Προγραμματιστές ετών 8!

Προγραμματιστές ετών 8!

Ένα βρετανικό start-up βοηθά τα μικρά παιδιά να μάθουν κώδικα, παίζοντας Minecraft!

Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Δημόπουλος

Οι σημαντικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα της Μεγάλης Βρετανίας πριν από δύο περίπου χρόνια, απαιτούν πλέον από τα σχολεία να διδάσκουν προγραμματισμό σε παιδιά από 5 ετών και πάνω, κάτι που φυσικά έδωσε την αφορμή σε πολλούς entrepreneurs να ασχοληθούν με τον τομέα της τεχνολογικής εκπαίδευσης στη χώρα.

Ένα από τα σημαντικότερα start-ups που προέκυψαν από αυτή τη διαδικασία (και μετά από μια περίοδο beta testing με τη συμμετοχή περίπου 25000 μαθητών από 700 σχολεία) είναι το Code Kingdoms. Το εκπαιδευτικό λογισμικό διδασκαλίας της JavaScript που δημιουργήθηκε, στοχεύει σε παιδιά ηλικίας από 6 έως 13 ετών, και μπορεί να λειτουργήσει είτε ως web-app μέσω του site της εταιρείας ή ως μια εφαρμογή για iOS συσκευές.

Επί της ουσίας υπάρχουν δύο εκδόσεις της εφαρμογής. Η μια που είναι δωρεάν για τα σχολεία και αφαιρεί τα στοιχεία του Minecraft εντελώς, ώστε να γίνεται ένα καθαρά εκπαιδευτικό εργαλείο για τη διδασκαλία τη JavaScript. Και η άλλη εκδοχή, οπου οι μαθητές μπορούν να παίξουν στο σπίτι στον ελεύθερο χρόνο τους, και είναι πρώτα απ ‘όλα ένα παιχνίδι, αν και περιλαμβάνει σποραδικά στοιχεία παζλ, όπου τα παιδιά πρέπει να χρησιμοποιούν κώδικα για να λύσουν προβλήματα, προκειμένου να προχωρήσουν σε αυτό.

Ο βασικότερος λόγος που χρησιμοποιήθηκε ένα παιχνίδι σαν το Minecraft στον πυρήνα της συγκεκριμένης εφαρμογής, σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας Ross Targett, δεν είναι άλλος από τη διασκέδαση. Είναι πολύ σημαντικό για ένα παιδί, ιδίως σε αυτές τις ευαίσθητες ηλικίες να ψυχαγωγείται κατά την εκπαίδευση του. Πόσο μάλλον, να του δίνεται η δυνατότητα να αξιοποιεί επί τόπου τις γνώσεις του, «πειράζοντας» το αγαπημένο του videogame!

Η ιδέα πίσω από τη δημιουργία της Code Kingdom προήλθε από τον χρόνο που ο Targett ξόδεψε στο παρελθόν στα σχολεία, ως εθελοντής που αποπειράθηκε να διδάξει στα παιδιά προγραμματισμό, στο πλαίσιο των προγραμμάτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης όταν εργαζόταν για την Intel . Στα σχολεία αυτά το μάθημα γινόταν με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού Scratch (μια δημιουργία των ερευνητών του MIT ), αλλά ο ίδιος αισθάνθηκε πως υπήρχε το περιθώριο (ή η ανάγκη) για μια διαφορετική προσέγγιση, καθώς και η ευκαιρία να διδάξει μια πραγματική γλώσσα προγραμματισμού, και όχι μια ψευδό-γλώσσα.

«Τα περισσότερα πράγματα εκεί έξω έχουν σχεδιαστεί για τους εκπαιδευτικούς, ή με τον τρόπο που οι ενήλικες αντιλαμβάνονται τη μάθηση. Τίποτα δεν έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι πραγματικά διασκεδαστικό για τα παιδιά, κι αυτό θελήσαμε να κάνουμε εμείς – σε υπερθετικό βαθμό! Έτσι ώστε να ενθουσιάσουμε τους μαθητές με την προοπτική να μάθουν να κώδικα, με την ελπίδα στη συνέχεια ο ενθουσιασμός αυτός να συνεχιστεί και να εξερευνήσουν περαιτέρω τις δυνατότητες τους σε άλλα θέματα, ή ακόμα και ως μια επιλογή καριέρας», έλεγε πρόσφατα σε συνέντευξη του στο Techcrunch ο Targett.

Όπως περίτρανα μας αποδεικνύει το δημιούργημα του Ross Targett, με τις κατάλληλες εκπαιδευτικές βάσεις μπορεί αυτή η επιλογή να αφορά και τη δική σου καριέρα. Εκπαιδευτικά ιδρύματα όπως το Athens Tech, χτίζουν την επόμενη γενιά των Ελλήνων developers και οικοδομούν ένα κατάλληλο digital περιβάλλον στο οποίο θα ευδοκιμήσουν τέτοιες προσπάθειες. Κάνε κι εσύ το δικό σου βήμα στον χώρο της τεχνολογίας, μέσα από ένα προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Athens Tech και δες πώς είναι να εκπαιδεύεσαι σε πραγματικές συνθήκες αγοράς πριν καν εισχωρήσεις σε αυτή.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα