Ιαπωνία: Τι είναι οι κινούμενες βαλίτσες και γιατί προκαλούν αναστάτωση στα αεροδρόμια

Διαβάζεται σε 3'
Ιαπωνία: Τι είναι οι κινούμενες βαλίτσες και γιατί προκαλούν αναστάτωση στα αεροδρόμια
ISTOCK

Ηλεκτροκίνητες βαλίτσες που μοιάζουν με πατίνια κατακλύζουν τους δρόμους της Ιαπωνίας. Γιατί προσπαθούν να τις περιορίσουν οι αρχές.

Ένα νέο όχημα που συνδυάζει τις ιδιότητες της βαλίτσας και του ηλεκτρικού πατινιού γίνεται ολοένα και δημοφιλέστερο στην Ιαπωνία, σε μια περίοδο που η ασιατική χώρα κατακλύζεται από τουρίστες, λόγω και της πτώσης του ιαπωνικού γιεν.

Η αύξηση της δημοφιλίας των μηχανοκίνητων βαλιτσών με τις οποίες οι τουρίστες μετακινούνται σε δρόμους και αεροδρόμια έχει δημιουργήσει αναστάτωση στην Ιαπωνία, με δύο μεγάλα ιαπωνικά αεροδρόμια να έχουν ήδη ζητήσει από τους ταξιδιώτες να μην χρησιμοποιούν μηχανοκίνητες βαλίτσες εντός των εγκαταστάσεών τους, σύμφωνα με τον Guardian. Μάλιστα, όπως μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων Kyodo, η αστυνομία καλεί τους πωλητές των οχημάτων αυτών να προειδοποιούν τους πελάτες για τους αυστηρούς νόμους που αφορούν τη χρήση τους.

Τα τελευταία χρόνια, οι μηχανοκίνητες βαλίτσες, παρόμοιες με τα παιδικά σκούτερ αλλά με κινητήρες με μπαταρίες λιθίου, έχουν γίνει πιο διαδεδομένες μεταξύ των ταξιδιωτών αλλά και επιλογή των celebrities, όπως η Πάρις Χίλτον και η Σίλπα Σέτι.

@parishilton Planes, Trains, automobiles, and suitcases 🧳 😂 #SlivCase ♬ original sound – ParisHilton

H αύξηση της χρήσης τους δημιουργεί “κομφούζιο” στα ιαπωνικά αεροδρόμια, ενώ οι αρχές επισημαίνουν σε υψηλούς τόνους ότι για να τα χρησιμοποιούν, οι τουρίστες οφείλουν να φορούν εξοπλισμό ασφαλείας και να έχουν άδεια οδήγησης. Συγκεκριμένα, η Ιαπωνία ταξινομεί τις ηλεκτρικές βαλίτσες ως «μηχανοκίνητα οχήματα που μπορούν να κινούνται στους δρόμους μόνο με τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας και άδεια οδήγησης».

Τον Ιούνιο, σύμφωνα με το Kyodo, μια Κινέζα περίπου 30 ετών, που σπουδάζει στην Ιαπωνία, παραπέμφθηκε στους εισαγγελείς για οδήγηση χωρίς άδεια, αφού φέρεται να οδήγησε μια τρίτροχη βαλίτσα σε πεζοδρόμιο στην Οσάκα στις 31 Μαρτίου, σύμφωνα με την αστυνομία της Νομαρχίας Οσάκα.

Σύμφωνα με τους νόμους κυκλοφορίας της Ιαπωνίας, η βαλίτσα της γυναίκας, που μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως 13 χιλιόμετρα την ώρα, κατηγοριοποιείται ως «μηχανοκίνητο ποδήλατο», όπως άλλωστε και ορισμένα μοτοποδήλατα. Η αστυνομία υπενθύμισε στο κοινό τον Ιούνιο ότι απαιτούνται άδειες για τέτοιες κινητές αποσκευές.

Τον Ιούλιο, ένα αγόρι από την Ινδονησία οδήγησε μια μηχανοκίνητη βαλίτσα ανάμεσα στους πεζούς σε δρόμο στην πολυσύχναστη εμπορική περιοχή Ντοτονμπορί της Οσάκα, σύμφωνα με το Kyodo, το οποίο ανέφερε ότι η οικογένειά του εξεπλάγη όταν έμαθε ότι απαιτείται άδεια οδήγησης για τέτοια οχήματα στην Ιαπωνία.

Σύμφωνα με τον Τακερού Σιμπαγιάμα, ανώτερο επιστήμονα στο Ινστιτούτο Μεταφορών του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας της Βιέννης, η ευρεία γκάμα οχημάτων της Ιαπωνίας – που εμπίπτουν στην κατηγορία των μηχανοκίνητων ποδηλάτων – μπορεί να αναγκάσει τη χώρα να συζητήσει εάν θα πρέπει να θεσπιστεί μια νέα κατηγορία για να αντιμετωπιστούν οι ηλεκτρικές βαλίτσες.

Η Ιαπωνία δυσκολεύεται τελευταία να αντιμετωπίσει νέες μορφές μεταφοράς. Οι παραβάσεις κυκλοφορίας που αφορούν ηλεκτρικά σκούτερ αυξήθηκαν στο τετραπλάσιο στους έξι μήνες μετά την χαλάρωση των περιορισμών τον Ιούλιο του 2023, σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Αστυνομίας. Οι νέοι, πιο χαλαροί κανονισμοί επιτρέπουν σε άτομα άνω των 16 ετών να τα οδηγούν χωρίς άδεια οδήγησης, και πλέον είναι κοινή εικόνα στις μεγάλες πόλεις όπως το Τόκιο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα