γεννά νέες προκλήσεις. Αποτελεί ένα από τα πιο πετυχημένα πρότζεκτ στον ξενοδοχειακό κλάδο, ενώ η Βάνα Περνάρη είναι ο ορισμός του επαγγελματία που χαίρεσαι να συνεργάζεσαι. Επόμενος στόχος μας είναι να εντάξουμε το Brand στα Design Hotels, επίτευγμα που έχουν καταφέρει μόλις 23 ξενοδοχεία σε όλη τη χώρα», ομολογούν με μία φωνή.

Ποιες είναι, λοιπόν, οι συμβουλές που θα έδιναν στα ξενοδοχεία για την προετοιμασία της επόμενης σεζόν τους;

Για τον Γιώργο είναι η τέλεια διαδικτυακή εικόνα. «Πρέπει να χρησιμοποιήσουν άρτια τη δύναμη της εικόνας τους», περιγράφει. «Να αποφασίσουν, επίσης, το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Να μη θέλουν να αρέσουν σε όλους».

Για τον Κώστα, είναι η επιλογή των σωστών συνεργατών. «Θεωρώ αναγκαίο πλέον να υπάρχει μία εταιρεία διαχείρισης δίπλα στον ξενοδόχο», επισημαίνει. «Δε μπορείς να περιμένεις να λειτουργεί το τμήμα πωλήσεων και κρατήσεων μόνο του. Δε μπορείς να εξαρτάσαι από ένα παιδί που κατεβαίνει για να κάνει τη σεζόν και αναλαμβάνει τη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου. Πρέπει να έχεις μόνιμους συνεργάτες».

Στα άμεσα σχέδια της Web Hotel Way είναι ένα μεγάλο πρότζεκτ στο Πόρτο Χέλι, όπως και η περαιτέρω ανάπτυξη όλων των Brands που έχουν αναλάβει, εντός και εκτός συνόρων.

«Τα σχέδιά μας σχετίζονται κυρίως με το διαρκώς ποιοτικότερο αποτέλεσμα που θέλουμε να προσφέρουμε στους συνεργάτες μας», ξεκαθαρίζει ο Γιώργος. «Να είμαστε πάντα ενημερωμένοι για τις παγκόσμιες τάσεις και να αντιλαμβανόμαστε τις ανάγκες που δημιουργούνται. Καθόλη τη διάρκεια της σεζόν, σημειώνουμε κάθε μέρα τι θα μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερα ή τι θα έπρεπε να αλλάξουμε. Πάντα με γνώμονα το ίδιο πράγμα. Να είναι ευτυχισμένοι οι συνεργάτες μας», καταλήγει.

Info: https://www.webhotelway.com/

Φωτογραφίες: Νίκος Αρβανιτίδης

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα