To δυσθεώρητο ποσοστό αύξησης εσόδων του OnlyFans σε τέσσερα χρόνια
Διαβάζεται σε 4'Η μοναδικότητα του επιχειρηματικού μοντέλου του OnlyFans αναλύθηκε από τη Wall Street Journal για την τεράστια αύξηση των εσόδων του, σε λίγα χρόνια.
- 07 Ιανουαρίου 2025 14:47
Η Wall Street Journal ασχολήθηκε με το επιχειρηματικό μοντέλο του OnlyFans που αύξησε κατά 2000% τα έσοδα του σε μια τετραετία.
Κατάφερε να επιτύχει κάτι στο οποίο απέτυχαν πολλές άλλες επιχειρήσεις. Πήρε το προϊόν του περιεχομένου ενηλίκων στο οποίο είχαν δωρεάν πρόσβαση οι άνθρωποι και τους έπεισε να πληρώσουν για αυτό.
Πώς το έκανε αυτό;
Ο Jeff Horwitz, ρεπόρτερ τεχνολογίας στη Wall Street Journal είπε πως «το επιχειρηματικό μοντέλο του να είσαι γυμνός online ήταν αρκετά διαλυμένο. Το OnlyFans το πήρε και το αναδόμησε».
Έτσι, από το 2019 έως το 2023 τα έσοδα αυξήθηκαν κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 2000%, για να φτάσουν στα 6.63 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η CEO της πλατφόρμας, Keily Blair σχολίασε πως «άλλες πλατφόρμες σκέφτηκαν πως μπορούν να βάλουν κι εκείνες συνδρομές. Μόνο που για εμάς, αυτό ήταν μόνο ένα ‘κομμάτι’ της συνολικότερης εικόνας», με την Louise Roberts, δημιουργό περιεχομένου στο OnlyFans να εξηγεί ότι «πολλοί πιστεύουν πως φωτογραφιζόμαστε με εσώρουχα, τις δημοσιεύουμε και βρέχει λεφτά πάνω από το κεφάλι μας. Η ιστορία ωστόσο, είναι κάπως πιο περίπλοκη».
Μολονότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα μοιάζει με άλλες εμφανισιακά, ο Horwitz διευκρινίζει πως το επιχειρηματικό μοντέλο είναι διαφορετικό. «Η προσέγγιση του OnlyFans είναι να καταλάβει ποιο είναι το νόμιμο όριο και να σταματήσει κάποια βήματα πριν από αυτό». Για αυτό και δεν θα τη βρείτε σε μεγάλα app stores, με τους δημιουργούς της να επισημαίνουν ότι έφτιαξαν επί τούτου δύσκολη λειτουργία αναζήτησης.
Έτσι έφτιαξε ένα νέο τύπο social media. «Ένα από τα πράγματα που μου τράβηξε το ενδιαφέρον ήταν πόσο διαφορετικό ήταν το OnlyFans από τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης» συνεχίζει ο Horwitz, διευκρινίζοντας ότι τα περισσότερα social media βγάζουν τα χρήματα τους από τους διαφημιζόμενους.
Το OnlyFans βγάζει όλα του τα λεφτά, απευθείας από τους δημιουργούς περιεχομένου. Αυτοί βγάζουν τα χρήματα τους απευθείας από τους φαν.
Άρα, το OnlyFans βγάζει χρήματα όταν βγάζουν οι δημιουργοί του, οι οποίοι μπορούν να χρεώσουν τους φαν έως και 50 δολάρια το μήνα για το περιεχόμενο τους.
Το OnlyFans παίρνει το 20% των κερδών και οι δημιουργοί κρατούν το 80%
Από τα νούμερα που μόλις διαβάσατε, θα συμφωνείτε πως το του OnlyFans σύστημα είναι πιο ξεκάθαρο και ευθύ από εκείνο που χρησιμοποιούν οι άλλες πλατφόρμες, ως προς τις αμοιβές των δημιουργών περιεχομένου (δίνουν ποσοστό των εσόδων από τις διαφημίσεις, όταν ο λογαριασμός πληροί κάποιες προϋποθέσεις).
Η αλήθεια είναι πως το OnlyFans δεν ανακάλυψε το μοίρασμα των εσόδων. Αυτό όμως, που απήλαυσε στο έπακρο ήταν το σωστό timing.
Τα πρότερα sites που επέτρεπαν στους δημιουργούς περιεχομένου να μετατρέπουν τη δουλειά τους σε κέρδος απευθείας από τους φαν, περιόρισαν το περιεχόμενο για ενηλίκους λίγους μήνες μετά την εμφάνιση του OnlyFans το 2016.
Το 2020, με τον Covid στη ζωή μας, έγινε η απογείωση για την πλατφόρμα που έχει πολύ λιγότερους χρήστες από ό,τι το Facebook, το YouTube και το Instagram που ωστόσο, είναι σε όλα τα app stores. Το OnlyFans δεν είναι πουθενά, καθώς -για παράδειγμα- η Apple δεν επιτρέπει την πορνογραφία ως πλήρους απασχόλησης συνθήκη.
«Αυτή είναι μια απόφαση που πήραμε εμείς, γιατί ελπίζαμε στο ότι θα καταλήξουμε να διαχειριζόμαστε μεγάλα ποσά πληρωμών» εξήγησε η Keily Blair. Απέχοντας από τα app stores, το OnlyFans δεν δίνει στην Apple και την Google το 15 με 30% όλων των συναλλαγών που γίνονται μέσω αυτών. «Κι έτσι μπορούμε να μοιράζουμε τα έσοδα 80-20 με τους δημιουργούς, πράγμα θεμελιώδες για το πώς κάνουμε τη δουλειά μας. Αν δίναμε το 20% σε άλλον, θα άλλαζαν όλα τα οικονομικά μας».
Από το 2016 έως τα τέλη Δεκεμβρίου του 2024 το OnlyFans έδωσε στους δημιουργούς του 20 δισεκατομμύρια δολάρια.
Έχει 4.000.000 δημιουργούς περιεχομένου και 300.000.000 φαν σε όλον τον κόσμο, με την απουσία από τα app stores να μην έχει επηρεάσει στο ελάχιστο την ανάπτυξη του μέσου.
Το OnlyFans διαφέρει από τα άλλα social media, αλλά συμβιώνει μαζί τους, με τους χρήστες του να προέρχονται από άλλες πλατφόρμες.
«Αυτό που κάνει στην ουσία το OnlyFans είναι να αναθέτει στους δημιουργούς του να βρουν τους πελάτες τους» τονίζει ο Horwitz. Kι εκείνοι χρησιμοποιούν όλα τα εργαλεία marketing που είναι διαθέσιμα, ξεκάθαρα με επιτυχία.