ZEUS AND DIONE: ΜΕ ΔΥΝΑΜΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

Πώς η Ελλάδα γίνεται προϊόν; Σαρακατσάνικες στολές, folklore στυλ, υψηλή ραπτική σε αργαλειούς και η "τέχνη της διπλοβελονιάς σε ψάθα" αναβιώνουν μέσα από τον μύθο του "Δία και της Διώνης"

Πώς μία απόφοιτη του Χάρβαρντ, αλλά και επιτυχημένη manager της Deutsche Bank και μία εξίσου καταξιωμένη υπεύθυνη επικοινωνίας του BBC στην Ελλάδα, αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την καριέρα τους και να τα βάλουν με το «τέρας» της διεθνούς μόδας; Και τελικά, πόσο δύσκολο είναι να στήσεις ένα αυθεντικά ελληνικό brand name από το μηδέν και μάλιστα εξ’ ολοκλήρου, στο… χέρι;

Η Δήμητρα Κολοτούρα και η Μαρέβα Γκραμπόβσκι (με καταγωγή από Πολωνία, Αγγλία και Ελλάδα) είχαν ίσως άλλα σχέδια για τις ζωές τους, μέχρι που είπαν «ναι» στην πρόκληση της ελληνικής κρίσης. Με γνώμονα την κοινή τους αγάπη για τα ρούχα και επιρροές από την ελληνική μυθολογία, δημιούργησαν την εταιρία ρούχων « Zeus and Dione » με έδρα το Κολωνάκι και αποφάσισαν να βάλουν μικρές βιοτεχνίες από κάθε γωνιά της Ελλάδας στο «παιχνίδι» του ποιοτικότερου αισθητικού αποτελέσματος για νεαρές γυναίκες και όχι μόνο. Έτσι από τον Σεπτέμβριο του 2012, βυρσοδεψεία, τοπικοί αργαλειοί – κυρίως στην Κρήτη – και κοπέλες που γνωρίζουν από πλέξιμο ψάθας, δουλεύουν ασταμάτητα  για τα προϊόντα που δύο περίπου χρόνια πριν, «τρύπωσαν» σε boutique πολυτελών 5άστερων ξενοδοχείων – για το πρώτο crash test – και έγιναν ανάρπαστα σε τουρίστες και ντόπιους.

Εμείς δεν είχαμε παρά να ανηφορίσουμε την οδό Πλουτάρχου και να συναντήσουμε από κοντά τις Ελληνίδες δημιουργούς του fashion brand που έγινε μανία. Ποια αλήθεια τα σχέδια των γυναικών που απέδειξαν πως ακόμα και εν μέσω κρίσης, η ποιότητα και η υψηλή αισθητική αντέχουν;

 

 

Πώς γίνεται να φορέσεις την… Ελλάδα;

«Σκεφτήκαμε ότι δεν υπάρχει στην Ελλάδα μία μάρκα που να κατασκευάζεται από εγχώρια πρώτη ύλη. Που να κουβαλάει μέσα του όλη την ελληνικότητα. Που να παραπέμπει σε παραδοσιακό ή folklore στυλ και να αναδεικνύει τον αέρα της σύγχρονης Ελληνίδας. Και έτσι φτιάξαμε το δικό μας brand. Με επιρροές του χτες, προσαρμοσμένες στο σήμερα», αναφέρει στο WE του NEWS 247 η Δήμητρα Κολοτούρα. «Έτσι δερμάτινα σανδάλια, μεταξωτά φορέματα, καφτάνια και πουκάμισα, αξεσουάρ, κοσμήματα και τσάντες είναι όλα φτιαγμένα αποκλειστικά από ελληνικές ύλες και τεχνίτες που κρατάνε ζωντανή την τέχνη της υφαντουργίας».

«Ψάξαμε σχεδόν όλα τα χωριά σε βόρεια και νότια Ελλάδα. Ξεκινήσαμε με το μετάξι από το Σουφλί, βάλαμε στην παραγωγή μας βυρσοδεψεία στην Ελευσίνα, αργαλειούς για τα βαμβακερά ρούχα στην Κρήτη και πλέον συνεργαζόμαστε με το εργοστάσιο “Μέντης” που τοποθετούν κρεμαστές μεταξωτές φούντες και χειροποίητα ραντάκια σε φορέματα, συνεχίσαμε με τεχνίτες που ράβουν ασημένια κουμπιά στο χέρι, ακόμα και με κοπέλες που πλέκουν τα ψάθινα καπέλα μας», συνεχίζει η Creative Director της εταιρίας.

 

Και ποια τελικά η ανταπόκριση του κόσμου στον 1.5 χρόνο λειτουργίας της εταιρίας; «Δεν υπάρχουν συγκεντρωτικοί αριθμοί και νούμερα. Το μόνο που μπορώ να πω για να καταλάβεις τα μεγέθη είναι ότι στην αρχή παραγγείλαμε 500 μέτρα από μετάξι και σήμερα, 10.000. Παράλληλα, ενώ ξεκινήσαμε με 300 παραγγελίες για σανδάλια, πλέον 2.500 πελάτες από όλο τον κόσμο περιμένουν να φορέσουν σανδάλια Zeus and Dione φέτος το καλοκαίρι».

Και επειδή οι παραγγελίες αυξήθηκαν πολλαπλασιαστικά, η «ομάδα του Δία και της Διώνης» είπε να μπει δυναμικά και σε άλλους ανταγωνιστικούς χώρους. «Εντός του 2015 θέλουμε να φτιάξουμε μία συνολική πρόταση ζωής. Δηλαδή να έρχεται σε εμάς ο κόσμος και να μπορεί να ψωνίζει τα πάντα. Ήδη κατασκευάζουμε μικροέπιπλα – stools – σε συνεργασία με το αρχιτεκτονικό γραφείο SpaceLab Architecture . Πήραμε για παράδειγμα, σκαμπό καφενείου και το εν λόγω γραφείο μάς το έντυσε με μάρμαρο και σκοινί. Οπότε τα μικροέπιπλα που βλέπει κανείς στο σάιτ μας δεν εξυπηρετούν ανάγκες φωτογράφισης, είναι δικά μας. Αργότερα θα κάνουμε κι άλλα. Αυτό που θέλουμε να αναδείξουμε είναι τα ελληνικά μας στοιχεία, σε μία μοντέρνα μετάφραση. Αυτό είναι όλο».

Στα μικροέπιπλα και τις χειροκατασκευές όμως σταματά η έμπνευση της 18μελούς ομάδας; Η απάντηση είναι αρνητική και η κυρία Κολοτούρα εξηγεί πως σύντομα η εταιρία ρούχων θα εντρυφήσει και σε ανδρικά κιτάπια. «Η Ρεγκάτα των Σπετσών με τα classic boats αποτέλεσε για εμάς την επίσημη έναρξη για την ανδρική κολεξιόν που θα λανσάρουμε σύντομα. Για την ακρίβεια, ράψαμε τα πουκάμισα μιας από τις ομάδες», ενώ στα μελλοντικά σχέδια, η πολλά υποσχόμενη και ταχέως αναπτυσσόμενη ομάδα αναμένεται να λανσάρει και γυναικείες τσάντες. Το χειμώνα μάλιστα, η κολεξιόν θα περιλαμβάνει πολύ κέντημα και επιρροές από σαρακατσάνικες στολές.

«Σαν Creative Directors που είμαστε, σχεδιάζουμε αυτά που αρέσουν σε εμάς. Και αυτό που θέλουμε να πετύχουμε στο μέλλον, είναι ένα lifestyle brand, μία συνολική πρόταση για τη γυναίκα και τον άνδρα. Να βγαίνουν από το σπίτι, έτοιμοι – ντυμένοι. Και το κυριότερο, να έχουν συνολικά την έμπνευση και την πινελιά της χώρας μας».

Αυτή τη στιγμή, τα προϊόντα Zeus and Dione έχουν τρυπώσει σε ράφια μεγάλων καταστημάτων από την Κωνσταντινούπολη, μέχρι την Καλιφόρνια και από το Λονδίνο μέχρι το Μιλάνο, τη Σαουδική Αραβία ή το σάιτ μόδας matchfashion.com και τo estet.gr . Στην Ελλάδα, χειροποίητα ελληνικά ρούχα, τσάντες και δερμάτινα σανδάλια της εταιρίας μπορεί κανείς να βρει στα περισσότερα 5άστερα ξενοδοχεία σε όλη τη χώρα, στο Golden Hall και το Detroit στην Κηφισιά, ενώ όσον αφορά στις τιμές, η κυρία Κολοτούρα μάς ενημερώνει ότι είδη ένδυσης ξεκινούν από 180 έως 750 ευρώ και τα σανδάλια από 190 ευρώ έως 230.

 

 

Όταν ο Δίας και η Διώνη ήταν ακόμη παιδιά

Η συζήτηση με της Ελληνίδες δημιουργούς του fashion brand λήγει με ένα σύντομο flashback και τις σημαντικότερες στιγμές που ξεχώρισαν στην πορεία της εταιρίας. «Πριν φτιαχτεί η εταιρία, ψάχναμε για ένα χρόνο σε κάθε γωνιά της Ελλάδας ποιος κάνει και τι. Ταξιδεύαμε πάρα πολύ. Θέλαμε όλη η πρώτη ύλη να είναι αυστηρά ελληνική και να ενεργοποιήσουμε τις εθνικές μας δυνατότητες. Ακόμα και τα υφάσματα θέλαμε να είναι ελληνικά. Εκεί συνειδητοποιήσαμε ότι η Ελλάδα παράγει μόνο μετάξι και αυτό συμβαίνει στο Σουφλί. Δεν υπάρχουν πια οι βιομηχανίες οι μεγάλες, όπως η “Πειραϊκή Πατραϊκή” ή άλλες που παρήγαγαν βαμβακερά. Μετά ξεκίνησε ο αγώνας δρόμου να βρούμε βυρσοδεψεία. Κατά την αναζήτηση, αντιληφθήκαμε γρήγορα ότι επίσης τα περισσότερα βυρσοδεψεία έχουν κλείσει και αρκεστήκαμε σε αυτά της Κρήτης, του Βόλου και λίγων της Αθήνας».

 

Η κα Κολοτούρα θυμάται το πρώτο επίσημο crash test αντοχών της εταιρίας. «Βάλαμε τα πρώτα σανδάλια σε ξενοδοχεία, όπως το Ελούντα και το Belvedere για να δούμε την ανταπόκριση των ξένων. Και το τεστ ήταν θετικό. Μέσα σε λίγες εβδομάδες όλα τα σανδάλια έγιναν sold out. Και έτσι πήραμε την απόφαση να πάμε στην εβδομάδα μόδας στο Παρίσι τον Σεπτέμβριο του 2012, προκειμένου να δείξουμε μία πιο ολοκληρωμένη προσπάθεια σε σανδάλια και λίγα ρούχα. Τότε θυμάμαι ο κόσμος μάς κοιτούσε καλά καλά. Αλλά τότε ήταν που οι πρώτες παραγγελίες ήρθαν από το Παρίσι, το Κατάρ, το Ριάντ, από την Κωνσταντινούπολη και τις ΗΠΑ. Και φυσικά, μείναμε έκπληκτες. Και κάπου εκεί προσλάβαμε και την σχεδιάστριά μας, την Λυδία Βουσβούνη. Γιατί εμείς έχουμε τις ιδέες, αλλά κάποιος πρέπει να τις αποτυπώσει σε χαρτί. Η ίδια δούλευε στην LOEWE και μετά στην Chloe, έχουμε κοινή αισθητική και έτσι αρχίσαμε να χτίζουμε την ομάδα μας».

Και τελικά ποια η πιο συναρπαστική στιγμή; Και οι δύο θυμούνται με γέλια: «Η πρώτη επαφή με έναν βυρσοδέψη. Είχε πολύ πλάκα. Του δώσαμε ένα σανδάλι HERMES και του είπαμε: Μπορείς να φτιάξεις ένα σχεδόν ίδιο; Πρέπει να είπε από μέσα του: Εντάξει, ήρθαν δύο τρελές που μου ζητάνε να τους φτιάξω το καλύτερο δερμάτινο παπούτσι σε παγκόσμιο επίπεδο. Μάς απάντησε: Θα το κάνω. Αλλά θα κοστίζουν αρκετά χρήματα. Και είπαμε δεν μάς νοιάζει. Έτσι ξεκινήσαμε να ελπίζουμε ότι κάτι θα γίνει».

Σήμερα η 18μελής ομάδα ετοιμάζει το καινούργιο της ατελιέ στην πλατεία Αγίας Ειρήνης στο κέντρο της Αθήνας και ανακαινίζει το ήδη υπάρχον στο Κολωνάκι. «Διακοπές δεν το λες. Με ένα κινητό και μέιλ όλη την ώρα, αλλά θα βρούμε κι εμείς το χρόνο να ξεφύγουμε. Και ελπίζουμε σύντομα να κάνουμε διακοπές σε κάποιο ελληνικό νησί. Η δουλειά μας έχει πολύ τρέξιμο, αλλά είναι ευχάριστη και πολύ δημιουργική», καταλήγουν και οι δύο.

Ακολουθήστε το News24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα