Το Facebook επιτρέπει σε διαφημιστές να στοχεύσουν παιδιά που ψάχνουν για κάπνισμα και αλκοόλ
Με μόλις 3 δολάρια το Facebook δίνει το πράσινο φως σε εταιρείες να στοχεύσουν παιδιά που ενδιαφέρονται για το κάπνισμα, το αλκοόλ, τον τζόγο, τις γνωριμίες..
- 28 Απριλίου 2021 09:12
Το Facebook έδωσε το πράσινο φως σε επιχειρήσεις να στοχεύσουν παιδιά ηλικίας από 13 ετών που έχουν εκφράσει δημόσια το ενδιαφέρον τους για το κάπνισμα, την μεγάλη απώλεια βάρους και τον τζόγο με αντάλλαγμα μόλις 3 δολάρια.
Ο οργανισμός που έκανε την εν λόγω έρευνα δημιούργησε μία σελίδα στο Facebook και έναν διαφημιστικό λογαριασμό με όνομα “Ozzie news network” προκειμένου να δει ποιες επιλογές για διαφήμιση θα της παρέχει η πλατφόρμα μέσω του Ads Manager.
Μπορεί ο τιτάνας των social media να μην επιτρέπει τις διαφημίσεις αλκοόλ σε άτομα κάτω των 18, δεν εμποδίζει όμως τους διαφημιζόμενους από το να στοχεύσουν σε άτομα που, όπως μαρτυρά το προφίλ τους στο Facebook, έχουν δηλώσει το ενδιαφέρον τους για το αλκοόλ.
Στο πείραμά της, όπως αναφέρεται στον Guardian, η οργάνωση με έκπληξη συνειδητοποίησε ότι η πλατφόρμα της προσέφερε τη δυνατότητα να κάνει διαφήμιση σε περίπου 740.000 παιδιά από την Αυστραλία ηλικίας 13 έως και 17, που έχουν δηλώσει το ενδιαφέρον τους για το αλκοόλ, το κάπνισμα, τον τζόγο, τα junk food και την μεγάλη απώλεια βάρους.
Το να κάνει τέτοιου είδους διαφήμιση σε 52.000 εφήβους που ενδιαφέρονται για το αλκοόλ θα κόστιζε στην οργάνωση μόλις 3.03 δολάρια, την ίδια ώρα που για να κάνει διαφήμιση σε 14.000 εφήβους που ενδιαφέρονται για τον τζόγο θα κόστιζε 11,24 δολάρια, ενώ σε λιγότερους από 1.000 εφήβους που ενδιαφέρονται για το κάπνισμα θα κόστιζε από 138.50 μέχρι 210.97 δολάρια.
“Το Facebook φαίνεται να χρησιμοποιεί τα δεδομένα των εφήβων με τον ίιδο τρόπο όπως στους ενήλικες”, δήλωσε ο Chris Cooper, εκτελεστικός διευθυντής της Reset Australi (Παγκόσμια πρωτοβουλία που εργάζεται για την αντιμετώπιση ψηφιακών απειλών κατά της δημοκρατίας). “Αυτό ανοίγει μία μεγάλη συζήτηση σχετικά με το πώς η πλατφόρμα επωφελείται χρησιμοποιώντας δεδομένα ανηλίκων, ενώ φαίνεται πως τα παιδιά δεν έχουν καμία προστασία”.
“Θα έπρεπε ένα 13χρονο που δηλώνει στο προφίλ του single (μόνος) να δέχεται διαφημίσεις για υπηρεσίες γνωριμιών; Θα έπρεπε ένας 15χρονος που δηλώνει πως ενδιαφέρεται για το αλκοόλ να βλέπει διαφημίσεις που του προτείνουν συνταγές για κοκτέιλ; Θέλουμε έφηβοι ηλικίας 16 ετών να δέχονται διαφημίσεις για τον τζόγο ή πολιτικό εξτρεμισμό;”, συμπληρώνει.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις