ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΠΑΘΕ: Το ελληνικό Twitter σου μαθαίνει τι είναι clickbait

ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΠΑΘΕ: Το ελληνικό Twitter σου μαθαίνει τι είναι clickbait

Οι χρήστες του ελληνικού Twitter στα καλύτερα τους, διακωμωδούν τους τίτλους που αποσκοπούν στην "κλικοθηρία"

Οι Έλληνες χρήστες του Twitter επιστράτευσαν το χιούμορ τους για να διακωμωδήσουν τα άρθρα που χαρακτηρίζονται “clickbait”, κοινώς εκείνα που αποσκοπούν στο να τους δώσουμε το κλικ μας, αποκρύπτοντας συνήθως τη σημαντικότερη πληροφορία της είδησης.

Ο εντυπωσιασμός ή η παραπλάνηση αποτελούν στοιχεία της νέας ψηφιακής εποχής, και πλήττουν ακόμα και μεγάλα ειδησεογραφικά site που καταφεύγουν σε μη δεοντολογικές πρακτικές.

Το “clickbait” αποτελεί δυστυχώς μια “πληγή” του παγκόσμιου διαδικτύου και τα άρθρα στα οποία οι τίτλοι και οι εικόνες που τα συνοδεύουν λειτουργούν ως “δολώματα”, πληθαίνουν. Την πρακτική του clickbait, στην πιο ακραία της μορφή, εφαρμόζουν κυρίως “κίτρινα” websites που φιλοξενούν θεωρίες συνωμοσίας ή ειδήσεις που αφορούν σε διασημότητες.

Ενίοτε όμως, ακόμα και έγκυρα μέσα υιοθετούν τη μέθοδο του clickbait, προκειμένου να τραβήξουν περισσότερο κόσμο και να ανέβουν στις λίστες των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.

Πάγιο αίτημα μεγάλων εκδοτών είναι πλέον οι μηχανές αναζήτησης και τα social media, δηλαδή Google και Facebook, να σταματήσουν να προωθούν το ψευδές περιεχόμενο μέσω των αλγορίθμων τους και να μην φέρνουν πρώτα σε αναζήτηση μόνο τα δημοφιλή (trending) αλλά τα έγκυρα άρθρα. Για το ζήτημα αυτό ανοίγει αυτό το διάστημα και ένα μεγάλο debate εντός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Οι μεγάλες εταιρείες – κολοσσοί δεσμεύονται πάντως να αναπτύξουν αλγορίθμους και να προσλάβουν προσωπικό για να μπορούν να διακρίνουν το ποια άρθρα έχουν επιτηδευμένα ακραίους τίτλους και να περιορίσουν τη διάδοσή τους. Φυσικά και χρειάζεται εντατική δουλειά και για την ώρα, δεν έχουμε δει εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Παρακάτω, τα πιο εύστοχα σχόλια που αλιεύσαμε από τους χρήστες του ελληνικού Twitter.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα