Έρευνα: Ποιοι είναι οι Top Influencers για τους Έλληνες και γιατί

Διαβάζεται σε 5'
Ιωάννα Τούνη
Ιωάννα Τούνη Instagram/

Ιωάννα Τούνη, Fipster και Modern Cinderella στους πιο δημοφιλείς. Πόσο επηρεάζονται οι χρήστες από τις συμβουλές των influencers και ποιους προτιμούν και γιατί.

Η αγαπημένη social media πλατφόρμα των Ελλήνων είναι το Instagram ως προς την καθημερινή του χρήση, με το TikTok να έρχεται δεύτερο, το Youtube τρίτο, ενώ το facebook είναι τελευταίο στις ηλικίες 13-17 και 25-34. Το Facebook αντιστοίχως διατηρεί τη δυναμική του στις ηλικίες των 35+ όπου είναι στην τρίτη θέση πίσω από Instagram και TikTok. Το δε Pinterest είναι είναι στην τρίτη θέση των προτιμήσεων στις ηλικίες των 13-17 και 18-24.

Αυτό δείχνει η έρευνα που διενέργησε η Humble Digital Agency με τα αποτελέσματα να παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον τόσο ως προς τις προτιμήσεις των Ελλήνων για τα δημόσια πρόσωπα που ακολουθούν, αλλά και για το πώς κάνουν χρήση των social media.

Πάμε να δούμε αναλυτικά τα αποτελέσματα παρακάτω.

Τα ποσοστά προτίμησης του Instagram είναι:

46,5% για τους 13-17

47,4% για τους 18-24

50,7% για τους 25 – 34

και 47,5% για τους 35+.

Το LinkedIn έχει δημοτικότητα στις ηλικίες 25 – 34 και 35+, ενώ το X (πρώην Twitter) έχει επίσης μεγαλύτερη δημοτικότητα στους 35+.

Το Reddit έρχεται πολύ χαμηλά σε δημοφιλία, ωστόσο χρησιμοποιείται από τις ηλικίες των 13 – 17 και 18 – 24, όπου το 14-15% εξ αυτών δηλώνουν πως έχουν account.

Από την έρευνα προκύπτει πάντως πως το Instagram είναι ο Βασιλιάς των Social Media καθώς σε όλες τις παραπάνω ηλικίες τα ποσοστά που έχουν account είναι από 97-99%.

Αρκετά ανερχόμενη δυναμική στις ηλικίες 18-24 έχει πάντως το BeReal. Συγκεκριμένα, BeReal, Reddit & Twitch είναι τα SoMe (social media) τα οποία προτιμούν οι νέοι (13-24).

Όσο μεγαλύτερος ηλικιακά είναι κανείς, τόσο πιο πιθανό είναι να έχει LinkedΙn και Facebook. Instagram και TikTok είναι σχεδόν το ίδιο δημοφιλή για τους 13-24.

Σε γενικές γραμμές πάντως οι Έλληνες δείχνουν να ψάχνουν νέες πλατφόρμες για να αφήσουν το Fb έναντι άλλων Μέσων. Οι μεγαλύτερες ηλικίες χρηστών (35+) ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο Instagram ενώ οι νεότερες στο TikTok.

To Facebook σε διαρκή πτώση

Το 57% των χρηστών σε ηλικία 13-17 δεν έχουν καν λογαριασμό στο Facebook ενώ η πλειοψηφία των χρηστών άνω των 35 ετών χρησιμοποιούν το Facebook για λιγότερο από 14 λεπτά τη μέρα, ή και καθόλου.

Οι περισσότεροι κάτω των 24 χρησιμοποιούν το TikTok για περισσότερες από 2 ώρες τη μέρα, ενώ οι μισοί σε ηλικίες 24-34 το χρησιμοποιούν για τουλάχιστον 2 ώρες ημερησίως.

Το Instagram διατηρεί τη δυναμική του και στις διαφημίσεις.

Το 29% των ηλικιών 13 – 17 αναφέρει πως έχει επισκεφθεί μαγαζί διαφήμιση του οποίου είδε στο Instagram, το 26% στο TikTok και μόλις 8% στο facebook.

Επίσης υπάρχει μια σταδιακή αύξηση της επιρροής του TikTok στην επιρροή του επί των αγορών, με τα ποσοστά επιρροής να είναι στο 27% το 2022 και στο 29% το 2023.

Πρακτικά, σχεδόν 1 στους 2 χρήστες ακολουθούν influencers που μοιράζονται πληροφορίες για το Lifestyle και τη μόδα. Επίσης το φαγητό και οι συμβουλές ομορφιάς, είναι ψηλά στις προτιμήσεις.

Γενικώς, μόλις 1 στους 10 Έλληνες χρήστες δεν παρακολουθούν καθόλου influencers σε καθημερινό επίπεδο.

Το Instagram έρχεται πρώτο στην “ορατότητα” για τους influencers με τα ποσοστά να είναι στο 59%, ενώ ακολουθεί το TikTok με 22% και το YouTube με 15%. Σε αυτό τον τομέα το facebook σχεδόν “δεν υπάρχει” αφού το ποσοστό είναι στο 0,1%.

Έτσι, το Instagram έχει γίνει η “απόλυτη” πλατφόρμα για τους influencers.

Επίσης, το 45% των Ελλήνων χρηστών απαντά πως εμπιστεύεται τους influencers στο να λάβει μια απόφαση αγοράς. Οι πιο νέοι εμπιστεύονται τις απόψεις των influencers σε μεγαλύτερο βαθμό από τους μεγαλύτερους.

Σε γενικές γραμμές, όλες οι ηλικίες εμπιστεύονται τους influencers που έχουν πολλούς followers.

Στην ερώτηση “πείτε μας έναν Έλληνα influencer σε πέντε λεπτά”, οι χρήστες ονομάτισαν τους εξής:

J TOUNI

FIPSTER

DAT LILLY

MAIRIBOO

CINDERELLA

UNBOXHOLICS

Στην ερώτηση “ποιος είναι ο αγαπημένος σας Έλληνας influencer” η Τούνη έρχεται πρώτη σε όλες τις ηλικιακές ομάδες εκτός από την ομάδα 13-17 όπου πρώτη έρχεται η Dat Lilly.
Άλλα ονόματα που ανέφεραν οι ερωτώμενοι ήταν οι Super Kiki, η Πέρσα Παπασούλη (@persad), ο Γιωργος Τζαμουσης (@jo_mode) αλλά και η Νατάσα Μποφίλιου.

Ειδική αναφορά γίνεται στη Sabrina Bahsoon (the Tube Girl) που έγινε viral στο TikTok σχεδόν μέσα σε ένα βράδυ, όταν άρχισε να ανεβάζει βίντεο με την ίδια να χορεύει και να τραγουδάει αυθόρμητα, μέσα στο Μετρό.

Γενικώς, η τάση είναι πως αυτή τη στιγμή ευνοούνται οι influencers που προωθούν την αυθεντικότητα του χαρακτήρα και δεν κρύβουν τις προβληματικές πλευρές τους, κάτι που “αρέσει” και στις εταιρείες που τους επιλέγουν για τα προιόντα τους.

Οι αγαπημένοι influencers των Ελλήνων:

Κατηγορία τεχνολογία: UNBOXHOLICS

fashion: J TOUNI, CINDERELLA, FOSBLOQUE

lifestyle: J TOUNI, FIPSTER, MADAME GINGER

Οι αγαπημένοι influencers των Ελλήνων ανά social media:

-TikTok:

J Touni

Fipster

Unboxholics

Modern Cinderella

Pamairii

Dat Lilly

Chris Kogias

Chara Kontochristou

-Instagram:

J Touni

Fipster

Dat Lilly

Unboxholics

Alexandros Kopsialis

Modern Cinderella

Mairiboo

Super kiki

Venetia Kamara

giogiota

Evelina nikoliza

Filio Lou

Fos Bloque

Οι αγαπημένοι ξένοι influencers των Ελλήνων:

MR BEAST

CHIARA FERRAGNI

SELENA GOMEZ

JLO

DUA LIPA

KENDALL JENNER

EMMA CHAMBERLAIN

Δείτε όλη την έρευνα παρακάτω:

some

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα