Julian Treasure: Στην Ελλάδα γεννήθηκε η Δημοκρατία. Θα χαθεί, αν δεν ακούμε ο ένας τον άλλο

Julian Treasure: Στην Ελλάδα γεννήθηκε η Δημοκρατία. Θα χαθεί, αν δεν ακούμε ο ένας τον άλλο

Δείτε τη συνέντευξη του "θρυλικού" Julian Treasure στην κάμερα του NEWS 247. Sound specialist, πρώην ντράμερ και σίγουρα, ένας εμπνευσμένος ομιλητής (Vids+Pics)

Ο Julian Treasure είναι ιδρυτής και πρόεδρος της  The Sound Agency, μιας συμβουλευτικής εταιρείας branding ήχου με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία θέτει το ερώτημα: “Πώς ακούγεται το brand σας;”.

Φέτος, βρέθηκε στο TEDx Athens  μετά από 5 TED ομιλίες στις οποίες “μετράει” περισσότερα από 8 εκατ. views.

Καθόλου άδικα, μιας και οι ομιλίες του αποτελούν πραγματική τροφή για σκέψη αλλά και έναυσμα για καλύτερη και ορθότερη ακρόαση των συνομιλητών μας.

Στο περιθώριο των εκδηλώσεων του TEDx, είχαμε τη χαρά και την τιμή να συνομιλήσουμε μαζί του. Γελαστός και ζεστός, δέχθηκε τα συγχαρητήρια όλων των ομιλητών αλλά και του κόσμου που τον παρακολούθησε με προσοχή.

Όσα δήλωσε στην κάμερα του NEWS 247:

 

Πρώην ντράμερ ο ίδιος, μας είπε πως οι μουσικοί έχουν μια ιδιαίτερη ικανότητα να εκτιμούν τη δύναμη του ήχου και να τον αντιλαμβάνονται με έναν δικό τους τρόπο.

Τον ρωτάμε πώς προέκυψε το Sound Agency:

“Οι μουσικοί ακούμε τον κόσμο με έναν άλλο τρόπο. Ξέρεις, παίζοντας σε μια μπάντα πρέπει να ακούς δύο ή τρία διαφορετικά όργανα ταυτόχρονα, ίσως και περισσότερα. Χρειάζεται συγκέντρωση και προσοχή. Σκεφτόμουν πάντα πως ο κόσμος έχει γίνει πολύ θορυβώδης. Άσκοπος θόρυβος τον οποίο είχαν υιοθετήσει και οι επιχειρήσεις, οι μεγάλες εταιρείες. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα.

Οι άνθρωποι βγαίνουν από τα μαγαζιά πιο γρήγορα απ’ ότι θα έπρεπε για να ψωνίσουν. Φεύγουν γιατί επικρατεί θόρυβος. Το συμπέρανα μαζί με τους συνεργάτες μου και πρότεινα να δημιουργηθούν πιο ήσυχα και ευχάριστα περιβάλλοντα. Και οι πωλήσεις ανέβηκαν.

Κερδίζουν και οι καταναλωτές μέσα από όλο αυτό γιατί αισθάνονται πιο όμορφα μέσα στα μαγαζιά, είτε αγοράσουν, είτε όχι και κερδίζουν και οι εταιρείες γιατί πολλαπλασιάζουν τα κέρδη τους”.

Η προσεκτική ακρόαση και η σημαντικότητα της στην καθημερινή ζωή:

“Είπαμε στις εταιρείες να ακούνε προσεκτικά τους πελάτες τους. Στην Αγγλία εκπαιδεύω σε γκρουπ ατόμων τον κόσμο να ακούει σωστά. Στην ουσία, μαθαίνουν να ακούνε με όλη τους την προσοχή στραμμένη στον ομιλητή και να εκλαμβάνουν ορθά τον ήχο. Προτείνω τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προσέχουμε περισσότερο τον συνομιλητή μας”.

“Η σύγχρονη τεχνολογία επιταχύνει τον τρόπο που σκεφτόμαστε και ακούμε. Για την ακρίβεια ακούμε αποσπασματικά. Αν χάσουμε κάτι θα το “δούμε” σαν απόσπασμα όταν “ανέβει” στο διαδίκτυο. Συνηθίσαμε να μην ακούμε ανθρώπους αλλά ηχεία και όσα μας επιβάλλουν μέσα από αυτά.

Νομίζω πως η υπερβολική χρήση τεχνολογίας δεν μας φέρνει κοντά αλλά μας απομακρύνει εν τέλει. Μας απομακρύνει από τη δυνατότητα διαλόγου που είναι και η βάση της δημοκρατίας. Οι σχέσεις που αναπτύσσουμε πλέον είναι “ρηχές”. Πρέπει να θυμηθούμε τη δύναμη της ισηγορίας και του διαπροσωπικού διαλόγου”.

Η πολιτισμένη διαφωνία και ο κίνδυνος για τη σύγχρονη δημοκρατία:

“Πρέπει να ακούμε τους ανθρώπους και να είμαστε υπέρ της πολιτισμένης διαφωνίας. Αυτή είναι η βάση της δημοκρατίας, η οποία ξεκίνησε από εδώ από την Ελλάδα. Το να ακούς προσεκτικά και με τη συνείδηση σου, σημαίνει ότι αποφασίζεις να δίνεις προσοχή σε κάποιον. Είναι επιλογή. Έτσι δημιουργείται η ατομική πραγματικότητα του καθενός μας.

Η τελειότητα προκύπτει μέσα από αυτά που επιλέγεις. Η εποχή μας, επιτάσσει την “τεμαχισμένη” ακοή. Δεν ακούς τώρα κάτι, θα το ακούσεις αργότερα στο Youtube για παράδειγμα. Σταδιακά χάνουμε τη δυνατότητα της συγχρονισμένης ακοής με τον χρόνο που εκφωνείται κάτι και έτσι δημιουργούνται “γκρι περιοχές” πραγμάτων που δεν μεταδίδονται σωστά”

“Σε αυτό έχουν ευθύνη και τα media με τον “θόρυβο” που δημιουργούν. Έχουμε εμμονή με το να διακόπτουμε τον συνομιλητή μας. Διακόπτοντας, προσπαθούμε να επιβάλλουμε την άποψη μας. Η συνειδητή ακρόαση είναι η κατανόηση. Χωρίς αυτή, όλα είναι πιθανά να καταπατηθούν ή να παρερμηνευτούν. Δεν ακούμε σωστά σήμερα.

Η ικανότητα του να ακούμε κινδυνεύει και γι’ αυτό κινδυνεύει και η δημοκρατία μας. Αν θέλετε να αλλάξετε τον τρόπο που σκέφτεστε, ακούστε τον άλλο και απαντήστε μετά από 3 δευτερόλεπτα σιωπής”.

Για περισσότερα από 10 χρόνια, η The Sound Agency του Treasure αποδεικνύει ότι ο καλός ήχος αποτελεί τη σωστή επιχειρηματική επιλογή για πελάτες όπως το Harrods, η Nokia, η BP και πολλά μεγάλα εμπορικά κέντρα στην Ευρώπη.

Το βιβλίο του,  Sound Business , είναι ένα πρωτοποριακό έργο που αναφέρεται στη δημιουργία του σκόπιμου, αποτελεσματικού εταιρικού ήχου. O Julian έχει προβληθεί ευρέως ως ειδικός στον ήχο και την επικοινωνία σε ραδιοφωνικά, έντυπα και διαδικτυακά μέσα, μεταξύ των οποίων τα περιοδικά TIME Magazine και The Economist, και η εφημερίδα The Times.

Ο καλός και σωστός ήχος εκτός από επιχειρηματική επιλογή, αποτελεί και έναν εξαιρετικά σημαντικό παράγοντα μια σωστής και ισορροπημένης καθημερινότητας. Ο Julian μας προτρέπει αρκετές φορές να κλείνουμε τα μάτια και να εμπιστευόμαστε την ακοή μας, την αίσθηση που –όπως τονίζει- είναι διαρκώς παρούσα, ακόμη και τις ώρες που κοιμόμαστε.

Παλαιότερη ομιλία του στο Ted:

Πώς να μιλάτε για να κάνετε τους ανθρώπους να σας ακούνε.

Περισσότερες ομιλίες του εδώ

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα