Ο Elon Musk δηλώνει έτοιμος να “βγάλει” την Pravda
Η υπομονή του Έλον Μασκ "με την ανειλικρίνεια των media" εξαντλήθηκε και δήλωσε αποφασισμένος να δημιουργήσει site που θα αξιολογεί την αξιοπιστία των δημοσιογράφων και των media.
- 24 Μαΐου 2018 11:50
Ο Elon Musk είναι ο πρόεδρος και CEO της Tesla, εταιρία που τον περασμένο Μάρτιο άλλαξε τον τρόπο πληρωμής του και λίαν συντόμως θα γίνει ο πλουσιότερος άνθρωπος της γης.
Ο Elon Musk είναι και ιδιοκτήτης της SpaceX, της ιδιωτικής αμερικανικής διαστημικής εταιρίας που εκτόξευσε με επιτυχία, στο διάστημα το μεγαλύτερο και ισχυρότερο πύραυλο στον κόσμο.
Ο Elon Musk θέλει να γίνει και αυτός που θα φτιάξει μια υπηρεσία, η οποία θα αξιολογεί την αξιοπιστία των δημοσιογράφων και των μέσων, γιατί όπως είπε κουράστηκε να βλέπει media να είναι ανειλικρινή. Ο τρόπος που επέλεξε να μοιραστεί τον προβληματισμό του και τη διάθεση που έχει να δώσει μια λύση στο πρόβλημα, ήταν ο συνήθης: μέσω tweets.
Πόσταρε λοιπόν, στο λογαριασμό που διατηρεί στο Twitter και έχει 21.8 εκατομμύρια followers τα εξής:
“Η υποκρισία των μεγάλων εταιριών μέσων μαζικής ενημέρωσης που υποστηρίζουν πως τιμούν την αλήθεια, αλλά δημοσιεύουν μόνο όσα χρειάζονται για να καλύψουν ένα ψέμα, είναι ο λόγος που το κοινό δεν τα σέβεται πια. Ένας εκ των “ακολούθων”, ο δημοσιογράφος του Verge, Anrew J. Hawkins σχολίασε “Ο Musk συνεχίζει την αργή μετάβαση σε φιγούρα τύπου Τραμπ, που έχει ως στόχο να περιορίσει τα media, ουρλιάζοντας παράλογα για τα fake news. Ελπίζω να κάνεις δουλειά, φίλε” και ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας απάντησε πως “περίμενα να πεις κάτι τέτοιο. Οποιαδήποτε φορά σχολιάζει κάποιος τα media, τα media απαντούν με το “Είσαι σαν τον Τραμπ”. Γιατί πιστεύεις, πως εξελέγη; Διότι κανείς δεν σας πιστεύει πια. Χάσατε την αξιοπιστία σας εδώ και καιρό”.
Συνέχισε με το “το πρόβλημα είναι πως οι δημοσιογράφοι βρίσκονται υπό τη διαρκεί πίεση να πάρουν τα περισσότερα clicks και να κερδίσουν διαφημίσεις ή απολύονται. Είναι μια ιδιαίτερη κατάσταση, αν σκεφτείς πως η Tesla δεν διαφημίζεται, αλλά οι εταιρίες ορυκτών καυσίμων και αυτές που παρέχουν αέριο και πετρέλαιο ντίζελ για τα αυτοκίνητα είναι μεταξύ των μεγαλύτερων διαφημιζόμενων παγκοσμίως”. Και μετά ήλθε η αποκάλυψη.
“Θα δημιουργήσω ένα site που το κοινό θα μπορεί να βαθμολογήσει την αλήθεια κάθε άρθρου και να ακολουθεί την αξιοπιστία κάθε δημοσιογράφου, διευθυντή και μέσου. Σκέφτομαι να το ονομάσω Pravda”. Θέλει δηλαδή, να δώσει το όνομα της εφημερίδας που είχε εκδοθεί για πρώτη φορά το 1912 και ήταν το επίσημο όργανο του κομμουνιστικού κόμματος, επί Σοβιετικής Ένωσης. Υπήρξε μια από τις εφημερίδες που ασκούσαν τη μεγαλύτερη επιρροή, με κυκλοφορία 11 εκατ. φύλλα. Μετά τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης (1991), πουλήθηκε από τον Πρόεδρο Boris Yeltsin σε οικογένεια Ελλήνων εκδοτών (Θεόδωρος και Χρήστος Γιαννίκος).
Πίσω στον Musk,εξήγησε πως ακόμα και αν το κοινό δεν νοιάζεται για την αξιοπιστία, θα νοιαστούν όσοι εκπροσωπούν τα media “γιατί έτσι προσδιορίζονται”. Μετά άρχισε να το δομεί, λέγοντας ότι “πρέπει η ιστοσελίδα που θα φτιάξω να είναι “αδιάβροχη”, να αναζητά και να αποκαλύπτει όσους χρησιμοποιούν στρατούς bots για παραπληροφόρηση”. Ακολούθησε… δημοψήφισμα.
Πρότεινε και στα media που δεν θέλουν να δημιουργηθεί η Pravda “να γράψετε ένα άρθρο, προτρέποντας τους αναγνώστες σας να ψηφίσουν εναντίον της” και μετά ενημέρωσε ότι “για κάποιο λόγο αισθάνομαι τέλεια, για πρώτη φορά έπειτα από καιρό. Ελπίζω να είστε και εσείς καλύτερα”, πριν αλλάξει την πρόταση του ονόματος σε “You’ re Right”. “Έτσι κι αλλιώς μου ανήκει αυτό το domain name”. Κάποιες ώρες αργότερα (πριν λίγα λεπτά) επανήλθε με την πρόκληση “ελάτε media, μπορείτε τα καταφέρετε. Αυξήστε τον κόσμο που θα ψηφίσει για εσάς. Είστε κυριολεκτικά τα media”.