40 λόγοι που οι Έλληνες ταξιδεύουν – Οι αγαπημένοι τους προορισμοί
Διαβάζεται σε 5'Ακόμα και για «θαλπωρή» ταξιδεύουν οι Έλληνες στο εξωτερικό, ενώ πολλοί μέσα στη χώρα μας αναζητούν στις διακοπές τους το μασάζ. Τι δείχνει αναλυτικά η έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ.
- 08 Ιουλίου 2024 06:30
Για σχεδόν εντελώς διαφορετικούς λόγους ταξιδεύουν οι Έλληνες στο εξωτερικό και στο εσωτερικό, λόγοι που φτάνουν τους 40 και δεν αναφερόμαστε για το αν ταξιδεύουν για αναψυχή, για δουλειά ή σε συγγενείς και φίλους, αλλά για το τι κάνουν στη διάρκεια ενός ταξιδιού.
Η μεγάλη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, που έγινε από τη Focus Bari και με δείγμα πάνω 35.000 άτομα ηλικίας 16-64 ετών, αποκάλυψε ποιοι είναι οι αγαπημένοι τους προορισμοί και ποιες είναι οι δραστηριότητες που προτιμούν, ανάμεσα σε αυτές και η θαλπωρή αλλά και τη επίσκεψη σε λιμάνια. Από τα γενικά συμπεράσματα της μελέτης που έχει τίτλο «Πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες | Ανάλυση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των ταξιδιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό», προκύπτει ότι ο κύριος λόγος που ταξιδεύουν μέσα και έξω από τη χώρα είναι η αναψυχή, σε ποσοστό περίπου 60%, ακολουθούμενη από την επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους με 18%. Σε ότι αφορά στους επαγγελματικούς σκοπούς, περιλαμβανομένων των συνεδρίων, αυτοί αποτελούν αναλογικά σημαντικότερο λόγο ταξιδιού στο εξωτερικό 14% απ’ ότι στο εσωτερικό 11%.
Αγαπημένοι προορισμοί
Στο εξωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Ιταλία (17%), η Γερμανία (11%) και η Γαλλία (9%) και ακολουθούν η Βουλγαρία με 8% και η Τουρκία, η Κύπρος και το Ηνωμένο Βασίλειο με 7% αντίστοιχα. Η Ισπανία προσελκύει το 6% των ταξιδιωτών ενώ η Ολλανδία και η Αυστρία έχουν ποσοστό 5% αντίστοιχα. Έπεται η Πολωνία με 3%, οι ΗΠΑ και η Τσεχία με 2% και τέλος, η Αίγυπτος και η Ρωσία με ποσοστά 1%
Στο εσωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Αττική και η Στερεά Ελλάδα-Εύβοια (21%), η Μακεδονία (19%) και η Πελοπόννησος (14%) – δηλαδή προορισμοί εύκολα προσβάσιμοι με αυτοκίνητο. Η Πελοπόννησος καταλαμβάνει την τρίτη θέση με ποσοστό 14% ενώ η Ήπειρος και η Θεσσαλία ακολουθούν με 10% αντίστοιχα. Ακολουθεί η Θράκη, με 6% και τα Επτάνησα, η Κρήτη και οι Κυκλάδες με 5% αντίστοιχα. Τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα έχουν χαμηλότερα ποσοστά προτίμησης με 2% αντίστοιχα ενώ οι Σποράδες συγκεντρώνουν μόλις 1%.
Τι κάνουν οι Έλληνες στα ταξίδια τους
Η δημοφιλέστερη δραστηριότητα στα ταξίδια εσωτερικού είναι το Φαγητό και Ποτό (64%) και ακολουθεί η Χαλάρωση (62%). Με αρκετά μεγάλη διαφορά ακολουθούν η Απόλαυση της Φύσης και του Φυσικού Περιβάλλοντος, το Κολύμπι και η Ηλιοθεραπεία
Με εξαίρεση το Φαγητό και Ποτό (57%) αρκετά διαφορετικές είναι οι δημοφιλέστερες δραστηριότητες για τα ταξίδια εξωτερικού. Έτσι η πιο δημοφιλής δραστηριότητα είναι η Επίσκεψη σε Αξιοθέατα (61%) και μετά το Φαγητό και Ποτό (57%) ακολουθεί η Επίσκεψη σε Μουσεία / Εκθέσεις (45%), οι Αγορές / Ψώνια (37%) και η Απόλαυση της Ατμόσφαιρας της Πόλης (35%).
Ανάμεσα στις δραστηριότητες για τις οποίες ταξιδεύουν οι Έλληνες στο εξωτερικό είναι η Γνωριμία με τους ανθρώπους και τον τρόπο ζωής τους, οι Περιπετειώδεις εμπειρίες, η Σάουνα και η Μείωση του άγχους, η Θαλπωρή αλλά και η Επίσκεψη σε λιμάνια.
Πώς ταξιδεύουν
Η μελέτη αποκαλύπτει ακόμα ότι ο τρόπος μετάβασης διαφέρει σημαντικά μεταξύ των ταξιδιών εσωτερικού και εξωτερικού. Στα μεν πρώτα κυριαρχούν τα χερσαία μέσα με 74% (εκ των οποίων 80% το αυτοκίνητο, 14% με λεωφορείο, 3% με τραίνο κλπ.) και ακολουθούν τα θαλάσσια (16%) και μόνο ένα 10% των ταξιδιών γίνεται με το αεροπλάνο. Αντίθετα, στα ταξίδια εξωτερικού κυριαρχεί το αεροπλάνο με 72%, έπονται τα χερσαία μέσα με 23% (56% αυτοκίνητο, 26% λεωφορείο, 7% τραίνο, 8% μηχανή) ενώ δια θαλάσσης γίνεται μόνο το 5% των ταξιδιών.
Πώς ενημερώνονται για τα ταξίδια
Η κυριότερη πηγή ενημέρωσης των Ελλήνων για τα ταξίδια τους, είναι το internet (65% για ταξίδια εξωτερικού και 57% για εσωτερικού), ακολουθούμενη από πληροφορίες από Γνωστούς και Φίλους (36% και 31%). Σημαντικό ρόλο παίζουν τα ταξιδιωτικά γραφεία / πρακτορεία για τα ταξίδια εξωτερικού (17%), έναντι μόλις 8% στου εσωτερικού, ενώ για ένα ποσοστό 19% των ταξιδιών εσωτερικού έγιναν χωρίς να χρησιμοποιηθεί κάποια συγκεκριμένη πηγή, έναντι 8% για τα ταξίδια εξωτερικού. Από τις πηγές internet, κυριαρχούν οι ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (53% για ταξίδια εσωτερικού και 48% για εξωτερικού), ακολουθούμενες από ιστοσελίδες αξιολόγησης τουριστικών υπηρεσιών (32% και 40% αντίστοιχα), τις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (34% και 30%) και τις ιστοσελίδες πτήσεων (20% και 43%).
Πώς κάνουν τις κρατήσεις των ταξιδιών
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, αν και το ποσοστό των ταξιδιωτών που κάνουν κρατήσεις είναι υψηλό και στα δύο είδη ταξιδιών (εσωτερικό 71%, εξωτερικό 80%), υπάρχει σημαντική διαφορά στον τρόπο που γίνονται οι κρατήσεις: στα ταξίδια εξωτερικού οι online κρατήσεις είναι 69% ενώ στου εσωτερικού μόλις 39%. Επίσης, ενώ οι δυο σημαντικότερες κατηγορίες κρατήσεων στα ταξίδια εσωτερικού είναι για Διαμονή (52%) και Φέρυ/πλοίο (14%), στου εξωτερικού η δημοφιλέστερη κατηγορία κρατήσεων είναι οι Πτήσεις (29%), ακολουθούμενη με μικρή διαφορά από την Διαμονή (28%) και στη συνέχεια από τα Εισιτήρια για Events / Αξιοθέατα (13%).
Πού διαμένουν
Τέλος, το ξενοδοχείο παραμένει το προτιμώμενο είδος καταλύματος (52% για τα ταξίδια εσωτερικού και 64% για τα ταξίδια εξωτερικού), ενώ σημαντικό είναι και το ποσοστό των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (22% και 16%). Παρόμοια με της βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι τα ποσοστά της φιλοξενίας (21% και 15%). Αναφορικά με την κατηγορία ξενοδοχείου, το ποσοστό 4* και 5* είναι σημαντικά υψηλότερο στα ταξίδια εξωτερικού (40% και 15%) σε σχέση με τα ταξίδια εσωτερικού (35% και 12%). Σε ότι αφορά τις Πλατφόρμες Βραχυχρόνιας Μίσθωσης, χρησιμοποιούνται στο 33% των ταξιδιών εξωτερικού, έναντι 20% των ταξιδιών εσωτερικού.