Αυτόνομο φορτηγό πλοίο “φάντασμα” ολοκλήρωσε το πρώτο υπερπόντιο ταξίδι

Αυτόνομο φορτηγό πλοίο “φάντασμα” ολοκλήρωσε το πρώτο υπερπόντιο ταξίδι
Το εμπορικό πλοίο που έκανε το πρώτο υπερπόντιο ταξίδι με αυτόματη πλοήγηση Hyundai Heavy Industries (HHI) Group

Παγκόσμια πρωτιά για το γιγάντιο πλοίο Prism Courage μεταφοράς LNG, καθώς πήγε από τον Κόλπο του Μεξικού στη Νότια Κορέα πλοηγούμενο με τεχνητή νοημοσύνη.

Ένα μεγάλο αυτόνομο φορτηγό πλοίο ολοκλήρωσε πριν λίγες μέρες το πρώτο υπερπόντιο ταξίδι στον κόσμο με πλοήγηση με τεχνητή νοημοσύνη, χρησιμοποιώντας μια λύση αυτόνομης πλοήγησης που αναπτύχθηκε από την Avikus και την HD Hyundai. Το τεράστιο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικό αερίου (LNG), κλάσης 180.000 τετραγωνικών μέτρων, ταξίδεψε περίπου 10.000 χιλιόμετρα από τον Κόλπο του Μεξικού και μέσω της Διώρυγας του Παναμά έφτασε σε ένα λιμάνι της επαρχίας Νότια Τσούνγκτσονγκ στην Νότια Κορέα, χρησιμοποιώντας AI.

Χρειάστηκαν συνολικά 33 ημέρες, διάστημα στο οποίο το πλοίο διένυσε την βέλτιστη διαδρομή για απόδοση καυσίμων και απόσταση χρησιμοποιώντας το σύστημα πλοήγησης HiNAS 2.0 που βασίζεται σε AI.

Η τεχνολογία αυτόνομης πλοήγησης της Avikus ήταν πολύ χρήσιμη σε αυτή τη δοκιμή διέλευσης ωκεανού, ειδικά για τη διατήρηση των διαδρομών ναυσιπλοΐας, την αυτόνομη αλλαγή κατευθύνσεων και την αποφυγή κοντινών πλοίων, τα οποία αύξησαν όλες τις ευκολίες εργασίας του πληρώματος”, δήλωσε ο καπετάνιος Young-hoon Koh του “Prism Courage”.

Το σύστημα αυτόματης πλοήγησης του εμπορικού πλοίου Hyundai Heavy Industries (HHI) Group

Το σύστημα HiNAS 2.0 δημιουργεί πρώτα μια βέλτιστη διαδρομή για το επιθυμητό ταξίδι, προτού ελέγξει το τιμόνι και την ταχύτητα του πλοίου, ενώ υπολογίζει τις αλλαγές στον καιρό και τυχόν άλλα πλοία. Σύμφωνα με την Avikus, το σύστημα πλοήγησης μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά περίπου 7% και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 5%.

Μετά την πιστοποίηση από το Αμερικανικό Γραφείο Ναυτιλίας για αυτόνομες διελεύσεις ωκεανών, η Avikus στοχεύει να προωθήσει το σύστημα στην αγορά μέχρι το τέλος του έτους. Το σύστημα δεν θα είναι μόνο για μεγάλα φορτηγά πλοία, αλλά και για μικρότερα σκάφη αναψυχής, εάν οι καπετάνιοι επιθυμούν να το υιοθετήσουν.

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα

Τα αυτόνομα πλοία έχουν τόσο πλεονεκτήματα όσο και μειονεκτήματα σε σχέση με τα συμβατικά. Πρώτον, τα περισσότερα ναυτικά ατυχήματα προκαλούνται από “ανθρώπινο λάθος”, επομένως τα συστήματα υπολογιστών θα μπορούσαν να αποδειχθούν σημαντικά πιο ασφαλείς καπετάνιοι σε σύγκριση με έναν άνθρωπο. Χωρίς πλήρωμα σημαίνει ότι τα πλοία έχουν περισσότερο χώρο για φορτίο, μπορούν να κατασκευαστούν ελαφρύτερα και να χρησιμοποιούν λιγότερα καύσιμα.

Από την άλλη πλευρά, η αναδυόμενη τεχνολογία φέρνει νέες προκλήσεις, που κυμαίνονται από την απειλή των κυβερνοεπιθέσεων έως ζητήματα αξιοπιστίας. Καθώς τα πλοία ωθούνται σε μεγαλύτερες θάλασσες και μακρύτερα ταξίδια, η έλλειψη μελών πληρώματος θα μπορούσε να τα αφήσει ευάλωτα στην πειρατεία, αν και θα μπορούσαν να χαθούν λιγότερες ζωές.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα