Τinder “έκπληξη”: Πώς το online dating περνάει σε άλλο επίπεδο και αλλάζει τις σχέσεις

Τinder “έκπληξη”: Πώς το online dating περνάει σε άλλο επίπεδο και αλλάζει τις σχέσεις

Τι μπορεί να σου επιφυλάσσει ένα... "Τinder έκπληξη"; 'Η αλλιώς, γιατί το διαδικτυακό φλερτ κερδίζει ολοένα και περισσότερους οπαδούς. Συνέντευξη της κοινωνιολόγου και dating and relationship expert" του Tinder, στο NEWS 247 (Pics+Vids)

Το Tinder έχει καταφέρει να γίνει το αγαπημένο εργαλείο των ανά τον πλανήτη singles που αναζητούν το άλλο τους μισό, ή επιλέγουν να φλερτάρουν στο σύμπαν της ψηφιακής πληροφορίας με έναν πιο εφήμερο τρόπο.

Το “προξενιό” εδώ γίνεται γρήγορα και εικονικά. Οι κανόνες είναι εντελώς απλοί και ξεκάθαροι. Μέσα σε λίγα μόλις λεπτά και με το κινητό ανά χείρας, ο μέσος χρήστης μπορεί να αλληλεπιδράσει με το άτομο που τον ενδιαφέρει. Πρόκειται για εφαρμογή που διατίθεται δωρεάν για iOS και Android και βασίζεται στη δύναμη ή την φενάκη της φωτογραφίας.

Σε αυτό το online-dating app οι χρήστες μπορούν να κάνουν register μέσω του λογαριασμού τους στο Facebook και σύμφωνα με αυτόν διαμορφώνεται το πλήρες προφίλ τους.

Τα στοιχεία που θα εμφανίζονται στο τελικό προφίλ είναι η ηλικία τους, το μικρό τους όνομα, οι κοινοί φίλοι, τα κοινά ενδιαφέροντα καθώς και η χιλιομετρική απόσταση ανάμεσα στον χρήστη και στον ενδιαφερόμενο.

Σε πρώτο στάδιο, η εφαρμογή εντοπίζει το υποψήφιο ταίρι που βρίσκεται κοντά στο χρήστη. Αυτός στη συνέχεια με ένα “like” ή “pass” εγκρίνει ή απορρίπτει αντίστοιχα τους υποψήφιους.

Εάν ο χρήστης “εγκρίνει” κάποιο προφίλ, ο επιλαχών θα το μάθει μόνο στην περίπτωση που κάνει και ο ίδιος like στο προφίλ του απέναντι. 

Και τότε “ξεκλειδώνεται” η δυνατότητα αλληλεπίδρασης.

Τόσο απλή λειτουργία και τόσο εθιστική.

Πώς λειτουργεί στα γρήγορα:

Το μόνο που έχετε να κάνετε, αφού δείτε το υποψήφιο προφίλ, είναι να “swipe right if you Like, swipe left if you Dislike”, ή απλά να πατήσετε την “καρδιά” ή το “x”. Εάν το άτομο που κάνατε Like τρέφει αμοιβαία αισθήματα, “It’s a Match!” και έχετε πλέον τη δυνατότητα να αρχίσετε να μιλάτε στο chat της εφαρμογής. Εάν πάλι κάποιο άτομο που κάνατε Like δεν εμφανιστεί ποτέ, πάει να πει ότι δεν ήταν αμοιβαίο το αίσθημα.

 

Η εφαρμογή ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2012 κι έκτοτε σταδιακά κατακτά όλο και περισσότερες χώρες. Σήμερα, έχει 600 εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο και μέσο όρο 6 εκατομμύρια ηλεκτρονικά “ταιριάσματα” προφίλ σε ημερήσια βάση.

Ο ιδρυτής του Justin Mateen, αναφέρει πάντως πως πρόκειται απλώς για μια “πλατφόρμα κοινωνικής αναζήτησης και διαδικτύωσης που απευθύνεται σε όλους τους χρήστες”. Στόχος του είναι να παραμείνει δωρεάν και σταδιακά να παρέχει έξτρα υπηρεσίες επί πληρωμή, όπως αγορές “virtual” δώρων, αναβάθμιση του προφίλ ώστε να το βλέπουν περισσότεροι χρήστες κλπ.

Οι άνθρωποι του Tinder λένε πως είναι ένα παιχνίδι βαθμολόγησης ή ένα νέο και απλό social network και όχι απαραίτητα μια πλατφόρμα διαδικτυακού φλερτ μιας και ο καθένας μπορεί να το χρησιμοποιήσει όπως επιθυμεί. Ωστόσο, η συντριπτική πλειοψηφία το χρησιμοποιεί για να γνωρίσει ερωτικούς συντρόφους.

Η νεαρή κοινωνιολόγος του UCLA, Jessica Carbino είναι η “dating and relationship expert” του Tinder. Κοινώς, η ειδικός για την ανάλυση των σχέσεων που αναπτύσσονται στην ψηφιακή πλατφόρμα.

Αναλύοντας το φαινόμενο του διαδικτυακού φλερτ και προσπαθώντας να διερευνήσουμε το γιατί το εν λόγω site έχει γνωρίσει τέτοια επιτυχία, μιλήσαμε μαζί της για τον έρωτα στον κόσμο του ίντερνετ.

COPYRIGHT, 2010

 

Την ρωτήσαμε πώς εξηγεί την επιτυχία των dating applications όπως το Tinder και το OKcupid.

“Το Tinder έχει καταφέρει να επιλύσει πολλαπλά προβλήματα που σχετίζονται με τη διαδικασία του να γνωρίζεις κόσμο. Στην ουσία αξιοποιεί την δυνατότητα των ατόμων να δέχονται αποσπασματικές πληροφορίες, κατά βάση φωτογραφίες, και γρήγορα να μετατρέπει τη λήψη αυτή σε ακριβή αξιολόγηση ενός άλλου ατόμου. Επίσης, το Tinder είναι σε θέση να μειώνει το άγχος της κοινωνικοποίησης που συνδέεται με τη διαδικασία κατά την οποία γνωρίζει κανείς κόσμο στην “έξω” ζωή, περνώντας αυτή τη διαδικασία σε μια διάσταση “παιχνιδιού” στο διαδίκτυο.

Στην ουσία η επιτυχία του έχει να κάνει με το γεγονός ότι μειώνει την απογοήτευση που μπορεί να αισθανθεί κανείς αν τον απορρίψουν και μπορεί να κάνει τα άτομα να αλληλεπιδράσουν με το να συνταιριάζουν τα κοινά τους ενδιαφέροντα μέσα από αυτή την πλατφόρμα.

Πώς εξηγεί τη δύναμη και την κυριαρχία των social media στη σύγχρονη εποχή;

“Τα social media έχουν ενδυναμωθεί τόσο πολύ γιατί είναι ικανά να μεταδίδουν πληροφορία σε ένα πολύ μεγάλο αριθμό χρηστών. Παρέχουν την δυνατότητα να μοιράζεται κανείς πληροφορίες με όλο τον πλανήτη και με αυτό τον τρόπο τα άτομα μπορούν να γνωρίζουν τα γεγονότα που διαδραματίζονται στους δρόμους και τις πλατείες όλου του κόσμου με χαρακτηριστική ταχύτητα και ευκολία.

Πώς έχει όμως αλλάξει ο τρόπος που φλερτάρουμε;

“Το διαδικτυακό φλερτ σίγουρα έχει αλλάξει τον τρόπο που οι άνδρες και οι γυναίκες φλερτάρουν. Οι διαπροσωπικές αλληλεπιδράσεις βασίζονται κυρίως σε στοιχεία και σημεία της μη λεκτικής επικοινωνίας, σε μη λεκτικά στοιχεία. Από την άλλη, το online dating βασίζεται στις γραπτές λέξεις και στα κοινά ενδιαφέροντα που αναφέρουν οι χρήστες. Τα συναισθήματα πλέον σε αυτόν τον ψηφιακό κόσμο ενδέχεται να είναι λιγότερο εμφανή και οι άνθρωποι πρέπει να φλερτάρουν διαδικτυακά για να κερδίσουν την πιθανότητα και τη δυνατότητα της ευκαιρίας ενός face to face ραντεβού με το “αντικείμενο του πόθου” τους, έτσι ώστε να φλερτάρουν και από κοντά σε δεύτερο χρόνο”.

 

Εξετάζοντας το προφίλ των χρηστών, η Carbino αναφέρει:

“Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η επιθυμία των ατόμων διαφέρει ανάμεσα στα δυο φύλα μεν, αλλά σχετίζεται άμεσα με τον χρόνο κατά τον οποίο πραγματοποιείται το online φλερτ, τον τόπο και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες υλοποιείται. Οι κοινωνιολόγοι ακόμα διερευνούμε το τι ψάχνουν οι άνδρες και οι γυναίκες και το τί τους κινητοποιεί για να φλερτάρουν μέσω των συγκεκριμένων applications”.

Σε ό,τι αφορά τα δημογραφικά στοιχεία:

Οι νέοι ηλικίας 25-32 αντιστοιχούν στο 32% των χρηστών του, οι 35-44 το 6,5% και οι άνω των 45 ετών το 3,5%. Πιο πιστοί παραμένουν οι νέοι, ηλικίας μεταξύ 18 και 24 ετών, που αντιστοιχούν στο 51%. Τους τελευταίους μήνες εμφανίστηκε και η κατηγορία των ανηλίκων, 13-17 ετών, που αποτελούν σήμερα το 7% του Tinder.

 

Και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο χαρακτηρίστηκε από πολλούς σαν “επικίνδυνο ναρκοπέδιο”.

Οργανώσεις για την προστασία των παιδιών βάλλουν εναντίον του Tinder καταγγέλλοντας ότι ανήλικοι το χρησιμοποιούν ανεβάζοντας ημίγυμνες ή προκλητικές φωτογραφίες. Ειδικοί προειδοποιούν ότι η εφαρμογή είναι ακατάλληλη για παιδιά και ενδέχεται να τους εκθέσει σε κινδύνους όπως η ηλεκτρονική παρενόχληση (cyberbullying) ή το “ψάρεμα” ανηλίκων (grooming).

Το Tinder όμως διαφωνεί: “Δεν υπάρχει τίποτε κακό με το να κάνουν φίλους και να γνωρίζουν νέους ανθρώπους στο Tinder οι ανήλικοι” υποστήριξε ο συνιδρυτής της εφαρμογής Justin Mateen.

Η πολιτική απορρήτου της εφαρμογής απαγορεύει ωστόσο στους ενηλίκους να βλέπουν τα προφίλ των χρηστών κάτω των 18 ετών και αντιστρόφως.

“Αν το facebook κάνει καλά τη δουλειά της επαλήθευσης των πληροφοριών των χρηστών, τότε μπορούμε να βασιζόμαστε στις υπηρεσίες του” δηλώνει σχετικά ο Μateen.

Οι διαφορές με το OkCupid:

Διατίθεται μόνο ως app και δεν προσφέρει τη δυνατότητα ενός πλήρους προφίλ αλλά ζητάει από τους χρήστες του να κάνουν register μέσω του facebook account τους.

 

Στα τεχνολογικά νέα της εφαρμογής, η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα το Tinder Plus το οποίο θα παρέχει πλέον δύο νέες δυνατότητες:

Το “Undo” για την ακύρωση του τελευταίου “swipe”, ή “γνωριμίας”.

Το “Passport” που παρέχει τη δυνατότητα να αλλάξεις την τοποθεσία την οποία δηλώνεις σαν παρούσα για να εντοπίσεις ενδιαφερόμενο “ταίρι”.

Το Tinder Plus θα είναι διαθέσιμο μέχρι το τέλος της χρονιάς έναντι οικονομικού αντιτίμου.

Και για το τέλος, ένα ενημερωτικό Infographic για τα δημογραφικά στοιχεία του Tinder αλλά και για τον τρόπο λειτουργίας του:

Συμβουλές για online dating από την Dr Jess, εδώ

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα