Προσωπικός γιατρός: Με ψηφιακό “κουτί παραπόνων” για τους πολίτες ενισχύεται ο θεσμός

Προσωπικός γιατρός: Με ψηφιακό “κουτί παραπόνων” για τους πολίτες ενισχύεται ο θεσμός
Shutterstock

Τα παράπονα ή τις καταγγελίες τους, στην περίπτωση που έχουν κακή εξυπηρέτηση από τον προσωπικό γιατρό, θα μπορούν να διατυπώνουν οι πολίτες μέσω συγκεκριμένων email, που αναμένεται να δοθούν το επόμενο διάστημα στη δημοσιότητα. Τι είπε ο υπουργός Υγείας Θανάσης Πλεύρης για τη νέα υπηρεσία.

Μεγάλη καθυστέρηση στο ραντεβού, φακελάκια, παραβιαστική συμπεριφορά του γιατρού προς τον ασθενή και άλλα παράπονα ή καταγγελίες, θα μπορούν σύντομα να καταθέσουν οι πολίτες, απευθείας σε κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Υγείας.

Στόχος της υπηρεσίας είναι η ενίσχυση του θεσμού για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού.

Η υπηρεσία αποτελεί επέκταση της ηλεκτρονικής «αίτησης εναντίωσης», που μπορεί ο πολίτης να καταθέσει μέσω του site του ΕΟΠΥΥ (Φάκελος Ασφάλισης Υγείας).

Υπενθυμίζεται, ότι οι πολίτες μπορούν να ελέγξουν ηλεκτρονικά, αν κάποιος γιατρός έχει χρησιμοποιήσει τον ΑΜΚΑ τους, για να συνταγογραφήσει φάρμακα, επισκέψεις ή εξετάσεις που δεν έχουν κάνει ποτέ.

Η διαδικασία μπορεί να γίνει είτε μέσω του δικτυακού τόπου της υπηρεσίας Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ), είτε μέσω της εφαρμογής MyHealth app.

Ακολούθως, υπάλληλος της ΥΠΕΔΥΦΚΑ (Υπηρεσία Ελέγχου Δαπανών Υγείας Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης), έρχεται σε τηλεφωνική επαφή με τον πολίτη, ζητάει περισσότερες λεπτομέρειες και ο έλεγχος από τα αρμόδια όργανα ξεκινά.

Γιατροί στη φάκα του πολίτη

Στην περίπτωση του οικογενειακού γιατρού, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υγείας, σχεδιάζεται να δημιουργηθούν συγκεκριμένοι λογαριασμοί email, μέσω τον οποίων ο ασφαλισμένος, θα μπορεί να καταγγείλει τον γιατρό, ανάλογα με την υπόθεση που τον έχει απασχολήσει.

«Το επόμενο διάστημα θα εκδοθούν εγκύκλιοι, με τις οποίες θα δίνεται η δυνατότητα στον πολίτη να παραπονείται, εάν τυχόν επισκεφτεί προσωπικό γιατρό και είτε καθυστερήσει να τον δει, είτε δεν τηρήσει το ραντεβού του, είτε του ζητήσει χρήματα», εξήγησε χθες, Τετάρτη, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Υγείας Θανάσης Πλεύρης.

Ο ίδιος εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι σύντομα θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία ο θεσμός του προσωπικού γιατρού, που έχει ήδη καθυστερήσει, καθώς υπάρχουν 3.400 γιατροί, από 10 ειδικότητες, οι οποίοι δεν έχουν ενταχθεί ακόμα στο σύστημα για τεχνικούς λόγους.

Επίσης, ανέφερε ότι υπάρχουν περίπου 1,5 εκατομμύριο κενές θέσεις σε προσωπικούς γιατρούς, στους οποίους οι πολίτες μπορούν να εγγραφούν.

Πάντως, «η συμμετοχή των πολιτών είναι μεγάλη και θέλουμε μεγαλύτερη προσέλευση γιατρών», τόνισε ο κ. Πλεύρης.

Αυτό σημαίνει, συνέχισε ο υπουργός, ότι έχει ήδη καλυφθεί περίπου το 65% των πολιτών άνω των 60 ετών και το επόμενο διάστημα με την ένταξη νέων γιατρών, τα ραντεβού θα αρχίσουν να γίνονται καλύτερα.

Πόσοι πολίτες και γιατροί έχουν εγγραφεί

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΗΔΙΚΑ, στον προσωπικό γιατρό έχουν εγγραφεί μέχρι τις 7 Δεκεμβρίου συνολικά 4.677.554 πολίτες, που αντιστοιχούν στο 52,7% των δικαιούχων.

Τη χαμηλότερη συμμετοχή την έχει η ηλιακή ομάδα από 17 έως 49 ετών, καθώς έχει εγγραφεί μόλις το 39,3%.

Όσον αφορά τους γιατρούς, είναι εγγεγραμμένοι συνολικά 3.337, εκ των οποίων οι 2.227 είναι του Δημόσιου και οι 1.100 ιδιώτες.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα