Από πότε θα μπορούν οι ασθενείς να βαθμολογούν τα νοσοκομεία – Νέα εφαρμογή
Διαβάζεται σε 3'
Ξεκινά μέσα στον Απρίλιο η εφαρμογή μέσω της οποία οι ασθενείς θα αξιολογούν την παροχή υπηρεσιών από τα νοσοκομεία. Με ποιες ερωτήσεις θα βαθμολογούν γιατρούς και σύστημα.
- 25 Μαρτίου 2025 08:15
Μια νέα ηλεκτρονική εφαρμογή, μέσω της οποία ο κάθε ασθενής που νοσηλεύεται σε δημόσιο νοσοκομείο, θα μπορεί να βαθμολογήσει την εμπειρία του, αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή μέσα στον Απρίλιο.
Μέσω της εφαρμογής που προστίθεται στον χάρτη της ψηφιακής μεταρρύθμισης του ΕΣΥ, ο ασθενής μόλις πάρει εξιτήριο, θα λαμβάνει γραπτό μήνυμα στο κινητό (SMS), που θα τον οδηγεί σε ένα ερωτηματολόγιο και θα του δίνει τη δυνατότητα να αξιολογεί τις υπηρεσίες που έλαβε.
Ακολούθως, οι απαντήσεις θα συλλέγονται σε μια βάση δεδομένων, όπου στελέχη του υπουργείου Υγείας θα τις επεξεργάζονται με στόχο την επίλυση προβλημάτων και δυσλειτουργιών, ώστε τα νοσοκομεία να λειτουργούν καλύτερα.
Η μεθοδολογία αξιολόγησης είναι κοινή για όλα τα νοσοκομεία και αφορά ολόκληρη τη διαδρομή του ασθενή στο ΕΣΥ, δηλαδή από τη στιγμή της προσέλευσής του στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών, τις υπηρεσίες νοσηλείας που έλαβε, μέχρι τη στιγμή που θα λαμβάνει εξιτήριο.
Το ερωτηματολόγιο θα περιλαμβάνει 36 ερωτήσεις, κατηγοριοποιημένες σε 7 θεματικές ενότητες, και ο ασθενής θα έχει την δυνατότητα να καταγράψει τα θετικά, αλλά και τα αρνητικά της εμπειρίας του στο ΕΣΥ.
Η δράση που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αφορά τη δημιουργία εφαρμογής για την μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών που εξέρχονται από τα νοσοκομεία. Στην πρώτη φάση η εφαρμογή περιλαμβάνει τα Γενικά και Πανεπιστημιακά νοσοκομεία.
Πώς θα αξιολογούν οι ασθενείς το ΕΣΥ
Με την έκδοση του εξιτηρίου από το νοσοκομείο, το ψηφιακό σύστημα μέσω της διαλειτουργικότητας με την ΗΔΙΚΑ, θα αποκτά πρόσβαση στον αριθμό κινητού τηλεφώνου του νοσηλευόμενου και θα τού αποστέλλει SMS που θα τον οδηγεί στη σελίδα του ερωτηματολογίου, μέσω του οποίου θα αξιολογεί τις υπηρεσίες υγείας που έλαβε κατά τη νοσηλεία του και παράλληλα θα μπορεί να καταθέτει ψηφιακά και τις παρατηρήσεις του.
Η πρόσβαση στο ψηφιακό ερωτηματολόγιο θα γίνεται με τους κωδικούς taxisnet ώστε να αυθεντικοποιείται ο πολίτης και χρήστης της υπηρεσίας.
Η πρόσβαση στην πλατφόρμα συμπλήρωσης θα γίνεται ανώνυμα. Μετά τη συμπλήρωση ο ασθενής θα λάβει ένα ευχαριστήριο μήνυμα.
Τα ερωτήματα είναι χωρισμένα σε 7 ενότητες:
- Προσβασιμότητα,
- οργάνωση και συντονισμός φροντίδας,
- ποιότητα φροντίδας και προσωπικό,
- υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων,
- καθαριότητα και υγιεινή,
- υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο,
- συνολική αξιολόγηση της παρεχόμενης Φροντίδας.
Οι στόχοι που έχουν τεθεί είναι ο εντοπισμός των θετικών σημείων, αλλά και των προβλημάτων, η υποβολή προτάσεων βελτίωσης, καθώς και η λήψης διορθωτικών ενεργειών.
Τα πρώτα αποτελέσματα από τις αξιολογήσεις των ασθενών, και μετά την επεξεργασία των ερωτηματολογίων, αναμένεται τον Ιούνιο.
Τον Ιούλιο έχει προβλεφθεί η πραγματοποίηση τυχών διορθωτικών ενεργειών, ενώ τον Οκτώβριο αναμένεται να εκτιμηθεί κατά πόσο υπάρχει δυνατότητα επέκτασης της εφαρμογής για την αξιολόγηση της εμπειρίας στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) και στα Παιδιατρικά Νοσοκομεία.
Διευκρινίζεται ότι κάθε νοσοκομείο θα έχει πρόσβαση μόνο στη δική του αξιολόγηση.
Στο τέλος του έτους, η ηγεσία του υπουργείου Υγείας θα εκδίδεται την έκθεση αξιολόγησης για το ΕΣΥ και τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει για τη βελτίωση των υπηρεσιών σε κάθε νοσοκομείο.