Τι είναι το Baby Shark και γιατί το αγαπούν τα παιδιά
O ρυθμός που 'χει κολλήσει στο μυαλό εκατομμυρίων ανθρώπων, σε όλον τον πλανήτη διαθέτει τη συνταγή της επιτυχίας. Διαβάστε τι έκανε το "Baby Shark" viral.
- 15 Σεπτεμβρίου 2018 08:20
Για να κατανοήσεις ένα φαινόμενο, οφείλεις να ασχοληθείς μαζί του. Nα το ζήσεις, να του δώσεις λίγο χρόνο από τη ζωή σου. Εν προκειμένω, απλά θα σας ζητήσουμε να πατήσετε το play στο video που ακολουθεί. Θα δείτε δυο παιδιά να στέκονται μπροστά από μια green screen και να τραγουδούν “Baby Shark doo doo da-doo da-doo”, ξανά και ξανά, πριν περάσουν στη Mommy Shark, τον Daddy Shark, τον Grandpa Shark και την Grandma Shark. Ένας μικρός καρχαρίας φτάνει σε ένα… ας πούμε υποβρύχιο κατάλυμα (doo doo da-doo da-doo), μετά εμφανίζεται η μητέρα του, ο πατέρας του, ο παππούς και η γιαγιά του και πηγαίνουν για… να βρουν φαγητό. Τα ψάρια αρχίζουν να τρέχουν από την άλλη, γλιτώνουν και… τίτλοι τέλους. Έως ότου ακούσετε για την άφιξη της γιαγιάς, η δουλειά θα ‘χει γίνει. Πατήστε το play και θα δείτε τι εννοούμε.
Ολοκληρώσατε την ακρόαση; Έξοχα. Τώρα θα διαπιστώσετε πως ο ρυθμός θα “καρφωθεί” στο μυαλό σας, για τις επόμενες ώρες. Χωρίς να το θέλετε. Απλά θα συμβεί. Και αυτός είναι ο λόγος που το Baby Shark έγινε παγκόσμιο φαινόμενο! Για την ακρίβεια, το video έχει 3.3 δισεκατομμύρια views σε όλες τις πλατφόρμες (Amazon, iQiyi, Youk), ενώ μόνο στο YouTube έχει 1.6 δισεκατομμύρια views. Αριθμό που ‘χει ξεπεράσει μόνο το Gagnam Style, του PSY (3.210.395.990). Kαι τα δύο, που είναι προϊόντα Κορεατών, ανήκουν στο ΤΟΡ40 σε views, στην ιστορία του YouTube.
Έκανε ντεμπούτο το 2015
Το “Baby Shark” εμφανίστηκε στις πλατφόρμες το Νοέμβριο του 2015. Θα λέγατε λοιπόν, ότι είναι σχετικά παλιό. Αυτό που το επανέφερε στο προσκήνιο και έκανε θραύση ήταν το #BabySharkChallenge, hashtag με κόσμο που χόρευε στο ρυθμό, το καλοκαίρι toy 2017 στην Ινδονησία και τις Φιλιππίνες. Δείτε μια από τις δημοφιλέστερες… εκτελέσεις.
Το upload που εκτόξευσε τα νούμερα του παιδικού αυτού, τραγουδιού ήταν της Amanda Cerny, σταρ του Instagram και πρώην κουνελάκι του Playboy, η οποία χόρεψε το “Baby Shark” για πρώτη φορά στην εκπομπή “Tonight Show” της Iνδονησίας.
Ακολούθησε ένας σχετικός χαμός, με αρκετούς celebrities της Ασίας να μπαίνουν στο παιχνίδι και να το βάζουν σε κάθε πόλη, πριν ξεπεράσει τα σύνορα και γίνει trend στις ΗΠΑ, τη Βρετανία και μετά τον υπόλοιπο κόσμο. Δεν υπάρχει παιδί, έως 3 χρόνων, που να μη το ξέρει και αν σκεφτείτε πως στον πλανήτη ζουν 680 εκατομμύρια παιδιά των συγκεκριμένων ηλικιών, συν ότι το video προβάλλεται σε 10 διαφορετικές γλώσσες, μπορείτε να καταλάβετε και πώς προέκυψαν τα δισεκατομμύρια views. Όταν η Kylie Jenner έγραψε για αυτό, πλέον ήταν σίγουρο πως δεν υπάρχει γονιός που να μη το ξέρει.
Άρα καταλαβαίνετε και γιατί βγήκε… σε έκδοση γονέων που παραπέμπει στο “Kiki Challenge” -εδώ να πούμε ότι ξεκίνησε πριν το “Kiki Challenge”.
Υπάρχει και σε έκδοση… ποδοσφαιριστών
Πού οφείλεται η επιτυχία
Ειδικοί έχουν εκτιμήσει πως έγινε το αγαπημένο των νηπίων, χάρη στους στίχους που μπορεί να τους θυμηθεί ο οποιοσδήποτε. Είναι απλοί, έχουν σειρά και πολλές επαναλήψεις. Το τελευταίο στοιχείο ανέκαθεν υπήρχε το μυστικό της επιτυχίας των παιδικών τραγουδιών. Η επανάληψη των στίχων και κάποιων φράσεων που καρφώνονται στο μυαλό μας, είναι ο συνδυασμός της παγκόσμιας κυριαρχίας. Το bonus των δημιουργών ήταν οι απλές χορευτικές φιγούρες που “έδεναν” το τραγούδι.
Πού ανήκει
Είναι προϊόν της SmartStudy, μια startup από τη Νότιο Κορέα σχετική με media που δημιούργησε για εκπαιδευτικούς λόγους, τον χαρακτήρα Pinkfong (κάτι σαν τα δικά μας Ζουζούνια). Ο Pinkfonk είναι βασιλιάς από τον πλανήτη Staria και το Baby Shark μόνο ένα από τα τραγούδια του. Ως app έχει μια θέση στο ΤΟΡ10 των πιο “πολυκατεβασμένων”, στην κατηγορία “οικογένεια”, στις εξής χώρες: Νότια Κορέα, Μπανγκλαντές, Σιγκαπούρη, Χονγκ Κογκ και Ινδονησία. Το κανάλι της εταιρείας στο YouTube τριπλασίασε τους subscribers από την Ινδονησία και σε όλη την Ασία η αύξηση έφτασε στο 165%. Πλέον το 65% αυτών που παράγει η Pinkfong σε ψηφιακό περιεχόμενο, έχει απήχηση εκτός Κορέας, με τα έσοδα της SmartStudy (ειρήσθω εν παρόδω δημιουργεί και pop τραγούδια, πάντα για παιδιά) να ‘χουν αυξηθεί κατά 30%. Για την ιστορία, περί το 1.2 εκατομμύρια χρήστες του YouTube πάτησαν το “thumb down” στο συγκεκριμένο video. Μάλλον ήταν ενήλικες που δεν κατάφεραν να “πατήσουν” delete στο ρυθμό, από το μυαλό τους.