Ποιος είναι ο σωστός τρόπος επικοινωνίας του γονιού με τον νέο φοιτητή

Διαβάζεται σε 3'
Η κεντρική είσοδος της ΑΣΟΕΕ
Η κεντρική είσοδος της ΑΣΟΕΕ Eurokinissi

Νέα μελέτη δείχνει ότι οι γονείς θα πρέπει να αφήνουν στους πρωτοετείς φοιτητές την πρωτοβουλία να επικοινωνήσουν μαζί τους, διότι διαφορετικά, αισθάνονται ότι πιέζονται.

Όταν οι έφηβοι μπαίνουν στο πανεπιστήμιο και φεύγουν από το σπίτι, η επικοινωνία με τους γονείς τους οδηγεί γενικά σε καλύτερες σχέσεις.

Εντούτοις, οι γονείς θα πρέπει να αποφεύγουν να ξεκινούν πάντα τις συζητήσεις μαζί τους και να δίνουν χώρο στα παιδιά τους να ξεκινούν αυτά την επικοινωνία τους, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που έγινε από ερευνητές του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον (WSU).

Κάτι που σημαίνει ότι οι έφηβοι επειδή μπαίνουν σε μία νέα φάση ανεξαρτητοποίησης, οι συζητήσεις για το τι κάνουν ή αν χρειάζονται κάτι από την πλευρά των γονέων, ενδέχεται να τους προκαλεί πίεση.

Στη νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Emerging Adulthood, η επίκουρη καθηγήτρια του WSU Jennifer Duckworth και οι συν-συγγραφείς, διαπίστωσαν ότι η επικοινωνία μέσω τηλεφώνου, γραπτών μηνυμάτων, βίντεο ή με επίσκεψη του γονέα στο σπίτι του φοιτητή, έκανε τους πρωτοετείς να αισθάνονται καλύτερα για τη σχέση με τους γονείς τους.

Οι φοιτητές ένιωθαν επίσης καλύτερα για τη σχέση τους όταν οι γονείς προσέφεραν υποστήριξη ή συμβουλές και όταν συζητούσαν σημαντικά θέματα, όπως οι σπουδές και οι φιλίες.

Ωστόσο, οι ερευνητές διαπίστωσαν αρνητικές συσχετίσεις όταν οι γονείς ξεκινούσαν σχεδόν όλη την επικοινωνία.

«Αυτό θα μπορούσε να είναι ενδεικτικό της υπερβολικής ανάμειξης των γονέων στη ζωή των παιδιών τους που έχουν ήδη ενηλικιωθεί», δήλωσε η Duckworth, μέλος ΔΕΠ στο τμήμα Ανθρώπινης Ανάπτυξης του WSU.

«Μπορεί να είναι μια λεπτή γραμμή, αλλά οι φοιτητές με τους λεγόμενους “γονείς-ελικόπτερο”, οι οποίοι περιστρέφονται συνεχώς γύρω τους, θα μπορούσαν να έχουν μια πιο αρνητική αίσθηση για τη σχέση τους με τους γονείς τους».

Η έρευνα δείχνει ότι είναι θετικό για τους γονείς να συμμετέχουν τακτικά σε οτιδήποτε απασχολεί τους φοιτητές, να παρέχουν υποστήριξη και να συζητούν θέματα σημαντικά για αυτούς, χωρίς όμως να τους πιέζουν και να δείχνουν υπερβολικό ενδιαφέρον.

Η μελέτη δείχνει επίσης ότι η συχνή επικοινωνία βελτιώνει τη σχέση στις οικογένειες.

«Εξετάσαμε τα καθημερινά επίπεδα επικοινωνίας γονέων και φοιτητών και όπως φάνηκε, τις ημέρες που επικοινωνούσαν, αισθάνονταν καλύτερα από ό,τι τις ημέρες που δεν μιλούσαν καθόλου», εξηγεί η Duckworth.

«Ομοίως, οι ημέρες με περισσότερη επικοινωνία ήταν καλύτερες από τις ημέρες με λιγότερη επικοινωνία».

Μάλιστα, οι ερευνητές εξεπλάγησαν από το πόσο συνεπή ήταν τα ευρήματα της μελέτης.

«Τις ημέρες που επικοινωνούσαν και οι φοιτητές ήταν ειλικρινείς με τους γονείς τους και οι γονείς προσέφεραν υποστήριξη ή συμβουλές, οι φοιτητές ανέφεραν ότι την επόμενη ημέρα ένιωθαν πιο θετικά για τη σχέση τους», λέει η ίδια.

Η μελέτη εξέτασε τα αποτελέσματα των απαντήσεων 367 πρωτοετών φοιτητών του WSU που έλαβαν μέρος σε μια καθημερινή έρευνα για επτά συνεχόμενες ημέρες.

Αναλύοντας τα δεδομένα, οι συγγραφείς διαπίστωσαν αρκετές διαφορές μεταξύ αγοριών και κοριτσιών.

Οι φοιτήτριες, για παράδειγμα, ανέφεραν περισσότερες ημέρες επικοινωνίας σε σχέση με τους φοιτητές, με περισσότερο χρόνο επικοινωνίας με τους γονείς τους.

Επίσης, οι φοιτήτριες συζητούσαν περισσότερο για τις φιλίες και τις σχέσεις, από ό,τι οι φοιτητές.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα