Game Changer in Digital Marketing 2017: Η απάντηση στο ad blocking είναι να κάνουμε τον κόσμο, να ερωτευτεί ξανά τη διαφήμιση
Τα μεγαλύτερα ονόματα από τον χώρο του Digital Marketing μίλησαν για τις νέες τάσεις και τα παραδοσιακά "όπλα" στην προσπάθεια προσέγγισης καταναλωτών και κοινού, αποκαλύπτοντας τα μυστικά της επιτυχίας τους από το βήμα του Συνεδρίου, που έγινε θεσμός
- 17 Ιουλίου 2017 12:30
Μετά τη μεγάλη επιτυχία του πρώτου Συνεδρίου, το Game το Game Changer in “Digital Marketing” επέστρεψε και πάλι, την Τρίτη 10 Οκτωβρίου, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Το Συνέδριο διοργανώθηκε από την 24MEDIA, το μεγαλύτερο δίκτυο ψηφιακών μέσων στην Ελλάδα, σε συνεργασία με την εταιρεία στρατηγικής επικοινωνίας Συμεών Γ. Τσομώκος ΑΕ.
(Φωτογραφίες: Άλκης Μωραΐτης)
Οι ομιλητές του Συνεδρίου έθεσαν προς συζήτηση κύρια ζητήματα που αφορούν τον κλάδο όπως οι ευκαιρίες που προσφέρει το ψηφιακό περιβάλλον, η δημιουργία αξιόπιστου και στοχευμένου περιεχομένου, η δημιουργία επιτυχημένης στρατηγικής e-mail marketing παγκόσμιας εμβέλειας, η σημασία της δημιουργικότητας για πρωτοπόρες εφαρμογές ψηφιακού marketing, ο τρόπος να εμπλέξεις και να διατηρήσεις “δύσκολο” κοινό-αγορά, η στρατηγική marketing 360 και η σημασία των influencers για το marketing.
Μέσα από τις ενδιαφέρουσες και διαφωτιστικές ομιλίες των προσκεκλημένων του Συνεδρίου, δόθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες γύρω από το “οικοσύστημα” του Digital Marketing και το πώς μπορεί κανείς, να δημιουργήσει το αξιόπιστο και διαδραστικό περιεχόμενο, που θα οδηγήσει στην αλληλεπίδραση των εταιρειών με το κοινό στο οποίο απευθύνονται.
Ένα Συνέδριο για την αγορά της διαφήμισης, του marketing, τους νέους ανθρώπους
Την έναρξη του δεύτερου Game Changer in Digital Marketing, κήρυξε ο Σταύρος Δρακουλαράκος, CEO της 24MEDIA, ο οποίος, αφού αναφέρθηκε στο επιτυχημένο μοντέλο λειτουργίας της 24MEDIA, αναλύοντας παράλληλα τις θεματικές του Συνεδρίου, σημείωσε: “Το Συνέδριο απευθύνεται στην αγορά της διαφήμισης, του marketing και σε νέους ανθρώπους”.
Ο Patrick Μ. Falconer, Executive Director των New York Times Βρετανίας, μίλησε για τη δύναμη της VR τεχνολογίας: “Δεν θα αντικαταστήσει τη δημοσιογραφία, αλλά θα βοηθήσει στον τρόπο που λέμε την ιστορία. Η VR αφορά σε περιπτώσεις, όπου η παρουσία έχει σημασία. Βοηθά στη δημιουργία ενός ολόκληρου κόσμου ή ενός συναισθήματος”.
Κάνοντας το marketing προσωπική υπόθεση
Πώς μέσω data και analytics “στοχεύει” κανείς σε πιο εξειδικευμένο κοινό. Ο Dr. John Gekas, manager, της Accenture Digital είπε: “Η πληροφορία που φέρει ο χρήστης πίσω του, αφήνει έναν όγκο πληροφοριών που αν τύχει σωστής επεξεργασίας, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά συμπεράσματα. Ο χρήστης αφήνει την πληροφορία σε πολλά στάδια και εγγραφές σε συστήματα, που συλλέγονται είτε μέσω social media. Αν μιλήσουμε σε πιο στοχευμένα γκρουπ, κατανοώντας τι θέλει το κάθε γκρουπ, είναι περισσότερο πιθανό, να πετύχουμε να του προσφέρουμε αυτό που θέλει. Χρειάζεται ισορροπία μεταξύ αυτού που θέλουμε να πετύχουμε κι αυτού που μπορούμε να πετύχουμε”.
Όσον αφορά στο ποιες είναι οι εφαρμογές και τα trends της επόμενης μέρας στον χώρο του Digital Marketing, την απάντησε έδωσε ο Μπάμπης Χωριανόπουλος, head of digital marketing της Upstream, παρουσιάζοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το digital marketing.
Η Malika Sharma, business director, digital marketing strategy & client servicing της Neo@Ogilvy, ανέλυσε μέσω της παρουσίασής της, το πώς δημιουργείται αξιόπιστο και εξειδικευμένο περιεχόμενο, από τη συλλογή των δεδομένων μέχρι την προσέγγιση του κοινού.
Ο Κώστας Χαμαλίδης, ιδρυτής και CEO της Digital Minds, σημείωσε μεταξύ άλλων, πως “πρέπει να δημιουργείται περιεχόμενο προς ευχαρίστηση του κοινού. Να πάρουμε ρίσκα. Μπορούμε να βλέπουμε τι παρακολουθεί το κοινό, άρα βλέπουμε ποιες είναι οι ανάγκες τους. Λάθος το να κρύβεται ένα πληρωμένο περιεχόμενο σε ένα native περιεχόμενο”.
Ο Παναγιώτης Γιαννόπουλος, global head of email marketing στην Amazon, μίλησε για τη στρατηγική του email marketing παγκόσμιας εμβέλειας:
“Είναι το μεγαλύτερο κανάλι της Amazon αυτή τη στιγμή. Κάθε κανάλι συμπληρώνει το άλλο και κάθε πελάτης επικοινωνεί μέσω αυτών των καναλιών. Σημαντικό το να βλέπει κανείς, ποια κανάλια δουλεύουν για τους πελάτες. Κάθε εταιρεία, κάθε προϊόν είναι διαφορετικά. Εάν ένας πελάτης δεν χρησιμοποιεί το προϊόν συχνά, φαίνεται στα δεδομένα και ανάλογα κάνει ή όχι μία καμπάνια επιτυχημένη. Σημαντικό να δεις ποιος είναι ο πελάτης και ποια η αγορά στην οποία πουλάς και ποια είναι η συμπεριφορά του πελάτη. Το να φέρνεις καινούριους πελάτες είναι πολύ σημαντικό, αλλά είναι σημαντικό ο πελάτης να είναι ενεργός στην πλατφόρμα”.
Δημιουργικότητα & τεχνικές Digital Marketing
Ο Βαγγέλης Δαβιτίδης, founder, creative director & partner της 4 Wise Monkeys, μίλησε για το θέμα, σημειώνοντας:
“Οι καταναλωτές που θα λάβουν την καμπάνια, θα συνεισφέρουν και στη διασπορά της. Οι καμπάνιες που θα αγγίξουν τους καταναλωτές, είναι αυτές που θα μοιραστούν. Οι ad blockers αυξήθηκαν κατά 50% μόνο μέσα στο 2016. Θέμα χρόνου να γίνει και στους χρήστες mobile και tablet. Η απάντησή μας σ’αυτό θα πρέπει να είναι περισσότερη δημιουργικότητα. Η απάντηση είναι να κάνουμε τον κόσμο, να ερωτευτεί ξανά τη διαφήμιση. Η δημιουργικότητα έγκειται και στον τρόπο που χρησιμοποιούμε τα νέα εργαλεία, που μας δίνει το digital”.
“Κακά νέα για τη δημιουργικότητα η γέννηση της digital ad βιομηχανίας”
Ο Γιώργος Βαρέλογλου, Business Development Director της εταιρείας Isobar/ iProspect Greece χαρακτήρισε “κακά νέα για τη δημιουργικότητα τη γέννηση της digital ad βιομηχανίας”, σημειώνοντας:
“Μόνο τα τελευταία τρία χρόνια έχει γίνει σαφής η ανάγκη ύπαρξης κειμενογράφων, σε μία εταιρεία επικοινωνίας. Αυτή η βιομηχανία μεγάλωσε και είναι έτσι ως και σήμερα. Βάλαμε μπροστά τον τρόπο, το μέσο, τη διαδικασία και αφήσαμε πίσω την ιδέα. Αυτό κατέληξε στο περιεχόμενο, το στις σωστές του μεν διαστάσεις για πλατφόρμες του διαδικτύου, κατώτερο ωστόσο των περιστάσεων. Όλη η βιομηχανία εξαντλείται στο πώς θα μαζέψει περισσότερα δεδομένα, ώστε να κυνηγήσει σε περισσότερα μέρη τον καταναλωτή, στον οποίο θα πλασάρει την ίδια κακή διαφήμιση, την ίδια κακή ιδέα. Όλες οι διαφημίσεις που “έσπασαν” το διαδίκτυο,παραδόξως δεν έγιναν από κάποιο digital agency”.
Ο Δημήτρης Σαββάκος, creative director της OgilvyOne Athens, μίλησε για το πώς μπορεί να αποφευχθεί η απόσπαση της προσοχής του καταναλωτή:
“Στο ίντερνετ έχουμε απεριόριστες πληροφορίες, αλλά περιορισμένο χρόνο. Τελείωσε η περίοδος, που το ίντερνετ ήταν λίγο σημαντικό. Πριν το ίντερνετ, μπορούσες να αγοράσεις την προσοχή, τώρα πρέπει να την κερδίσεις. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι μέσα από το χιούμορ δημιουργούνται ιστορίες, που κάνουν τον κόσμο να θυμηθεί αυτό που έχεις να πεις”.
Υιοθετώντας τη στάση, που οδηγεί σε επιτυχία
Ο Marshall Stark, head of display &video platforms, EMEA Go to Market στην Google είπε σχετικά:
“Σημαντικό είναι να βάλεις τον πελάτη στην “καρδιά” της στρατηγικής σου, αξιοποιώντας τα δεδομένα. Είναι η στιγμή που ξεκινάμε να κατανοούμε τους καταναλωτές, δημιουργώντας στρατηγικές, που βασίζονται στους καταναλωτές. Τρία βασικά σημεία, πρώτον το να υπολογίζεις τι έχει σημασία, τι λειτουργεί και τι είναι δυνατό να γίνει. Πρέπει να βρεις τα ‘κενά’ σου και να δεις πώς μπορείς να τα καλύψεις”.
Νέα εργαλεία και παλιά δοκιμασμένα “κόλπα” στον χώρο του Digital Marketing
Επί του θέματος μίλησε ο Αλέξανδρος Μάνος, CEΟ της Valuecom:
“Είμαστε έτοιμοι να λάβουμε και να επεξεργαστούμε την οπτική πληροφορία πολύ πιο εύκολα από ό,τι ένα κείμενο. Αν μία ιστορία αξίζει όσο 1.000 λέξεις, μία ιστορία αξίζει όσο εκατομμύρια. Το να λέμε ιστορίες είναι μέσα στο DNA μας. Θέλουμε ιστορίες, που μπορούν να μας κάνουν, να μοιραστούμε συναισθήματα και να έχουμε μνήμες ή να λειτουργήσουν ως πυξίδες ηθικής. Ο τρόπος με τον οποίο λέμε τις ιστορίες, δεν ήταν πάντα ο ίδιος… από τις τοιχογραφίες στην εικονική πραγματικότητα του σήμερα. Πλέον έχουμε ένα απίστευτο οπλοστάσιο επικοινωνίας στα χέρια μας και να είμαστε μονίμως σε επαφή με τον καταναλωτή. Αν θέλεις κάποιος να θυμηθεί το μήνυμά σου, μόνο μέσω της ιστορίας μπορείς να το κάνεις. Η χρήση της νέας τεχνολογίας σίγουρα βοηθάει, στο να γίνει πιο ‘σέξι’ αυτό που δείχνουμε. Το κοινό όμως θα το ξεπεράσει αυτό, γιατί ξεπερνάει τη λογική του μέσου και της τεχνολογίας. Εκπληκτικός καμβάς και συνεργός η τεχνολογία, για να στήσουμε ωραίες ιστορίες. Δεν πρέπει όμως να μας παρασύρει η τεχνολογία, βάζοντάς μας σε ένα τερέν, όπου θα εξαγοράζουμε την προσοχή του καταναλωτή. Σημασία έχει, να κερδίσουμε την προσοχή του καταναλωτή”.
Από το βήμα του Συνεδρίου ο Γιώργος Παλιεράκης, senior lead marketing manager, CL Marketing, Consumer Lifestyle της Philips, εξήγησε, το “πώς μπορούμε να κάνουμε ένα προϊόν να το αγαπήσει το κοινό, εν προκειμένω το OneBlade, χωρίς να έχει ανέβει καν στα ράφια των καταστημάτων”. “Δώσαμε στον κόσμο τη δυνατότητα να το γνωρίσει και να το αγοράσει online, καλώντας τους καταναλωτές να ανταποκριθούν σε δέκα αποστολές”, είπε χαρακτηριστικά, περιγράφοντας την καμπάνια της εταιρείας.
Με το βλέμμα στη στρατηγική “360 Digital Marketing”
Για το θέμα μιλά ο Δημήτρης Μανιάτης, head, Reprise της Media Athens: “Το 80% της κίνησης στο διαδίκτυο μέχρι το 2020 θα είναι βίντεο Λογω έλλειψης χρόνου, μοιράζουμε την προσοχή μας σε περισσότερα κομμάτια, για να μπορέσουμε να επεξεργαστούμε τις πολλές πληροφορίες”.
Πώς μπορεί το Digital Marketing να επηρεάσει τις πωλήσεις;
Την απάντηση έδωσε ο Μάριος Μπαρκής, commercial director της Nik. J. Theocarakis S.A.:
“Ο μέσος αγοραστής στην Ελλάδα θα αλλάξει αυτοκίνητο στη ζωή του. Ο καταναλωτής έρχεται έτοιμος, ενημερωμένος στον πωλητή. Η τεχνολογία μας βοηθά, να είμαστε πιο καλά προετοιμασμένοι, για να βρούμε τον καταναλωτή. Το Digital Marketing δίνει νέα εργαλεία, ενώ μέσω των social media θέλουμε κι εμείς οι καταναλωτές να γίνουν πρεσβευτές της μάρκας. Υπάρχει κι ένα κομμάτι που αφορά στο μέλλον, όπου το αυτοκίνητο γίνεται μέσο καινοτομίας, μέσω της ηλεκτροκίνησης, της αυτόνομης οδήγησης και της συνδεσιμότητας”.
Στο τελευταίο πάνελ του Συνεδρίου, Μαίρη Συνατσάκη, Δημήτρης Ουγγαρέζος, Αννούσα Μελλά και Χρήστος Χατζηιωάννου συζήτησαν για την επιρροή, που ασκεί και δέχεται κανείς στον χώρο του Digital Marketing ως influencer.
Το Συνέδριο συντόνισε η δημοσιογράφος, style influencer, Founder του Anamesa concept store, Αννούσα Μελλά.
Χορηγός του συνεδρίου ήταν η Valuecom. Υποστηρικτές: Athens Tech College, BCA College, Regus, Globe One και Tempo.
Χορηγοί επικοινωνίας του συνεδρίου ήταν η Direction Business Network με τα Adbusiness, Business Today, BusinessNews.gr, Advertising.gr. και η HuffPost Greece. To συνέδριο πραγματοποιήθηκε με την Αιγίδα των ΕΔΕΕ, ΕΕΔΕ, ΕΝΕΔ, GRECA, ΙΑΒ και ΣΔΕ.