Smartphones, YouTube και ψηφιακές υπηρεσίες σκοτώνουν τις κλασικές τηλεοπτικές μεταδόσεις

Smartphones, YouTube και ψηφιακές υπηρεσίες σκοτώνουν τις κλασικές τηλεοπτικές μεταδόσεις

Καθώς οι νεότεροι αγνοούν τους τηλεοπτικούς δέκτες και προτιμούν τις mobile συσκευές, αυξάνεται ταχύτατα η on line κατανάλωση περιεχομένου

Του Παναγιώτη Μαρκίδη

Η εξάπλωση των smartphones, η ευκολία πρόσβασης σε περιεχόμενο μέσα από online πλατφόρμες (και πρωτίστως το YouTube), η δυνατότητα επιλογής του χρόνου μετάδοσης και επαναπροβολής, οι διάφορες ψηφιακές ευκολίες, η άνοδος της συνδρομητικής τηλεόρασης και η τάση να παρακολουθούμε μαζεμένα επεισόδια ενός σήριαλ (binge watching) είναι παράγοντες που αλλάζουν τις τηλεοπτικές μας συνήθειες.

Οι ειδήσεις και τα αθλητικά γεγονότα κρατάνε ακόμα σχετικά ψηλά τις κλασικές μεταδόσεις, ενώ η παρακολούθηση σήριαλ και ταινιών μετατοπίζεται στο Video on Demand ή Catch Up (μέσω συνδρομητικών υπηρεσιών) μοντέλο προβολής, αποσυνθέτοντας την παραδοσιακή μορφή της τηλεόρασης.

Σημειώνεται ότι η αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης στη χώρα μας υπολογίζεται πλέον στο 1,1 εκατ. συνδρομές, με επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης. Παράλληλα, ο μέσος όρος δαπάνης για την κατανάλωση περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή (συμπεριλαμβανομένων τηλεόρασης, θέατρου, σινεμά και κόστους σταθερής σύνδεσης στο Internet) αγγίζει τα 53 ευρώ ανά ελληνικό νοικοκυριό, αν και περίπου το 25% ξοδεύει περισσότερα από 150 ευρώ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του ετήσιου «TV & Media Report» της Ericsson, στην Ελλάδα η κατανάλωση Video on Demand αφορά το 42% του συνόλου των τηλεθεατών, με 34 ώρες κατά μέσο όρο την εβδομάδα, όταν στους millennials (ηλικίες 16-34) φτάνει το 52% -το στατιστικό δείγμα αντιστοιχεί σε 5 εκατομμύρια καταναλωτές. Παράλληλα, το ποσοστό του χρόνου που αφιερώνεται στην παρακολούθηση τηλεόρασης και βίντεο μέσω φορητών συσκευών αυξήθηκε από πέρυσι, και στους έφηβους (16-19) έφτασε το 63%.

Το 53% των τηλεθεατών στην Ελλάδα παρακολουθεί YouTube καθημερινά, ποσοστό που αγγίζει το 86% αν αναχθεί σε εβδομαδιαία βάση. Σε επέκταση όλων αυτών, το binge watching φαίνεται ότι αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού: η συνεχόμενη παρακολούθηση ενός αριθμού επεισοδίων μιας τηλεοπτικής σειράς κατά βούληση έχει καταστεί πλέον βασικό χαρακτηριστικό της εμπειρίας τηλεθέασης και στη χώρα μας. Ποσοστό 75% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι κάνει μαραθώνιο τηλεθέασης σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση, με το αντίστοιχο παγκόσμιο ποσοστό να κυμαίνεται στο 71%. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 86% για τις ηλικίες 16-34 (millennials), ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις.

Οι Έλληνες καταναλωτές αφιερώνουν 18 λεπτά τη μέρα για έρευνα περιεχομένου, κάτι που στην περίπτωση των κλασικών μεταδόσεων μεταφράζεται στο αγαπημένο όλων ζάπινγκ.

Το 2020 προβλέπεται ότι το 50% του χρόνου που θα αφιερώνουμε στην παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου και βίντεο θα καταναλώνεται μέσω φορητών συσκευών (και κυρίως smartphones), αφού οι νεότεροι σχεδόν αγνοούν τις συσκευές τηλεόρασης.

Όλο και περισσότεροι τηλεθεατές θέλουν να έχουν πρόσβαση στο αγαπημένο τους περιεχόμενο από παντού, επιζητώντας μία ομαλή εμπειρία θέασης, χωρίς διακοπές και καθυστερήσεις. Έτσι, εμφανίζονται διατεθειμένοι να πληρώσουν για να έχουν πρόσβαση σε αυτό, με έναν στους τρεις να δηλώνει ότι «ενδιαφέρεται πολύ» για προγράμματα χρήσης δεδομένων μέσω κινητής τηλεφωνίας που περιλαμβάνουν απεριόριστο χρόνο μετάδοσης (streaming) βίντεο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα