Ηλεκτρικοί κινητήρες από ανακύκλωση

Ηλεκτρικοί κινητήρες από ανακύκλωση

Το πρόγραμμα, με τίτλο RaRE (Rare-earth Recycling for E-machines), θα επινοήσει μια μέθοδο εξαγωγής μαγνητών από απόβλητα ηλεκτρικών συσκευών και εξαρτημάτων.

Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, περνά μέσα από μια καθολική διαδικασία με πολλές παραμέτρους. Μία είναι η παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας που θα χρησιμοποιείται για την κατασκευή αλλά και χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργεια.

Μια ακόμη παράμετρος, είναι η ανακύκλωση των μπαταριών και των κινητήρων, ώστε να μπορούν να επαναχρησιμοποηθούν και να μειωθούν δραστικά τα απόβλητα.

Ως προ τη δεύτερη παράμετρο, ετοιμάζεται να εφαρμοστεί ένα πρόγραμμα, με τίτλο RaRE (Rare-earth Recycling for E-machines – Ανακύκλωση Σπάνιων Γαιών για Ηλεκτρικούς Κινητήρες), το οποίο θα βασιστεί σε έρευνα που ήδη έχει ολοκληρωθεί στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ, για την επινόηση μιας μεθόδου εξαγωγής μαγνητών από απόβλητα ηλεκτρικών συσκευών και εξαρτημάτων.

Αυτό το έργο, θα υποδείξει και τρόπους ώστε το μαγνητικό υλικό που θα εξαχθεί, σε μορφή νέων ανακυκλώσιμων μαγνητών, να μπορεί να χρησιμοποιείται σε ειδικούς βοηθητικούς κινητήρες.

Αυτό το πρόγραμμα αναμένεται να φέρει μία μικρή επανάσταση στην ανακύκλωση στην ηλεκτροκίνηση, δίνοντας στην αγορά ηλεκτρικούς κινητήρες χαμηλής τάσης που προέρχονται από ανακύκλωση, με απώτερο στόχο να αυξήσει συνολικά τον βαθμό αειφορίας των ηλεκτρικών κινητήριων συστημάτων.

Mark Fagelson Photography

Η βρετανική Bentley συμμετέχει στο RaRE, το οποίο θα λειτουργήσει παράλληλα με το OCTOPUS, το έτερο ερευνητικό πρόγραμμα της Bentley που ήδη είναι σε εξέλιξη, και στοχεύει σε νέες τεχνολογίες ηλεκτρικών κινητήριων συστημάτων που βασίζονται σε e-axle, δηλαδή ολοκληρωμένους, απαλλαγμένους από μαγνήτες σπάνιων γαιών άξονες ηλεκτροκίνησης, κατάλληλους για αρχιτεκτονικές ηλεκτρικών οχημάτων.

Το τελικό ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα έχει μεγαλύτερο βαθμό ενεργειακής απόδοσης από τα αντίστοιχα με μόνιμο μαγνήτη, ενώ ταυτόχρονα αφαιρεί την ανάγκη τόσο για μαγνήτες σπάνιων γαιών όσο και για περιελίξεις χαλκού, παρέχοντας ένα «πακέτο» τόσο οικονομικό όσο και ανακυκλώσιμο στο τέλος του κύκλου ζωής του.

«Καθώς επιταχύνουμε το ταξίδι μας στην ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας στη γκάμα μας μόνο υβριδικά ή ηλεκτρικά οχήματα από το 2026 και μόνο αμιγώς ηλεκτρικά από το 2030, είναι σημαντικό να επικεντρωθούμε σε κάθε πτυχή της αειφορίας του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των μεθόδων προμήθειας πρώτων υλών», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δρ Ματίας Ράμπε, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Bentley Motors.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα