Ξεκινά η Ενιαία Λίστα χειρουργείων: Στις 2 εβδομάδες η αναμονή για τα επείγοντα

Διαβάζεται σε 4'
Έξω από χειρουργική αίθουσα σε δημόσιο νοσοκομείο της Αττικής
Έξω από χειρουργική αίθουσα σε δημόσιο νοσοκομείο της Αττικής EUROKINISSI

Με email θα ενημερώνονται από τον επόμενο μήνα οι ασθενείς για την ημερομηνία του χειρουργείου τους. Πάνω από 6 μήνες η αναμονή για μη επείγοντα περιστατικά. Πότε μπορεί ο ασθενής να κάνει ένσταση.

Ξεκίνα 1 Φεβρουαρίου η Ενιαία Λίστα Χειρουργείων για όλα τα νοσοκομεία του ΕΣΥ, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε στη «Διαύγεια» το πρωί της Δευτέρας.

Εξηγώντας τη λογική της Ενιαίας Ηλεκτρονικής Λίστας Χειρουργείων, ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, διευκρίνισε ότι «αυτό που γίνεται είναι η ψηφιοποίηση της υπάρχουσας κατάστασης με τις λίστες των νοσοκομείων. Στη λίστα χειρουργείων βάζει έναν ασθενή ο ίδιος ο θεράπων χειρουργός ιατρός που τον εξέτασε. Αυτό που καταργείται είναι η χειρόγραφη εγγραφή της λίστας από τον χειρουργό. Όλα αυτά πλέον θα γίνονται ψηφιακά. Η λίστα είναι στο όνομα του χειρουργού, στην κλινική, στο νοσοκομείο, συνεπώς δεν αλλάζει κάτι σχετικό».

Έτσι, τα νοσοκομεία όλης της χώρας θα έχουν στη διάθεσή τους 15 ημέρες να κάνουν εκκαθάριση στις υπάρχουσες λίστες και να αφαιρέσουν ονόματα ασθενών που δεν χρειάζονται πλέον επέμβαση, είτε γιατί χειρουργήθηκαν στον ιδιωτικό τομέα, είτε επέλεξαν άλλο δημόσιο νοσοκομείο.

Αξιοσημείωτο είναι πως εάν ένας ασθενής θεωρεί ότι παρακάμφθηκε η σειρά προτεραιότητας θα μπορεί να καταγγείλει το γεγονός και ο διοικητής του νοσοκομείου θα είναι υποχρεωμένος να απαντήσει εντός ενός μηνός.

Ταυτόχρονα όπως προβλέπει η κοινή υπουργική απόφαση, οι ασθενείς θα ενημερώνονται με email για την προγραμματισμένη επέμβαση τους.

H διαδικασία θα τρέχει μέσα από ψηφιακή πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ.

Ενιαία λίστα χειρουργείων με ψηφιακή ενημέρωση

Σύμφωνα με το ΦΕΚ, ένα περιστατικό θα χαρακτηρίζεται ως επείγον αφότου εκτιμηθεί είτε στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), είτε στην κλινική όπου νοσηλεύεται από τον χειρουργό που εφημερεύει.

Σε περίπτωση κωλύματος του χειρουργού που αναγράφεται στην Ενιαία Λίστα Χειρουργείων, αφού ενημερωθεί ο ασθενής και παράσχει τη συγκατάθεσή του ως προς την διενέργεια της ιατρικής πράξης, η επέμβαση δύναται να διενεργηθεί από άλλο χειρουργό του τμήματος, χωρίς να διαταραχθεί η σειρά της Λίστας και ενημερωθεί ανάλογα το σύστημα.

Ενημέρωση ασθενών για το χειρουργείο τους μέσω email

Ο υπεύθυνος υπάλληλος ενημερώνει αμελλητί τον ασθενή για την προγραμματισμένη ημερομηνία διενέργειας της χειρουργικής επέμβασης.

Παράλληλα, η ΗΔΙΚΑ αποστέλλει (μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει δηλώσει ο ασθενής ή και μέσω της εφαρμογής MyHealthApp, αν είναι εγγεγραμμένος ο ασθενής) την προγραμματισμένη ημερομηνία που θα διενεργηθεί η χειρουργική επέμβαση.

Πώς θα διαμορφώνεται η λίστα αναμονής για τα χειρουργεία

Ο ασθενής ενημερώνεται και για κάθε μεταβολή που τον αφορά, τόσο από το νοσοκομείο, όσο και από την ΗΔΙΚΑ με τους προαναφερόμενους τρόπους.

Αντιστοίχως, ο ασθενής οφείλει να ενημερώσει σε περίπτωση κωλύματός του το νοσοκομείο

Ποιοι θα έχουν την ευθύνη για τη λίστα χειρουργείων

Την ευθύνη της ορθής τήρησης των καταχωρίσεων της Ενιαίας Λίστας Χειρουργείων και του προγράμματος των χειρουργείων φέρει η Επιτροπή Χειρουργείου, η οποία λειτουργεί στα νοσοκομεία του ΕΣΥ.

Η επιτροπή εγκρίνει με ψηφιακό τρόπο την εβδομαδιαία Λίστα Προγραμματισμού Χειρουργείων.

Η Επιτροπή Χειρουργείου, αποτελείται από τρία (3) τακτικά και ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη ως εξής:

  • Έναν ιατρό βαθμίδας Συντονιστή Διευθυντή ή Διευθυντή (ή Καθηγητή/Αν. Καθηγητή) ειδικότητας Αναισθησιολογίας.
  • Έναν ιατρό βαθμίδας Συντονιστή Διευθυντή ή Διευθυντή (ή Καθηγητή/Αν. Καθηγητή) οποιασδήποτε ειδικότητας του Χειρουργικού Τομέα.
  • Τον υπάλληλο που έχει ορισθεί προϊστάμενος Χειρουργείου.

Καταγγελίες των ασθενών για παράκαμψη

Οι ασθενείς που θεωρούν ότι παραβιάζεται η σειρά προτεραιότητας μπορούν να υποβάλλουν καταγγελία στο Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών υπηρεσιών υγείας του σχετικού νοσοκομείου.

Η καταγγελία εξετάζεται από την Διοίκηση του Νοσοκομείου, η οποία οφείλει να παρέχει αιτιολογημένη απάντηση στον ασθενή εντός εύλογου χρονικού διαστήματος που δεν υπερβαίνει τον έναν μήνα.

Η απάντηση κοινοποιείται υποχρεωτικά στο Αυτοτελές Τμήμα Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας του Υπουργείου Υγείας.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα