Πώς υποδέχτηκαν οι Έλληνες τη Μέρκελ στα social media
Δείτε πως "καλωσόρισαν" οι Έλληνες χρήστες των social media τη Γερμανίδα Καγκελάριο
- 10 Οκτωβρίου 2012 16:10
Το baas.gr έκανε μια διαδικτυακή έρευνα για να αλιεύσει τα αποτελέσματα των ελληνικών σχολιασμών επί του ερχομού της Γερμανίδας Καγκελαρίου στην Ελλάδα. Μπορεί στο δρόμο οι διαδηλωτές να ήταν χιλιάδες, χιλιάδες ήταν όμως και τα σχόλια στα social media. Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι εντυπωσιακά.
Οι άνθρωποι του baas χρησιμοποίησαν το εργαλείο με όνομα Engagor. Χρησιμοποιήθηκαν ως keywords το όνομα της Καγκελάριου στα ελληνικά (“Μέρκελ” & “Μερκελ”), καθώς και το hashtag #Merkel μόνο για αναφορές γραμμένες στην Ελληνική γλώσσα και για το διήμερο 8/10-9/10. Τα αποτελέσματα, πρωτοφανή:
43.600 Συζητήσεις σε λιγότερο από 2 ημέρες (μέχρι την Τρίτη στις 7 μ.μ.)
Οι διαδικτυακές συζητήσεις που αναπτύχθηκαν ήταν οι εντονότερες που έχουν παρατηρηθεί ποτέ, σε σχετικά περιστατικά που έχουν να κάνουν με την επικαιρότητα.
Το κλίμα των συζητήσεων ήταν έντονα αρνητικό από διάφορες απόψεις: αρνητικό για την ίδια την Μέρκελ, αρνητικό για την Κυβέρνηση και τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας, αρνητικό κάποιες φορές και για τους ίδιους τους Έλληνες, οι οποίοι κατηγορούν τη Μέρκελ για τα προβλήματα της χώρας.
Η επίσκεψη αποτέλεσε αφορμή για χιουμοριστικά, σατυρικά, κυνικά σχόλια. Ιδανικός χώρος για ανταλλαγή τέτοιων σχολίων αποδείχθηκε για άλλη μια φορά το Twitter, το οποίο ήταν ο κυρίαρχος των συζητήσεων στέλνοντας τα μηνύματα των Ελλήνων σε ένα δυνητικό αριθμό 46.6 εκατομμυρίων χρηστών (potential reach) σε όλο τον κόσμο.
Αναλυτικά τα στοιχεία:
Daily trend & Timeline
Ο αριθμός των αναφορών είναι εντυπωσιακός και παραπέμπει σε χώρες με πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό: 15.000 αναφορές στην επίσκεψη της Μέρκελ έγιναν την Δευτέρα και σχεδόν 29.000 αναφορές έγιναν την Τρίτη με αποκορύφωμα το μεσημέρι της Τρίτης μετά τις 2 μ.μ. οπότε έγιναν σχεδόν 6.000 αναφορές μέσα σε μία ώρα.
Media distribution
Η διασπορά στα μέσα είναι σχετικά αναμενόμενη. Τα κοινωνικά δίκτυα (κατά 90% το Twitter) καταλαμβάνουν την πρώτη θέση. Ακολουθούν τα ενημερωτικά sites και τα blogs, τα οποία λογικά θα ασχοληθούν με το θέμα εκτενώς την επόμενη ημέρα, όπως συμβαίνει συνήθως. Να σημειώσουμε ότι μόνο στα κοινωνικά δίκτυα έγιναν περίπου 11.000 αναφορές τη Δευτέρα και 20.000 αναφορές την Τρίτη.
Hashtags
Και μόνο τα hashtags θα αρκούσαν για να αντιληφθεί ένας χρήστης το κλίμα (φυσικά δεν χρησιμοποίησαν όλοι οι χρήστες hashtags). Ξεχώρισαν με διαφορά τα εξής: #9ogr και #merkel #merkelgr #greece #athens και #juntagr.
Με χαμηλότερο ρυθμό ακολούθησαν τα: #eurozone #grecia #merkel_songs #merkel_in_greece #1h_silence_forgreekvictims #not #athens #athen #fact #diplis #klaiw #hilton #merkel #vintage #video #_mpixla #oikonomia #anonymous #oust #rbnews #merkel_raus #dixan #griekenland #kentro #merkelingreece #fb
Δείτε εδώ πως σχολιάστηκε η Μέρκελ στο “ελληνικό” Twitter.
Potential Reach (Twitter)
Η επίσκεψη της Μέρκελ άγγιξε ένα δυνητικό αριθμό 46.6 εκατομμυρίων χρηστών σε λιγότερο από 2 ημέρες! Τέτοιους αριθμούς συναντάμε σε χώρες όπως η Αμερική. Είναι τεράστιος για τα ελληνικά δεδομένα και δεν πιστεύουμε ότι έχει ξανασυμβεί ποτέ στη χώρα μας. Ειδικότερα την Τρίτη 9 Οκτωβρίου, το potential reach έφτασε τους 33 εκατομμύρια χρήστες. Τα tweets των Ελλήνων χρηστών εξαπλώθηκαν σε όλο τον κόσμο μέσα από retweets.
Tweet types
Το 55.7% των χρηστών έγραψαν σχόλια (tweets), 2.4% των χρηστών απάντησαν και έπιασαν συζήτηση με κάποιους από αυτούς (replies), ενώ 41.9% των χρηστών αναμετέδωσαν τα σχόλια αυτά (retweets).
Sentiment Analysis trend by day
Το Εngagor “ανίχνευσε” τα συναισθήματα των χρηστών καθώς έχει τη δυνατότητα για sentiment analysis και στην Ελληνική γλώσσα. Καταγράφηκαν περίπου 22.500 αρνητικές αναφορές, 3.600 θετικές και 17.500 ουδέτερες. Όπως προαναφέραμε, τα αρνητικά σχόλια δεν στοχεύουν μόνο τη Γερμανίδα Καγκελάριο, αλλά και τους Έλληνες πολιτικούς, καθώς και εκείνους που κατηγορούν τη Μέρκελ για τα προβλήματα της χώρας.